مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

اصول مشتری مداری و جذب مشتری
 0

اصول مشتری مداری

مشتری، ضامن بقای یک تجارت و فروش است و حیات کسب وکار ما به وجود او وابسته است و حفظ مشتری ، سخت ترین جزء توسعه یک فروشگاه است. امروزه در دنیای کسب  وکار که رقابت با سرعت در حال گسترش است، حفظ مشتری و مشتری مداری مهم ترین مسئله است. کوچک ترین غفلت، منجر به نارضایتی مشتری، قطع ارتباط او با ما و جذب توسط رقیبان می شود.

فروشگاه هایی که نیازهای مشتری، کیفیت محصول و ارائه خدمات را در اولویت قرار می دهند، در عرصه رقابت موفق تر هستند. هر مشتری ناخشنود، می تواند نارضایتی خود را به چندین نفر منعکس کند؛ این زنجیره موجب از دست دادن بخش بزرگی ازمشتریان می شود.

در نهایت، شرکت هایی که قادر نیستند مشتری را راضی نگه دارند به تدریج از بازار حذف می شوند. مصرف کنندگان ناراضی هر لحظه، می توانند دیدگاه خود را از طریق رسانه های اجتماعی و وب سایت ها به اشتراک گذاشته و بر حرفه شما تأثیر منفی بگذارند. به همین دلیل است که ساختن تجربه ای خوب برای مشتری بسیار حائز اهمیت است و به ایجاد رابطه  پایدار بین شما و آنها کمک می کند.

۲۸ اصل مهم مشتری مداری عبارتند از:

۱- اگر مشتری نباشد فروشگاهی نیست.

 ۲- هیچ کس مجبور نیست با ما معامله کند.

 ۳- صداقت و خوشنامی دروازه ورود مشتریان به فروشگاه است.

 ۴- مشتری به ما وابسته نیست ما به مشتری وابسته هستیم.

 ۵- مشتری مداری با استخدام هر عضوی از فروشگاه آغاز می شود.

 ۶- باور مهم این است که اگر با مشتری سرو کار نداشتیم این شغل واقعا شغل بسیار خوبی نبود.

 ۷- مطمئناً اولویت های مشتریان با اولویت های شما تفاوت دارد.

 ۸- مشتری براساس ظاهر شما و ظاهر محیط کار شما قضاوت می کند.

Businessman holds a paper with a smile

 ۹- مشاور اول ما برای بهبود مستمر است زیرا مشتری بهتر از هر کس دیگری نیازهای خود را می داند.

 ۱۰- جذب مشتری، راحت تر از نگهداری مشتری و نگهداری مشتری، راحت تر از رضایت مشتری است.

۱۱- هزینه جذب مشتری، بیشتر از هزینه نگهداری مشتری و هزینه نگهداری مشتری، بیشتر از هزینه رضایت مشتری است.

 ۱۲- مشتری حرف اول و آخر را می زند.

 ۱۳- صادقانه به حرف و حق مشتری احترام بگذارید.

 ۱۴- مشتری مداری کنار آمدن با مشتریان ناسازگار است.

 ۱۵- هرگز در برخورد با مشتریان تبعیض قائل نشوید چرا که احترام «در همه جا» و  «برای همه» مشتریان ضروری است.

 ۱۶- حتی اگر یقین دارید که حق با شماست از بحث کردن با مشتری اجتناب کنید.

 ۱۷- هرگز تماس مشتریان را بدون پاسخ نگذارید.

۱۸- شکایات مشتریان ارزان ترین راه شناخت مشتریان است.

 ۱۹- صداقت است که مشتریان را وفادار نگه می دارد نه حیله و نیرنگ.

 ۲۰- هر آنچه را که لازم است باید انجام دهیم تا مشتری مجددا به شما رجوع کند.

 ۲۱- اگر شما از مشتریان خود مراقبت نکنید دیگران این کار را انجام خواهند داد. پس به جای رقیبان، به مشتریان خود فکر کنید.

 ۲۲- مشتریان خود را سهامدار کنید و روش هایی بیابید تا مشتری خود را «شریک» شما احساس کند.

 ۲۳- هیچ گاه احساس نکنید هر آنچه را که می توانسته اید، برای مشتری انجام داده اید. همیشه به فکر خدمات بهتر باشید.

 ۲۴- درباره مشتریان قضاوت نکنید؛ محیطی مهیا کنید تا مشتریان درباره شما قضاوت کنند.

 ۲۵- حتی اگر دشمن هم برای خرید بیاید با تمام وجود باید او را راضی کنید.

 ۲۶- رکن اصلی تجارت و مهم ترین اصل رقابت، رضایت مشتری است.

 ۲۷- کیفیت محصولات مهم ترین و تنها عامل رضایت مشتریان نیست.

 ۲۸- یک مشتری ناراضی فقط یک مشتری ناراضی نیست.

 ۲۹- افزایش یا کاهش رضایت کارکنان رابطه ای مستقیم با افزایش یا کاهش رضایت مشتریان دارد، پس برای کسب رضایت نهایی باید رضایت مشتریان داخلی (کارکنان) را در نظر بگیریم.

توصیه های حرفه ای از فروشندگان موفق

– مشتری از دیدگاه ماهاتما گاندی: مشتری مهم ترین ناظر بر فعالیت های ما است. او به ما وابسته نیست، ما به او وابسته هستیم.مشتری در کار ما یک هدف زودگذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ما است. او یـک فرد خـارجی در فروشگاه ما محسوب نمی شود، بلـکـه مشتـری جـزئـی از فروشگاه مـا است. ما با خدمتی که به مشتری ارائه می کنیم به او لطف نمی کنیم، بلکه او از این طریق فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد و در حق ما لطف می کند.

– فورا از مشتری عذرخواهی نکنید چون در ذهن او این طور القا می شود که احتمالا شما از اول قصد فریب او را داشته اید و این پیشامد ها اتفاقی نبوده است.

– با دقت به صحبت های مشتری گوش بدهید و به او نشان دهید که کاملاً به ایشان توجه دارید و از پرواز ذهن تان جلوگیری کنید.

– والت دیزنی می گوید: کارتان را آنقدر خوب انجام دهید که مشتری ها مایل باشند دوباره شما را ببینند و دوستان شان را با خود همراه کنند.

امیر آل علی http://forsatnet.ir

شما چه اصول دیگری را مشتری مداری و جذب مشتریان می شناسید؟

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

دکوراسیون و چیدمان سوپرمارکت ها تاثیر بسزایی در جلب مشتری و در نتیجه درآمد دارد و به همین دلیل است که دکوراسیون سوپرمارکت اهمیت ویژه ای دارد. آسمونی در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در مورد دکوراسیون و چیدمان سوپرمارکت برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.
تأثیر چیدمان فضای فروشگاه در تصمیمات مشتریان
برای همه این اتفاق می‌افتد که از یک فروشگاه خرده‌فروشی مانند سوپرمارکت یا هایپرمارکت خارج می‌شوند و وارد فروشگاه دیگر می‌شوند و به نظر می‌رسد که همه‌ی آنها شکل و ظاهری بسیار شبیه به‌هم دارند، همان قفسه‌ها و همان چیدمان خسته‌کننده!
اما دلیل این وضع این نیست که صاحبان و مدیران این فروشگاه‌ها قدرت تخیل ندارند. بلکه همه‌ی آنها مطالعه کرده و می‌دانند که بر اساس علم روز سازماندهی و طراحی فروشگاهی، بیشترین احتمال فروش کالا هنگامی وجود دارد که همه چیز به این صورتی که مشاهده می‌کنید چیده شود.
در برخی از فروشگاه‌های بزرگ، چیدمان و سازه‌ها به‌قدری پیچیده هستند که چند دقیقه طول می‌کشد تا یخِ مشتری آب شود و بتواند با فضای فروشگاه خو بگیرد. آنجا در ابتدای ورودیِ سوپرمارکت یا هایپرمارکت، که به منطقه‌ی کُندرو معروف است، مشتریان سرعت خود را کم می‌کنند تا نگاهی به اطراف بیندازند و دو دوتا چهارتا کنند، حتی وقتی که همه چیز شبیه به فروشگاه‌های قبلی باشد. در اصطلاح فروشندگان هایپرمارکت، اینجا در ابتدای ورود به فروشگاه، فروشِ چند کالا ”سوخت“ می‌شود. بنابراین بهتر است در این نواحی از هایپرمارکت، کالاهای تبلیغاتی قرار گیرند. برخی از فروشگاه‌های بزرگ خرده‌فروشی، افرادی را برای خوشامدگویی در ابتدای درب ورودی قرار می‌دهند، تا مشتری حس کند که به فروشگاهی قدم گذاشته است که آدم‌های خوبی آن را اداره می‌کنند! البته احتمالِ ”بلند کردنِ جنس“ از فروشگاهی که این پرسنل خوب و مؤدب آن را می‌گردانند بسیار پایین می‌آید.
کمی جلوتر، منطقه‌ی ترمز است که معمولا سی‌دی و دی‌وی‌دی و مجلات و کتاب‌ها را قرار می‌دهند. مشتریان اغلب حداقل برای نگاه کردن و ارضای حس کنجکاوی در این نقاط می‌ایستند و این فرصت مناسبی برای فروش کالاها بدون برنامه قبلی (فروش فی‌البداهه) است. اما آنهایی که تصمیم قطعی برای خرید بر اساس فهرست خود دارند، در این نقاط سرعت‌گیر نمی‌ایستند و به راه خود ادامه می‌دهند و اغلب اولین چیزی که به آن می‌رسند میوه و سبزیجات تازه است.
البته میوه و سبزیجات زود خراب می‌شوند و باید در انتهای فضای فروشگاه واقع شوند، نه همین ابتدای راه، اما علم روانشناسی می‌گوید که دیدن و خریدنِ میوه و سبزیجات علاوه بر تأثیر مثبت روی روحیه مشتری، باعث می‌شود که برای خرید مواد غذایی سنگین‌تر و گران‌قیمت‌تر تمایل بیشتری نشان دهد.
امروزه بسیاری از خریداران می‌دانند که کالاهای اساسی مانند شیر و لبنیات را به‌عمد در قسمت‌های انتهایی فروشگاه می‌چینند تا مشتری را تا انتهای فروشگاه بکشانند. بنابراین مسئولان سوپرمارکت یا هایپرمارکت این نوع کالاهای را در میانه‌های قفسه‌های فروشگاهی می‌چینند تا مشتری برای یافتن آنها ناچار باشد همه‌ی قفسه‌ها را بازدید کند تا آنها را پیدا کند. همه‌ی این تکنیک‌ها برای این است که زمانی را که مشتری در فروشگاه صرف می‌کند افزایش دهند.
 
هنوز بسیاری از فروشگاه‌ها معیار فروشِ خوب را ”پاخورِ“ هر فروشگاه می‌دانند یعنی تعداد مشتریانی که وارد فروشگاه می‌شوند. اما این اعداد و ارقام به مدیر یا صاحب سوپرمارکت یا هایپرمارکت نمی‌گویند که این مشتریانی که وارد فروشگاه می‌شوند، به کدام نقاط فروشگاه بیشتر می‌روند و در چه قسمت‌هایی از فروشگاه وقت بیشتری می‌گذارنند و کجاها سرعت راه رفتنِ خود را کُند یا تند می‌کنند. اما امروزه رهگیریِ تلفن‌های همراه مشتریان در تمام نقاط فروشگاه توانسته اطلاعات جالب و کاربردی در اختیار مسئولان فروشگاه‌های خرده‌فروشی قرار دهد. برای مثال، هر یک درصدی که به زمانِ صرف شده توسط مشتری در فروشگاه افزوده می‌شود، میزان فروش ۱٫۳ درصد افزایش پیدا می‌کند.
بعد از میوه و سبزیجات، نوبت به بخش گوشت و فرآورده‌های گوشتی و سپس بخشِ نان تازه می‌رسد. نان تازه اغلب در هایپرمارکت‌ها و حتی سوپرمارکت‌ها راه‌اندازی می‌شود تا مشتریان را با بوی نانِ داغ و تازه که از همان ابتدای ورود به فروشگاه به مشام می‌رسد گرسنه کنند. چون همانطور که پیش از این گفتیم، مشتریِ گرسنه، بیشتر خرید می‌کند.
این نکته قابل توجهِ مدیران و صاحبان فروشگاه‌هاست که تصور می‌کنند تنها از راه نمایش تبلیغاتِ بصری و دیداری می‌توانند مشتری را به خرید بیشتر ترغیب کنند. حتی انتشار بوی ملافه‌های تازه شسته شده و تمیز در محل فروش محصولات شوینده و بهداشتی می‌تواند در فروش این محصولات افزایش ایجاد کند.
بسیاری از مشتریان به محققان می‌گویند که اغلب با در نظر گرفتنِ قیمت کالاها و نیازی که این کالاها از آنها برطرف می‌کنند می‌توانند خرید عاقلانه و منطقی انجام دهند، اما اعتراف می‌کنند که عوامل تأثیرگذار بر ذهن ناخودآگاه و غرایزشان و احساساتی که عوامل مختلف در محیط فروشگاه در آنها برمی‌انگیزند نیز در این تصمیم‌گیری‌های حساس دخیل هستند.
اصول اولیه‌ی طراحی سوپرمارکت
برای شروع کار، بر اساس فضایی که در اختیار دارید، طرح اولیه‌ی سوپرمارکتِ مورد نظرتان را ترسیم کنید و مرحله به مرحله، اصولی را که درباره‌شان صحبت خواهیم کرد در طرح خود لحاظ کنید.
 محل قرارگیری کالاهای روزانه
کالاهایی مانند نان، شیر، گوشت، پنیر نیاز هر روزه‌ی مشتریان هستند که به‌اصطلاح در ”عمق فروشگاه“ قرار داده می‌شوند، و به عبارتی در قسمت‌های انتهاییِ فضای فروشگاه. به این معنا که مشتریان برای دسترسی به این مایحتاج اولیه چاره‌ای ندارند جز این‌که از میان راهروها عبور کنند، و این یعنی عبور از میان بسیاری از کالاهای وسوسه‌انگیزِ دیگر، مثل کالاهای فصلی، خوراکی‌های خوشمزه و کالاهایی با فروش ویژه، تا بالاخره به قفسه‌های کالاهای مورد نیازشان برسند. در غیر این صورت، کالاهایی که فروش چندانی ندارند، در معرض دید مشتری قرار نخواهند گرفت و فروش‌شان بسیار کاهش خواهد یافت. اما با این شیوه، احتمال رؤیت شدن و فروش رفتنِ این کالاها نیز همگام با کالاهای اساسی افزایش خواهد یافت.
گرایش به نگاه به سمتِ راست
۷۵ درصد از مشتریانی که واردِ سوپرمارکت یا هایپرمارکت می‌شوند، به سمتِ راست نگاه می‌کنند. به همین دلیل بهتر است که کالاهای جذاب‌تر و فروش ویژه‌ها را در قفسه‌های سمت راست فروشگاه قرار دهید. بنابراین برای عرضه‌ی کالاهای خاص، قفسه‌های سمتِ راست در بدو ورود به فروشگاه را پیشنهاد می‌کنیم و همچنین قفسه‌هایی که در نقطه‌ای واقع هستند که راهروها عریض‌تر می‌شوند و دستِ مشتری برای مانوور دادن بازتر است.
موقعیت قفسه‌ها
روی محل و موقعیت کالاها در قفسه‌های سوپرمارکت مطالعات بسیاری انجام گرفته است. ما همان‌طوری که کتاب می‌خوانیم، قفسه‌های فروشگاه را هم می‌خوانیم. بنابراین وقتی از سمت راست قفسه‌ها (مثل کتاب) شروع به خواندنِ کالاها می‌کنیم، نگاهِ ما در آخرین نقطه، یعنی سمتِ چپِ قفسه، توقف و درنگِ طولانی‌تری دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که کالاهای گران‌قیمت‌تر را در سمتِ چپِ قفسه قرار دهید. اغلب کالاهای ارزان‌تری که در قفسه‌های پایینی قرار داده شده‌اند به چشم نمی‌آیند و به آسانی قابل رؤیت نیستند، چون در اغلب سوپرمارکت‌ها، قفسه‌های بالاتری که هم‌ارتفاع با چشم‌های مشتریان هستند، به کالاهای گران‌قیمت اختصاص یافته‌اند.
تولیدکنندگان و واردکنندگانی که کالاهای خود را در فروشگاه‌های خرده‌فروشی عرضه می‌کنند، مبالغ قابل‌توجهی را به سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها می‌پردازند تا پرسنل فروشگاه‌ها کالاهایشان را هم‌سطح و هم‌ارتفاع با چشم مشتریان بزرگسال قرار دهند. دلیلِ پرداختِ این هزینه بالا این است که تولیدکنندگان و واردکنندگان به‌خوبی می‌دانند که کالاهایی که هم‌ارتفاع با چشم در قفسه‌ها چیده می‌شوند، شانس بیشتری برای دیده شدن و خریداری شدن دارند. چون مشتری برای دیدن و بررسیِ کالاهایی که در سایر قفسه‌ها واقع شده‌اند، باید بایستد و بالا و پایین را نگاه کند و اغلب مشتریان چنین زحمتی را به خودشان نمی‌دهند! به همین دلیل است که کالاهایی که در قفسه‌های همسطح با چشم خود می‌بینید، گران‌تر از سایر کالاها هستند.
 محل روزنامه‌ها و مجلات
در نزدیکیِ ورودیِ فروشگاه، فضایی وجود دارد که به‌اصطلاح ”سرعت‌گیر“ نامیده می‌شود و در آن مجله و روزنامه به فروش می‌رسد. این منطقه از فروشگاه، ترغیب‌تان می‌کند تا قبل از شروعِ فرآیند خریدِ اصلی‌تان، بایستید و نگاهی به قفسه‌های این قسمت بیندازید و خریدهای خارج‌ازلیستِ‌خرید انجام دهید. در نقاطِ ”سرعت‌گیر“ فروشگاه می‌توان کالاهای فرهنگی مانند فیلم و سی‌دی موسیقی و کتاب نیز فروخت.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
Sporting Goods shop1 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشیدکوراسیون داخلی فروشگاه ها و مغازه ارتباط مستقیمی با افزایش مشتری و فروش دارد. در این مقاله دو مدل دکوراسیون لوازم ورزشی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در ادامه می بینید.
Sporting Goods shop2 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشیاین مغازه لوازم ورزشی مدرن، در شهر مونیخ کشور آلمان واقع شده است و متعلق به برند لوازم ورزشی فرانسوی Decathlon می باشد. طراحی داخلی این مغازه توسط گروه معماری آلمانی kplus konzept انجام شده است.Sporting Goods shop3 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشیفروشگاه توسط این نوار آبی که در کف و سقف به هم متصل است از یکدیگر جدا شده اند و توسط این دیوایدر (divider) آبی رنگ مجازی، فروشگاه به دو قسمت تقسیم شده است و در هر طرف محصول خاصی به فروش میرسد.Sporting Goods shop4 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشی
در یک طرف نوار آبی، فروشگاه دارای رنگ سفید و در طرف دیگر رنگ مشکی دارد.Sporting Goods shop5 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشیاین جداسازی کار هوشمندانه و قابل توجهی است. چرا که بدون بستن فضا، فضا به دو قسمت تقسیم شده و حس تقسیم بندی را در مشتری ایجاد می نماید در حالی که در حقیقت فضا کاملا یکپارچه است. در ادامه می توانید تصاویر طراحی داخلی مغازه لوازم ورزشی مذکور را مشاهده نمایید.Sporting Goods shop6 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشی
دکوراسیون فروشگاه پوشاک ورزشی زیبا و شیک شهر نایک در لندن
Sporting Goods shop7 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشیدکوراسیون فروشگاه پوشاک ورزشی نایک یکی از بی نظیرترین مدل ها و طراحی ها را در خود دارد. نایک شرکتی آمریکایی است که در زمینه پوشاک در تمامی نقاط جهان فعالیت می کند. این برند یکی از بزرگترین تولید کننده های کفش و پوشاک ورزشی است.Sporting Goods shop8 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشیاین شرکت در سال ۲۰۱۲ درآمدی بالغ بر ۲۴٫۱ میلیارد دلار داشته و در سال ۲۰۱۴ خود برند به تنهایی ارزشی برابر با ۱۹ میلیارد دلار پیدا کرد که آنرا به ارزشمندترین برند در بین مارک های ورزشی بدل کرد. بنابراین داشتن فروشگاهی لوکس از لازمه های این شرکت برای ارائه محصولات خود است.Sporting Goods shop9 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشی
مشتریان در بدو ورود به نایک تاون، مرکز خرید نایک لندن، متوجه مکعبی به نام iD (مخفف طراحی اختصاصی) می شوند که در فضای فروشگاه معلق است. استودیو آی دی در واقع مکعبی در دوطبقه از جنس شیشه و استیل است که فضایی الهام بخش برای برای سرویس تولید سفارشی فراهم می آورد.Sporting Goods shop10 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشی
قفسه های کابینت که تمام پهنای محیط را اشغال کرده اند، به مشتری گزینه های سفارشی فراوانی پیشنهاد می دهند. فضای سرویس مرکزی ۴ ایستگاه طراحی را در خود جای داده است. طبقه بالایی به مشتریان ویژه یا VIP اختصاص دارد.Sporting Goods shop11 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشیطراحی دکوراسیون فضای داخلی کاملا منعکس کننده شاخصه های این برند جهانی است. نیمکت های چوبی طره ای به رنگ تیره در بخش مشاوره و مبلمان چرمی مکمل یکدیگرند و نمای ۳۶۰ درجه ای و پانوراما از نایک تاون را پیش روی مشتریان می گذارند.Sporting Goods shop12 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشی
پاسنگ مرکزی، که با ام دی اف های براق پوشانده شده است، مانکن ها را زیر نور بازتابی از سقف به نمایش می گذارد.Sporting Goods shop13 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشیگذر از تونل بازیکنان دسترسی به بخش کفش های فوتبال را میسر می کند. این قسمت با نیمکت های چرمی کوتاه روی چمن مصنوعی، حس حضور در باشکاه ورزشی را به خریداران القا می کند.Sporting Goods shop14 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشیپارکت کفپوش ساختمان به رنگ بلوط است که در بعضی قسمت های نمایشگاه جای خود را به قطعات سنگی داده است. سالن نشیمن بازیکنان دیوار تمام شیشه ایی بلندی دارد که در آن ها صدها کفش فوتبال شناور در هوا بنظر می رسد.Sporting Goods shop15 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشیدونده ها نیز از فضایی مختص به خود برخوردارند که در آن یک پیست کوچک در نظر گرفته شده است.Sporting Goods shop16 طراحی دکوراسیون مغازه لوازم ورزشی
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
decor1 مدل طراحی ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی
 
از آنجایی که از اسم این مغازه هم پیداست خانم ها به آنجا بیشتر میآیند پس باید از روحیه خرید آنها با خبر باشیم و بدانیم چگونه در اوج مرتبی همه چیز را برای بهتر دیده شدن کجا و چگونه قرار دهیم.  در این مقاله علاوه بر ارائه اصولی در مورد دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی، چند مدل جدید مغازه لوازم آرایشی را برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می بینید.
پیدا کردن شی مورد نیاز با بهترین حالت ها:
۱) قابل دیدن بودن اجناس اما در مرتب ترین حالت
۲) دسته بندی از نظر جنسیت مواد مثل کرمهای صورت….کرمهای دور چشم…..کرمهای با مارکهای متفاوت و…………………
۳) از شلوغ کردن ویترین و طبقات بپرهیزید زیرا بیننده به دنبال شی خواسته خود گیج میشود و از خرید پشیمان یا فروشنده را کلافه میکند.بهترین حالت قرار دادن اشیا هم جنس یا هم مارک در جعبه های مقوائی مثل قوطی کفش اما همگی به یک ساز و یک رنگ ؛رنگ انتخابی برای مغازه؛ قرار داده در طبقات پایینتر دور از دید برای ساختن تنها باید از چسب های متری موجود در عرض زیاد با رنگ دلخواه قوطی های سفارشی یا کفش را کاور کنید درب قوطی یادتان نرود
۴) با توجه به دکور چوبی که البته نمیدانم به چه صورت است احتیاج به یک رنگ ثابت برای ویترین پاکت های خرید و حتی قاب ا آیینه که بسیار واجب است و.حتی کارت مغازه
.رنگی میان صورتی و سرخابی رنگ است..یا سی رنگ یا طلایی تیره که فکر نمیکنم به راحتی و خوبی بتوان آن را در آوریدdecor2 مدل طراحی ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی
۵) ویترین را به یک مارک لوازم آرایشی یا یک عطر خاص اختصاص دهید.
۶) ویترین شلوغ فراموش شود.
۷) باید طوری ویترین را ترتیب دهید که بیننده یا خریدار را به داخل مغازه بکشانید
۸) پوستر های مارکهای آرایشی و عطر ها بهترین دکور با پس زمینه ای که به رنگ انتخابی هم خوان باشد بهترین برای ویترین و داخل مغازه است
۹) آیینه را فراموش نکنید اگر دیواری دارید که طبقه بندی ندارد و پشت پیشخوان هم قرار نمیگیرد از آیینه در اندازه حد اقل ۴۰در۷۰ استفاده کنید فرم دلخواه اما در این ابعاد بهتر است دو یا سه آیینه به دیوار داشته باشید.
۱۰) اگر کفپوش همخوانی رنگی با وسایل انتخابی شما ندارد یک گبه یا گلیمهای کوچک ((۵۰ در ۷۰ حد اکثر)) استفاده کنید.decor3 مدل طراحی ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی
decor4 مدل طراحی ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی
decor5 مدل طراحی ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی
منبع: asemooni.com
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
حتما برای شما هم پیش آمده که به یک فروشگاه مواد غذایی وارد شوید ولی از اینکه دکوراسیون و چیدمان مناسبی ندارد بدون اینکه از آنچا چیزی بخرید آن جا را ترک کرده اید. یکی از مهمترین عوامل جذب مشتری دکوراسیون فروشگاه ها است. در این مقاله نکات بسیار مفید و کاربردی در مورد نوع چیدمان و دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی و همچنین مدل های جدید دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی را عنوان می کنیم. از شما همراهان آسمونی دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.
store7 دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی
نکات قابل توجه در دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی:
۱ – علائم: هدف ازبکاربردن علائم ، جلب توجه بیشتر مشتریان درهنگام حرکت ازجلوی قفسه ها ودادن آگاهی به ایشان می باشد.
store1 دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی
 
۲ – در دسترس بودن: بهترین نقطه ازنظرمشتری در سطح چشم است. این ناحیه درخرده فروشی به ناحیه طلائی معروف است . ناحیه طلائی بهترین ناحیه برای محصولات جدید وناشناخته است . مشتری انتظاردارد ، همواره کالای معینی رادرقفسه معین پیدا کند.
store3 دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی
۳ – سرعت درتشخیص: قیمت ها باید به صورت واضح و خوانا بر روی اتیکت یا جعبه محصول نوشته یا قرارداده شود تامشتری بتواند قیمت ونام کالا را درکوتاه ترین زمان ممکن مشاهده نماید.
store2 دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی
 
۴ – چیدمان و نمایش کالا: کالاها باید به صورت مرتب و اصولی در قفسه ها چیده شوند به طوری که نام محصول در جلوی دید مشتری قرار گیرد و آنها با مشاهده محصول، از نام آن آگاهی یابند. تحقیقات نشان داده است که عمل به ا ین اصل، بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بر حجم فروش افزوده است.
store4 دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی
۵ – نظم و نظافت : پر بودن قفسه ها و نظافت هیچ چیزبیش تر از یک قفسه خالی یا پر از گرد و خاک، افسرده کننده تر نیست. محل و جایی که کالا به نمایش گذارده می شود باید حتماً پاک و مرتب باشد. مشتری با دیدن قفسه خالی یا ناپاکیزه احساس می کند به او بی احترامی شده است.
store5 دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی
۶ – ارتباط محصولات: اگر کالاها مرتبط با یکدیگر، یا از یک خانواده، یا مکمل در یک گروه قرار گیرند و در کنار یکدیگر نمایش داده شوند، مشتری به خرید بیشتر تشویق می شود.
store6 دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی
 
منبع: asemooni.com
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

دنیا روز به روز در حال پیشرفت است و ابزارهای مختلفی تولید می شود تا ما زندگی راحت تری داشته باشیم و لحظات بهتری را در زندگی تجربه کنیم. برای داشتن یک زندگی خوب هر یک از ما در جامعه نقشی داشته و مسئول هستیم.
یک بازاریاب یا فروشنده نیز زمانی می تواند لحظات و زندگی متفاوتی را به همنوعان خود هدیه دهد که آنها را از محصولات و خدمات مورد نیازشان آگاه سازد و افراد مختلف بتوانند به بهترین نحو از محصولات یا خدمات بهره ببرند.
زمانی مشتریان به خرید یک محصول یا استفاده از خدمات راغب می شوند که احساس کنند آن محصول یا خدمات زندگی آنها را راحت تر می کند و در زندگی آنها تاثیر مطلوبی دارد.
از طرفی نیز زمانی مشتریان از خرید یا استفاده محصول یا خدمات منصرف می شوند که احساس کنند مانعی بر سر راه آنها ایجاد شده و آنها را از خواسته های شان دور می کند.
پس بازاریابان و فروشندگان برای ترغیب مشتریان باید هر چه بیشتر تلاش کنند تا این موانع را از سر راه آنها بردارند. برای برداشتن موانع لازم است ابتدا خواسته ها و مشکلات آنها را بدانیم، به آنها گوش دهیم و کاری کنیم تا مشتریاناحساس خوبی داشته باشند که در ادامه در مورد نحوه ایجاد این احساس مثبت بحث خواهیم کرد. در ادامه برخی از روش هایی را که باعث ایجاد حس خوشایندی در مشتریان می شود آورده ایم.
DrMall HyperMarketing Salez (44)
احساس صمیمیت و نزدیکی
معمولا مشتریان از کسانی راحت تر خرید می کنند که با او احساس راحتی و نزدیکی کنند. به عنوان مثال اگر یکی از دوستان مان بگوید رستورانی غذاهای خوشمزه ای دارد شما حتما به آن رستوران سر می زنید اما اگر همین حرف را کسی دیگر به شما بگوید که شما او را به خوبی نمی شناسید و احساس صمیمیتی با او ندارید، ممکن است بی توجه از صحبت های او رد شوید و آن را نشنیده بگیرید. در صورتی که بتوانید احساس صمیمیت را در افراد ایجاد کنید آنها از پیشنهادات شما استفاده خواهند کرد.
 
چگونه احساس صمیمیت و نزدیکی ایجاد کنیم؟
دوستان شما افرادی هستند که از نظر علایق، عقاید، سلیقه و … بسیار شبیه شما هستند و شما از علایق و خواسته های آنها آگاه هستید. به همین دلیل به راحتی پیشنهادات آنها را نسبت به فردی غریبه می پذیرید. شما نیز می توانید با چند سوال از خواسته ها و علایق مشتری و گفتن سلیقه و نظر خودتان به او نزدیک شده و خیلی راحت او را راهنمایی و پیشنهاد خرید یا استفاده از امکانات تان را به آنها بدهید.
 
احساس امنیت
احساس امنیت یکی از مهم ترین ارزش ها برای افراد است اما جایگاه این ارزش برای افراد مختلف کمی متفاوت است. برخی از افراد کمتر ریسک می کنند و برخی از افراد سخت گیری کمتری دارند و بیشتر ریسک پذیر هستند و می توانند چیزهای بیشتری را در زندگی تجربه کنند.
معمولا کار ما با افراد کم ریسک سخت تر از افراد ریسک پذیر است، بنابراین باید در این افراد احساس امنیت بیشتری ایجاد شود. برای اینکه بتوانیم احساس امنیت را در مشتری ایجاد کنیم باید از نگرانی و ترس های او آگاه باشیم. در زیر به برخی از این ترس ها و نگرانی ها اشاره شده است.
 
DrMall HyperMarketing Salez (66)
 
ترس ها و نگرانی های مشتریان
برخی از ترس ها و نگرانی های مشتریان عبارت است از ضرر نکردن، سالم بودن محصول، آسیب نرساندن به سلامتی آنها، سخت و پیچیده نبودن، زمان گیر نبودن، درجه دو نبودن، قدیمی و معمولی نبودن یا متفاوت بودن، عمر کوتاه محصول، بودن محصول یا خدماتی دیگر با آن ویژگی ها با قیمت پایین تر و. . .
اگر شما تشخیص دهید که مشتری نگران چه چیزی است می توانید به راحتی با تکرار و بیان، احساس ترس و نگرانی او را درک و سپس با ارائه راه حل و پیشنهاد متقاعدش کنید.
 
DrMall HyperMarketing Salez (69)
 
ساده شدن انتخاب
برخی از افراد نیاز ها و خواسته های شان را به خوبی تشخیص نمی دهند و نمی توانند خواسته های شان را اولویت بندی کنند به همین دلیل در انتخاب به مشکل خورده و برای فرار از تصمیم گیری اقدام به خرید نمی کنند. بنابراین شما می توانید با بیان نیازهایی که محصول یا خدمات تان برطرف می کند، او را در انتخاب کمک کنید.
 
احساس تایید
سعی کنید در مشتریان این حس را ایجاد کنید که مشتری بخواهد از شما تایید گرفته و مورد توجه شما قرار بگیرد. این کار را می توانید از طریق برقراری ارتباط موثر با مشتریان خود انجام دهید. در واقع با طی کردن مراحل قبل، به علاوه نظرخواهی و سوال پرسیدن از علایق و نگرانی های مشتری می توانید در او احساس ارزشمند بودن ایجاد کنید.
اما در فروش قرار نیست توازن ارزش بالا و پایین باشد بلکه وقتی در مشتری خود احساس ارزشمندی ایجاد می کنید باید ارزش برند، کالا و خدمات خود را نیز بالا برده و ترازو را مساوی نگه دارید.
معمولا افراد دوست دارند با کسانی که به آنها احساس ارزشمندی می دهند ارتباط برقرار کنند. شما نیز می توانید با ارزشمند و خاص نشان دادن کالا یا خدمات تان کاری کنید تا مشتری برای تایید و اثبات لیاقت و ارزشمندی خود، کالا را خریداری یا از خدمات شما استفاده کند.
توجه داشته باشید که این کار باید هوشمندانه و دوستانه انجام شود و اگر محصول یا خدمات مناسب با نیاز مشتریبود او را راهنمایی کرده و به او یادآور شوید که محصول و کالای شما چگونه به او کمک خواهد کرد، در غیر این صورت به شما اعتماد نخواهد کرد.
منبع: http://forsatnet.ir مهسا فرازمند
 
شما چه راهکارهایی جهت راضی کردن مشتریان می دانید؟
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
Tips about lighting and decoration shop apparel 3 نکاتی درباره دکوراسیون و نورپردازی مغازه پوشاک
مغازه داران در مکان خود باید دکوراسیونی را ترتیب بدهند تا هر فردی که به داخل مغازه یا بوتیک لباس پا می گذارد با دیدن دکوراسیون مغازه پوشاک ، نیاز شدید به خرید اجناس داخل مغازه را در خود احساس کند. دکوراسیون مغازه هیچگاه از دید افراد باهوش و تاجر پنهان نخواهد ماند چرا که تاثیر بسیار زیادی بروی احساس رضایت مشتری در هنگام حضور در داخل بوتیک و خرید جنس می گذارد. رضایت و خشنودی مشتری مهم ترین کلید موفقیت در تجارت است پس هیچگاه این موضوع را دست کم نگیرید. اما چگونه یک محیط شیک در دکوراسیون مغازه خود ایجاد کنیم؟ مسلما تزئین و طراحی دکوراسیون پوشاک هم ویژگی های مخصوص به خودش را دارد که در این مطلب به طور خلاصه نکاتی در این باب بیان می کنیم.
Tips about lighting and decoration shop apparel 1 نکاتی درباره دکوراسیون و نورپردازی مغازه پوشاک
نورپردازی مغازه پوشاک:
نورپردازی مناسب در مغازه پوشاک یکی از مهم ترین مباحث است و باید به آن توجه ویژه ای شود. درجه و شدت نورپردازی در مغازه شما بستگی به حالتی دارد که برای دکوراسیون مغازه خود می پسندید. اگر بیشتر از پوشاک های طرح کلاسیک در مغازه استفاده می کنید بهتر است میزان شدت نور را زیاد قرار بدهید، اگر هم پوشاکی به سبک آنتیک در مغازه دارید نورپردازی مغازه باید متعادل و ولرم باشد.
اما فارق از سبک لباس هایی که دارید، سعی کنید در نورپردازی مغازه پوشاک به هیچ عنوان از چراغ های فلوئورسنت با رنگ سبز و زرد استفاده نکنید. چرا که این چراغ ها حس دلپذیر بودن دکوراسیون را از بین می برند و بنوعی حس ناخوشایندی را در مشتری ایجاد می کند.
استفاده از نور سفید در قسمت شلفها و باکس ها مغازه بسیار مناسب خواهد بود. همچنین برای تزیین بیشتر می توانید از این نور برای مشخص کردن مرز بندی های داخل مغازه استفاده کنید یا اگر گیاهانی در داخل مغازه نگهداری می کنید در زیر گیاه نوری برای روشن کردن آن تعبیه کنید تا فضا را گرم تر جلوه دهید.
Tips about lighting and decoration shop apparel 2 نکاتی درباره دکوراسیون و نورپردازی مغازه پوشاک
نحوه به نمایش گذاشتن اجناس و مبلمان داخل مغازه از دیگر نکات مهم در دکوراسیون مغازه پوشاک است. با انجام درست اینکار به راحتی می توانید دکوراسیونی لوکس و دنج را برای مشتریان ایجاد کنید. برای جذابیت بیشتر می توانید هر برای نوع لباسی مانند ژاکت ها، پیراهن ها و شلوارها، نحوه تا کردن و شلف مخصوص به خودشان را داشته باشید. یا اگر خواستار سبکی آنتیک در مغازه خود هستید طنابی قطور و قدیمی را از سقف مغازه آویزان کنید. برای ایجاد حسی دنج و گرم در دکوراسیون مغازه بهتر است از مبلمان راحتی بهمراه کوسن ها و بالش ها رنگارنگ استفاده کنید که بسیار بیشتر از صندلی ها و میزهای فلزی و سرد زیبایی و تاثیر گذاری دارند.
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

تصاویر دکوراسیون داخلی و چیدمان فروشگاه

دکوراسیون فروشگاه کفش

دکوراسیون و چیدمان فروشگاه کفش و کتونی 2017

دکوراسیون فروشگاه لباس

مدل دکوراسیون و چیدمان پالتو فروشی در فروشگاه های بزرگ

دکوراسیون فروشگاه

عکس دکوراسیون مدرن فروشگاه جدید 2017

دکوراسیون فروشگاه موبایل

تصاویر دیزاین فروشگاه لوازم صوتی و تصویری جدید و جذاب 2017

دکوراسیون فروشگاه پوشاک

عکس دکوراسیون زیبا و شیک فروشگاه لباس زنانه و مردانه سال 96

دکوراسیون فروشگاه کیف

عکس دکوراسیون و چیدمان کیف فروشی شیک و جدید سال 2017

دکوراسیون فروشگاه پوشاک

طراحی عجیب و خاص دکور فروشگاه پوشاک زنانه سال 96

دکوراسیون فروشگاه کتاب

عکس چیدمان فوق العاده زیبا با استفاده از رنگ قرمز در فروشگاه زنجیره ای کتاب

دکوراسیون فروشگاه لوازم آرایشی

تصویر دیزاین فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی جدید و زیبا 96

دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک

عکس چیدمان دکوراسیون پوشاک زنانه و مردانه جدید 2017

دکوراسیون داخلی فروشگاه

چیدمان مجزا و زیبا دکوراسیون داخلی فروشگاه 2017

دکوراسیون فروشگاه

دکوراسیون بسیار زیبا و مدرن از فروشگاه لوازم خانگی و الکترونیکی

طراحی دکوراسیون فروشگاه

عکس مدل دکوراسیون داخلی فروشگاه میوه و سبزیجات

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

طراحی و دیزاین فوق العاده جذاب و شیک فروشگاه لباس زنانه

دکوراسیون داخلی فروشگاه کیف فروشی

دیزاین جذاب و فوق العاده شیک از دکوراسیون کیف زنانه

نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی فروشگاه مانتو فروشی جدید و زیبا

دکوراسیون داخلی فروشگاه

دکوراسیون فروشگاه جدید 2017

دکوراسیون داخلی فروشگاه کفش

چیدمان متفاوت دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای کفش

دکوراسیون داخلی فروشگاه کتاب

چیدمان مناسب و زیبا دکوراسیون زنجیره ای کتاب

دکوراسیون داخلی فروشگاه کفش و کتانی

مدرن ترین و جذاب ترین مدل دکوراسیون کفش فروشی

دکوراسیون داخلی فروشگاه ساعت

عکس از نحوه چیدمان دکوراسیون ساعت فروشی 2017

دکوراسیون داخلی فروشگاه لباس

طراحی و چیدمان فوق العاده زیبا دکوراسیون داخلی فروشگاه لباس

دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک بچه گانه

تصاویر چیدمان دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک بچه گانه بسیار شیک و ساده

دکوراسیون داخلی مغازه گل فروشی

نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی مغازه گل فروشی

دکوراسیون داخلی مغازه اسباب بازی فروشی

تصویر دکوراسیون داخلی مغازه اسباب بازی فروشی جدید و زیبا سال 96 2017

 
منبع :.barfanak.com
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
در  این مطلب قصد داریم ۱۰ روش استادانه که فروشندگان کالا و صاحبان مغازه ها برای فروش بیشتر به کار می برند را به شما معرفی کنیم.

۱- مکان هایی نامناسب برای بررسی خریدهایی که کرده اید

DrMall (8)
بیش از ۶۰ درصد از خریداران برخی از خریدهای نامناسب و غیرضروری خود را در مراکز بررسی کالاها در نزدیک خروجی فروشگاه ها و مغازه ها جا می گذارند. برای این که مشتریان چنین فرصتی را بدست نیاورند فروشندگان با محدود کردن فضای این نقاط سعی می کنند فضایی را باقی نگذارند که شما بتوانید خریدهای اضافی تان را در آن جا کنار بگذارید. در این نقاط معمولاً هیچ فضای خالی یا قفسه ای تعبیه نمی شود تا مشتریان مجبور به بردن خریدهای غیرضروری خود باشند.

۲- رستوران هایی که فضای کافی برای راحت نشستن ندارند

DrMall (3)
مراکز غذاخوری موجود در پاساژها و مراکز خرید بزرگ قاعدتاً باید مکان هایی باشند که شما برای مدتی در آن جا استراحت کرده و چیزی بخورید و سپس بعد از رفع خستگی به خریدهای خود ادامه دهید. اما در واقع شما نمی توانید مدت زمان زیادی را در این مراکز بمانید و استراحت کنید زیرا با وجود صندلی های نامناسب، فضای کم موجود بین میزها، سر و صدا و رفت و آمدهای سریع باعث می شوند که هر چه زودتر سعی کنید این مکان را ترک کرده و به سراغ خریدهایتان بروید و این همان چیزی است که فروشنده می خواهد. این روش باعث می شود که مشتریان وقت بیشتری را به گشتن در مراکز خرید گذرانده و شانس خرید نیز بالاتر برود.

۳- نه پنجره ای و نه ساعتی

DrMall (4)
در بسیاری از مراکز تفریح و بازی و به ویژه کازینوها معمولاً پنجره و ساعتی وجود ندارد از این رو افراد گذشت زمان را حس نکرده و حس واقعیت گرایی خود را از دست می دهند. در نتیجه مدت بیشتری در این مراکز باقی مانده و مسلماً پول بیشتری خرج خواهند کرد. فروشگاه های بزرگ نیز از همین روش برای افزایش مدت زمان حضور مشتریان در فروشگاه و بالا بردن میزان فروش خود استفاده می کنند.

۴- مغازه های دنج و آرام بخش

DrMall (1)
تمامی راهروهای پاساژها و فروشگاه های بزرگ با نورهای بسیار روشن نورپردازی شده و همیشه صدای بلند موسیقی در آن ها به گوش می رسد و سرامیک کاری کف پاساژ نیز این صداها را بیشتر منعکس می کند. اما به محض این که وارد مغازه ها می شوید فضا بسیار آرام تر، نورها ملایم تر و صدای موسیقی نیز کم تر و آرامش بخش تر می شود. این موضوع باعث می شود که شما احساس آرامش کرده و مدت زمان بیشتری را در مغازه بمانید.

۵- آینه هایی که به طور هوشمندانه طراحی شده اند

DrMall (6)
آینه های موجود در اتاق های پرو طوری ساخته شده اند که ما را لاغرتر، بلند تر و خوش قیافه تر از آن چیزی که هستیم نشان دهند. برای مثال برخی از مغازه های لباس فروشی رنگدانه ای صورتی را به آینه های خود اضافه می کنند که کمی پوستتان را برنزه نشان دهد. این روش خلاقانه و هوشمندانه کاملاً موثر می شود و وقتی ما خود را در یک لباس خوش قیافه تر و خوش لباس تر ببینیم بدون شک آن را خواهیم خرید.

۶- عوض کردن جای کالاها

DrMall (10)
اگر شما معمولاً خریدهای روزانه ی خود را از یک فروشگاه خاص انجام می دهید دیگر بعد از مدتی جای هر کالایی را می دانید و مستقیم و بدون این که به جای دیگری سر بزنید به سراغ محل قرار داشتن آن کالا خواهید رفت. این موضوع باعث می شود که به دیگر کالاهای موجود در مغازه توجهی نکنید. بنابراین صاحبان مغازه با تغییر دادن چند وقت یکبار جای کالاها شما را به گشتن و دیدن ناخواسته ی دیگر کالاها وادار می کنند که شانس خرید اضافی را افزایش می دهد.

۷-نورپردازی سنجیده و هوشمندانه

DrMall (7)
همه می دانند که بهترین و سالم ترین موزها ته مایه ی زرد رنگ دارند و این موضوع در مورد میوه ها و سبزیجات دیگر نیز به نحوی صدق می کند و تمامی مغازه داران نیز از این موضوع آگاهی کامل دارند از این رو مشکل رنگ نامناسب میوه های خود را با نورپردازی مناسب حل کرده تا میوه هایشان ظاهر جذاب تر و سالم تری داشته باشند.

۸- تقاضای غیرواقعی

DrMall (2)
آیا تاکنون متوجه فضاهای خالی بین کالاها در قفسه های فروشگاه های بزرگ شده اید؟ تقریباً همه ی مشتریان فکر می کنند که کالای مورد نظر از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و به دلیل مرغوبیت تعداد زیادی از آن به فروش رفته و سعی می کنند تا تمام نشده دستکم یکی از آن را بردارند. اما نکته ی جالب و البته فریبکارانه این است که در واقع این کار توسط مسئولین فروشگاه انجام گرفته تا بدین ترتیب مشتریان را به خرید یک کالای به ظاهر پرفروش و محبوب تشویق کنند.

۹- بازی با مشتری بر اساس عدم اطمینان

DrMall (9)
آینه های بیرون از اتاق های پرو نقش زیادی در بالا بردن میزان فروش ایفا می کنند. اگر فرد حس کند که چیزی که خریده مناسب او نیست یا زیاد عالی به نظر نمی رسد با توجه به وجود آینه های متعدد در فروشگاه بارها و بارها این نقص را در خود دیده و سعی می کند با خرید بیشتر عدم اطمینان به خریدش را کاهش دهد.

۱۰- استفاده از روش در کنار هم قرار دادن کالاها و مقایسه کردن

DrMall (5)
وقتی که دو کالا با ظاهر کاملاً مشابه در قفسه ی فروشگاه ها در کنار هم قرار داشته باشند اما قیمت های آن ها متفاوت باشد بدون شک کالای ارزان تر فروش بالاتری  داشته و کالای گران تر همان جا باقی خواهد ماند. اما چرا چنین اتفاقی می افتد؟ دلیل این است که ما به ارزش واقعی کالاها دقت نمی کنیم و تنها این نکته برایمان مهم است که کالایی را با قیمت ارزان تر از جاهای دیگر خریده ایم.
 
منبع:http://rooziato.com
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت