مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

مواردی که باعث میشه مشتریان بیشتر خرید کنند

1. استفاده از سوپر استارها در تبلیغ محصولات

اون بازیگر محبوب از این محصول استفاده می کنه
خب منم بخرم.در واقع ما دوس داریم سبک زندگی اون رو تقلید کنیم

2. موزیک کلاسیک در رستوران
تحقیقات نشون داده که یه موزیک کلاسیک باعث میشه مشتری ده درصد پول بیشتری خرج کنه

3. برچسب های قیمت تخفیف
گاهی یه چیزی رو یه برچسب بزرگ زدن که تخفیف خورده تو جذبش می شی
ولی بعد می بینی درسته تخفیف خورده ولی یا نیاز بهش نداشتی یا اصلا
خریدش نمی ارزیده

HyperMarketing Sale (2e)

4. علامت ارگانیک رو محصولات کشاورزی

5. نقاط کلیدی ویترین
بعضی از نقاط بیشتر تو دید هستن
جنسای گرون همیشه اونجاست

6. بوی خوب
تحقیقات ثابت کرده محصولاتی که بوی گرم دارن بیشتر خریداری می شن تا اونایی که بوی سرد دارن

اینکه کبابیا حتی مشتری هم ندارن یه تیکه چربی می ذارن تو ذغال تا بسوزه دلیلش همینه که ما جذب شیم و خرید کنیم

7. محصولات اعتیاد اور
خیلی از محصولات ارایشی بهداشتی و خوراکی ترکیباتی داره که بهش اعتیاد پیدا می کنیم
مثلا شکر
که شدیدا اعتیاد اوره

و آدم نمی تونه از چیزای شیرین اجتناب کنه

8. حجیم کردن بسته بندیا

9. نوشته های خارجی رو بسته بندی

10. دادن تست و نمونه


Sales Shopping (3)

11. حراج
آدم دوس داره چیزای ارزون بخره
اما یادمون باشه حراج اغلب اوقات برای خالی کردن انبار هاست
چون محصولا موندن رو دست فروشنده
و اگه خوراکی باشه یعنی تاریخ انقضاش خیلی نزدیکه

12. جغرافیای فروشگاه
فروشگاه های حرفه ای به صورت اتفاقی چیده نشده
همیشه اجناس معروف و با کیفیت اون اخراست
ولی اجناس متفرقه دم دست تره
تا اگه خسته ای زود ورش داری و بخریش

13. تصویر روی جلد
همیشه اون تصویری که می بینیم اونی نیست که در نهایت می خریم

14. فونت و گرافیک
گرافیک و در کل نقاشی بیشتر ادمهارو جذب میکنه. این چیزی در ناخوداگاه مشتریه


HyperMarketing Sale (19)

15. احساسات خوب
فروشنده های فوق حرفه ای به شما محصول نمی فروشن
به شما حس خوب می فروشن
جوریه که بهترین احساس ممکن رو بهت می ده
و همین باعث میشه جنس رو بدون توجه به نیاز و ضرورت بخری

درنتیجه مغازه دار خوش اخلاق همیشه خوب کاسبی میکنه

16.از کلمه رایگان استفاده کنید
رایگان
واژه ی "رایگان" یک ابزار قدرتمند برای تحریک احساسات مشتریان محسوب میشه.
ارسال رایگان" را روی برخی از سفارش ها می بینیم. وقتی به ازای مقدار مشخصی خرید کلمه رایگان را به کار ببریم باعث میشه مشتری را ترغیب کنیم تا بیشترخرید کنه مردم دوست دارن که بیشتر خرج کنن تا از خدمات رایگان هم استفاده کنن

17 گارانتی

واژه ی "گارانتی"هم یکی از واژه های قدرتمند در دنیای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات محسوب می شه. این واژه حس اطمینان را به شما منتقل می کنه – "گارانتی" به این معنی است که فروشنده به خریدار اطمینان بده که از خریدش راضی خواهد بود صاحبان فروشگاه باید از عبارت هایی مانند "گارانتی" ، "گارنتی با تضمین برگشت پول" ، "برگشت پول" در صفحه ی محصولات استفاده کنن

18. به مشتری اجازه تصمیم گیری بدهیم

به مشتری فرصتی برای فکرکردن بدیم ودر این مدت سکوت کنیم و فقط وقتی اطلاعات بدیم که خود مشتری درخواست میکنه

19. کارکنان ومحیط اراسته

اولین چیزی که وقتی ما وارد جایی میشیم می بیننیم وضعیت ظاهری محیط کسب و کار و کارکنانش است.
سعی کنید محیط شرکت یا فروشگاه تان آراسته و زیبا باشه، این حس خوبی از آرامش و اطمینان به مشتریان منتقل میکنه و آنها را برای خرید از تشویق می‌کنه

20.از خرید شما سپاسگزاریم
در اخر با یک قدردانی کوچیک باعث برگشتن و خریدهای بعدی مشتری بشیم
.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
 
 
یک طرح خرده فروشی که به خوبی طراحی شده به خرده فروش اجازه می دهد تا فروش خود را در فروشگاه به حداکثر برساند.
طرح بندی فروشگاه به طور کلی اندازه و محل هر بخش ، مکان ثابت و الگوهای ترافیک مشتری را تعیین میکند
 
طرح هر طبقه و طرح فروشگاه بستگی به نوع محصولات فروخته شده، موقعیت ساختمان و فضای کسب و کار دارد وهمچنین در طراحی کلی فروشگاه نیز اهمیت دارد
 
تجربه نشان داده طرح کف فروشگاه روی جذب مشتری تاثیر میگذارد و باعث افزایش درامد فروشگاه میشود خیلی از خرده فروشان به این مورد توجه نمیکنند. آنها صرفا برروی  درآمد تمرکز می کنند و مشتری را فراموش می کنند.
به عنوان مثال، برخی از خرده فروشان طبقه تجاری را با مقدار زیادی از کالا پرمیکنند. این در حالی است که اینکار باعث میشود مشتری موردهای انتخابی بیشتری داشته باشد، ولی فضای کمی در اختیار مشتری است وباعث ترافیک در فروشگاه میشود. بسیاری از مشتریان با دیدن فروشگاه های شلوغ ازخرید خود درآن فروشگاه صرفنظر میکنند. آنها ترجیح می دهند در محیطی که فضا بازتر است واحساس فشارکمتری میکنند خرید کنند و مشتریان یک رویکرد تجاری در فروشگاه را ترجیح می دهند
نمونه هایی از این فروشگاه ها هستند Macy's یا Belk
با این حال، برخی از مشتریان ترجیح می دهند "شکار معامله" در فروشگاه های ارزان قیمت را داشته باشند در این فروشگاه ها درهم ریختگی و نظم نداشتن  باعث افزایش مشتری میشود
نمونه هایی از این فروشگاه ها هستند TJ Maxx یا Ross
در طراحی فروشگاه خود اطمینان حاصل کنید که با توجه به تجربه مشتری در طراحی، طبقه بندی می کنید. آنچه که ممکن است برای طراحی فضایی کارآمد باشد، ممکن است بدترین تجربه مشتری را ایجاد کند. به عنوان مثال، من با یک فروشگاه کار کرده ام تا مجددا فضای خود را طراحی کنم. آنها کالاهای فوق العاده ای داشتند، اما کار عجیبی کرده بودند. بخش کاشی در سمت چپ فروشگاه بود، اما ابزار و لوازم مورد نیاز برای نصب کاشی در سمت راست فروشگاه قرار داشت
این دو مشکل را بوجود آورد. اول، انگیزه خرید را کاهش می دهد. اگر شما کاشی جدید را نصب می کنید، این چیزی است که در ذهن شماست. هر چیزی که به نظر میرسد ممکن است به شما کمک کند تا با تلاش خود، چشم شما را جذب کند و ممکن است یک افزودنی در فروش باشد. اما اگر رنگ اسپری را در کنار کاشی قرار دهید، احتمالا شما آن را در سبد خرید مشتری نخواهید دید
دوم، به دلیل اینکه مشتری باید از یک طرف فروشگاه به سمت دیگر حرکت کند، آنها ناامید میشدند. گاهی اوقات آنها به آن سمت فروشگاه نمیرفتند و پس از آن به خانه می رسیدند و متوجه شدند که چیزی را فراموش کردند
در زیر چند طراحی اولیه فروشگاه وجود دارد
 
1
 
طرح طبقه مستطیلی،
طرح عالی فروشگاه برای اکثر انواع فروشگاه های خرده فروشی است. این باعث می شود از دیوارها و وسایل مورد استفاده برای ایجاد فضاهای کوچک در فروشگاه خرده فروشی استفاده شود. طرح مستطیل یکی از ارزان ترین طرح های فروشگاه است.
.در این طرح بستگی به ورودی در، مشتری ممکن است برای دیدن انواع کالاهای مورد نظردچار مشکل شود یا انها را به سرعت پیدا کند
 
DrMall HyperMarketing Salez (2)
DrMall HyperMarketing Salez (137)
 

 
 
طرح سطح مورب
 
2
طرح طبقه ی مورب یک فروشگاه مناسب برای انواع خدمات خرده فروشی است. این نمایش عالی برای صندوقداران و مشتریان ارائه داده میشود..
این طرح بیشتر "دوستانه" است. با یک برنامه مستقیم، مشتری می تواند احساس کند که در یک پیچ و خم هستند. با استفاده از این طرح طبقه، مشتری دارای یک الگوی ترافیکی باز است
 
Shopping (14)
 

 
 
طرح سطح زاویه ای
 3
طرح طبقه ی زاویه ای بهتر است برای فروشگاه های تخصصی با کیفیت بالا استفاده شود. منحنی ها و زاویه اتصالات و دیوارها باعث طراحی یک فروشگاه گران تر می شود. با این حال، زاویه های نرم افزاری باعث ایجاد جریان بهتر در سراسر فروشگاه خرده فروشی می شود.
این طراحی دارای کمترین مقدار فضای نمایش در دسترس است، بنابراین بهتر است برای فروشگاه های تخصصی که لیست های ویرایش شده را در مقایسه با انتخاب های بزرگ نمایش میدهند اجرا شود
DrMall HyperMarketing Salez (140)
 
DrMall HyperMarketing Salez (192)

نقشه زمین هندسی
 
 4
طرح طبقه بندی هندسی طراحی مناسب برای فروشگاه های پوشاک است. این طرح از قفسه ها و تجهیزات برای ایجاد یک نوع طراحی جالب و غیر معمول در فروشگاه ها، بدون هزینه های بالا استفاده می کند
این طرح یک کشف وارایه است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که این ارایه ای است که می خواهید با نام تجاری خود ایجاد کنید
 
مراسم قرعه کشی هایپراستار تهران اسفند92
aldi

طرح طبقه همسطح
5
همانطور که ممکن است حدس بزنید، این طرح طبقه بندی مخلوطی از، طرح های مستطیلی، مورب و زاویه ای را ایجاد می کند تا طراحی مناسب ترین فروشگاه را ایجاد کند. این طرح بندی، ترافیک را به سمت دیوارها و پشت فروشگاه می برد
این طرح برای انواع خرده فروشان است. درست است که بهترین فروشگاه ها دارای اشکال، ارتفاعات و طرح های مختلف هستند. این یک آرایش بزرگتر از مشتریان است
DrMall HyperMarketing Salez (214)
DrMall HyperMarketing Salez (215)
 
 
DrMall HyperMarketing Salez (109) DrMall HyperMarketing Salez (167)   DrMall HyperMarketing Salez (202)
DrMall HyperMarketing Salez (2) DrMall HyperMarketing Salez (148) DrMall HyperMarketing Salez (147) DrMall HyperMarketing Salez (152) DrMall HyperMarketing Salez (95) DrMall HyperMarketing Salez (87) DrMall HyperMarketing Salez (77) DrMall HyperMarketing Salez (78) DrMall HyperMarketing Salez (79) DrMall HyperMarketing Salez (33) DrMall HyperMarketing Salez (27) DrMall HyperMarketing Salez (26) DrMall HyperMarketing Salez (8) DrMall HyperMarketing Salez (10) DrMall HyperMarketing Salez (74) DrMall HyperMarketing Salez (73) DrMall HyperMarketing Salez (82) DrMall HyperMarketing Salez (85) DrMall HyperMarketing Salez (94) DrMall HyperMarketing Salez (123)
طرح های طبقه بندی خرده فروشی
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

 فروشنده اگر چهار ویژگی زیر را داشته باشد شرایط موفقیت گام به گام را داراست:

١- از محصولی که می فروشد اطلاع کامل داشته باشد

٢- در پیگیری از مشتریان،  نظم و اخلاق داشته باشد

٣- صداقت داشته باشد

۴-خود به محصولی که می فروشد باور داشته باشد

HyperMarketing Sale (30)

به گزارش ویرگول اما با داشتن این ویژگی ها،  یک ویژگی وجود دارد که سرعت موفقیت فروشنده را چندین برابر می کند.

آخرین فوت کوزه گری این است که بدانیم با هر مشتری باید براساس طرز تفکر و ویژگی های رفتاری اش مذاکره کنیم،  نه اینکه در گفت وگو با همه مشتریان از عبارات یکسانی استفاده کنیم. فروشنده ای که این گونه عمل می کند،  فرقی با یک روبات یا پیام ضبط شده تلفنی ندارد.

اما رسیدن به این فوت، کار دشواری است و به سه عامل زیر نیاز دارد:

١- تجربه می خواهد، آن هم نه تجربه های تکراری،  بلکه تجربه های متفاوت که با کنار گذاشتن ترس از ورود به فضاهای جدید به دست آمده باشد.

٢-مطالعه می خواهد،  آن  هم مطالعه ای که در کار استفاده شده باشد و شما هم بتوانید استفاده کنید. مطالعه در مورد ویژگی های رفتاری،  بهترین گزینه است.

٣- ابزار مناسب می خواهد،  آن  هم ابزاری که همیشه و همه جا در اختیار شما باشد تا نیازی نداشته باشید که پرونده مشتریان را در ذهن یا جاهای پراکنده جمع کنید.

منبع: روزنامه ی فرصت امروز

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
والمارت بزرگترین شرکتهای خرده فروشی آمریکای شمالی در کانادا، مکزیک و ایالات متحده است
آمریکای شمالی خانه بسیاری از بزرگترین خرده فروشان جهان است. در میان خرده فروشی های کانادا، مکزیک و ایالات متحده، درامد خرده فروشی در سال 2015 به 5.25 تریلیون رسیده است. این تعداد پیش بینی می شود تا سال 2018 به 5.8 تریلیون دلار افزایش یابد.
کانادا و مکزیک دارای بزرگترین زنجیره های خرده فروشی هستند و هر دو کشور دارای شرکت های خرده فروشی هستند که در سراسر جهان فعالیت می کنند.
بزرگترین مشارکت آمریکای شمالی در تجارت جهانی، عمدتا در ایالات متحده قرار دارد.
HyperMarketing Sale (22)
کسب و کار خرده فروشی مسئول دو سوم تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده است، اما خرده فروشان U.S. با رضایت خود در مرزهای کشور خود راضی نیستند. شرکت های خرده فروشی ایالات متحده حضور قابل توجهی در هر قاره داشته اند و بزرگترین شرکت خرده فروشی در جهان - وال مارت - در ایالات متحده مستقر است.
هر سال "Deloitte Touche Tohmatsu" و "Magazine STORES" گزارش "قدرت جهانی خرده فروشی" را با رتبه بندی خرده فروشان از سراسر جهان با توجه به کل درآمد انها گزارش میکنند. در سال 2011، 14 فهرست منتشر شد و در انها رتبه بندی 250 خرده فروش از 32 کشور مختلف بیان شده بود.
بزرگترین شرکت های خرده فروشی در آمریکای شمالی وکشورهای کانادا، مکزیک و ایالات متحده هستند. فهرست 2011 نشان دهنده درآمد حاصل شده در سال 2010 است که آغاز ریکاوری از رکود اقتصادی جهانی بود.
فهرست بزرگترین خرده فروشان آمریکای شمالی در سال 2011 برای اهداف تحقیقاتی تاریخی و تحقیقاتی جهانی، بایگانی شده است.
بزرگترین زنجیره های خرده فروشی در ایالات متحده که خارج از ایالات متحده عمل می کنند عبارتند از:
Costco
Target
Best Buy
Sears
Amazon
The Gap
Toys 'R Us
Apple
Foot Locker
HyperMarketing Sale (50)
بسیاری از زنجیره های خرده فروشی در ایالات متحده وجود دارد برخی از بزرگترین زنجیره های خرده فروشی کانادا فعالیت خود را در ایالات متحده انجام می دهند.مانند Couche-Tard در ایالات متحده که صاحب Circle K است و یکی از بزرگترین خرده فروشی هاست
تیم هورتون یکی دیگر از خرده فروشان در کانادا است که حضور قابل توجهی در ایالات متحده دارد. در سال 2014، زنجیره رستوران های قهوه و دونات که توسط "برگر کینگ" شناخته شده بود، به دلیل ناراحتی مصرف کنندگان کانادایی خریداری شد. انگیزه خرید این بود که مقر شرکت Corp Burger King را به کانادا منتقل کند و مالیات شرکت های ایالات متحده را از بین ببرد.
پس از آن، زنجیره تیم هورتون در رقابت مستقیم با قهوه و شیرینی زنجیرهای دونات ایالات متحده گسترش یافت، اما فقط یک سال بعد، 21 شعبه Tim Horton به طور ناگهانی در نیویورک بسته شدند
بزرگترین زنجیره های خرده فروشی کانادا عبارتند از:
Empire Company (Sobey's)
Metro Inc
Shoppers Drug Mart
Canadian Tire
Kats Group
Jim Pattison Group
Liquor Control Board Ontario
RONA
بزرگترین زنجیره های خرده فروشی مکزیک عملیات خرده فروشی قابل توجهی را انجام نمی دهند اما برخی از بزرگترین زنجیره های خرده فروشی در مکزیک در ایالات متحده مستقر هستند. زنجیره های خرده فروشی ایالات متحده در مکزیک شامل موارد زیر می شود:
American Eagle Outfitters
Forever 21
Gap
Saks Fifth Avenue
Sears
Walmart
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
آینده مال‌ها به کدام سمت می‌رود؟
مال‌های تجاری در سال‌های اخیر در ایران به‌شدت افزایش و در نقاط مختلفی توسعه یافته‌اند. وضعیت فعلی مال‌های کشورهای غربی و آینده آنها می‌تواند آینده دورتر مال‌های ایران نیز به حساب بیاید.
مال «اسکویل‌کیل» مشتریان خیلی کمی دارد و با اینکه هنوز باز است و فروشگاه‌هایی در آن فعال‌اند، دیگر شور و حال سابق را ندارد و بخش‌های زیادی از آن، دیگر کار نمی‌کنند. 10 سال پیش، این مال با 90 فروشگاهش دارای رونق فراوانی بودند و شور زندگی زیادی در آنها دیده می‌شد. نوجوان‌های زیادی به آنجا می‌رفتند و جشنواره‌های متعددی در آن برگزار می‌شد. رستوران‌هایش فعال و شلوغ بود. مدیر یکی از رستوران‌های آنجا می‌گوید: «رستوران پر از آدم بود. ما میلیون‌ها تماس در روز داشتیم که می‌پرسیدند هنوز باز هستید یا نه؟» مدیریت این مال، در ماه می امسال تصمیم گرفت که روزهای تعطیلی مستاجران باقی‌مانده در این مجتمع را از 60 روز در سال به 90 روز افزایش دهد.
پیش‌بینی شده است که تا سال 2022، از هر چهار مال در امریکا یک مال از حوزه فعالیت تجاری خارج شود. مال‌ها قربانی تغییر ذائقه مشتریان، افزایش شکاف ثروت و استقبال مشتریان از خرید آنلاین شده‌اند. طبق پیش‌بینی کارشناسان، تنها در سال جاری میلادی ممکن است 8 هزار و 600 فروشگاه بسته شوند که بسیاری از آنها شعبه‌های برندهای معتبر هستند. امسال تاکنون 5 هزار و 300 شعبه از فروشگاه‌های خرده‌فروشی تعطیل شده‌اند که در میان آنها، نام‌های بزرگی مثل «سیرز»، «مکیز»، «جی‌سی‌پنی» و «کی‌مارت» دیده می‌شوند. در ماه مارس شرکت «سیرز» که یک هلدینگ مال‌های زنجیره‌ای و مالک فروشگاه‌های «کی‌مارت» است، اعلام کرد که شک بزرگی دارد در این کسب‌وکار باقی بماند و 300 فروشگاه خود را تعطیل خواهد کرد. در ماه آوریل، شرکت «پی‌لس» اعلام کرد که 400 فروشگاه کفش خود را به عنوان بخشی از برنامه اعلام ورشکستگی خود تعطیل خواهد کرد که این میزان، جدا از 400 فروشگاه دیگر است که هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای تعطیلی آنها انجام شده است. مجموعه مال‌های «ریدیوشاک» طی دو سال دو بار اعلام ورشکستگی کرده است. امسال 9 فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی ملی در امریکا مدارک مربوط به ورشکستگی را پر کرده‌اند.
از بین رفتن مشاغل محلی بزرگ‌ترین اتفاقی است که کارشناسان آن را آخرالزمان خرده‌فروشی می‌نامند. از سال 2002، فروشگاه‌های زنجیره‌ای 25 درصد از مشاغل خود، معادل 448 هزار شغل، را از دست داده‌اند و در عین حال، تعداد تعطیلی فروشگاه‌ها در امسال، از بدترین آمار تعطیلی فروشگاه‌ها در زمان رکود بزرگ در سال 1929 نیز پیشی گرفته است. در این بین، رشد خرده‌فروشی‌های آنلاین نتوانسته این زیان‌ها را جبران کند و بخش تجارت الکترونیک ظرف 15 سال گذشته، تنها 178 هزار شغل به تعداد مشاغل افزوده است. این روند جهانی، توجیه تاسیس مال‌های جدید در ایران را با ابهام جدی مواجه می‌کند.
منبع: Time.com به نقل از کانال in Retail
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

3 راه برای اینکه عاشق فروشندگی شوید

اکثر ما به شیوه های گوناگون در کسب وکار خود به فروش و فروشندگی نیاز داریم، در واقع هر کسب وکاری محصولی تولید می کند که باید آن را بفروشد.

چاره دیگری به جز فروش وجود ندارد. با این حال، خیلی کم هستند افرادی که واقعا به فروشندگی علاقه دارند و با عشق آن را انجام می دهند. بسیاری از افراد حتی دوست ندارند، از این عنوان شغلی برای خود استفاده کنند.

همه این اتفاقات به دلیل ذهنیت های نامناسبی که در رابطه فروشندگی وجود دارد، رخ داده است.

HyperMarketing Sale (42)

بسیاری از فروشندگانی که ما در خاطر داریم، افرادی بودند که از هر حیله و ترفندی برای فریب دادن مردم و فروش محصولات شان استفاده می کردند، اما این موضوع هیچ ارتباطی با ذات فروشندگی ندارد.

چه بسا اگر بیشتر راجع به فروشندگی فکر کنید، متوجه شوید که بهتر از آن شغلی وجود ندارد.

ما در زیر به نقل ازibazaryabi ، سه راهکار ارائه می کنیم که با استفاده از آنها می توانید به فروشنده های بی نظیر تبدیل شوید و علاوه بر آن، ذهنیت خود را نسبت به فروشندگی تغییر دهید.

آزار دادن مردم و اسپم بودن را فراموش کنید

فروشنده هایی که ما در ذهن داریم، افرادی هستند که از هر فرصت کوچکی برای جلب توجه شما و ترغیب شما برای خرید استفاده می کنند. اما آیا در ذات فروش چنین رفتاری صحیح است؟ مسلما نه.

هیچ فروشنده ای نمی تواند با فریب و زور کاری را پیش ببرد.

تحقیقات نشان داده اند فروشنده های صادق، موفق ترین فروشنده ها در طول تاریخ بوده اند.

HyperMarketing Sale (8)

در مورد محصولات خود فکر کنید. آیا آنها واقعا کیفیت زندگی مردم را بهبود می بخشند؟ آیا مشتری واقعا به آن نیاز دارد؟ اگر چنین است دیگر نیازی به اجبار و ترغیب مشتری نخواهید داشت.

اگر دوست شما به شما زنگ بزند و بگوید که با محصول جدیدی روبه رو شده که مطمئن است مشکلی را که مدت ها درگیرش بوده اید، حل خواهد کرد، هرگز فکر نمی کنید که او به دنبال فریب شما است، بنابراین با مشتریان خود مثل یک دوست رفتار کنید و تنها به فکر کمک به آنها باشید.

روی هدف خود تمرکز کنید

هر فروشنده ای در ذهن خود با یک چالش بسیار بزرگ مواجه است و آن هم این است که چگونه می تواند میزان فروش خود را بالا ببرید. اما شما به عنوان یک فروشنده باید بر این چالش غلبه کنید.

در نظر گرفتن یک هدف دیگر به جای فروش می تواند این چالش را تغییر دهد.

به جای در نظر گرفتن کمیت فروش ها، به این مسئله توجه کنید که چقدر توانسته اید رضایت آنها را جلب کنید، چقدر توانسته اید به آنها کمک کنید تا به هدف خود دست پیدا کنند و نیاز خود را برطرف سازند.

اگر هدف خود را بر این اساس در نظر بگیرید، چالش شما به چالش بهتری تبدیل خواهد شد.

این موضوع باعث خواهد شد که مشتریان به شما اعتماد کنند و نه تنها از شما خرید انجام دهند، بلکه به مشتری وفادار شما تبدیل شوند.

ddfghet

تصمیم نهایی را به مشتری واگذار کنید

هر چقدر هم که مشتری فرد مثبت نگری باشد، ممکن است در پایان احساس کند مجبور به خرید شده است، بنابراین هر اطلاعاتی که می تواند به او در خرید بهتر کمک کند ارائه کنید، اما هرگز سعی نکنید مشتری را توجیه کنید که یک محصول برای نیاز او مناسب تر است.

ممکن است نیت شما بسیار خیر بوده، اما مشتری نمی تواند از این نیت باطنی شما خبردار شود.

خود را به جای مشتری قرار دهید. اگر بخواهید بهترین خریدتان را انجام دهید، لازم است که بارها محصولات را ببینید و آنها را با هم مقایسه کنید.

قیمت ها را دقیق بدانید و از کمک های فروشنده بهره بگیرید و اجازه داشته باشید مدتی را برای تصمیم گیری سپری کنید. از همین رو، سعی کنید همه اینها را برای مشتری خود به بهترین شکل آماده کنید.

  • منبع:inc   Forsatnet.ir
 
Shopping (3)
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

چگونه با مشتریان ناراضی  برخورد کنیم

مشتریان منتقد آن هایی هستند که با نظراتشان می توانند به موفقیت شما کمک کنند. اما برخورد با آن ها، راهکار خاص خود را دارد.

برخورد با مشتریان از دشوارترین بخش های اداره کسب و کار است. افرادی که مستقیما با مشتریان در ارتباط هستند، باید بتوانند آنها را راضی نگه دارند، نظرات آنها را بشنوند، از خریدشان تشکر کنند و در میانه همه این کارها، ارزش های شرکت را هم حفظ کنند و به آنها پایبند باشند.

برخی اوقات با مشتریانی روبه رو می شویم که از محصول ما ناراضی هستند، از آن شکایت دارند و بعضا نمی توانند مشکل را با زبانی مناسب بیان کنند. در ادامه به نقل از زومیت، با چند استراتژی که در برخورد با این نوع از مشتریان مناسب است، آشنا می شویم.

۱- در عین انعطاف پذیری، دستورالعمل مشخص داشته باشید

با تیم خود جلسه ای داشته باشید و سعی کنید شرایط مختلف همراه با واکنش های مورد انتظار را مشخص کنید. نکته مهم در تعیین این موارد این است که انعطاف پذیر باشید و برای هر شرایطی، واکنش مناسب با آن را برنامه ریزی کنید. در ارتباط با مشتریان حتما جانب صمیمیت را رعایت کنید. به عنوان مثال آنها را با نام کوچک صدا بزنید و در پاسخ به ایمیل ها نشان دهید که مشکل را به خوبی متوجه شده اید.

۲- از اعتراف به ندانستن نترسید

فراموش نکنید همه ما انسان هستیم و ممکن است مواردی را ندانیم. در میانه صحبت با مشتریان، از اعتراف به اینکه پاسخ برخی سوالات آنها را نمی دانید، نگران نباشید. به عنوان مثال بگویید که مشکل را درک می کنید و سعی دارید آن را حل کنید. در ادامه به این نکته اشاره کنید که برای راهنمایی بیشتر باید به همکار خود مراجعه کنید و از او کمک بگیرید. در پایان زمانی را برای ارائه پاسخ نهایی مشخص کنید و حتما تا قبل از آن با مشتری مورد نظر تماس بگیرید.

۳- از لحن مثبت استفاده کنید

در میان صحبت ها با مشتریان ناراضی، کمتر از جملات منفی استفاده کنید. به جای عنوان کردن شرایطی که شرکت توانایی انجام آن را ندارید، پیشنهادهای جدید به مشتریان دهید و سعی کنید آنها را راضی نگه دارید. کارهایی که از عهده شما و شرکت خارج است، هیچ جذابیتی برای طرف مقابل ندارد. به بیان دیگر آنها به دنبال پاسخی روشن و امیدوارکننده هستند.

۴- مشکل را با آنچه می توانید، حل کنید

وقتی نمی توانید مشکلی از مشتری مورد نظر حل کنید، حتما پیشنهادی جایگزین داشته باشید. به عنوان مثال وقتی محصول مورد نظر آنها را در انبار ندارید، محصولی جایگزین و مشابه پیشنهاد دهید. پس از فروش محصول جایگزین نیز پیگیر شوید که مشتری از آن راضی باشد. با این کار ارتباطی مثبت با آنها می سازید.

فراموش نکنید تبدیل کردن مشتریان ناراضی به مشتریان وفادار و دائمی، کار دشواری نیست. ابتدا شرایط آنها را درک کنید و سپس با یک پاسخ صحیح و ارتباطی مثبت، آنها را جذب کنید و بکوشید که پیگیر حل شدن مشکل باشید.

  • منبع:INC  Forsatnet.ir
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت