مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۲۱ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

‍5 عامل محرک تصمیم گیری که فروشندگان باید بدانند:
درک چرا های رفتار خرید مصرف کننده و فرایندهای تصمیم گیری خرید فرآیندی دشوار است . مصرف کننده برای تصمیم گیری خرید 5 مرحله را پشت سر می گذارد :
1- شناخت شکل
2- تحقیق برای جمع آوری اطلاعات
3- ارزیابی گزینه ها
4-تصمیم گیری خرید
5- رفتار پس از خرید
بنابراین فرایند خرید قبل از تحقق خرید شروع می شود بعد از خرید نیز ادامه می یابد .این بدان معناست که بازاریاب باید تصمیم گیری و فرایند کامل آن را مورد توجه قرار دهد و محرکها و همچنین عوامل موثر بر تصمیم گیری را بشناسد. بعلاوه شناخت سوگیریهای موثر بر تصمیم گیری و بهره برداری از آنها نیز میتواند رفتار مصرف کننده را تحت تاثیر قرار دهد.
1-ترجیح می دهید 75% از بهای چیزی را بپردازید یا برای بهای کالا 25 درصد پس انداز کنید؟
مطمئنا واژه پس انداز از قدرت اقناع بالاتری برخوردار است. هرچند که هر این دو عبارت دقیقا مشابه یکدیگر هستند.
چرا؟ چون که انسانها تمایل دارند زمانی که نتیجه در قالب ضرر مطرح شود از ریسک اجتناب کنند. اما زمانی که همان نتیجه به عنوان سود و یک منفعت مطرح شود، از ریسک کردن لذت می برند. با این منطق ، پس انداز پول در مقایسه با هزینه کرد آن ترجیح دارد، هر چند که پرداخت 75 درصد از بهای یک محصول و پس انداز 25 درصد، دقیقا معنای مشابهی دارند و دست آخر مبلغی یکسان پرداخت و مبلغی یکسان در جیب مشتری باقی خواهد ماند.
2- ما بر اساس رفتار مردم در خصوص آنها نتیجه گیری و قضاوت می کنیم.
به عنوان مثال، زمانی که یک مشتری بالقوه احساس عدم علاقه می کند، ما تمایل داریم اینگونه فرض کنیم که این عدم علاقه به دلایل منفی است. ما اینگونه تصور می کنیم که آنها نمی خواهند چیزی از ما بشنوند و یا شاید به محصول ما علاقه ای ندارند.
به هر ترتیب، این تصور خطرناکی است. واقعیت آن است که ما دلیل اصلی و چرایی رفتار سرد مشنری را نمیدانیم و تنها براساس برداشتهای شخصی در خصوص آن نتیجه گیری میکنیم.
لذا دفعه دیگری که از مشتری شما عملی سر زد که آن را درک نمی کنید، از اقدام بر اساس فرضیات خود مادامی که اصل قضیه را نفهمیده اید اجتناب کنید.
به علاوه با طرح سوالاتی مثل آنچه در ادامه می خوانید، مکالمات تلفنی خود را به بیراهه نبرید، سوالاتی که ناشی از پیشفرضهای های ذهنی ما هستند: " آیا چند لحظه فرصت دارید؟ " یا " به نظر می رسد سرتان شلوغ باشد، نظرتان چیست که الان تلفن را قطع کنم و بعدا تماس بگیرم؟ " این قبیل سوالات مشتری را دلسرد میکنند.
3- ما به طور غریزی به اطلاعاتی بیشتر توجه می کنیم که فرضیات ما را تایید کنند و اطلاعاتی که باورهای فعلی ما را به چالش می کشد را نادیده می گیریم. لذا تاکید بر ویژگی ها و منافعی که از نگاه مشتری ارزشمند است، یکی از روشهای بهره برداری از این سو گیری است.
به طور مثال اگر چالش اصلی مشتری نداشتن زمان است، مذاکرات باید همراستای چنین عباراتی باشد: من با مدیران زیادی مثل شما هم صحبت بوده ام که تحت فشار زمان قرار دارند. این ویژگی محصول ما با خودکار سازی برخی فرایند ها این امکان را فراهم می کند تا در کوتاهترین زمان و تنها با چند کلیک ترتیب کارها را بدهید و بتوانید روی دیگر اولویت های خود تمرکز کنید.
4- ما مایلیم تا اطلاعاتی را که عزت نفس ما را به چالش می کشد نادیده بگیریم.
اگر کارها درست پیش نرود، ما به شکل طبیعی تمایل داریم تا به جهت حفظ غرور و عزت نفس مان، از انتقادات صرف نظر کنیم. از دیگر سو ما به موفقیتهای خود می بالیم و نظرات مخالف هرچند سازنده در این خصوص را نمیپذیریم. بنابراین در مذاکرات خود جبهه گیری نکنید و انتقاد کردن را به وقت دیگری موکول کنید و به جای تاکید روی اشتباهات مشتری، عزت نفس او را تقویت کنید.
5- واکنش های حسی مشتری عموما بیش از استدلال های منطقی شما، تصمیمات مشتری را تحت تاثیر قرار می دهند.
زمانی که سعی دارید مشتری را در خصوص چیزی که از نظر او باور پذیر نیست متقاعد کنید، منطق کار را خراب تر خواهد کرد و شما را از هدفتان دور می کند.
بنابراین در چنین موقعیت هایی احتمال موفقیت شما بوسیله تقویت همدلی با مشتریان و ایجاد روابط بر پایه اعتماد بالاتر می رود و موجب می شود که طرف معامله راهکار شما را جدی تر بگیرد.
به عنوان یک فروشنده که هدف او موفقیت است، در نوبت دیگری که با مشتری ملاقات دارید این سوگیری ها را به خاطر داشته و با بهره گیری آگاهانه از آنها شاهد نتایج آن باشید.
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

خرده‌فروش‌های ایران، 30‌برابر استانداردجهان

شبکه توزیع بازار که به اعتقاد کارشناسان بسیاری از بدترین شبکه‌های توزیعی در خاورمیانه است ‌نقش مهمی در قیمت تمام شده کالاها برای مصرف‌کننده و همین‌طور نظم بازار برای دولت دارد.

در حال حاضر سهم خرده‌فروشی‌ها بسیار بیشتر از فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای در شبکه توزیع بازار است. هایپرمارکت‌ها تجربه تازه‌یی از خرید را در سال‌های گذشته به ایرانی‌ها دادند؛ خرید تمام مایجتاج زندگی از یک مرکز بزرگ، با تنوع کالا و خدمات و حتی با تخفیف‌های وسوسه‌انگیز. این هایپرمارکت‌ها در واقع، نمونه‌های مدرن‌تر فروشگاه‌هایی مانند شهروند و رفاه و تعاونی‌های مصرف هستند که به دلایل مختلف به هدفی که تعیین شده بود، نرسیدند اما ظاهرا این شیوه‌های مدرن‌تر که در راه‌اندازی آنها از سرمایه‌گذاران خارجی نیز استفاده می‌شود، تاکنون توانسته‌اند بخشی از اهداف تعیین شده را تامین کنند و به‌همین دلیل هم دولت عزم خود را برای توسعه این فروشگاه‌های زنجیره‌یی جزم کرده است. در این میان، اصناف تنها قشری هستند که از این تغییر در نظام توزیع کشور ناراضی هستند؛ چراکه فروش آنها را تحت‌تاثیر قرار داده است. اما به هر حال بیشتر حساب و کتاب‌ها، مشوق توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌یی در برابر خرده‌فروشی است. هرچند که به‌گفته سرپرست دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، حجم خرده‌فروشی ایران 30برابر استاندارد جهانی است و حتی اگر فروشگاه‌های زنجیره‌یی هم پا به عرصه وجود نمی‌گذاشتند، باید فکری به حال این واحدهای سربار خرده‌فروشی می‌شد. شبکه توزیع بازار که به اعتقاد کارشناسان بسیاری از بدترین شبکه‌های توزیعی در خاورمیانه است، ‌نقش مهمی در قیمت تمام شده کالاها برای مصرف‌کننده و همین‌طور نظم بازار برای دولت دارد.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

10 مرکز خرید مجلل در ایران +عکس

10 مرکز خرید مجلل در ایران +عکس

چند سالی است که مجتمع‌های تجاری بسیار عظیم و باشکوهی در نقاط مختلف کشور به ویژه کلان‌شهرها ساخته می‌شود. این پروژه‌ها که معمولا مجتمع‌هایی چندمنظوره‌اند و برای برآورده کردن نیازهای فرهنگی و اجتماعی مشتریان هم برنامه‌ریزی کرده‌اند، نقش مستقیمی در رونق کسب‌وکار منطقه و افزایش میزان نشاط اجتماعی داشته‌اند.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

سونامی «مال» در پایتخت

سرمایه‌گذاری در احداث نوع جدیدی از ساختمان‌های «تجاری» در تهران که به «مال» معروف شده، حالت افراطی به خود گرفته و برخلاف رکود حاکم بر ساخت‌وسازهای «مسکونی»، تعداد این نوع برج‌های غیرمسکونی در سطح شهر به دوبرابر سال‌های قبل افزایش پیدا کرده است.

«مال» عنوان برج ساختمانی غیرمسکونی با کاربری‌ چندمنظوره است که در آن علاوه بر خدمات سنتی مراکز تجاری قدیمی، مجموعه‌ای از خدمات تفریحی، خوراکی، فرهنگی و رفاهی نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود. فعالیت «مال»‌ها فقط به فروش پوشاک و لوازم خانگی یا اسباب‌بازی و اجناس لوکس منزل محدود نیست بلکه در هر کدام از این برج‌ها، به غیر از فروش انواع کالا، مجموعه‌ای از رستوران، کافی‌شاپ، شعب بانکی، آرایشگاه‌، شهربازی، هایپرمارکت و حتی کارواش و سینما نیز وجود دارد که تمرکز این همه خدمات در یک سازه، «مال» را از همان روز اول به محل ربایش توجه شهروندان در مقایسه با سایر مراکز تجاری فعلی در محلات، تبدیل می‌کند. ساخت «مال» در خیلی از کشورها از جمله همسایه جنوبی ایران یعنی امارات- که مقصد سفرهای توریستی گروهی از ایرانی‌های سرمایه‌دار طی سال‌های اخیر بوده است- بیش از یک دهه قدمت دارد اما در تهران سونامی این مدل ساخت‌وساز از اواخر دهه80 آغاز شد. 

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

دلایل توسعه نیافتن هایپرمارکت‌ها در ایران

در اغلب کشور‌های دنیا هایپرمارکت یا شهرک‌های تخصصی خرید وجود دارد که در آنها یک محصول در مدل‌ها و طرح‌های متفاوت تولید و فروخته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در ایران هایپرمارکت یا شهرک‌های تخصصی عرضه‌ی محصولات وجود ندارد تا یک فرد بتواند تمام نیاز خود مانند خرید پوشاک را در یک فضای مناسب رفع کند. در ایران سیستم خرید و فروش به گونه‌ای است که فرد متقاضی هر کالایی را با توجه به هزینه‌ در نظر گرفته‌اش از یک مکان خریداری کند. از سوی دیگر افتتاح و ادامه‌ی فعالیت‌ یک هایپرمارکت در ایران به موارد متعددی همچون سرمایه‌ بالا، متنوع بودن کالا و پاسخ‌گویی به نیاز تمام مشتریان در بحث اقتصادی و تنوع ‌پذیری نیازمند است. به گفته مشاور اتحادیه کشوری پوشاک ایجاد هایپرمارکت‌ها مانند پوشاک کار بسیار دشواری است زیرا ورود به تمام بخش‌های پوشاک کار بسیار سختی است. مهدی محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در رابطه با پوشاک به دلیل تنوع پارچه، دوخت، طراحی و تنوع کیفیت کنار هم گذاشتن مدل‌های مختلف پوشاک و تامین نیاز مشتریان که سلایق مختلف و هزینه‌های مختلفی برای پوشاک در نظر گرفته‌اند کار بسیار دشواری است. وی ادامه داد: برای ایجاد چنین هایپرمارکت‌هایی نیاز به زیرساخت و سرمایه‌گذاری بالا است، اما در حال حاضر می‌توان
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

قائم‌مقام یک شرکت فروشگاههای زنجیره‌ای کره جنوبی بعد از امضای تفاهم نامه با یک فروشگاه زنجیره ای ایرانی از توسعه کسب و کار خرده فروشی در ایران خبرداد و گفت: تلاش خود را برای انتقال دانش و تجربه خرده فروشی مدرن به ایران به کار می‌بندیم.

کیم با اشاره به برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری و حضور در عرصه خرده‌فروشی ایران با همکاری فروشگاه زنجیره‌ای رفاه اظهار کرد: پتانسیل بزرگی در ایران در رابطه با فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد و بر این اساس فرصت همکاری با فروشگاه زنجیره‌ای رفاه می‌تواند برای ما موقعیتی مناسب باشد؛ چراکه این دو، شرکت‌هایی پیشرو در عرصه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با اشاره به توسعه کسب و کار خرده‌فروشی از سوی کره‌جنوبی در ایران افزود: این شرکت کره جنوبی، ایده‌ها و مدل‌های جدیدی برای بازار ایران در نظر گرفته است که معرفی خواهد کرد، ضمن اینکه موقعیت ما در کره جنوبی به نحوی است که تمام تلاش خود را برای انتقال دانش و تجربه به ایران به کار خواهیم بست. قائم‌مقام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایمارت کره جنوبی در خصوص سرمایه‌گذاری در ایران افزود: شباهت‌های بسیاری میان ایران و کره جنوبی وجود دارد اما هنوز فاصله‌های زیادی هم هست که باید برای همکاری مشترک با ایران در نظر گرفته شود. در این میان تمرکز ما بیشتر بر روی همکاری با فروشگاه زنجیره‌ای رفاه متمرکز است تا بتوانیم به عنوان یک همکار و شریک انحصاری و استراتژیک در بازار ایران با این شرکت کار کنیم.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

خیلی از ما هنگام خرید یک کالا دائما به فکر قیمت آن هستیم و بعضا کیفیت را در اولویت پایین تر قرار می دهیم. خوب البته این هم طبیعی است چون هر شخصی علاقه مند است با پول کمتر منافع بیشتری کسب کند. اما مشکل زمانی رخ می دهد که مشتریان به صورت افراطی و طولانی شروع به چانه زدن بر سر قیمت با فروشنده می کنند و این منجر به کلافه شدن فروشنده می شود و فروشندگان همیشه از این موضوع گله مندند که وقت و انرژی زیادی را باید برای چانه زدن با این مشتریان صرف کنند. اما فروشندگان باید بدانند که همیشه حق با مشتری است. حال سوال فروشندگان این است که در مقابل این مشتریان چه باید کرد که هم فروش با قیمت مورد نظر ما صورت گیرد و هم مشتری را از دست ندهیم؟ برای جواب به این سوال اول باید بدانیم خریداران به چه دلایلی چانه می زنند.

خریداران به علل زیر با فروشنده در مورد قیمت چانه می زنند:

1-      آنها محصول را نمی خواهند

2-      آنها استطاعت خرید محصول را ندارند

3-      آنها فکر می کنند که محصول خیلی گران است

4-      آنها می خواهند برای رسیدن به قیمت پایین تر مذاکره کنند

5-      آنها می خواهند مطمئن شوند که بهترین معامله را انجام دهند

6-      سیاست شرکت آنها این است که در رابطه با قیمت مذاکره شود

7-      آنها محصول ما را با دیگر محصولات ارزانتر مقایسه می کنند

8-     آنها به دنبال یک راه برای معذرت خواستن وگریز از خرید هستند

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

چندی پیش در خبرها آمد که فروشگاه‌های هایپر‌استار با خیل عظیمی از مشتریان روبه‌رو شده‌اند و علت آن اطلاع آنها از تخفیف 90‌درصدی کالا در هایپراستار بود که توسط پیامک به دست آنان رسیده بود. این فروشگاه و خیابان‌های اطراف آن با ترافیک و تردد زیاد مشتریانی مواجه شد که خواستار استفاده از این تخفیف چشمگیر بودند، اما با ورود به فروشگاه متوجه شدند که تنها تعداد محدودی کالای بی‌کیفیت دارای تخفیف 90درصدی بود و بقیه تخفیف 10 تا 15‌درصدی داشتند اما اینکه چرا سیستم تخفیف با این‌درصد انتخاب شده و چرا اجرا به این شکل بوده، سوالاتی است که پاسخش را از محمد مهدی تشرفی، کارشناس بازاریابی دریافت کردیم.

هایپرمارکت، ویترینی بزرگ برای محصولات شرکت‌ها

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

یکی از مهم ترین عوامل برای جذب مشتری بیشتر در فروشگاه های مواد غذایی طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی است با طراحی یک دکوراسیون شیک و زیبا برای فروشگاه مواد غذایی می توانید مشتری های بیشتری را به سوی فروشگاه خود جذب کنید. در ادامه انواع ایده ها برای طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه مواد غذایی بزرگ و کوچک را مشاهده خواهید کرد. 

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه مواد غذایی مانند سوپرمارک ها و هایپرمارک ها باید با روشی اصولی انجام شود توجه داشته باشید که با طراحی شیک و منظم دکوراسیون هایپرمارک و سوپرمارکت می توانید مشتری های بیشتری را جذب کنید.

دیزاین دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی بزرگ

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

طراحی چیدمان داخلی مغازه های جدید و شیک

انتخاب دکوراسیون شیک و زیبا برای مغازه یکی از مهم ترین نکاتی است که فروشنده ها باید به آن توجه کنند. با داشتن دکوراسیون داخلی مغازه شیک شما می توانید مشتری های بیشتری را جذب کنید. در ادامه این مطلب انواع طراحی داخلی مغازه های مختلف را مشاهده خواهید کرد. 

نوع جنس و محصولاتی فروشی شما تعیین کننده طراحی دکوراسیون داخلی مغازه می باشند. شما می توانید از طراحی های زیبا و شیک برای دکوراسیون مغازه خود استفاده نمایید و توجه همه افراد را به سوی مغازه خود جلب نمایید. در این بخش شما را با جدیدترین ایده های طراحی دکوراسیون فروشگاه و مغازه های متفاوت آشنا می سازیم.

دکوراسیون داخلی مغازه وسایل تزیینی

ادامه مطلب...

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

چیدمان و دکوراسیون فروشگاه موبایل و لپتاپ

با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده افراد از موبایل روز به روز افزایش می یابد و بنابراین فروشگاه های موبایل بهتر است از زیباترین طراحی ها برای دکوراسیون فروشگاه موبایل خود استفاده کنند. در ادامه این مطلب شما را با نکات مهمی برای طراحی مدرن و متفاوت دکوراسیون فروشگاه های موبایل آشنا خواهیم کرد. 

دکوراسیون مغازه بر روی جذب مشتری بیشتر می تواند تاثیرگذار باشد. با پیشرفت تکنولوژی مدل های بیشتری از موبایل ها طراحی شده اند که همین امر باعث فروش بیشتر موبایل ها شده است و ممکن است همه روزه افراد زیادی به مغازه های موبایل فروشی مراجعه کنند بنابراین دکوراسیون و چیدمان موبایل ها در درون فروشگاه های موبایل فروشی می تواند در جذب رضایت بیشتر مشتری تاثیر زیادی را بگذارد.

فروشگاه موبایل با طراحی داخلی بی نظیر

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم از راه اندازی فروشگاه بزرگ عرضه مایحتاج عمومی (هایپر مارکت) با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ مظفری با اشاره به احداث بزرگترین هایپر مارکت استان قم با مشارکت بخش خصوصی، گفت: یکی از بزرگترین مراکز تامین مایحتاج عمومی با مشارکت سازمان میادین و بخش خصوصی در بلوار محتشم کاشانی و در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث خواهد شد.
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

معرفی یک کسب‌وکار مرتبط با بخش ساختمان: «هایپرمارکت مسکن »

 هنوز هم برخی کسب‌و‌کارهای مغفول یا ناآشنا در کشور ما در بخش ساختمان وجود دارد که علاوه بر اینکه از کسب و کارهای سنتی فاصله دارد.

در دوره‌ای که رکود مسکن یکی از کلیدی‌ترین مشکلات صنعت ساختمان به عنوان صنعت پیشران کشور اذهان بسیاری از برنامه‌ریزان اقتصادی را به خود مشغول کرده است، راه‌اندازی یک کسب و کار مرتبط با این حوزه نیز برای بسیاری از افراد جای نگرانی دارد و آینده چندان امیدوارانه‌ای را برای سرمایه‌گذاران در این بخش ترسیم نمی‌کند.

اگرچه گفته می شود صنعت ساختمان دارای گردش مالی سالانه 100 هزار میلیاد تومان در دوره رونق است، اما در دوره رکود و بر اساس آمار و اطلاعات مأخوذ از سازندگان و تولیدکنندگان مسکن، این میزان گردش مالی در سه سال به نصف کاهش یافته و سبب خروج بسیاری از سرمایه‌گذاران و کوچ سرمایه‌های سرگردان به بانک‌ها برای سپرده‌گذاری شده است.

با این حال هنوز هم برخی کسب‌و‌کارهای مغفول یا ناآشنا در کشور ما در بخش ساختمان وجود دارد که علاوه بر اینکه از کسب و کارهای سنتی فاصله دارد، درآمدزایی خوبی هم برای سرمایه‌گذاران در این مشاغل در پی خواهد داشت که لازمه رشد این نوع مشاغل، داشتن دیدگاه خلاقانه در بخش مسکن و ساختمان است که همواره این صنعت حتی در دوره‌ای که اقتصاد کشور صددرصد دولتی بوده، جزء صنایع و مشاغل عمدتا خصوصی محسوب می‌شده است.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

تهران، شهر مال‌ها/ مقاصد گردشگری پایتخت تغییر کرده است، چرا؟

تهران شهر مراکز خرید می‌شود، باور ندارید؟ کافی است این بار در ترافیک کمی به دوروبرتان نگاه بیندازید کارگاه ساختمانی عظیمی را ببینید.

با احتمال بسیار زیاد قرار است یک مرکز خرید شود. اماپیش از اینکه در هر خیابانی، یکی دو مرکز خرید بزرگ و کوچک، قارچ‌گونه سر برآسمان بساید، مردم برای همین مال‌هایی که ساخته شده اند هم سر و دست می شکنند. در مواردی حتی بسیار بیشتر از تصور.

یک میلیون و ۱۵۱ هزار گردشگر فرهنگی

نوروز امسال، با افزایش 15درصدی مسافرت ها به تهران، پای یک میلیون و 151 هزار گردشگرفرهنگی به پایتخت باز شد و آن طور که استاندار تهران گفته بود، این روند افزایشی از دو سال قبل شروع شده و در این سال ها رشدی 40درصدی را برای ورود گردشگران به تهران رقم زده است. گردشگرانی که حالا تهران برای آنها از یک پایتخت پرترافیک و بی جاذبه، تبدیل به محل گشت و گذار شده است. جایی که می توان در آن به دیدار تاریخ رفت، مهمان طبیعت بود و در برج های امروزی‌اش قدم زد.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

تفاوت های فروشگاه های زنجیره ای در ایران و غرب

انقلاب سوپرمارکت ها

 همه ما می دانیم که امروزه ورود تحولات به شبکه توزیع، باعث شده است که مفاهیم جدیدی وارد شبکه تولید شوند.

 

 همه ما می دانیم که امروزه ورود تحولات به شبکه توزیع، باعث شده است که مفاهیم جدیدی وارد  شبکه تولید شوند؛ از مهم ترین این تحولات می توانیم به انقلاب سوپرمارکتها، تبدیل خرده فروشی به صنعت جدید، بروز مفاهیم آمایش سرزمین و برنامه­ریزی شهری به این موضوع، اقتصادِ دانایی محور و مفاهیمی از این قبیل، اشاره کرد. بدین ترتیب، ما می­بینیم که باید در برنامه­ ریزیها و سیاستگذاری هایی که در کشور در این زمینه داشته­ایم، بازنگری هایی را انجام دهیم. در ابتدا به تجربه کشورهای منتخب در حوزه فروشگاههای زنجیره­ای نگاهی خواهیم انداخت و فروشگاههای مختلفی را که جزو بنگاههای برتر اقتصادی در این زمینه هستند، مرور خواهیم کرد؛ سپس به وضعیت ایران نگاهی می اندازیم.

وال مارت

همه ما فروشگاه های زنجیره­ای «وال مارت» می شناسیم که با شعار «هر روز با قیمت ارزان­تر» پا به عرصه اقتصادی گذاشت و جزو نخبه­ های اقتصادی برتر آمریکا است و جزو 100 بنگاه برتر در سال 2011 شناخته شده است و علی رغم رکود اقتصادی و مشکلاتی که در چند سال اخیر پیش آمده است،

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

زمانی که در 1962«سام والتون» در فروشگاه بزرگ اما محقر خود در آرکانزاس شروع به کار کرد خرده فروشی شغلی ساده بود که هر کسی می توانست آن را اداره کند و از آن درآمد کسب کند .اما در مدت چند سال وال مارت غولی شد که تشنه بلعیدن خرده فروشی ها گشت.

خرده فروشی ساده ترین کاری است که تمام افراد گریزان از کارهای دولتی کسل کننده برای کسب درآمد در پیش می گیرند .

اما چرا برخی در این کسب موفق و الگو می شوند و پله های ترقی را به سرعت در پیش می گیرند و برخی حتی به پایان سال هم نمی رسند و ورشکسته می شوند.

مهمترین دلیل این ورشکستگی ها آن است که بسیاری فروشندگی را امری ساده می دانند و می گویند مشتری وارد مغازه می شود ما کالا را به او ارائه می کنیم و چون کیفیت و قیمت خوبی دارد مشتری بی درنگ آن را خریداری می کند. اما آیا این چنین است ؟

 با این پیش فرض که در بازار مناسبی حضور دارید وشما فردی مستعد در امر فروشندگی هستید و تنها نیاز به آموزش دارید به آموزش شما می پردازیم توجه داشته باشید که هر زمینه کاری دارای جزئیات مخصوص خود است ما دراین مقاله به مواردی اشاره می کنیم که در اکثر خرده فروشی ها باید رعایت شود.

کدام کالا؟

مهمترین امر در زمینه خرده فروشی آن است که شما دقیقا بدانید چه کالای را خوب می شناسید .اگر یک کالا را خوب بشناسید آنگاه می توانید آن را از منبع اصلی آن و با کمترین هزینه تهیه کنید تا آن را با قیمتی رقابتی به فروش برسانید .

شناخت مناسب از کالا باعث می شود تا شما بتوانید مزایای و جزئیات مهم کالای خود را به مشتری توضیح دهید و ثابت کنید که کالای شما بهتر از سایر فروشندگان است و ارزش خرید را دارد حتی با قیمت بالاتر.

چگونگی محل؟

مکان شما نیز بسیار حائز اهمیت است مثلا شاید یک فست فود در خیابانی که تمام آن لباس فروشی است رونق داشته باشد اما مطمئنا شما نمی توانید ظروف یکبار مصرف در این مغازه بفروش برسانید .

دکور و نحوه چیدمان اجناس نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر ایجاد نمای بصری مناسب مشتری توانایی حرکت آزادانه در تمام محل فروش و رویت و دسترسی به تمام کالا ها را داشته باشد .

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

برای ایجاد یک سوپر مارکت موفق به چند عامل نیاز مندیم.

 

مکان مناسب

1)  استفاده از رنگ ها ی شاداب تراکت های تبلیغاتی جذاب شرکت ها

2)  حسن برخورد با مشتری

3)  چیدمان زیبای محصولات

4)  فراوانی محصول

5)  اتکت گذاری

6)  جدا ساز یمحصولات مواد غذایی از غیر آن

7)  تمیزی داخل مغازه و خارج آن

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

دکتر مال drmall.ir مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌ها است.
این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن دو دپارتمان مشاوره و آموزش کاربردی، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای و هایپرمارکت در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.



کانال تلگرام دکتر مال https://telegram.me/drmall
آموزش و مشاوره در حوزه فروشگاه داری مرکز خرید دپارتمان استور و مجتمع های چند منظوره و مال ها

Www.drmall.ir 
Www.hypermarketing.ir 

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

ویترین مغازه تان را بردارید!!!!!

 

 

تعجب کردید؟

 

آیا برای ویترین مغازه تان هزینه زیادی کرده اید؟

 

آیا تمیز کردن ویترین مغازه برایتان دردسر شده است؟

 

آیا دنبال یک طرح جدید برای ویترین هستید؟

 

 

ما پیشنهاد می کنیم ویترینتان را بردارید اگر ویترینتان جلو دید مشتری

 

شما را گرفته است. بسیاری از مغازه ها فقط یک یا چند نمونه داخل

 

ویترینشان جنس می گذارند و ویترینشان به گونه ای است که داخل

 

مغازه آن ها که پر از جنس و مدل های مختلف است دید ندارد. بنابراین

 

بهتر است ویترینتان را بردارید تا مدل های درون مغازه تان بهتر دیده شود.

 

 

اگر فکر می کنید مغازه که بدون ویترین  نمی شود ما پیشنهاد می کنیم

 

ویترینتان را وسط مغازه تان بگذارید. هم کار تازه ای است و هم جلوی

 

دید مشتری را نمی گیرد.  مانند عکس پایین.

 

 

 

 

 

 

 

گروهی از مردم ویترین گرد هستند و تا وقتی که جنس مورد علاقه شان

 

را از پشت ویترین ندیده اند داخل مغازه نمی شوند. حالا اگر داخل ویترین

 

شما فقط  چند نمونه جنس باشد و اجناس مغازه تان دیده نشود ممکن

 

است مشتری اجناس پشت ویترین شما را نپسندد و وارد مغازه تان نشود.

 

 

 

 

البته اگر باز هم قانع نشده اید و می خواهید حتما جلو مغازه ویترین

 

داشته باشید می توانید از ویترین هایی با عرض کمتر استفاده کنید

 

تا فضای دید مشتری را به داخل مغازه کور نکنید.

منبع:forosh8.blogfa./

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

چه عاملی موجب می‌شود که مشتری مکان خاصی یا بهتر است بگوییم از بین رقبای مختلف یکی را برای خرید انتخاب می‌کند. این همان چیزی است که ذهن شرکت‌های مختلف را به خود مشغول ساخته است.
هنگامیکه مشتری تصمیم به خرید چیزی دارد، به عنوان یک فروشنده حتما دوست دارید اولین فردی باشید که به شما مراجعه می‌کند.


ولیکن رقبای شما نیز آماده پاسخگویی به نیازهای مشتریان هستند. چه عاملی موجب می‌شود که  مشتری مکان خاصی یا بهتر است بگوییم از بین رقبای مختلف یکی را برای خرید انتخاب می‌کند. این همان چیزی است که ذهن شرکت‌های مختلف را به خود مشغول ساخته است. بهتر است بدانید که حتی مشتریان نیز اغلب مواقع پاسخی برای این سوال پیدا نمی‌کنند.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت