مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

آیا دستیارهای شخصی صوتی وجود خواهند داشت که مقبولیت، رنگ و اندازه بودن هر لباسی را در گوشی هوشمند شما دانلود کنند؟ ایستگاه های پرینت سه بعدی؟ محو شدن کانترهای چک نهایی هنگام ترک فروشگاه؟ آیا ممکن است حتی نمایشگرهای هولوگرافی شناور کف هر فروشگاه و همزمان با راه رفتن مشتری ایجاد شود؟
شاید مردم همه خریدهای خود را با استفاده از اتاق های پرو مجازی از طریق هدست های واقعیت مجازی، از خانه انجام دهند. و سپس پهپادها این خریدها را به در منزل شان برسانند. این نوآوری ها ممکن است خیال انگیز به نظر برسند، اما هیچ کدام غیرممکن نیستند. همه آنها وجود دارند و در حال آزمایش شدن هستند و حتی ظرف یک دهه می توانند واقعی شوند. اما آیا مشتریان این نوع تجربه خرید را واقعا می خواهند؟آمارهایی که از خرده فروشی های بزرگ و برندهای مد به دست می آید، به طور فزاینده ای به این سوال پاسخ منفی می دهد. در محیط همواره متزلزل و غیرقابل پیش بینی خرید که بقای طولانی مدت شرکت ها به پیش بینی تمایل مشتری و اهمیت دادن به آن بستگی دارد (اغلب حتی قبل از آنکه خودشان بدانند چه می خواهند)، رقابت بر سر فهمیدن اینکه افراد چگونه و کجا پولشان را خرج می کنند، داغ شده است.
به عنوان مثال، شرکت آنلاین فارفچ (Farfetch) که فضای بازاری برای بوتیک های لوکس مستقل ایجاد کرده، رویدادی یک روزه را در «موزه طراحی» لندن برگزار کرد. در آنجا خوزه نِوس، موسس شرکت، در حضور ۲۰۰ فعال حوزه صنعت مد از «فروشگاه آینده» پرده برداری کرد؛ مجموعه ای از تکنولوژی های جدید که از سوی شرکت او ایجاد شده تا به برندها و بوتیک ها کمک کند بین دنیای آنلاین و آفلاین ارتباط ایجاد کنند. با این حال، نِوس در مصاحبه ای تلفنی گفته: «من به شدت به فروشگاه های فیزیکی اعتقاد دارم. فروشگاه های فیزیکی محو نمی شوند و در مرکز انقلاب خرده فروشی که در حال شروع شدن است، باقی خواهند ماند.» گزارش مشابهی که از سوی شرکت مشاوره مدیریت Bain & Company منتشر شده، این موضوع را تایید می کند. اگرچه ۷۰ درصد خرید های گران قیمت تحت تاثیر معاملات آنلاین هستند، اما این شرکت معتقد است فروشگاه های فیزیکی همچنان نقشی حیاتی دارند، به طوری که ۷۵ درصد فروش تا سال ۲۰۲۵ همچنان در این فروشگاه ها رخ خواهد داد.
DrMall HyperMarketing Salez (193)
به هر حال، آنچه ممکن است تغییر کند هدف اصلی فروشگاه ها است. به گفته نِوس، باید تجارت الکترونیک، خرید حضوری یا حتی فروش تک کاناله را فراموش کرد. عصر تازه خرده فروشی به «خرده فروشی افزوده» متصل شده که ترکیبی است از خرید دیجیتال و فیزیکی و به خریدار امکان می دهد به صورت یکپارچه بین این دو حوزه تغییر موضع دهد. نِوس می گوید: «آن طور نیست که مشتری از خواب بیدار شود و فکر کند امروز صبح آنلاین خرید می کنم و بعدا آفلاین؛ به ندرت پیش می آید که کسی صرفا یکی از این دو روش را انتخاب کند و معمولا دائم بدون اینکه متوجه شود، بین این دو دنیا حرکت می کند. مهار کردن چنین رفتاری چالشی بزرگ برای خرده فروشان و برندها است. اولویت ما این است که شرکایمان دسترسی اولیه به اطلاعات در مورد رفتارهای متغیر و تکنولوژی جدید داشته باشند تا همه در برابر آینده و اتفاقات آن ضد ضربه شوند.»
هولیتیون (Holition) یک شرکت مشاوره در حوزه واقعیت افزوده و تولیدکننده نرم افزار در لندن است که با چند برند خرده فروشی معروف همکاری داشته است. پاییز گذشته، هولیتیون با شرکت لوازم آرایشی شارلوت تیلبری روی مفهومی با عنوان «آینه جادویی» همکاری کرد. آینه جادویی ابزاری است که با واقعیت افزوده کار می کند و هدف آن کمک به تسریع فرآیند تصمیم گیری خرید برای مشتریانی است که وقت تست کردن محصولات آرایشی را ندارند. کاربران می توانند در این آینه ۱۰ مدل از صورت آرایش شده خود را با جزئیات ببینند و حتی تغییرات رنگ پوست خود را بفهمند و سپس تصمیم بگیرند کدام محصول را بخرند. این تجربه ای واقعی و فوق العاده برای آنها است. یکی از کارکنان هولیتیون می گوید یک مشتری در مورد گریم واقعی یک آرایشگر روی صورتش اطمینان داشت، اما این آینه نظرش را کاملا عوض کرده بود. در واقع سهولت تصمیم گیری برای خریداران برای آنها بسیار امیدبخش است.
HyperMarketing Sale (29)
جاناتان چیپیندل، مدیر اجرایی هولیتیون می گوید: «تکنولوژی همچنان مانعی برای فروشگاه های خرده فروشی است و گوشی های هوشمند، تبلت ها و صفحات اینچنینی در ۸۰درصد مواقع نمی گذارند مصرف کننده آنچه را که می خواهد ببیند و لمس کند. برگ برنده خرده فروشی های امروز این است که یکدلی دیجیتال ایجاد کنند هیچ کس واقعا نمی تواند حدس بزند که آینده چه شکلی خواهد بود. اما آنهایی که از تکنولوژی و داده استفاده می کنند تا تجربیات خرید سفارشی ایجاد کنند که بتواند هر فرد متفاوت را با نیازهای متفاوت تشخیص دهد، در صدر رقابت قرار می گیرند.» تام چپمن، موسس سایت MatchesFashion.com با این موضوع موافق است. امروز ۹۵ درصد خرده فروشی لباس در انگلستان – این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۲۰۴ میلیون پوند (معادل ۲۵۳ میلیون دلار) رسید – به صورت آنلاین انجام می شود. اما چپمن می گوید بوتیک ها و رویدادهای فیزیکی همچنان «فرصت های بازاریابی» مهمی هستند و لیست انتخاب ویژه ای در اختیار مشتری قرار می دهند و حتی باعث می شوند مشتری چیزی فراتر از خرید را تجربه کند. او می افزاید: «باید هر جایی که مشتری خواست شما را پیدا کند در دسترس باشید. بخش قابل توجهی از تعاملات انسانی فراتر از معامله با کارت اعتباری است. فروشگاه ها دیگر نمی توانند فقط ردیف به ردیف محصول را به نمایش بگذارند. آنها برای بقای خود باید داستان سرایی کنند، سرگرمی ایجاد کنند و دیدگاه هایی داشته باشند که آنها را مجزا کند.»
راشل شچمن، موسس فروشگاه استوری در منهتن، این مفهوم را توسعه داده است. فروشگاه او در سال ۲۰۱۱ افتتاح و برای انتقال دیدگاه خاصش مثل یک مجله تاسیس شد. طرز کار آن به گونه ای است که هر چهار تا هشت هفته، طراحی، دامنه محصولات و پیام بازاریابی آن به طور کامل تغییر می کند. استوری جریانات درآمدی چندگانه ای دارد. یکی از آنها از طریق اسپانسر ها است که از فروشگاه برای ساخت «آگهی های زنده» با تم های عجیب استفاده می کنند. شچمن که با بیش از ۴ هزار برند کار کرده و به خرده فروشی های بزرگی مشاوره داده، می گوید: «اگر زمان لوکس ترین دارایی باشد و مردم بازدهی سرمایه بیشتری برای زمانی که می گذارند طلب کنند، باید دلیل قانع کننده ای برای داشتن یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید.»
HyperMarketing Sale (9)
فروشگاه لرد اند تیلر (Lord & Taylor) در آمریکا چنین رویکردی را مد نظر قرار داده و به تازگی یک فروشگاه لباس بسیار بزرگ تاسیس کرده است. در کنار همکاری با طراحان مطرح لباس، بخشی ویژه به نام «گالری» با خدمات کامل استراحت و مفهوم فروشگاه پاپ آپ (موقت) ایجاد شده است. در این فروشگاه موقت برندها هر هشت هفته تغییر می کنند. تکنولوژی نقش مهمی در این فروشگاه ایفا می کند، اما نقش آن عمدتا پشت صحنه و مربوط به سرعت انتقال محصول و حق انتخاب گسترده برای مشتری است. لیز رادبل، رئیس فروشگاه و شرکت مادر آن، هادسون بی، می گوید: «همه مردم تجربه ای بسیار ملموس یا بیش از حد پیچیده نمی خواهند. وقتی زنان لباس خاصی را برای یک مراسم بزرگ می خواهند، فرصتی ارزشمند ایجاد می شود. آنها می خواهند گزینه های زیاد و غنی پیش رویشان قرار بگیرد و ارتباطی انسانی برای انتخابشان وجود داشته باشد. آنها خواهان لباسی هستند که خاطره ایجاد کند و هدف ما این است که آنها را به خواسته شان برسانیم.»
با این حال، شکی وجود ندارد که بخشی از جامعه مصرف کنندگان – به ویژه افراد زیر ۳۵ سال – ترجیح می دهند بتوانند هر محصولی را که می خواهند در هر زمانی به دست بیاورند. خرده فروشی یوکس (Yoox Net-a-Porter) اخیرا در مشارکت با شرکت ولنتینو برنامه Next era را آغاز کرده که امکان دسترسی به بزرگ ترین فروشگاه ولنتینو در جهان را فراهم می کند؛ اما فروشگاهی که در هیچ خیابان، میدان یا گذری وجود خارجی ندارد. این فروشگاه قرار است اوایل سال آینده افتتاح شود و به مشتری امکان می دهد به هر محصولی که می خواهد دسترسی آنلاین داشته باشد و به سرعت آن را تحویل بگیرد و از خدمات هوش مصنوعی مثل شخصی سازی در محل بهره مند شود. فارفچ هم به عنوان رقیب از طرح F90 پرده برداری کرده و بر اساس آن سرویس ارسال محصولات گوچی را ظرف ۹۰ دقیقه در ۱۰ شهر ارائه می دهد. به گفته نِوس، «ارسال به موقع محصول جزو اولین اولویت های مشتریان محصولات لوکس است. آنها داستان شنیدن را دوست دارند، اما در ضمن دوست دارند آیتمی که در سایتی انتخاب می کنند، با رنگ و سایز درست و در کمترین زمان ممکن به دستشان برسد. در نهایت، استفاده از داده برای متحول کردن فروشگاه ها، بین آنهایی که به مرحله بعد می روند و آنهایی که از این کار خودداری می کنند، فرق ایجاد می کند.»
منبع : دنیای اقتصاد-نویسنده: Elizabeth Paton  - مترجم: مریم رضایی
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

با توسعه فناوری در جهان، شیوه‌ای خرید و فروش، کاملاً دگرگون شده‌اند. به بیان دقیق‌تر، یک انقلاب واقعی در دنیای خرده فروشی رخ داده است که خرید و فروش مکان محور را به کلی تغییر داده و سایر ابزارهای فروش مبتنی بر ابزارهای دیجیتال و شبکه های مجازی را وارد عرصه خرده فروشی کرده است.
یکی از دغدغه‌های مدیران شرکت‌های پخش و توزیع کالا، تحولات در صنعت خرده فروشی بوده زیرا به شدت به هم وابسته و مکمل هم هستند،
به طوریکه از سال‌های ۱۸۹۱ که اولین اتحادیه انبار داری در امریکا شکل گرفت صنعت خرده فروشی در حال گذر از دوران سنتی خود قرار گرفت.
اگر بخواهیم دوران تکامل صنعت خرده فروشی را به چنددوره تقسیم کنیم می‌توان اشاره به
  • دوره خرده فروشی سنتی: که در این دوران عصر داد و ستد معروف است و بازرگان به عنوان دوره گرد مطرح بودند وی بیشتر بر روی مدیریت عملیات توزیع دارای مهارت بودند و بافتهای هندستان و چای و چینی از چنین و ادویه و ابریشم از ایران و کارهای لاکی و براق از ژاپن و تنباکوی امریکا ونوشیدنی از فرانسه را جابه جا می‌کردند. و کمپانی‌های هند شرقی که در سال ۱۶۰۰ بنیان نهاده شد وموجودی خودرا با حراج‌های منظم تصفیه می‌کرد.
از قرن هیجدهم اولین فروشگاه‌های در لندن و پاریس ایجاد شدند و به طوریکه شرکت ِدنت موجودی انبار خود را از ۱۷۵ تأمین کنننده در ۴۸ شهر و شهرک از سراسر انگلستان دریافت می‌کرد و عصر داد و ستد راه درازی را درنورید.
 
  • دوره خرده فروشی مدرن: با آغاز انقلاب صنعتی در میانه سده هیجدم سرآغاز موج بزرگی از دگرگونی و نو آوری و فناوری بود از تلگراف تا رایانه که در این میان فروشگاههای بزرگ چند قسمتی و سفار شهای پستی و سوپر مارکت های سلف سرویس و کتگوری کیلر درحاشیه شهرها ایجاد شد.
انقلاب صنعتی شاهد انقلاب اجتماعی هم بود وهمزمان طبقه بوژاورها و پرولتاریایی نو در شهر بوجودآمد، لایه‌ای از مدیران و کارمندان و منشیان بوجود آمد.
و صنعت راه سازی و راه آهن بازارها را به روی بازار کالای فاسد شدنی باز کرد و کالاها با قیمت کمتر در سراسر بازارها پخش شدند.
  • دوره خرده فروشی  دیجیتال: در این عصر با ترکیدن حباب دات کام شروع شد و معاملات بر خط شکل گرفت وصنعت خرده فروشی به سمت تمایز واقعی رفت وبا کمک فناوری هزنیه های خودر ا کاهش داد و فناوری به عنوان نیروی پیشران این عصر صنعت خرده فروشی را با تحول بنیادین روبه رو کرد و سه مزیت اصلی شامل ۱-توان رایانش ۲- طرفیت ذخیره سازی ۳-ارتباطات شبکه‌ای را به ارمغان آورد.
نخستین روند یعنی توانایی جایه جایی پذیری (در دسترس بودن فناوری در همه جا) یعنی در فروشگاه و در خانه و اداره می‌تواند به کالا دسترسی داشت.
دومین حرکت سنجش پذیری است که فعالیت مصرف کنندگان را با حساسیات بیشتری در زنجیره ارزش اندازه گیری می‌کند.
سومین حرکت چالاکی است که توسعه رایانش ابری به د ست خواهد آمد که به شرکت‌ها این توانایی رامی دهد تاسامانه با سرعت وسهولت بیشتری توسعه دهند.
دغدغه‌های امروز یک مدیر فروش درصنعت پخش
  • هزینه‌های ناشی از انتخاب غلط تاکیتیک های بازاریابی (انتخاب رسانه، انتخاب پروموشن محصولی، انتخاب سگمنت بازار،…..) می‌باشد.
  • عدم ارزیابی درستی از بازخورد مشتری نسبت به کالای عرضه شده.
  • هزینه بالای انبار داری به دلیل قابلیت پایین پیش بینی بازار.
  • شناسایی دوره مصرف کالا در شلف فروشگاه جهت تأمین به موقع موجودی.
  • افزایش هزینه‌های جانمایی در فروشگاه‌های بزرگ به دلیل افزایش توقعات و ورودی به شلف فروشگاه.
  • افزایش رقابت در حوزه بازار و گران بودن رسانه و شبکه ارتباطی.
آقای جمیزنیلور، استفان نیمایر، راجر رابتز، مارکاتنا و آندره آ زوچی از متفکران سرشناس شرکت مکنزی در خصوص چشم انداز آینده صنعت خرده فروشی به عنوان یک انقلاب یاد می‌کنند
و درخصوص ابزارهای چون رایانش ابری، اتصال دائم بر خط، کلان داده‌ها، اینترنت اشیاء در کتاب انقلاب خرده فروشی برایمان توضیح می‌دهند. (+)
کارفور به معنای فراگیر نخسیتن هاپیر مارکت واقعی در حومه پاریس در سنت ژنویودوبوادر سال ۱۹۶۳ گشوده شد.
فروشگاه پیگلی ویگلی نخستین فروشگاه سلف سرویس در جنوب آمریکا که در سال ۱۹۱۶ در ممفیس افتتاح شد.
اف دبیلو وول ورث نخستین خرده فروش مدرنی بودند که با باز کردن فروشگاهی در لیور پول در شمال غربی انگلستان ۱۹۰۹ مفهموم خرده فروشی را وارد کردند.
 
منبع:keshavarzfazl.ir نویسنده : حسن کشاورز فصل
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
دوره ی ارتباطات موثر فروشگاهی در جهت افزایش فروش - برای پرسل فروشگاه و مدیران فروشگاه
 
DrMall hypermarketing (11) DrMall hypermarketing (10) DrMall hypermarketing (9) DrMall hypermarketing (8) DrMall hypermarketing (7) DrMall hypermarketing (6) DrMall hypermarketing (5) DrMall hypermarketing (4) DrMall hypermarketing (3) DrMall hypermarketing (2) DrMall hypermarketing (1)
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
در بخش قبلی به ارائه ی 7 نکته ی مهم در افزایش فروش فروشگاه ها پرداختیم.
در ادامه به 8 مورد باقی مانده می پردازیم
شما می توانید مطلب قبلی را در لینک زیر بخوانید:
http://salez.ir/boost-sales-in-your-retail-store/
 
 
8. حرکات خود را امتحان کنید
هنگام صحبت با مشتریان، سعی کنید زبان بدن و کلمات خود را با آنها هماهنگ کنید: این باعث میشود که شما شانس اینکه از شما خرید کنند را افزایش دهید .این به این دلیل است که ما تمایل داریم که احساسات قویتری نسبت به افرادی که ما را درک می کنند داشته باشیم. "اثر معکوس" {mirroring effect} یک ترفند فروش بسیار موثر است. یادگیری زبان بدن را جدی بگیرید
HyperMarketing Sale (16)
  1. اجازه دهید مشتریان کالا را لمس کنند
بر اساس یک مطالعه ، مصرف کنندگان  وقتی حاضر به پرداخت هزینه ی بیشتر برای اقلام می شوند که بتوانند آنها را ببینند و لمس کنند. تجربه ،حسی بسیار مهم است به همبن دلیل افراد دیگر به دنبال نگاه کردن و لمس کردن  محصولات هستند و بیشتر آنها حاضر به پرداخت هزینه برای آنها هستند. این خبر خوبی برای فروشگاه های آجر و ملات است - تا زمانی که آنها به "فروش کالا" نپرداختند.
 
Shopping (13)
  1. وحشت کمبود را ایجاد کنید
مردم به کالاهای مختلف بسته به اینکه چقدر رایج و یا کمیاب هستند ارزش های متفاوتی می دهند آنها میدانند که هرچه محصولات، خدمات و یا فرصت ها کمتر می شوند، ارزشمندتر به نظر می رسند. مارتین لیندستروم، نویسنده "Buyology""بولیولوژی" به بررسی دلایل خرید مشتریان میپردازد"، دریافت که او می تواند با فروش سوپ های کنسرو شده و با اضافه کردن جمله "حداکثر 8 قوطی سوپ برای هر مشتری" فروش خود را افزایش دهد. مردم حتی قوطی های بیشتری را خریداری می کردند حتی اگر سوپ همان قیمت روز قبل را داشته باشد. احساس فقدان - "ترس از دست دادن"سبب میشود مشتریان به سرعت خرید کنند
 
DrMall (2)
 
  1. نمونه های رایگان بدهید
وقتی مردم چیزی را به صورت رایگان دریافت می کنند، احساس خاصی می کنند و مایل اند که جبران کنند .
با دادن یک بیسکویت کوچک - مثل یک کوکی یا یک برچسب – به خریداران شما می توانید شانس اینکه از شما خرید کنند را افزایش دهید
  1. یک مورد واقعا گران قیمت را به فروش برسانید
مردم تمایل دارند محصولاتی را انتخاب کنند که مقرون به صرفه باشند. اکثر مشتریان نمی خواهند ارزان ترین گزینه را انتخاب کنند، اما انها می خواهند احساس کنند که با پولی که پرداخت کردند بهترین کیفیت را انتخاب کردند. شما می توانید این نگرش را برای افزایش فروش اقلام خاص با اضافه کردن یک جایگزین بسیار گران قیمت در همان دسته محصول، معرفی کنید. اکثر خریداران برای خرید ،محصولی با قیمت متوسط را انتخاب میکنند زیرا در مقایسه با قیمت های بالاتر، مقرون به صرفه خواهد بود
 
HyperMarketing Sale (8)
 
  1. از صداها و عطرهای مناسب استفاده کنید
موسیقی پس زمینه در فروشگاه  نه تنها می تواند میزان خرید مردم را تحت تأثیر قرار دهد، همچنین باعث می شود که آنها بیشترخرید کنند. فروشگاه هایی که ازموسیقی مجاز یا موسیقی کلاسیک استفاده می کنند، در سطح بالاتری دیده میشوند . در یک آزمایش مشهور، مشتریان در فروشگاه شراب، زمانی که موسیقی فرانسوی اجرا میشد، مردم مشتاق به خرید شراب های فرانسوی بودند؛ وقتی موسیقی آلمانی به جای آن پخش میشد، مردم خرید شراب آلمانی را ترجیح میدادند. شنیدن تنها حسی  نیست که عادت های ما را تحت تاثیر قرار می دهد: محقق مارتین لینستروم متوجه شد که بوی سیب سبب افزایش 23 درصدی فروش اجاق ها و یخچال ها در یک فروشگاه لوازم خانگی شده است
 
 
Shopping (14)
 
  1. اقلام محبوب اما ارزان را در ورودی قرار دهید
مشتریان را به خرید و فروش ارزان تر هدایت کنید و بااستفاده از آنچه که روانشناسان "ذهنیت خرید" “shopping mindset” می گویند و بیشتر به فروش می رسند مشتریان را تحریک کنید. روانشناسی می گوید هنگامی که مردم در حال خرید کردن هستند احتمال دارد بیش از آنچه نیاز دارند و برنامه ریزی کرده بودند خرید کنند. با قرار دادن محصولات با قیمت پایین و محبوب مانند آب نبات و یا روزنامه ها، در ورودی فروشگاه ها ی خود، از این اثر استفاده کنید.
 
جایزه فروشگاه
  1. پاداش های شگفت انگیزی را ارائه دهید
پاداش های شگفت انگیز عالی هستند: آنها باعث می شوند مردم شادتر و محرک تر باشند. از سوی دیگر، پاداش های مورد انتظار خیلی موثر نیستند - به گفته روانشناسی، حتی ممکن است منجربه ناراحتی شوند
آیا می خواهید مشتریان خود را خوشحال کنید؟ به انها کوپن های شگفت انگیز ارسال کنید. واز تبلیغات مکرر اجتناب کنید
 
هنگامی که شما می دانید که مشتریان شما چگونه فکر می کنند، چه چیزی آنها را تیک می کند، می توانید استراتژی خود را برای موثرتر واقع شدن تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که شما از رویکرد مناسب برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنید و همیشه این استراتژی ها را با استفاده از سلاح های موثر تر برای خدمات شگفت انگیز مشتری ترکیب کنید.
 
شما کدام یک از موارد بالا را تاکنون امتحان کرده اید و جواب گرفته اید؟ 
چه روش های دیگری برای افزایش فروش می دانید؟
 
 
منبع: https://www.lsretail.com ترجمه: حدیثه خویه
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
15 نکته برای افزایش فروش در فروشگاه شما
آیا می خواهید فروش خود را افزایش دهید؟ پس مشتریان خود را بشناسید. روانشناسی چندین دهه است که ذهن خریدار را مطالعه می کند تا بداند چه چیزی روی آن تاثیر میگذارد. آنچه که دانشمندان کشف کرده اند این است که اگرچه رفتار مردم به شدت غیرقابل پیش است، اماذهن آنها قوانین خاصی را دنبال می کند.
خرده فروشان می توانند از این دانش برای طراحی راهبردهای موثرتر، افزایش فروش و رضایت مشتری استفاده کنند.
در اینجا 15 عملکرد ذهن مشتری که به نفع شما می باشد را بیان میکنیم.
 
Sales Shopping (3)
 
  1. گزینه های زیادی را ارائه ندهید
مردم فکر می کنند که آنها را انتخاب می کنند - اما گزینه های بسیار زیادی می توانند فلج شوند. این چیزی است که دانشمندان آن را پارادوکس نامیدند
Iyengar و Lepper (2000) در مطالعه ای محبوب، دو جدول را در یک فروشگاه مواد غذایی قرار دادند. در جدول A مشتریان می توانند کالای مورد نظرخود را ازمیان شش مورد انتخاب کنند؛ در جدول B آنها می توانستند از میان 24 مورد مختلف انتخاب کنند. با این وجود اکثر مردم با جدول B متوقف شدند، در حالی که گزینه های بیشتری برای انتخاب داشت ، فقط 3 درصد از آنها از جدول A خریداری کردند.
نتیجه ی این ازمایش برای خرده فروشان ساده است: اگر شما گزینه های زیادی را ارائه می دهید، ممکن است فروش کمتری داشته باشید
 
 
ddfghet
  1. مشتریان را آشفته و گیج کنید
مطالعات نشان می دهد هنگامی که مردم در حین خرید  کلامشان قطع می شود، تمرکز خود را از دست می دهند و کمتر حساس به هزینه میشوند. برای افزایش فروش، خریداران را در فروشگاه ها با علامت های دیجیتالی، تصاویر، و از طریق پرسیدن «آیا می توانم به شما کمک کنم؟» منحرف کنید هنگامی که مردم پس از حواس پرتی به محصولات نگاه می کنند، بیشتر احتمال دارد که خرید کنند. به همین دلیل، سوپرمارکت ها و مراکز تجاری اغلب دارای طرح های غیر معمول هستند - آنها به طور خاص طراحی شده اند تا مشتریان را گیج کنند؛ چرا که این امر باعث افزایش فروش آنها میشود
 
HyperMarketing Sale (29)
 
  1. یک برنامه وفاداری داشته باشید ...
برنامه های وفاداری یک ابزار عالی برای خرده فروشان هستند: آنها دیدگاه های مهمی را در مورد ترجیحات مشتری و افزایش وفاداری ارائه می دهند و بر طبق مطالعات، مشتریان نیز در فروشگاه شما شادتر می شوند.
در سال 2006، Kivets، Urminsky و Zheng متوجه شدند که مشتریان با دادن پاداش ، هنگام خرید بیشتر لبخند می زنندوبا کارکنان فروشگاه بیشترصحبت میکنند و در پایان تشکر میکنند
 
Christmas shopping
 
جایزه فروشگاه
 
4. به دست آوردن جایزه را آسان کنید....
با کوتاهترشدن فاصله رسیدن به هدف ،افراد انگیزه بیشتری برای رسیدن به آن پیدا میکنند.محققان Kivets، Urminsky و Zheng مشتریان را در یک باشگاه مشتری به دو گروه تقسیم کردند.به گروه A، 10 برچسب حاوی سوالات داده شد که پس از تکمیل، به آنها پاداش داده میشود. برچسب سوالات گروه B دارای 12 سوال بود که دو تا از آنها قبلا پاسخ داده شده بود. اگرچه برای دریافت پاداش لازم است تمامی سوالات پاسخ داده شوندولی مشتریان گروه B سولات  را سریعتر پاسخ دادند. دو سوال انها که از پیش پاسخ داده شده بود به آنها اطمینان داد که آنها نزدیک به هدف هستند - و آنها پول بیشتری به خرج دادند تا سریعتر به هدف برسند. هنگام طراحی برنامه وفاداری خود، این تاثیر را برای افزایش مشارکت افزایش دهید
 
HyperMarketing Sale (19)
 
  1. احساسات و نوستالژی را به کار ببرید
پیام های احساسی راحت تر به یاد اورده میشوند و موثرتر از پیام های منطقی هستند. با این حال، احساسات همه مردم یکسان نیست. به عنوان مثال حس طمع ("شما می خواهید بخشی از این باشگاه باشید - در حال حاضر!") و نوستالژی ("آه، روز های خوب جوانان جوان ...") در افراد مختلف تفاوت می کند .
تحقیقات نشان می دهد که وقتی مردم احساس نوستالژیک می کنند، مایل هستند برای محصولات پول بیشتری پرداخت کنند. با استفاده از تصاویر و موزیک موجود در فروشگاه که به قلب مردم دسترسی پیدا می کنند، می توانید استفاده کنید (خانواده ها، تعطیلات و موسیقی های یکپارچه که یک نوع تکنیک هستند)
 
HyperMarketing Sale (2e)
  1. شخصی سازی
وقتی مسائل مربوط به خود مردم است، آنها توجه بیشتری می کنند. این اتفاق در درجه اول زمانی می افتد که افراد نام خود را می شنوند (نام افراد یک کلمه جادویی است که بخش های مختلف از مغز را فعال می کند)، یا به عنوان مثال دیگر، زمانی که افراد نام ورزش مورد علاقه ی خود را می شوند یا نام کشور یا جایی که اخیرا از آن بازدید کرده اند را می شنوند.
همه ی این موارد باعث می شود تا توجه مشتری جلب شود.
خرده فروشان می توانند از برنامه وفاداری خود برای کسب اطلاعات از اطراف مشتریان استفاده کنند، از داده ها برای بهینه سازی و شخصی سازی ارتباطات، محصولات و پیشنهادات استفاده کنند.
 فراموش نکنید که از نام افراد استفاده کنید!
 
HyperMarketing Sale (30)
  1. بیش از حد مودب نباشید(اگر شما کالاهای لوکس را می فروشید)
تحقیقات نشان می دهد که کارکنان خودمانی در فروشگاه های لوکس و عالی می توانند فروش را افزایش دهند. این اثر (که فقط به مارک های بازار انبوه - لوکس مربوط نمی شود) به نظر می رسد مربوط به آرمان مردم است که بخشی از یک گروه معتبر در اختیار داشته باشند. بنابراین، اگر شما یک فروشگاه لوکس دارید، نماینده فروش خود را مجبور به انجام کارهای ساده ای کنید. با این وجود اگر برند مارک تجاری غیر لوکس را اجرا می کنید، بهتر است به لبخند و مودب بودن پایبند باشید.
http://salez.ir/increase-sales-in-retail-business/
 
منبع: https://www.lsretail.com ترجمه: حدیثه خویه
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت