مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

تبلیغات شما

کتاب مدیریت فروشگاه، خرده فروشی،چیدمان فروش

به نام هستی بخش هستی آفرین

 

 

مدیریت فروشگاه، مدیریت خرده فروشی retail management

چیدمان فروش Merchandising 

مدیریت مراکز خرید mall

اصول و تکنیک های فروشگاه داری و مغازه داری

چیدمان فروش، مدیریت فروش، مدیریت فروشگاه های زنجیره ای، اصول و تکنیک های سوپرمارکت داری و مدیریت سوپرمارکت و مغازه های خرده فروشی، تجهیزات و مواد غذایی، پزشکی، آرایشی، بهداشتی، مصالح صنعتی و ساختمانی،کیف و کفش و پوشاک، تجهیزات صوتی تصویری و منزل، دکوراسیون و معماری فروشگاه ها و مرکز خرید mall, store های مختلف

 

مولف ومترجم: علی خویه

مدرس دانشگاه، مولف و مترجم کتب تخصصی با بیش از۱۸  سال تجربه اجرایی

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت


طراحی و چیدمان فروشگاه دکوراسیون فروشگاه مرچندایزینگ بازارپردازی

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
تبلیغات شما

customer

جلب نظر مشتری در فروشگاه

ارسال توسط : علی خویه در بازاریابی فروشگاه های زنجیره ایچیدمان فروشگاهفروشگاهفروشگاه زنجیره ایمقالات و مطالب1 دقیقه قبل ۰ 1 بازدید

عوامل مورد نظر مشتری دربازارپردازی (مرچندایزنگ Merchandising)

۱ – علائم: هدف ازبکاربردن علائم ، جلب توجه بیشتر مشتریان درهنگام حرکت ازجلوی قفسه ها ودادن آگاهی به ایشان می باشد.

۲ – در دسترس بودن: بهترین نقطه ازنظرمشتری در سطح چشم است. این ناحیه درخرده فروشی به ناحیه طلائی معروف است . ناحیه طلائی بهترین ناحیه برای محصولات جدید وناشناخته است . مشتری انتظاردارد ، همواره کالای معینی رادرقفسه معین پیدا کند.

۳ – سرعت درتشخیص: قیمت ها باید به صورت واضح و خوانا بر روی اتیکت یا جعبه محصول نوشته یا قرارداده شود تامشتری بتواند قیمت ونام کالا را درکوتاه ترین زمان ممکن مشاهده نماید.

۴ – چیدمان و نمایش کالا: کالاها باید به صورت مرتب و اصولی در قفسه ها چیده شوند به طوری که نام محصول در جلوی دید مشتری قرار گیرد و آنها با مشاهده محصول، از نام آن آگاهی یابند. تحقیقات نشان داده است که عمل به ا ین اصل، بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بر حجم فروش افزوده است.

۵ – نظم و نظافت : پر بودن قفسه ها و نظافت هیچ چیزبیش تر از یک قفسه خالی یا پر از گرد و خاک، افسرده کننده تر نیست. محل و جایی که کالا به نمایش گذارده می شود باید حتماً پاک و مرتب باشد. مشتری با دیدن قفسه خالی یا ناپاکیزه احساس می کند به او بی احترامی شده است.

۶ – ارتباط محصولات: اگر کالاها مرتبط با یکدیگر، یا از یک خانواده، یا مکمل در یک گروه قرار گیرند و در کنار یکدیگر نمایش داده شوند، مشتری به خرید بیشتر تشویق می شود.

۷ – روابط عمومی: مجموعه عملیات بازارپردازی (مرچندایزنگ Merchandising)  که موردنظر مشتری نیز می باشد، توسط بازارپرداز و با حضور وی در کنار قفسه کالاها (یا در فروشگاه) انجام می شود. این شخص باید با توضیح و بیان کامل اطلاعات در مورد محصولات، رسیدگی به شکایات و انتقادات و با خلق خوش و روی گشاده، خاطره خوشی در مشتری به جای گذارد. یک تجربه یک محصول غذایی با انجام عملیات بازارپردازی (مرچندایزنگ Merchandising)  در چهار فروشگاه زنجیره ای رفاه در شهر تهران، و مقایسه نتایج با چهار فروشگاه دیگر از همین زنجیره که عملیات بازارپردازی (مرچندایزنگ Merchandising)  در آنها انجام نشده بود، نتیجه گرفت که در فروشگاه های مورد عمل، ۲۵ درصد بر حجم فروش محصول مورد نظر افزوده شده است

 

فروشگاه، فروشگاه زنجیره ای، هایپرمارکت

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
تبلیغات شما

همایش های بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند و مذاکره
فروشگاه، فروشگاه زنجیره ای، هایپرمارکت

مرچندایزینگ Merchandising

بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising) (مرچندایزینگ) چیست؟

ورود روز افزون برندهای مختلف در چرخه رقابت و گسترش بازار رقابتی میان تولیدکنندگان و واردکنندگان ، و نیز با توجه به تغییر ذائقه و سلیقه مصرف کنندگان ، همواره بحث رقابت ، معرفی محصول و اثبات کیفیت و لیاقت برند در میان مصرف کنندگان بحث اصلی و حیاطی میان تولیدکنندگان بوده است .

تعدد روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات در رسانه های عمومی ، بیلبود های شهری وی بین شهری ، استفاده از کاتالوگ و بروشور ، پیک های تبلیغاتی و… و نیز مدت بازدهی و اثربخشی و برآورد های مالی هر روش باعث ایجاد شبهه هایی میان انتخاب نوع تبلیغات میان تولیدکنندگان شده است اما برترین روش تبلیغاتی در صنایع غذایی ، روش سمپلینگ sampling و مرچندایزینگ Merchandising  و پروموشن  محصولات میباشد که نتایج مثبت برندهای بین المللی و داخلی از آزمایش این شیوه تبلیغاتی سندیتی بر موثر بودن آن میباشد .

سمپلینگ sampling و مرچندایزینگ Merchandising  و پروموشن روشی از تبلیغات جهت معرفی و شناخت دقیق محصولی جدید یا قدیمی از یک برند میباشد که مصرف کننده را به انتخاب سریع و بدون شک آن برند سوق میدهد .

در سمپلینگ sampling و مرچندایزینگ Merchandising  یک فرد با ظاهری آراسته  و با اشراف کامل به آن محصول ، مشتریان و یا حتی افرادی که از آن منطقه عبور میکنند را دعوت به تست نمونه ای از محصول میکند و در آن هنگام با لحنی زیبا و جذاب محصول را برای مشتری تشریح میکند و او را راغب به خرید محصول میکند و نام و کیفیت آن برند را برای همیشه در دیدگان و حافظه مشتری حک میکند .

برای آن دسته از محصولات که امکان ارائه نمونه آزمایشی نمیباشد مانند لوازم خانگی ، فرد سمپلر با دردست داشتن کاتالوگ و بروشور از آن محصول ، مشتریان را جهت انتخاب این محصول ترغیب میکند که به این کارپروموشن گفته میشود .

از مزیت های بیشتری که روش تبلیغاتی سمپلینگ sampling و مرچندایزینگ Merchandising و پروموشن نسبت به دیگر روش ها دارد میتوان به مواردی همچون تعامل و مذاکره حضوری با مصرف کننده و جذب نظرات ، انتقادات و پیشنهادات  و خلق اتفاقی ماندگار جهت اثبات برند در حافظه مصرف کننده و نیز امکان تبلیغ محصولات متنوع یک برند و نیز فروش هم زمان آن و جذب مصرف کنندگانی که با هدف تهیه محصولات دیگر وارد مرکز خرید شده و با استفاده از فنون گفتاری راقب به تهیه آن مشوند اشاره کرد .

طراحی و چیدمان فروشگاه دکوراسیون فروشگاه مرچندایزینگ بازارپردازی

طراحی و چیدمان فروشگاه

 

تعدد روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات در رسانه های عمومی ، بیلبورد های شهری و بین شهری ، استفاده از کاتالوگ و بروشور ، پیک های تبلیغاتی و… و نیز مدت بازدهی و اثربخشی و برآورد های مالی هر روش باعث ایجاد شبهه هایی میان انتخاب نوع تبلیغات میان تولیدکنندگان شده است اما برترین روش تبلیغاتی در صنایع غذایی ، روش سمپلینگ وپروموشن  محصولات میباشد که نتایج مثبت برندهای بین المللی و داخلی از آزمایش این شیوه تبلیغاتی سندیتی بر موثر بودن آن میباشد .

سمپلینگ و پروموشن روشی از تبلیغات جهت معرفی و شناخت دقیق محصولی جدید یا قدیمی از یک برند میباشد که مصرف کننده را به انتخاب سریع و بدون شک آن برند سوق میدهد .

در سمپلینگ یک فرد با ظاهری آراسته  و با اشراف کامل به آن محصول ، مشتریان و یا حتی افرادی که از آن منطقه عبور میکنند را دعوت به تست نمونه ای از محصول میکند و در آن هنگام با لحنی زیبا و جذاب محصول را برای مشتریتشریح میکند و او را راغب به خرید محصول نموده و نام و کیفیت آن برند را برای همیشه در دیدگان و حافظه مشتریحک می نماید .

برای آن دسته از محصولات که امکان ارائه نمونه آزمایشی نمیباشد مانند لوازم خانگی ، فرد سمپلر با دردست داشتن کاتالوگ و بروشور از آن محصول ، مشتریان را جهت انتخاب این محصول ترغیب میکند که به این کار پروموشن گفته میشود .

از مزیت های بیشتری که روش تبلیغاتی سمپلینگ و پروموشن نسبت به دیگر روش ها دارد میتوان به مواردی همچون تعامل و مذاکره حضوری با مصرف کننده و جذب نظرات ، انتقادات و پیشنهادات  و خلق اتفاقی ماندگار جهت اثبات برنددر حافظه مصرف کننده و نیز امکان تبلیغ محصولات متنوع یک برند و نیز فروش هم زمان آن و جذب مصرف کنندگانی که با هدف تهیه محصولات دیگر وارد مرکز خرید شده و با استفاده از فنون گفتاری راقب به تهیه آن مشوند اشاره کرد .

برخی از فعالیت های یکپارچه تبلیغاتی عبارتند از :
فروش مستقیم (Direct Selling)
سمپلینگ (Sampling)
رودشو (Road Show)
تاون استورم (Town Storm)
پروموشن (Promotion)
مرچندایزینگ (Merchandising)
خلق رویداد (Event creation)
بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising)  روشی است که درفروشگاه ها ، کالاها را به مشتریان نشان میدهند. بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising)  یک زبان یا ابزار ترغیب مشتری به خرید است که خرده فروشان جهت برقراری ارتباط با مشتریان هدف ، از آن استفاده می کنند .
« مرچندایزینگ » یک عنوان عمومی برای توضیح مجموعه ای از فعالیت های پیشبرد فروش درداخل فروشگاه ها یا محل های عرضه است که تکمیل کننده وپشتیبانی کننده فعالیت های تبلیغاتی است. این عملیات که اغلب باهزینه بسیار کم یا بدون هزینه انجام می شود. کلا باعث افزایش ثمربخشی فعالیت های خرده فروشی است . مانند تقدیم نمونه رایگان ، تست کردن کالاهای خوراکی یا آرایشی ، تهیه وتوزیع بروشورهای حاوی دستورالعمل های مصرف یا طبخ ، کوپن تخفیف ، توزیع بهترکالا وغیره علل طرح موضوع MERCHADISING عصر تولید انبوه به لحاظ استفاده ازصرفه های اقتصادی لزوم توزیع وسیع ومویرگی لزوم ازدیاد ورشد مصرف محو انحصارات ورقابتی شدن بازارها تغییرات دایمی ذوق وسلیقه ونیاز مصرف کننده ها دگرگونی سیستم های خرده فروشی وفروشگاهی به لحاظ تکنولوژیک انتقال قدرت ازبخش تولید به بخش توزیع واهمیت یافتن عناصر پایین دست از زنجیره تامین جایگاه بازارپردازی (مرچندایزینگMerchandising)  بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising)  یک نام تجاری ، بخشی ازفعالیت های ترفیع فروشهدایت شده درفروشگاه ، جهت افزایش فروش است.

خدمات مرچندایزینگ Merchandising
خدمات مرچندایزینگ ، کلیه کمک ها یا خدماتی است که ازجانب آژانس های تبلیغاتی یا رسانه ها دراختیار صاحب کالا قرار داده می شود تا نمایش وعرضه وفروش محصول رابهتر وموفق گرداند مانند:
– استفاده ازطرح ورنگ وگرافیک
– جانمایی و چیدن کالا درقفسه و ویترین
– چگونگی جلب نظرخریدار، نورپردازی وزیبا سازی محیط عرضه
– سنجش ذو ق وسلیقه وذائقه خریدار
– ایجاد جایگاه مناسب ذهنی ازمحصول درخریدار

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت