مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
برای افزایش فروش و سود فروشگاه، باید برنامه ریزی مناسبی برای مسیر تردد مشتریان (cfp) داشته باشید حتما (cfp)تهیه کرده و اجرایی کنید.
cfp
rsz_retailnext_heatmap_art_03-2012
cfp
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

چیدمان فروشگاه به روش پیست مسابقه

چیدمان فروشگاه به روش پیست مسابقه رویکرد محبوبی در میان خرده فروشان است. در این چیدمان بخش های مختلف دورتادور فروشگاه هستند. آنها درون فضای مرکزی گروه بندی  شده اند. این نوع چیدمان به خریدار امکان می دهد که نسبتا آسان و آزاد دور فروشگاه حرکت کند. ایده آل است که گروه بندی شکل منطقی داشته باشد و نوعی مکمل فراهم بیاورد؛ برای مثال بخش رنگ باید کنار بخش خانه باشد. این ممکن است خریدهای اضافی را تحریک کند؛ جایی که خریدار با قصد خرید رنگ وارد فروشگاه می شود اما ممکن است برخی مبلمان ها را هم ببیند که جذابیت خیلی بالایی داشته باشند.

به گزارش هورموند، این رویکرد در معرض دید بودن حداکثری محصول را به خریداران عرضه می کند. خلاصه اینکه تصمیم های چیدمان فروشگاه باید عوامل زیر را هم از دیدگاه خرده فروش و هم از دیدگاه خریدار در نظر بگیرد:

مدیریت جریان پاخور مشتری: تا جایی که ممکن باشد، خرده فروش ها باید راهروهایی داشته باشند که امکان گفت وگوی راحت خریداران را فراهم کند. مناطق ازدحام در زمان های اوج خرید باعث ایجاد آزردگی می شود.

ایجاد موقعیت های جذاب: در ترکیب با محیط فروشگاه، خرده فروش ها به صورت ایده آل دوست دارند که خریداران تا می توانند در فروشگاه از مناطق بیشتری بازدید کنند. موقعیت یابی هوشمندانه کالاهای خاص، مثلا کالاهای کم قیمت در انتهای فروشگاه (تا خریداران مجبور باشند از کنار کالاهای گران قیمت تر بگذرند) ممکن است به سطح بالاتر خریدها منجر شود.

discount تخفیف

تزریق هیجان: خرده فروش هایی که خیلی محکم به چیدمان های شبکه ای می چسبند این ریسک را به وجود می آورند که خرید را برای خریداران خسته کننده و تکراری کنند. نسخه ای از واحدهای نمایش دهی و قفسه ها می توانند فضا را در فروشگاه بشکنند و خریداران را وسوسه کنند که کالا را در مناطق خاص فروشگاه بازرسی کنند. مثلا در انتهای راهرویی طولانی در سوپرمارکت ممکن است با احتیاط نگاه کنند که در واحد نمایش دهی کدام نوشابه ها یا عطرهای جدید معرفی شده اند.

تشویق به خرید کالاهای اضافی: بیشتر احتمال می رود چیدمانی که محصولات مکمل را کنار هم می گذارد فروش اضافی ایجاد کند. مثلا ممکن است بسیاری از آقایان خرید یک دست کت وشلوار را برای مصاحبه کاری خرید اصلی شان در نظر بگیرند. احتمال دارد چیدمانی که بلوز و کراوات را نزدیک بخش کت وشلوار قرار می دهد منجر به خرید اضافی بدون واردکردن فشار بی مورد روی مشتری بشود.

HyperMarketing Sale (19)

تشویق به خریدهای تفریحی: خریدارها را می توان وسوسه کرد که کالاهایی بخرند که از اول بخشی از فهرست خرید یا برنامه شان نبوده است. در سوپرمارکت ها مثلا خرده فروش ها کالاهای اسنکی را تا جای ممکن نزدیک یا درست کنار مناطق صندوق می گذارند که انتقادهای بسیاری را از گروه های مصرف کننده برانگیخته است؛ آنها ادعا می کنند که خرده فروش ها هم در رفتار کودکان و هم در رفتار والدین دستکاری می کنند. گذاشتن خمیردندان که کودکان را هدف گرفته، در قفسه بندی پایین هم مثالی از دستکاری یا روان شناسی هوشمندانه خرده فروش است که بستگی به نظر شما دارد!

HyperMarketing Sale (36)

تشویق گشتن در فروشگاه: این مورد مرتبط با محیط خرده فروشی است که در آن خرده فروش می خواهد خریداران را تشویق کند که تعلل کنند و زمان بیشتری را در بخش یا رده خاصی از فروشگاه بگذرانند.

HyperMarketing Sale (43)

منبع: روزنامه ی فرصت امروز

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
 در تبلیغاتمقالات تبلیغات

این روزها، شاهد وجود روش های گوناگونی برای انتقال پیام از طریق تبلیغات هستیم. در این مطلب با روش های جدیدی در دنیای تبلیغات آشنا می شوید که در سراسر دنیا بسیار محبوب و اثرگذار هستند.

تبلیغات به شکل شگفت انگیزی تغییر کرده است و به ابزاری مهم برای ایجاد ارتباطات با مشتری و مصرف کننده بدل شده است. این روزها، شاهد وجود روش های گوناگونی برای انتقال پیام از طریق رسانه های مختلف تبلیغاتی هستیم. انواع روش های تبلیغات امروزی به مدد اینترنت و فضای مجازی، باعث شده است دست افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، به شدت باز شود.

حالا دیگر انواع روش های تبلیغات محدود به روش های قدیمی نیست. امروز ویدئوهای ویروسی یا همه گیر در سطح شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری در سایت ها، فضاهای گفت وگوی کاربران درباره  برندها و… شکل انواع روش های تبلیغات را دگرگون کرده است. با ما همراه باشید تا به نقل از chetor با تغییرات رسانه های امروزی و انواع روش های تبلیغات بیشتر آشنا بشوید:

تبلیغات دیجیتالی

تبلیغاتی که در سطح اینترنتی می بینید، در حوزه  تبلیغات دیجیتالی قرار می گیرند. در بسیاری از سایت ها، تبلیغات مختلفی وجود دارند و این تبلیغات یکی از روش های عمده  کسب درآمد برای وب سایت نمایش دهنده  آن هستند.

شیوه  دیگر تبلیغات جدید، تبلیغات بومی هستند. این روش از تبلیغات نیز راه دیگری برای کسب درآمد وب سایت ها است و از طریق محتوایی مربوط به برند و محصول، متن یا مقاله ای آن را تبلیغ می کند.

تبلیغات دیجیتالی به شدت در حال رشد و تکامل هستند و از طریق بسترهای مختلفی چون فیس بوک، اسنپ چت و… باعث می شوند تا تبلیغات در سطح وسیعی از مخاطبان دیده بشود.

تبلیغات موبایلی و تلفنی

از میان انواع روش های تبلیغات جدید، تبلیغات تلفنی و موبایلی یا به عبارت کلی تر تبلیغات در سطح دستگاه های کوچک و قابل  حملی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، به شدت رواج پیدا کرده است.

به کمک این دستگاه ها و استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر و… به سادگی پای تبلیغات به این ابزارها نیز باز شده است، اما در استفاده از این رسانه ها نیز باید نهایت دقت و توجه را به کار برد، زیرا ممکن است بی برنامگی و تبلیغات انبوه باعث آزار مخاطبان شود.

هر یک از این روش های جدید تبلیغات در صورت اغراق و بی برنامگی می توانند موجب اثرات معکوس بشوند.

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی در گذشته یکی از مهم ترین ابزارها در دستان صنعت تبلیغات بود اما امروز با وجود فناوری های گوناگون، تبلیغات چاپی کمی عقب نشینی کرده است. تنها موضوعی که همچنان باعث اثرگذاری تبلیغات چاپی می شود، تمایز و تفاوت آن است.

اگر تبلیغات چاپی برای هر محصول به شکلی متفاوت و چشم گیر طراحی و اجرا بشوند، می تواند مخاطبی را که از هجوم و گستردگی دنیای دیجیتال دچار دلزدگی شده، تحت تاثیرات مثبت قرار دهد. تبلیغات چاپی دارای سه زیرمجموعه است:

تبلیغات تناوبی

وقتی تبلیغات در نشریاتی با تاریخ انتشار مشخص منتشر می شود، یعنی در قالب روزنامه، ماهنامه و… به آن تبلیغات تناوبی گفته می شود. برای سال های متمادی این روش، یکی از مهم ترین انواع روش های تبلیغات بود و به واسطه  آن میلیون ها مخاطب تصویر تبلیغ چاپی را در پشت مجله یا در صفحات میانی آن شاهد بودند.

بروشورها، برگ نامه ها و تبلیغات در نقطه  فروش

این نوع از تبلیغات که در قالب برگه های تبلیغاتی، بروشورها و… منتشر می شوند، گاهی به شکل جداگانه و گاهی نیز در میان صفحات روزنامه ها و مجلات توزیع می شوند. این تبلیغات می تواند در قالب بروشورهایی شکیل و با جنس مرغوب روی پیشخوان بخش ارتباط با مشتری و… نیز قرار بگیرد. در این صورت عمر طولانی تری نسبت به برگه های کاغذی که در خیابان ها توزیع می شوند، خواهند داشت. نکته دیگر این است که این نوع آگهی ها نسبت به تبلیغات چاپی، امکان ارائه اطلاعات بیشتری را در قالب تبلیغات فراهم می کند.

تبلیغات پستی مستقیم

هر دو روش از انواع روش های تبلیغات که در بالا عنوان شد، می توانند در دسته  این تبلیغات پستی مستقیم قرار بگیرند. در واقع، در این روش، محتوای تبلیغاتی برای مخاطبان از طریق پست فرستاده می شود.

این روش نیز می تواند بسیار خوب و موثر واقع بشود، البته تا جایی که مورد سوءاستفاده  آژانس های بازاریابی قرار نگیرد. اگر در این روش، از تکنیک های خلاقانه و جذاب استفاده شود، تاثیر خوبی بر مخاطب خواهد داشت و او را بیشتر با برند و محصول و… آمیخته خواهد کرد.

تبلیغات چریکی

این روش تبلیغاتی تمام قواعد را درهم می شکند. در طول ۲۰ سال گذشته از آن استفاده شده است و با روش های غیرمرسوم و تکنیک های خلاقانه، خواهان جذب مخاطب و مشارکت بیشتر او در روند بازاریابی و تبلیغات است.

در این شیوه از تبلیغات، زمان و مکان اهمیت زیادی دارد. برای اجرای بازاریابی چریکی لازم نیست بودجه ای هنگفت در دستان شما باشد، تنها چیزی که نیاز دارید، ایده های بکر و خلاقانه تبلیغاتی برای جلب توجه مخاطب است. ابزار در دست این کمپین های تبلیغاتی، شبکه های اجتماعی و تبلیغات دهان به دهان مخاطبان است.

تبلیغات رادیویی و تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی و رادیویی از مهم ترین نوع تبلیغات در دهه های گذشته بودند، اما به مرور زمان و با توسعه  فناوری های مختلف در سطح اینترنت و شبکه های اجتماعی، به تدریج از اهمیت و اثربخشی آنها کاسته شده است.

این رسانه ها قادر بودند جمع زیادی از مخاطبان را با خود همراه سازند. البته هنوز هم در ساعت های پربیننده مانند ساعت پخش بازی های ورزشی پرمخاطب، اثرگذاری این رسانه ها بسیار بالا است.

تبلیغات محیطی

هر گونه تبلیغات که مخاطب در بیرون از منزل خود با آن روبه رو بشود، در زمره  تبلیغات محیطی قرار می گیرد. انواع تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها، تبلیغات روی اتوبوس ها و… در این دسته بندی قرار می گیرد. حتی تلویزیون ها و صفحات نمایشگری که در میدان های بزرگ نصب می شوند و به ارائه  تبلیغات می پردازند نیز در این دسته جای می گیرد.

تبلیغات خدمات عمومی

این دسته از تبلیغات برای آگاهی و اطلاع رسانی به عموم منتشر می شوند و جنبه  تجاری ندارند. در گذشته، بستر و رسانه  اصلی این دسته از تبلیغات، تلویزیون و رادیو بود ولی امروز در سایر بسترهای تبلیغاتی دیجیتالی نیز دیده می شوند.

تبلیغات نامشهود

یکی از انواع روش های تبلیغات، تبلیغاتی است که به طور غیرمستقیم در فیلم ها و برنامه ها صورت می گیرد. مثلا اگر در فیلمی شاهد استفاده  چشمگیر شخصیت ها از یک برند خاص اتومبیل بودید، باید متوجه بشوید که تبلیغات نامشهود در حال وقوع است.

این روش از تبلیغات نیز اثرگذاری خوبی دارد و به تبلیغ کننده اجازه می دهد تا بر اساس اطلاعات و خواسته های جمعیت شناختی مخاطبان را هدف بگیرد.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه از سال آینده شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران در سایر کشورها ایجاد می‌شود گفت: در ابتدا ۵۰ فروشگاه زنجیره‌ای ایرانی در بغداد عراق احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری tasnimnews.com ، امیرخسرو فخریان امروز درنشست خبری اظهار کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای  در آینده بخش بیشتری از  بازار خرده‌فروشی  کشور را در دست خواهد داشت که این رقم در برنامه ششم توسعه باید به 20 درصد سهم بازار برسد و به نظر می‌رسد که در مرحله بعد نیز فروشگاه‌های فضای مجازی به شدت در کشور ما گسترش یابند.
وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شفاف است و از صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی استفاده می‌کنند، افزود: اگر سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بخش توزیع بیشتر بود دولت با برداشته شدن قیمت از روی کالاها موافقت می‌کرد زیرا امکان کنترل و رصد فعالیت آنها وجود دارد.
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه از سال آینده شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران در سایر کشورها ایجاد می‌شود گفت: 50 فروشگاه زنجیره‌ای ایرانی در بغداد عراق شعبه خواهند داشت که این امر زمینه ورود بیشتر کالاهای ایرانی را به این کشور فراهم می‌کند.
فروشگاه زنجیره ای
فخریان افزود: حذف یا عدم حذف قیمت کالا تفاوتی را برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای نخواهد داشت و ما مکلف به پذیرش مصوبات قیمتی دولت در این زمینه هستیم.
وی در پاسخ به این سوال تسنیم که برخی تولیدکنندگان و تعاونی های تولید چنین اعلام می‌کنند که فروشگاه‌های زنجیره‌ای آنها را مکلف به ارائه سود بیشتری برای توزیع کننده می‌کنند، گفت: باید توجه داشت که سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شبکه توزیع کالا کم و حداکثر 10 درصد است و تولیدکنندگان نمی‌توانند تولید خود را براساس این رقم یا درصد برنامه‌ریزی کنند و این امر در واقع برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اضافه‌کرد: برندهای جدیدی که به بازرا می‌ایند ممکن است سود بیشتری را برای شبکه توزیع در نظر گیرند که دلیل آن نیز ایجاد، رقابت با برندهای قدیمی‌تر است تا از این طریق بتوانند محصولات خود را در بازار مصرف عرضه کنند.
فخریان گفت: هفته آیند فروشگاه‌های زنجیره‌ای کورش برای اولین بار وارد بورس می‌شود و سهام آن تا 5 تا 6 ماه دیگر عرضه خواهد شد.
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت