مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، فروشگاه، فروشگاه زنجیره ای

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، فروشگاه، فروشگاه زنجیره ای



دوره های فروشگاه، مشاور هایپرمارکت
دوره های آموزشی مخصوص پرسنل و کارکنان فروشگاه ها و هایپرمارکت ها


کتاب مدیریت فروشگاه و چیدمان فروش


 مشاور فروشگاه، مهندسی فروش و چیدمان فروش
مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،
مدرس دانشگاه، مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط مهندس علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش

توسط علی خویه

مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

معرفی علی خویه

مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش - با بیش از 18سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از 200 پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی .......

روزمه فعالیت های آقای علی خویه در مراکز خرید
کتاب مدیریت فروشگاه ، چیدمان و مهندسی فروش

شرح فعالیت ها و تجربیات آقای علی خویه در زمینه مراکز خرید و فروشگاه ها www.hypermarketing.ir
1- مشاور فروشگاه های زنجیره ای شهروند و غرفه های داخلی پوشاک و لوازم خانگی و ...
2- مشاور و مجری برنامه های فروش بازاریابی و برندینگ در مجموعه فروشگاه های هاکوپیان
3- مشاور و مدرس فروشگاه اکسیر میدان ونک و مجموعه آقای تراب
4- مشاور و مدرس و مجری فروشگاه های زنجیره ای اتکا در زمینه فروش آموزش و ....
5- مشاورو مدرس فروشگاه زنجیره ای هایپر استار
6- مشاور مجموعه فروشگاه های نوین چرم
7- مشاور مجموعه فروشگاه های چرم مشهد
8- مشاور و مدرس فروشگاه های رویال
9- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های زنجیره ای رفاه
10- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های دارکوب در استان های مختلف
11- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های برند مای
12- مشاور و مجری و مدرس مجموعه فروشگاه های فایتر
13- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های لاوین
14- مشاور و مدرس و مجری مجموعه فروشگاه های فرشته
15- مشاورمجری و مدرس مرکز خرید لاوین
16- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید نگاه
17- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید ساوالان
18- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید ستاره در چند استان
19- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید خلج فارس بندر بوشهر تهران ساری و...
20- مشاور و تدریس در مرکز خرید پالادیوم
21- مشاور و مدرس فروشگاه های مختلف کوچک و بزرگ در سراسر ایران در حوزه های لوازم خانگی پوشاک مبلمان آرایشی و بهداشتی عذایی سیسمونی تزیینات دکوراسیون لوستر صوتی تصویری لوازم برقی صنعتی ساختمانی طلا و جواهرات و ....
22- مرکز خرید پالادیوم
23-دپارتمان استور روشا

کتاب مدیریت فروشگاه ، چیدمان و مهندسی فروش نویسنده:علی خویه

مدیریت فروشگاه، مدیریت خرده فروشی اصول و تکنیک های فروشگاه داری و مغازه داری چیدمان فروش، مدیریت فروش، مدیریت فروشگاه های زنجیره ای، اصول و تکنیک های سوپرمارکت داری و مدیریت سوپرمارکت و مغازه های خرده فروشی، تجهیزات و مواد غذایی، پزشکی، آرایشی، بهداشتی، مصالح صنعتی و ساختمانی،کیف و کفش و پوشاک، تجهیزات صوتی تصویری و منزل، دکوراسیون و معماری فروشگاه ها و محل کسب و کار های مختلف بازاریابی و برندسازی فروشگاه زنجیره ای و هایپرمارکت
کتاب مدیریت فروشگاه ، چیدمان و مهندسی فروش


مشاور هایپر مارکت , راه اندازی هایپر مارکت , آموزش هایپر مارکت , استقرار هایپر مارکت , مدیریت فروشگاه , ۱ , خرده فروشی , طراحی فروشگاه , مدیریت فروش , چیدمان فروشگاه , مهندسی فروشگاه , دکوراسیون فروشگاه , مرچندایزینگ , برنامه ریزی فروشگاه , مکان مرکز خرید , بازاریابی فروشگاه زنجیره ای معماری فروشگاه زنجیره , بازاریابی هایپر مارکت , معماری هایپر مارکت , برنامه ریزی و مدیریت هایپر مارکت , طراحی و اجرا هایپر مارکت ,

گروه مشاوران مدیریت شرکت مشاوره مدیریت gmas
متشکل از اساتید برتر دانشگاه ها، مدیران عالی باتجربه و حرفه ای صنایع وسازمانهای مختلف، کارشناسان و متخصصان خبره، مدرن و به روز ایران و جهان
09122991608
با سرپرستی مهندس علی خویه و با پشتوانه یک دهه تجربه و فعالیت مشاوره تحقیق آموزش و اجرا در زمینه مدیریت بازاریابی مهندسی فروش و نیز مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) در سازمانهای ملی و بین الملی در صنایع مختلف تولیدی خدماتی صنعتی کشاورزی و ... از جمله شرکت های پخش توزیع فروش مویرگی ، بانک ، سرمایه گذاری ، مخابرات، تاسیسات، آموزش عالی، بیمه، کشاورزی، نفت و گاز، تولیدی، بازرگانی، صادرات و واردات، لیزینگ، صنایع غذایی، فناوری اطلاعات و ... تاسیس شده است.هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.

سوابق گروه:
ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، برنامه بازاریابی،مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، دوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش، پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان، طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش، تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آناليز دلايل شكست روشهای اجرایی در جذب مشتريان جدید، بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ايجاد واحد CRM اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان ، شناسايی نيازهای مشتريان و جلب اعتماد آنها برای خريد، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد، تکنیک های رفتار شناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش، طبقه بندی انواع مشتریان و تکنیک های فروش به آنها، طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش، طراحی عملیات ستادی فروش، اجرای مناسب ترین وساده ترین روشهای فروش و بازاریابی، مشاوره در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و فروش
اصول و فنون مذاکره اصول و فنون مذاکره
دروه ی جامع آموزش فروش و تکنیک های فروش دوره آموزش مذاکره تلفنی، فنون و تکنیک های مذاکره تلفنی
فروش حرفه ای

دروه ی جامع آموزش فروش و تکنیک های فروش دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای
دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای

دروه ی جامع آموزش فروش و بازاریابی دوره های آزاد و MBA (مرکز آموزش­های کاربردی)
دوره آموزش فروش و بازاریابی

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

گیت فروشگاهی

گیت فروشگاهی: گیت فروشگاهی ابزاری می باشد که در صنف پوشاک بیشترین علاقه مندی را به خود جلب نموده و دلیل ترویج اصطلاحاتی همچون «دزدگیر لباس»، «دزدگیر پوشاک» ، «دزدگیر فروشگاهی» و .. نیز همین می باشد.
با این وجود ضرورت استفاده از گیت فروشگاهی یا همان دزدگیر فروشگاهی برای فروشگاه های دیگر، کمتر از صنف پوشاک نیست که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

دزدگیر فروشگاهی

1-استفاده از گیت فروشگاهی در کتاب فروشی ها

در کتاب فروشی ها، در دسترس بودن اجناس برای مشتریان، نسبت به فروشگاه های دیگر، اهمیتی افزون تر دارد و معمولاً افراد قبل از خرید کتاب، تمایل دارند نگاهی به اوراق آن بیندازند. همین امر سبب آن می شود تا کتابفروشان تمایل به نصب دزدگیر فروشگاهی پیدا کنند. گیت فروشگاهی مناسب کتابفروشی ها، گیت آر اف (RF) می باشد. دزدگیر فروشگاهی آر اف (RF)، در بسیاری از فروشگاه های لباس هم مورد استفاده قرار میگیرد، منتها کتابفروشی ها به جای تگ سخت (همچون تگ گلفی، صدفی، عدسی و ...) از لیبل های ضد سرقت فروشگاهی استفاده می کنند که رایج ترین آنها، لیبل های بارکدی می باشد. دلیل مناسب تر بودن دزدگیر فروشگاهی RF نسبت به گیت فروشگاهی AM برای فروشگاه های کتاب، شکل لیبل می باشد. ضخامت لیبل های RF بسیار کم بوده و پس از الصاق به صفحات داخلی کتاب، به راحتی قابل کندن نیست و پیدا کردن آن نیز شاید آسان نباشد. لیبل های AM دارای ضخامتی در حدود یک میلی متر می باشد که کندن آن را راحت تر کرده و مناسب برای الصاق به کتاب نیست.
فروشگاهداران صنف کتاب، به همراه دستگاه دزدگیر فروشگاهی (گیت فروشگاهی ) به دستگاه خنثی کننده لیبل نیز نیاز دارند تا به وسیله آن برچسب ضد سرقت کتاب هایی را که مشتریان خریداری می کنند، غیر فعال نمایند. در صورت خنثی نشدن لیبل کتاب، ممکن است مشتری کتاب را به فروشگاه هایی ببرد که مجهز به گیت ضد سرقت RF می باشند که در این صورت منجر به بوق کاذب شده و مشکلاتی را برای مدیر فروشگاه مذکور ایجاد خواهد کرد.

2- استفاده از دزدگیر فروشگاهی در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی

برای دانستن این مطلب که چه نوع دزدگیر فروشگاهی برای فروشگاه های لوازم آرایشی مناسب تر است، بهتر است بار دیگر به تقسیم بندی سه گانه تکنولوژی های گیت فروشگاهی AM، RF ،EM   توجه کنیم. در این فروشگاه ها، به دلیل وجود داشتن اجناس نسبتاً ریز و شبه فلزی، بهتر است گیت فروشگاهی AM نصب شود. (سیستم EM نیز قابل نصب است ولی به دلیل هزینه بالا به صرفه نیست) در غیر اینصورت گیت RF صرفه بیشتری خواهد داشت. در هر حال باید توجه داشت که در چنین فروشگاه هایی، بازده سیستم نسبت به فروشگاه های لباس یا کتابفروشی ها کمتر بوده و ابزارهای تکمیلی دیگر همچون دوربین مداربسته نیز مورد نیاز خواهد بود.

3-استقاده از گیت فروشگاهی در فروشگاه مواد غذایی

در فروشگاه های مواد غذایی، دزدگیر فروشگاهی RF نسبت به گیت فروشگاهی AM بازده کمتری خواهد داشت ولی نکته ای هست که باید به آن توجه داشت، این که بازده بالاتر گیت فروشگاهی AM به بهای هزینه سه برابری لیبل تمام خواهد شد و هزینه بالایی تحمیل خواهد کرد. به عبارت دیگر، در صورتی که مدیر فروشگاه تکنولوژی RF را از تکنولوژی های دزدگیر فروشگاهی انتخاب کند، بر میزان سرقت از فروشگاه افزوده خواهد شد ولی این افزایش در مقایسه با افزایش هزینه ناشی از انتخاب تکنولوژی AM بیشتر خواهد بود.

سیستم های امنیتی دزدگیر فروشگاهی جهت پیشگیری از سرقت از سه تکنولوژی عمده AM، EM و RF پیروی می کنند که هر کدام در جایگاه خاص و منحصری کاربرد دارند و مزایا و معایب هر تکنولوژی کاربرد یا عدم کاربرد آن را در  جای خاص  توجیه می کند.
تکنولوژی EM دارای دو نقطه قوت قابلیت فعال و غیر فعال شدن لیبل های ضد سرقت و جواب دهی بهتر بر روی فلزات و دو نقطه ضعف کاردکرد بسیار ضعیف و قیمت بسیار بالا می باشد و به همین دلیل فقط در کتابخانه های امانت دهنده کتاب و یا فروشگاه های دارای کالاهای فلزی بسیار گران قیمت توصیه می شود.
تکنولوژی AM  جواب دهی خوبی با تگ سخت و لیبل دارد ولی قیمت بالای سیستم و لیبل و چسبندگی ضعیف و ضخیم بودن آن دلایل نامناسب بودن تکنولوژی AM در کتاب فروشی ها و پلاسکوها بوده  و نصب این تکنولوژی را فقط برای فروشگاه های لباس و عطر و آرایشی و ...توجیه می کند.
کیفیت و چسبندگی عالی برچسب ها ، قیمت مناسب و کارکرد مناسب گیت فروشگاهی با تگ و برچسب، نقاط قوت تکنولوژی RF  هستند و به همین سبب در کتاب فروشی ها و پلاسکوها تنها سیستم متناسب و در لباس فروشی ها رقیب دزدگیر فروشگاهی AM   می باشند.
با تمام این تفاسیر در فروشگاه های بزرگی مانند هایپرمارکت ها، دو تکنولوژی گیت فروشگاهی AM و RF باید مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود کدام متناسب با نیاز مشتری می باشد. در دنباله مطلب قصد داریم تفاوت های میان دزدگیر پوشاک AM و RF را بیان کرده و با هم قیاس کنیم.

 

1- هزینه لیبل دزدگیر فروشگاهی :

بهای لیبل AM به طور معمول دو الی سه برابر قیمت لیبل RF می باشد. بنابراین در فروشگاه هایی که مصرف لیبل آنها بالا باشد،‌ صرفه با استفاده از دزدگیر فروشگاهی RF می باشد.

2- اندازه لیبل ها در گیت فروشگاهی :

پهنای لیبل AM  حدود 1 سانتی متر و طول آن 3 و ضخامتش کمی بیشتر از یک میلی متر می باشد.
لیبل های RF  مربعی شکل هستند و سایز آنها 4*4 ، 5*5 و 3*3 می باشد ولی از نظر ضخامت بسیار نازک می باشد.  به لحاظ دید فنی در ارائه دزدگیر فروشگاهی، لیبل های 4*4 سایزی مناسب و قابل توصیه بوده و سایزهای کوچک یا بزرگتر کاربردهای خاص دارند.
با توجه به آنچه در مورد سایز لیبل های گیت فروشگاهی گفته شد برای سایر اجناس کوچک امکان الصاق لیبل AM  بیشتر است ولی در عوض از جهت ضخامت لیبلها، امکان کندن لیبل AM توسط سارق بیشتر می باشد..
3- برای چسباندن بر روی اقلام فلزی هیچیک از لیبل های معرفی شده کارایی لازم را ندارند اما لیبل دزدگیر فروشگاهی AM اندکی بهتر عمل می کند که این عملکرد خیلی محسوس نیست. بر روی اجناسی که فلزی نیستند ولی در بسته بندی آن از وکیوم یا کاغذی که شبه فلز باشد، استفاده گردد لیبل AM خیلی بهتر از RF می باشد. (مثلاً بسته های چای خشک یا عطر و  ادکلون
4- تنوع تولید و فروش و همچنین استفاده از تگ در سیستم های RFبسیار بیشتر است.
5- در گیت فروشگاهی AM فاصله بین دو آنتن برای تگ سخت لازم نیست کم باشد ولی برای لیبل حتما باید فاصله آنتن ها زیاد نباشد.
6- میزان کارایی و امنیت دزدگیر پوشاک AM برای تگ سخت بیشتر است. بنابراین در صورتی که در فروشگاهتان جنس غالب، لباس است، دزدگیر لباس AM توصیه می شود.
7-  نصب و بهره گیری از هر دو نوع دزدگیر فروشگاهی RF یا AM  در فروشگاه های خیلی بزرگ که تنوع اقلام بسیار است، هزینه ثابت اولیه در هنگام خریداری دزدگیر فروشگاهی را تقریباً دوبرابر میکند ولی در عوض امکان استفاده از لیبل بر روی اجناس بیشتری فراهم خواهد بود و هزینه جاری کاهش و امنیت فروشگاه بالاتر خواهد رفت.

در هایپر هایی که تنوع کالا در آنها بسیار است، به دلیل اینکه هم به تعداد زیادی تگ سخت و هم برچسب دزدگیر نیازمندیم، نصب همزمان گیت فروشگاهی با دو تکنولوژی AM و RF توصیه می گردد.

به چند اصل کلی و مهم در خصوص نصب گیت فروشگاهی اشاره میکنیم :


1-    از بین بردن منابع تولید امواج مزاحم (نویز) و یا کم کردن اثرات آن


الف) گیت فروشگاهی یا همان دزدگیر پوشاک بر پایه ارسال و دریافت امواج الکترومغناطیسی عمل میکند و نویز هایی (امواج مزاحم الکترومغناطیس) که در محدوده فرکانسی دزدگیر فروشگاهی ، در محیط وجود دارد ، باعث ایجاد اختلال بر روی گیت فروشگاهی می شود. برخی دستگاههای الکتریکی و الکترونیکی مثل لامپ نئون ، کولر ، کابلهای حامل عبور جریان برق در نزدیکی گیت ها و …  منابعی هستند که  باعث ایجاد نویز می شوند. اگر بخواهید یک نصب بدون ‌اشکال گیت فروشگاهی انجام دهید باید در تشخیص منابع نویز و رفع آن‌ امواج مزاحم و یا کم کردن  تاثیر آنها  بر روی دزدگیر پوشاک خود دقت کنید .

چندی از منابع ایجاد نویز در سیستم های دزدگیر فروشگاهی را برایتان شرح می دهیم :


الف) کابل های حامل عبور جریان های برق گیت فروشگاهی


سیم برق یکی از اصلی‌ ترین منابع ایجاد نویز است . دقت داشته باشید که فاصله نزدیک سیم دارای جریان برق با آنتن گیرنده و همچنین  شدت جریان و موازی بودن سیم با آنتن (گیت) ، اثر نویز را بر روی گیت فروشگاهی بیشتر می‌کند. به همین نسبت تغییر دادن این شرایط ، اثرات نویزی را کم میکند . به عنوان مثال در صورتی که منبع تغذیه یک وسیله برقی پرمصرف از کابل برقی تأمین می‌شود که فاصله کمی با آنتن گیرنده دارد، شما می‌توانید محل تأمین برق وسیله مذکور را تغییر دهید و یا  با قرار دادن سیم های حامل جریان برق که در نزدیک دزدگیر فروشگاهی هستند در غلاف فلزی می‌توان عوامل نویزی را کاهش داد.

ب)  انواع لوازم برقی
ج)  ترانس های برق
د)  نویز های موجود در برق شهری…

•    قرار دادن گیت فروشگاهی در فاصله مناسب

زیاد بودن  فاصله بین دو پایه آنتن، میزان جواب دهی و عملکرد سیستم دزدگیر پوشاک را کم  میکند . میزان نویز محیط اطراف ،  نوع تگ مورد استفاده ، میزان خطای قابل قبول برای صاحب فروشگاه از  عوامل تعیین کننده فاصله مناسب بین دو پایه گیت فروشگاهی (آنتن) می‌باشند. برای نمونه اگر محیط فروشگاه شما یک محیط پرنویز می باشد و تگ هایی که استفاده می کنید را لیبل یا برچسب ضد سرقت تشکیل می‌دهد و قیمت اقلام فروشگاه نیز بسیار گران قیمت است ، باید فاصله بین دو آنتن بسیار کمتر از فاصله تعیین شده ای باشد که در کاتالوگ‌ دستگاه گفته شده است . به همین نسبت، اگر تگ استفاده شده از نوع  تگ سخت با کیفیت و بزرگ و همچنین محیط کم نویز باشد و سارقان در فروشگاه تردد چندانی نداشته باشند، فاصله بین دو آنتن از یکدیگر می‌تواند کمی بیشتر از فاصله تعیین شده در کاتالوگ گیت فروشگاهی نیز باشد. همانطور که میدانید اغلب صاحبان و مدیران فروشگاه ها رغبت دارند که فاصله بین آنتن‌ها بیشتر و محل عبور بزرگتر ، تعداد آنتن ها کمتر و همچنین دکوراسیون زیبا‌تر باشد، ولی باید توجه داشت که این امتیاز‌ها به بهای کاهش امنیت فروشگاه به دست آید و نهایتا  نتیجه ای که به دست می آید به زیان صاحب فروشگاه می باشد . اطلاع رسانی و توضیح  این موارد به صاحبان فروشگاه ها  بر عهده مجریان و کارشناسان نصب گیت فروشگاهی خواهد بود .


•     زیبایی دکوراسیون فروشگاه ها با نحوه جانمایی دزدگیر فروشگاهی ارتباط مستقیم دارد.

اولا به دلیل اینکه گیت فروشگاهی  در  جلوی درب خروج از  فروشگاه نصب می‌شود و کاملاً در دید مشتری ها قرار می گیرد و دوما اینکه  ابعاد و اندازه های آنتن های دزدگیر فروشگاهی با هم متفاوت هستند بهتر است کارشناس فنی سیستمی را به صاحب فروشگاه پیشنهاد دهد که با دکوراسیون فروشگاه تناسب بیشتری دارد.

بسیاری  از آنتن‌های دزدگیر فروشگاهی ابعاد و ظاهری دارند که امکان انجام تبلیغ فروشگاه یا برند خاصی بر روی آن‌ها وجود دارد و برای صاحب فروشگاه تابلوی تبلیغاتی بسیار خوبی باشد. در اینصورت میتواند این موضوع را با مدیر فروشگاه مطرح کنید تا از این مکان برای تبلیغ خود استفاده نماید. اغلب شرکت مجری هم برچسب شرکت خود را در بخشی از دستگاه بچسباند (بخش پایینی آنتن ها) تا در صورتی که نیاز به تعمیر و پشتیبانی بود مدیر فروشگاه بتواند از روی آن به آدرس و تلفن شرکت مجری ارتباط برقرار کند.

•     عدم تداخل دزدگیر پوشاک نصب شده شما با گیت فروشگاهی همسایه تان


آنطور که قبلا اشاره کردیم گیت فروشگاهی  بر اساس امواج الکترومغناطیس کار می‌کند . فرکانس کاری تمامی دزدگیر فروشگاهی دنیا ، در محدوده های مشخصی می باشد . دزدگیر پوشاک فروشگاه شما در صورت همفرکانس بودن با دزدگیر پوشاک همسایه تان و چنانچه در فاصله نزدیکی از فروشگاه همسایه شما نصب شود ممکن است با هم تداخل پیدا کنند و کارکرد همدیگر را مختل نمایند و یا باعث ایجاد خطا یا بوق کاذب برای یکدیگر شوند . برای برطرف کردن  این مشکلات میتوانید از گیت‌هایی با فرکانس های مختلف استفاده کنید. برای نصب گیت فروشگاهی در محیط ‌های شلوغ مانند بازار ها و پاساژ‌های بزرگ ، لازم است قبل از نصب اطلاعات کاملی از فرکانس و دستگاه های گیت فروشگاهی مجاور کسب شود .

با تمامی مواردی که بیان شد دانستن این موضوع برای صاحبان فروشگاه ها الزامی است که شرکت های حفاظتی امنیتی از نظر  اخلاقی و شرعی حق ندارند با نصب یک دستگاه جدید ، کارکرد دستگاه‌های قبلی همسایه‌ها را دچار اختلال کنند و به حقوق و حریم آنان تجاوز نمایند.  این قانون نانوشته را حتی شرکت‌هایی که رقابت سختی باهم دارند، به دقت رعایت می‌کنند. چرا که برای خودشان نیز ممکن است زمانی چنین مشکلی پیش آید .

•    آموزش نگهداری و فاصله تگ از آنتن‌ها در گیت فروشگاهی به عهده کارشناس فنی می باشد

سیستم های دزدگیر فروشگاهی موظف به تشخیص تگ‌هایی هستند که به آنتن‌ها نزدیک می‌شوند . با توجه به این اصل فروشگاه داران عزیز باید توجه داشته باشند که در نزدیکی پایه آنتن های دزدگیر پوشاک خود هیچ تگی قرار نگیرد و یا کالایی که به آن تگ وصل شده است را در نزدیکی آنتن قرار ندهند تا دستگاه دچار اختلال نگردد . شایان ذکر است که کمترین فاصله بین آنتن و تگ، با توجه  به نوع دستگاه و تعداد آنتن‌ها از یک متر تا یک متر و نیم متغیر میباشد . 
ایجاد بوق کاذب بر روی دستگاه ، اغلب در فروشگاههای کوچک اتفاق می افتد و دلیل آن این است که در فروشگاههای کوچک به علت کمبود جا صاحب فروشگاه سعی میکند از تمامی فضای ممکن حتی فضاهای نزدیک دستگاه هم استفاده کند که نتیجه این کار ، ایجاد خطا بر روی گیت فروشگاهی میشود . بیان این موضوع نیز بر عهده کارشناس فنی نصب دزدگیر فروشگاهی می باشد.

بررسی عملکرد گیت فروشگاهی RF

گیت فروشگاهیRF بر پایه امواج رادیویی طراحی شده است و رایج ترین فرکانس این نوع دزدگیر فروشگاهی غالبا فرکانس 8.2 MHz  مگا هرتز می باشد.
عملکرد دزدگیر پوشاک RF اینطور است که برد تعبیه شده در پایه آنتن فرستنده یک میدان مغناطیسی با فرکانس مشخصی ایجاد نموده و با برد تعبیه شده در پایه آنتن گیرنده ارتباط امواجی برقرار می کند و هرگاه که تگ همفرکانس برد ها از میان آنتن ها عبور داده شود ،دستگاه (دزدگیر فروشگاهی) با شناسایی تگ در حال عبور باعث آلارم می شود.
اگر آنتن های RF نزدیک به هم نصب شوند ، امواج آنها بر روی یکدیگر تاثیر گذاشته و عملگرد همدیگر را مختل می کنند. برای توضیح بهتر در مورد تداخل دستگاه ها یا همان بوق کاذب باید گفت که، یکی از دستگاه ها برای دستگاهی که در فروشگاه نزدیک نصب شده ، نقش تگ را بازی می کند و باعث می شود بصورت مداوم دزدگیر پوشاک فروشگاه شما به صدا در بیاید. برای دفع این مسئله راه حلی اندیشیده شده و آن این است که گیت های دزدگیر لباس که در مجاورت یکدیگر هستند را در فرکانس های ناهمگون نصب نمائیم.
تاثیرات نویز محیطی بر روی گیت فروشگاهی
امواج مزاحم یا همان نویز محیطی یکی از عواملی است که موجب برهم زدن ریتم کاری دزدگیر پوشاک می شود و نیز دستگاه را از راه صحیح و متعارف کارایی خود خارج می کند.
وجود نویز در محیط با روش های ساده ای قابل شناسایی است . اگر موارد زیر را مشاهده کردید یعنی در محیط شما نویز وجود دارد :
•    بوق کاذب دستگاه دزدگیر پوشاک
•    ضعیف شدن عملکرد دستگاه دزدگیر پوشاک
•     افزایش حساسیت دستگاه گیت فروشگاهی
•     هنگ کردن دزدگیر لباس

اگر می خواهید در مورد گیت فروشگاهی بیشتر بدانید این مطالب را حتما مطالعه کنید.
چنانچه فروشگاه شما به گیت فروشگاهی هوشمند (دزدگیر پوشاک) مجهز باشد، بدون نیاز به نیروی انسانی می توانید از سرقت اجناستان جلوگیری کنید. زمانی که بدون هماهنگی و اطلاع با فروشنده و بدون تسویه با صندوقدار کالایی از فروشگاه بیرون برود، آنتن های دزدگیر پوشاک که در ورودی فروشگاه نصب شده اند با شناسایی تگ در حال عبور فروشندگان را آگاه میسازند و آژیر می کشند.
تگ هایی که روی اجناس الصاق می شوند در دو نوع تگ سخت و تگ برچسبی (لیبل) می باشند.
تگ های سخت : تگهایی از جنس پلاستیک فشرده هستند که پس از خرید مشتری از کالای فروخته شده جدا شده و بارها و بارهای دیگر نیز قابل استفاده مجدد هستند. مانند تگ های گلفی ، صدفی ، .....
تگ برچسبی : تگهای برچسبی لیبل هایی هستند که زمان فروش توسط دستگاه خنثی کننده باطل میگردند .

دزدگیر فروشگاهی (گیت فروشگاهی) یا همان دزدگیر پوشاک، ابزاری برای کاهش و دفع سرقت از فروشگاه های مختلف می باشد.  شرکت های فروشنده تجهیزات حفاظتی امنیتی با ارائه مدلهای متنوع گیت دزدگیر فروشگاهی و اقلام جانبی ضروری آن از قبیل تگ (تگ صدفی ، تگ گلفی ، تگ عدسی ، تگ گریف و ...) ، لیبل (برچسب ضد سرقت فروشگاهی) ، مگنت جدا کننده برای جدا کردن تگ دزدگیر لباس و خنثی کننده لیبل سعی در برآورده ساختن نیاز طیف گسترده ای از فروشگاه داران می باشند. 
پس از شرح تمامی توضیحاتی که در خصوص استفاده از گیت فروشگاهی ، دزدگیر پوشاک یا دزدگیر لباس یا هر نام دیگری که شما می شناسید ، ناگفته نماند که در دنیای مدرن امروز، دوربین مدار بسته  همراه با دزدگیر پوشاک در اکثر فروشگاه ها مورد استفاده قرار گرفته و به یک نیاز اصلی بدل شده اند. در واقع می توان اینطور گفت که دزدگیر پوشاک (گیت فروشگاهی) و دوربین مداربسته مکمل یکدیگر برای پوشش دهی هر چه بهتر فروشگاه شما و ایجاد امنیت خاطر می باشند. 

موافقین ۰

کانال تلگرام فروشگاه داران. مدیران و پرسنل فروشگاه ها و مراکز خرید و مجتمع های تجاری

مخالفین ۰
هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

امنیت فروشگاه

فروشگاه لوازم آرایشی

فروشگاه های لباس

فروشگاه پوشاک

فروشگاه کتاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی