مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

خرده فروشان موفق تمام تلاش خود را برای شناخته شدن در جامعه به کار می گیرند. سعی کنید همه افراد ذیربط از دولت، روزنامه ها، ایستگاه های رادیو و تلویزیونی و گروه های اجتماعی را در مراسم افتتاحیه خود دعوت کنید. شرکت ها و کسب و کارهای کوچک سخت تلاش می کنند عموم مردم را درگیر مراسم افتتاحیه خود کنند.
 
مراسم افتتاح فروشگاه شرکت شما این اجازه را می‌دهد که درها را باز کنید و به مشتریان بالقوه در داخل محیط خود خوشامد بگویید. این رخداد به شما فرصت می‌دهد محصولات و خدمات خویش را به عنوان بخشی از مؤلفه بازاریابی طرح کسب و کار خود نمایش دهید. برگزاری سریع یک مراسم افتتاحیه در دقیقه نود، احتمالاً به معنای اتلاف وقت و پول شما است. کار خود را با برنامه‌ریزی جزییات مراسم خیلی زودتر از زمان باز کردن کسب و کار خود برای تضمین مراسمی بزرگ آغاز کنید.
بودجه ای برای افتتاحیه در نظر بگیرید. تعیین بودجه به شما اجازه می دهد مراسم موفقی داشته باشید اما بودجه تبلیغاتی هر برنامه باید جدا باشد.
سریعاً تاریخ مراسم را انتخاب کنید. با انتخاب تاریخ می توانید به خوبی زمانبندی حضور مهمان ویژه در مراسم را به شکلی مناسب برنامه ریزی کنید. می توانید به مشتریان، فروشندگان و کارکنان خود چند ماه زودتر خبر دهید و یک مراسم افتتاحیه بزرگ را رقم بزنید.
hypermarketing salez (1)
مجوزها: مقررات دولتی و مجوزهای لازم دربار تابلوها و بنرهای تبلیغاتی یا پوشش هایی که برای تبلیغات استفاده می کنید را بررسی نمایید. برخی کشورها دارای مقررات و مجوزهایی هستند که برای تبلیغات در چنین مراسمی الزامی است.
 
شناسایی گروه هدفی که می‌خواهید در مراسم افتتاحیه شرکت کند. مشتریان معمول که انتظار دارید به دفعات با کسب و کار شما در ارتباط باشند مثلا  اگر فروشگاه پوشاک کودک دارید ، والدین  بچه‌‌‌های کوچک مشتریان دائمی شما خواهند بود.
مراسم افتتاحیه را در طول هفته و زمانی در سال برنامه‌ریزی کنید که افراد به خاطر دیگر تعطیلات یا فعالیت‌های مشغول نباشند. زمانی را انتخاب کنید که دارای بهترین کارآیی برای مخاطبان  هدف شما باشد. به عنوان مثال، اگر فروشگاه محصولات آموزشی ویژه معلمان را آغاز می‌کنید، مراسم افتتاحیه را در طول تابستان یا در ساعات اولیه غروب و در زمانی که معلمان در مدرسه نیستند برنامه‌ریزی کنید.
مراسم افتتاحیه را از طریق مطبوعات، تابلوها، آگهی‌های رزونامه و.... تبلیغ کنید. در روز مراسم، تابلوهای بزرگ، بادکنک، بنر و دیگر اقلام تبلیغاتی را برای جلب توجه به کسب و کار خود به  کار بگیرید.
نمایندگان مرتبط با کسب و کار مانند شهردار، اعضای شورای شهر، اعضای اتاق بازرگانی، خبرنگاران محلی، تبلیغ‌کنندگان کسب و کار و مالکان کسب را در صنایع مرتبط دعوت نمایید. به  عنوان مثال، اگر یک بوتیک عروسی باز می‌کنید، از متخصصان گل‌آرایی یا دکوراتورهای کیک و شیرینی نیز دعوت نمایید.
hypermarketing salez (4)
رخدادها و فعالیت‌ها مانند قیچی کردن روبان را برای مهمانان خود برنامه‌ریزی نمایید. رخدادهایی خاص برای کسب و کار خود مانند تست طعم و مزه برای کسب و کار کترینگ غذا را در نظر  بگیرید.
در طول مراسم افتتاحیه برای ترغیب حضار به امتحان کردن کسب و کار خود، تخفیف یا قیمت‌های ویژه پیشنهاد دهید. برای ترغیب به حضور افراد بیشتر، جایزه تعیین کنید .
خوراکی‌هایی همچون تنقلات یا چاشنی‌ها را در مراسم افتتاحیه در نظر بگیرید .
اطلاعات مربوطه به شرکت خود را برای همه حضار بفرستید از جمله اطلاعات تماس، نشانی وب‌سایت، و سرفصل محصولات یا خدمات. اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، یک کیف یا هدیه کوچک به همه افراد مرتبط با کسب و کار خود اعطا کنید.
 
hypermarketing salez (2)
مهمترین اصل در برگزاری مراسم افتتاحیه خوب برنامه ریزی درست و دقیق است.
 
مراسم خود را به یک مراسم شرکتی تبدیل کنید. بن های ویژه ای برای شرکت های محلی بفرستید و با آنها ارتباط برقرار کنید. اجازه دهید مالکان آنها شب قبل از مراسم بیایند و فروشگاه شما را ببینند.
از همان ابتدا به فکر ایجاد وفاداری مشتریان باشید. مشوق های خاصی برای مشتریانی که قبل ازمراسم از شما خرید   کرده¬اند، در نظر بگیرید. اگر مشتری رسیدی مربوط به قبل از زمان افتتاحیه آورد، به او یک جایزه ویژه یا تخفیف ویژه بدهید تا به یک مشتری وفادار تبدیل شود.
یک نفر را به عنوان مسئول تفریح و سرگرمی در نظر بگیرید. او در میان جمعیت می گردد، پیام های آنها را می-شنود و افراد را ثبت نام می کند. به همین خاطر، شما به یک فرد حرفه ای نیاز دارید.
حداکثر کارکنان را در اختیار داشته باشد. مطمئن شوید کارکنان فروش اطلاعات کامل درباره مکان محصولات، ساعات کار فروشگاه و چیدمان فروشگاه داشته باشند.
drmall hypermarket (4)
منتظر ثبت نام ها نمانید. برای جمعیتی که می آید و خرید می کند، برنامه داشته باشید. هم ثبت نام ها باید باز بوده و هم تفریح کافی برای سرگرم کردن مشتریان در انتظار وجود داشته باشد. وقتی افراد خوشحال باشند، به این توجه ندارند که چقدر در یک صف انتظار می کشند.  استفاده از یک کمدین یا مسئول تفریح یا یک گروه می تواند باعث شادی مشتریان منتظر در صف شود.
با کسب و کارهای مجاور تعامل برقرار کنید. از آن جا که مراسم افتتاحیه خود را از قبل برنامه ریزی کرده اید، می توانید با کمک آنها از چند هفته زودتر آگهی های دستی تهیه کنید. یک رستوران می تواند آگهی های شما را به مشتریان خود بدهد و شما نیز آگهی های آنها را به مشتریان خودتان بدهید.
.با مسئولین محلی و دفتر شهردار تماس بگیرید و خواهان شرکت آنها در جلسه قیچی کردن روبان افتتاحیه شوید.سیاستمداران عاشق حضور عمومی در شرکت های محلی هستند و باید تا می توانید از آنها دعوت کنید.
 
با روزنامه های محلی تماس بگیرید و با سردبیر صحبت کنید تا او را از ورود یک کسب و کار جدید به محل مطلع کنید. بر مزایایی تأکید کنید که شرکت شما می تواند از طریق ارایه خدمات مورد نیاز یا شغل آفرینی برای جامعه به همراه بیاورد.
برای کسب و کار خود و همه کسانی که می آیند، دعا کنید. سازمان های مذهبی محلی را برای شرکت قبل از مراسم قیچی کردن روبان دعوت کنید تا برای کسب و کار شما دعا کنید. رهبران مذهبی می توانند اعضای خیریه ها را دعوت کنند تا در این رخداد ویژه شرکت کنند.
hypermarketing salez (5)
گروه های سرود مدارس محلی را برای اجرای نمایش در مراسم افتتاحیه خود دعوت کنید. کمکی کوچک به برنامه گروه سرود مدرسه می تواند به نشان دادن حسن نظر شما در قبال جامعه کمک کند. در مراسم قیچی کردن روبان، یک چک حاوی کمک های خود را اهدا کنید تا رهبران جامعه و روزنامه ها بتوانند صدای حسن نیت شما را بشنوند.
مراسم قیچی کردن روبان را با پخش سرود ملی انجام دهید و از یک گروه پیشاهنگی بخواهید پرچم کشور را بالا ببرد. به این گروه و اعضای آنها و کسانی که در نیروهای نظامی هستند هم تخفیف دهید و هم از آنها برای شرکت در این مراسم دعوت کنید.
نمایندگان فروش باید درباره محصولات به مشتریان و مصرف کنندگان آموزش دهند. فروشندگان و تولیدکنندگان دارای کارکنان فروش مجربی هستند که می توانند کمک کنند در همان مراسم افتتاحیه به مصرف کنندگان درباره محصولات و بهترین شیوه استفاده از کالاها آموزش دهند.
تبلیغات محیطی را جدی بگیرید.پخش تراکت ، نصب بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی ، روزشمار افتتاحیه و ... روش هایی است که توجه مردم را به سمت شما جلب می کند.همچنین از یک گروه فیلمبرداری و عکاسی حرفه ایی برای روز افتتاحیه استفاده کنید.
 
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
فروش 
فروش یعنی هنر و علم به ثمر رساندن کلیه تلاش های بازاریابی. به عبارتی ، به عمل تبادل هر چیز ارزشمند مانند کالا، اواق بهادار، وجه نقد، خدمات یا اطلاعات به طور دائمی یا موقت در ازای هر چیز ارزشمند دیگری، باز هم به طور دائمی یا موقت، فروش می گویند.
chideman (1)
c6
طراحی و چیدمان فروشگاه
1-جایگاه طراحی و چیدمان فروشگاهی در بازاریابی 
چیدمان در فروشگاه به منزله دسترسی سهل و آسان متری به کالا در فضائی مناسب و جذاب می باشد. در این خصوص سه عامل مهم است :
الف) ساماندهی گروه کالائی بر اساس وجوه مشترک
ب) پهنه بندی فضای فروشگاه برای کالاها
ج) امکان پذیر بودن اصل چیدمان کالا از طریق اجرای اصل پهنه بندی
[DrMall (2)
2- انواع چیدمان فروشگاه 
- چیدمان عمومی : بر نحوه استقرار کالا تحت مدیریت فروشگاه دلالت دارد
- چیدمان خاص : بر نحوه استقرار کالا بنا بر توافق فروشگاه و صاحب کالا دلالت دارد
 
3- ایجاد مزیت رقابتی با دوام چیست؟ پنج فرصت مهم برای فروشگاه جهت ایجاد این مزیت چیست ؟
عامل نهائی در استراتژی فروشگاهی، رویکرد فروشگاه ها به ایجاد مزیت رقابتی بادوام است و در درازمدت پایدار        می باشد. فرصت های مهم برای ایجاد این مزیت عبارتند از :
1- وفاداری مشتری
2- موقعیت و مکان فروشگاه
3- ارتباط با تامین کنندگان کالا
4- کارکنان متعهد و موثر
5- کارکردهای اجرائی کم هزینه
4- پنج اصل که باید در سطح فروش و چیدمان رعایت گردند کدامند؟
1- سهولت تردد مشتری در فروشگاه
2- امکان مشاهده نزدیک کالا
3- امکان لمس برخی از کالاها
4- امکان مقایسه کالاهای مشابه
5- چیدن کالاهای اصلی و پر فروش در راهروی اصلی
5- روش های برقراری ارتباط با مشتریان را نام ببرید ؟
1- ارتباط غیرشخصی با هزینه (تبلیغات یا اس ام اس)
2- ارتباط انسانی با هزینه (پرسنل فروش)
3- ارتباط انسانی بی هزینه (محاوره دهان به دهان)
4- ارتباط غیرشخصی کم هزینه (روابط عمومی)
Salez (18)
 
6- روش هائی که فروشگاه ها می توانند مشتریان وفادار داشته باشند
- موقعیت و جایگاه مناسب فروشگاه
- ارائه خدمات گسترده و وسیع به مشتری
- ارتقاء پایگاه داده های فروشگاه
- عرضه کالا های منحصر به فرد و ویژه
 
7- رویکردهائی که برای افزایش نفوذ در بازار می توان استفاده نمود
1- فروشگاه ها می توانند با ایجاد شرایط مناسب، تعداد دفعات بازدید مشتریان را افزایش داده و میزان خرید آنها را در هر بار مراجعه افزایش دهند.
2- جذب مشتریان جدید از طریق گشایش فروشگاه های بیشتر و افزایش ساعات کاری فروشگاه های موجود
3- نمایش کالا های متنوع که منجر به خرید تلفنی یا بدون برنامه ریزی مشتریان خواهد شد
4- آموزش پرسنل فروش
5- افزایش کالاهای مکمل برای تکمیل سبد کالائی مشتریان
DrMall (1)
 
8- وظایف مهم مدیران در اجراء برنامه ارتباطات 
- تامین کالا برای فروشگاه ها که برنامه ای بسیار مهم برای مدیران فروشگاه ها است
- تدوین برنامه ها و تصمیمات اجرائی برای ایجاد ارتباط با مشتریان به منظور جذب آنها به فروشگاه ها و سایت های اینترنتی و ترغیب و تشویق آنها برای خرید کالا
 
 
9- فروشگاه های زنجیره ای از چه راه هائی می توانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند؟
- تبلیغات
- محرک ها و انگیزه های فروش
- ارتباط های عمومی
- فضای فروشگاه
- پرسنل و کارکنان فروش
Sales Shopping (3)
 
10- عوامل تعیین کننده محیط عمومی شهر در جهت تصمیم گیری موقعیت فروشگاه 
- تجزیه و تحلیل ناحیه تحت پوشش
- تعیین پتانسیل فروش در سطوح مختلف شهر
- انتخاب محل فروشگاه متناسب با اهداف کار
 
11- چهار خصوصیت مهم فروشگاه های بزرگ 
1- ورود آزاد و بدون الزام به خرید
2- رفتار یک شکل با تمام طبقات اجتماعی
3- برابر بودن حق انتخاب برای همه مشتریان
4- یکسان دیدن همه مشتریان از دید فروشنده
Shopping (7)
 
 
12- برخی از عوامل پیشرفت فروشگاه های بزرگ 
- توسعه شهرها
- افزایش اجاره بهای فروشگاه های کوچک خرده فروشی
- غیراقتصادی شدن خرده فروشی در مقیاس فضاهای کوچک
- طراحی مجدد شهرها
- پاسخگو نبودن نظام قدیم توزیع و تولیدات
- عوامل فنی شهر مانند ترافیک
- ایجاد تنوع در سلیقه افراد
Shopping (11)
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تنوع کالایی فراوان،جذابیتی زیادی برای مشتریان دارند از طرفی این فروشگاه‌ها کارایی بالاتری نسبت به سیستم خرده‌فروشی سنتی دارند اما از جهاتی هم می‌‌تواند دردسر‌ساز باشد که باید به آن هم توجه کرد.
 در سالهای اخیر تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزایش محسوسی داشته است. این فروشگاه‌ها که اجناس مختلف، از خواربار گرفته تا پوشاک را دل خود جای داده‌اند، قیمت نسبتا پایین تری هم در مقایسه با فروشگاه‌های کوچکتر دارند. از طرفی با کمیابی جای پارک در خیابانها اکثر این فروشگاه‌ها دارای پارکینگ نیز هستند. همه اینها باعث شده تا مردم نیز از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استقبال کنند.
اولین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران در دهه ۴۰ تاسیس شدند اما این فروشگاه‌ها در اروپا و آمریکا سابقه طولانی‌تری دارند ؛ برای مثال والمارت، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای دنیا ،  در حدود ۲۲۶ سال قبل افتتاح شده و افروشمروز هم تقریبا در همه کشورهای جهان شعبه دارد و دارای کارکنانی به اندازه ۲.۲ میلیون نفر است. نکته جالب در مورد درآمد وال‌مارت اینست که، این فروشگاه‌ زنجیره‌ای در .[۱]
Salez (6)
سابقه طولانی‌تر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دیگر کشورها باعث شده که به طور متوسط ۸۰  درصد از بازار خرده‌فروشی را به خود اختصاص دهند؛ اما این سهم برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران کمتر از ۱۰ درصد است. با این حال روند اخیر در گسترش این فروشگاه‌ها در ایران نشان از افزایش این رقم در آینده دارد.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل گسترده بودن در سراسر کشور و صرفه‌های ناشی از مقیاس می‌‌توانند هزینه‌های مختلف زنجیره عرضه مثل هزینه حمل ونقل را کاهش دهند و کالا را به قیمتی ارزان‌تر به دست مشتری برسانند. تخمین‌ها حاکی از کاهش ۱۰ الی ۱۵ درصدی قیمت‌ها از طریق عرضه کالا در این فروشگاه‌ها است. از طرفی فروشگاه‌های زنجیره‌ای این امکان را دارند که قراردادهای بلند مدت با تولیدکنندگان و کشاورزان منعقد کنند و علاوه بر حمایت از کالاهای داخلی  دست واسطه‌ها و دلالان را که معمولا بدون هیچ زحمتی سود زیادی کسب میکردند قطع کنند.
 
Salez (15)
 
زمانیکه بازار خرده‌فروشی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای باشد، به دلیل اینکه تعداد فروشنده‌ها کمتر است امکان رهگیری و نظارت بر بازار افزایش می یابد و از این طریق دولت می تواندکانال مناسبی برای شناسایی مالیات دهندگان حقیقی بیابد.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای مخالفینی نیز دارد که ادعا می‌‌کنند گسترش این فروشگاه‌ها باعث از بین رفتن مشاغل زیادی می‌‌شود و عده زیادی را بیکار می‌‌کند. در پاسخ این افراد باید این نکته را یادآور شد که همواره پدیده‌های جدید که کاراتر از قبلی‌ها هستند جای خود را باز میکنند و مردم از آن استقبال می‌‌کنند؛ نمونه روشن آن تاکسی‌های اینترنتی هستند که در ابتدا مخالفین زیادی داشتند اما به دلیل استقبال عامه مردم رونق گرفتند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز دارای مزایای فراوانی نسبت به سیستم سنتی خرده‌فروشی هستند و آینده بازار خرده فروشی در کشور متعلق به آنهاست.
Salez (7)
آنچه در صحبتهای اخیر مسئولان ذیربط مشاهده می‌‌شود حاکی از رغبت و استقبال آنها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و البته نوع خارجی آن است. اینکه در نگاه مسئولان گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثبت است را باید به فال نیک گرفت اما وقتی بیان می‌‌کنند که می‌‌توان مجوز تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارجی نیز صادر کرد،کمی موضوع ناراحت‌کننده می‌‌شود. در اینکه سرمایه‌گذاری در حال حاضر نیاز مهمی برای کشور است بحثی نیست، اما باید توجه شود که سرمایه خارجی نباید به هر قیمتی جذب شود. در بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل اینکه کانال مناسبی برای پخش و توزیع کالا هستند، ورود شرکت‌های خارجی می‌‌تواند کمی خطرآفرین باشد. اگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارجی تصمیم بر فروش کالای خارجی داشته باشند در اینصورت این شبکه توزیع که می‌‌توانست مرحمی بر زخم کهنه تولید باشد نه تنها اینگونه نمی‌شود بلکه قیمت کالاهای خارجی نسبت به قبل کاهش می‌‌یابد و وضع تولید داخلی وخیم‌تر خواهد شد.
Salez (13)
وضعیت مطلوب برای اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارجی در ایران حضور داشته باشند زمانی محقق می‌‌شود که قوانین مناسبی برای حضور این شرکت‌ها در ایران به‌وجود بیاید. یکی از این موارد جلوگیری از فروش کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی در این فروشگاه هاست. از طرفی نباید مدیریت کامل به دست شرکتهای خارجی سپرده شود بلکه آنها فقط نقش سرمایه‌گذار را داشته باشند و وزارت صمت به عنوان متولی و تنظیم‌گر نظارت جدی بر این بازار داشته باشد؛ تنها در این صورت است که حضور فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارجی در کشور توجیه‌پذیر می‌‌شود؛در غیر اینصورت چنین فرصت مناسبی برای تقویت تولید داخل به تهدیدی جدی برای تولید داخلی تبدیل می‌‌شود.
[۱] https://www.nasdaq.com/symbol/wmt/financials?query=income-statement
http://ayaronline.ir
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

تجربه خرید از فروشگاه زنجیره‌ای با "واقعیت مجازی"

فروشگاه زنجیره‌ای مشهور "والمارت" می‌خواهد تجربه خرید از فروشگاه‌های خود را به واسطه فناوری واقعیت مجازی برای مشتریان خود فراهم کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، گویا شرکت "والمارت"(Walmart) که بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دنیا است، در مورد فناوری واقعیت مجازی(VR) جدی است و پروژه بعدی آن می‌تواند تجربه خرید مجازی را ممکن کند.

بلومبرگ گزارش داد که این شرکت برای دو پتنت ثبت اختراع کرده است که یک اتاق واقعیت مجازی را نشان می‌دهد که مشتریان می‌توانند از طریق هدست‌های واقعیت مجازی از فروشگاه بازدید و خرید کنند.

ایده این است که مشتریان بتوانند تجربه خرید سنتی را با یک خرید جدید در قالب یک فروشگاه واقعیت مجازی و انتخاب اقلام از قفسه‌های مجازی که بعدا برای آنها ارسال می‌شود، عوض کنند.

"والمارت" در ماه فوریه از یک استارتاپ واقعیت مجازی کمک گرفت تا ایده خود را واقعیت ببخشد و در ماه ژوئن یک تور خرید مجازی را راه‌اندازی کرد.

با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند در فروشگاه واقعیت مجازی حرکت کنند، دهها محصول مورد نیاز خود را بیابند و اگر بخواهند راجع به یک محصول اطلاعات بیشتری کسب کنند و به صفحه راهنمای محصول دسترسی پیدا کنند.

"والمارت" با هدف ایجاد تجربه جدید خرید برای مشتریان خود، شروع به اجرای تعدادی از خدمات و فناوری‌ها کرده است که بسیاری از مردم از آنها به عنوان راه‌های جایگزین برای خرید استفاده می‌کنند.

والمارت

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
طراحی ویترین و اهمیت آن در رقابت بازار کار
در بازار کار دنیای امروز و با توجه به اینکه هر روز به تعداد فروشگاه ها، مغازه ها و مجتمع های تجاری افزوده می شود؛ توجه به طراحی حرفه ای دکوراسیون مغازه و فروشگاهها یک نیاز ضروری است. مشتریان در پاساژها و از کنار مغازه های گوناگون عبور میکنند و در نهایت آن مغازه ای را برای خرید انتخاب می کنند که توجه و کنجکاوی آنها را تحریک کند و حس دعوت شوندگی را در آنها برانگیزد.
طراحی یک ویترین شیک و مناسب اولین اقدام برای جلب توجه مشتری است و از این طریق میتوان افراد را با سلیقه ها و نیازهای مختلف جذب نمود. ویترین مغازه نیز باید با توجه به نوع محصولات طراحی شود.
 
[DrMall (1) [DrMall (2) [DrMall (3) [DrMall (4) [DrMall (5) [DrMall (6) [DrMall (7) [DrMall (8) [DrMall (12) [DrMall (11) [DrMall (9)
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

طراحی داخلی هایپرمارکت: مدرن و متفاوت

طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکت

طراحی داخلی هایپرمارکت: مدرن و متفاوت

در این بخش قصد داریم نگاهی به طراحی هایپرمارکت Olive Market در شهر سئول، پایتخت کره جنوبی بیاندازیم. معماری این هایپرمارکت توسط استودیو U.LAB صورت گرفته است.

این هایپرمارکت بر مبنای ارائه غذاهای سالم و تازه بر پایه ارائه روزانه بنا شده است. طراحی ویترین های این هایپر مارکت بر این اساس بوده است. برای کف و سقف این فروشگاه از متریال هایی با رنگ های خنثی بهره گرفته شده است تا تاکید بر روی خود محصولات باشد. در همین راستا، می توانید ویترین های چوبی فروشگاه را مشاهده نمایید.

علاوه بر فروش محصولات و مواد غذایی در این فروشگاه، فضاهایی برای صرف محصولات غذایی تدارک دیده شده است. در واقع مالکین این فروشگاه در راستای واقعیت بخشیدن به ایده اصلی خود یعنی فروش و ارائه محصولات غذایی تازه، تصمیم بر این امر گرفته اند که فضایی غذاخوری نیز در فروشگاه داشته باشند. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این فروشگاه را مشاهده نمایید و از ایده های ارائه شده توسط طراحان، بهره ببرید.

طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکت

طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکت

طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکتطراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی،طراحی داخلی هایپرمارکت

منبع: http://archline.ir

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت