مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۴ مطلب در دی ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

3 راهکار برای بهبود تجربه خرید مشتریان

چگونه تجربه خرید مشتریان در مناسبت ها را شخصی سازی کنیم؟

براساس گزارش سالانه فدراسیون ملی خرده‎فروشان و آمارهای تحلیلی جانبی مشتریان از همین الان آماده پرداخت و شروع فرآیند خرید مناسبتی برای کریسمس هستند. براساس نظرسنجی موسسه حقوق مشتریان در زمستان جاری به طور میانگین هر آمریکایی 1007 دلار برای خرید محصولات مختلف هزینه خواهد کرد. این رقم در مقایسه با 967 دلار سال 2017 رشد 4.1درصدی را تجربه کرده است. به این ترتیب امیدواری برندها برای فروش هرچه بهتر در سال جاری افزایش چشمگیری یافته است.

کارشناس های مثبت‎اندیش و خوش‎بین نسبت به حال و هوای سال جاری دیدگاه های بسیار مطلوبی دارند. متیو شی، رئیس و مدیرعامل برند NRF، در مورد مناسبت ها روی شور و هیجان با هم بودن افراد تاکید دارد. در ایالات متحده اکنون نرخ بیکاری در پایین ترین حد قرار دارد. بر همین اساس میزان درآمد خانوارها نیز افزایش مطلوبی یافته است. درست به همین خاطر برندهای بزرگ و کوچک در بازار آمریکا منتظر فروش های بالا هستند. با تمرکز روی چشم‎انداز مشتریان نیز نقاط امیدبخش زیادی مشاهده می شود. با افزایش پول در دسترس افراد مناسبت های پیش رو بسیار جذاب خواهد بود. به این ترتیب سه مناسبت اصلی پیش روی ما قرار دارد: جمعه سیاه، شنبه کسب وکارهای کوچک و دوشنبه سایبر.

یکی از نکات مهم در بازاریابی و فروش مدرن تلاش برای ویژه سازی تجربه خرید مشتریان است. به این ترتیب تمرکز برند ما باید روی تغییر فرآیند خرید کلیشه ای باشد. فقط در این صورت شانس موفقیت مان افزایش خواهد یافت. پرسش اصلی در اینجا مجموعه اقدامات برندهای کوچک در راستای ایجاد چنین تجربه منحصر به فردی است. اجازه دهید در ادامه مقاله حاضر نگاهی به سه ایده اصلی و ساده برای دستیابی به این هدف داشته باشیم.

استراتژی توصیه مناسب محصولات و ترغیب انگیزه مخاطب

پژوهشی نوین از سوی انجمن خرده‎فروشان آمریکای شمالی و بنیاد افکارسنجی آمریکا به نتیجه جالبی در مورد سلیقه خرید مشتریان دست یافته است. بر این اساس مشتریان کنونی بیش از هر زمان دیگری مایل به مشاهده فرآیندهای منحصر به فرد، خاص و شخصی‎سازی شده هستند. نقطه کنونی دقیقا محل بازی کسب وکارهای کوچک خواهد بود. در حقیقت برندهای بسیار بزرگ توان چندانی در زمینه تغییر الگوهای فروش شان ندارند. آنها در نهایت سه یا چهار الگو را در زمان واحد پیگیری می کنند. با این حال برندهای کوچک توانایی ابداع شیوه های تازه و اعمال آنها در فواصل زمانی کوتاه با هدف جلب نظر مخاطب را دارند. براساس بسیاری از نظریه ها استفاده از ایده های مشتریان به صورت کاملا مفید در راستای شخصی‎سازی فرآیند خرید ضروری به نظر می رسد.

فرض کنید شما یک فروشگاه پخت نان و کیک دارید. در این میان یکی از مشتریان شما همیشه نوع خاصی از شیرینی های شما را تهیه می کند. به عنوان یک فروشنده شما براساس سلیقه مشتری تان سایر شیرینی های خود را نیز به وی توصیه خواهید کرد. چنین توصیه هایی که مبتنی بر ذائقه مشتریان است، بسیار بیشتر از نمونه های معمولی به درد آنها خواهد خورد. به علاوه میزان استقبال مشریان از توصیه های اینچنینی بسیار بیشتر است.

علاوه بر توصیه های کاربردی، مشتریان علاقه زیادی به مشاهده محتوای ترغیب‎کننده برندها در مورد خرید محصولات شان دارند. به این ترتیب برند ما برای موفقیت در زمینه کسب و کار باید به سراغ تولید محتوای جذاب نیز حرکت کنیم. توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد محتوای جذاب روی محصول اصلی ما متمرکز نیست. به این ترتیب باید در عین سرگرم‎سازی مخاطب آنها را نسبت به ویژگی های محصول مان آگاه سازیم. یکی از ساده‎ترین و در عین حال تاثیرگذارترین شیوه ها برای ترغیب مخاطب ارائه کوپن های تخفیف و برگزاری جشنواره های ویژه است. در چنین موقعیت هایی انگیزه مشتریان برای خرید از برند ما دوچندان خواهد شد.

پیشنهاد کاغذ کادوهای وسوسه ‎انگیز

شاید در نگاه نخست ایده کنونی بسیار ساده و ابتدایی به نظر برسد، اما اندکی بیشتر و عمیق به آن فکر کنید. در حقیقت مشتریان هر حوزه کسب وکاری مقدار قابل توجهی زمان و انرژی شان را صرف بسته‎بندی هدیه های خود می کنند. این کار در برخی موارد برای مشتریان بدل به کابوس نیز می شود. فقط کافی است نگاهی به فهرست ویدئوهای آموزش بسته‎بندی کادوها بیندازید. یک برند خلاق در این میان با شناسایی علاقه مشتریان به بسته‎بندی زیبای محصول اقدام به پیش‎دستی خواهد کرد. به این ترتیب ما محصولات مان را همراه با بسته‏بندی زیبا در اختیار مشتریان قرار دهیم. نتیجه این کار علاوه بر صرفه‎جویی در زمان مشتریان، افزایش فروش برندمان نیز خواهد بود.

فراموش نکنید که تمام ابزارهای مورد نیاز برای بسته‎بندی محصولات تان را در شرکت فراهم کنید. به این ترتیب فرآیند بسته‎بندی محصولات چندان دشوار و زمان‎بر نخواهد بود.

یک ایده جذاب برای مناسبت های پیش روی بسته‎بندی جذاب محصولات برای مشتریان در قالبی هماهنگ با هر مناسبت است. توجه داشته باشید که مناسبت ها در هر فرهنگی متفاوت است. نکته مهم در اینجا فهم هسته مرکزی مناسبت مورد نظر و تلاش برای بازنمایی آن در قالب یک بسته‎بندی زیباست. اگر شما در کسب وکار فروشگاهی هستید (به عبارت ساده تر محل ویژه ای برای فروش محصولات تان دارید) در بخش کوچکی از فروشگاه تان ابزارهای مورد نیاز برای بسته‎بندی زیبا و جذاب محصولات برندتان را قرار دهید. به این ترتیب پس از خرید در حضور مشتری محصول مورد نظر بسته‎بندی و تحویل داده خواهد شد. اقدام برای بسته‎بندی محصولات براساس نظر و خواست مشتری ایده مکمل نهایی خواهد بود. در خلال این فرآیند بسته‎بندی همراه با نظر مشتری فرصت برند ما برای تعامل هرچه بیشتر با طرف مقابل افزایش خواهد یافت.
به منظور افزایش رضایت مشتریان باید تیم ویژه ای را برای بسته‎بندی محصولات در نظر بگیریم. این کار موجب بسته‎بندی محصولات در کمترین زمان ممکن خواهد شد. به این ترتیب دیگر خبری از صف های طولانی برای بسته‎بندی محصولات و به تبع آن نارضایتی مشتریان نخواهد بود.

ایده مورد بحث در اینجا به طور کامل امکان انطباق با کسب وکارهای آنلاین را نیز دارد. به این ترتیب پس از صفحه خرید مشتریان باید صفحه ای ویژه برای طراحی بسته‎بندی آن نیز طراحی کنیم. این ایده را برند نایک چند سال پیش به گونه ای متفاوت اجرا کرد. در این ایده مشتریان در مدتی محدود امکان طراحی کفش های پیاده روی خاص خود را داشتند. نکته مهم این اقدام طراحی رابط کاربری بسیار ساده برای سهولت استفاده مشتریان نایک بود.

شخصی سازی تجربه خرید مشتریان در مناسبت

به منظور اطمینان بیشتر مشتریان می توان عکس هایی از محصولات کادو شده را در صفحه مورد نظر بارگذاری کرد. به این ترتیب مشتری ما نتیجه نهایی هر طرح در دسترس را به راحتی مشاهده می کند. بی‎شک این ایده برای موفقیت برند ما در دنیای تجارت آنلاین بسیار کاربردی خواهد بود.

ارتباط مجدد با مشتریان در مناسبت های مختلف

در بسیاری از موارد یک کسب وکار بیش از یکبار با هر کدام از مشتریا نش ارتباط برقرار می کند. همچنین در اغلب موارد این ارتباط دوباره پس از فصل مناسبت نخست است. بی شک این اقدامی کاملا مناسب است. در هر صورت برقراری ارتباط مجدد با مشتریان در طول همان دوره نخست شک و تردیدهایی را پیرامون نیت صرفا اقتصادی برندمان بر خواهد انگیخت. پل های ارتباطی نظیر ایمیل، شماره همراه و شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط مجدد با مشتریان برندمان گزینه های بسیار مطلوبی هستند.

نظرخواهی از مشتریان در مورد کیفیت محصول، نحوه بسته‏بندی و سرعت تحویل اطلاعات مفیدی را برای بهبود عملکرد برندمان فراهم می کند. همچنین توجه داشته باشید که فرآیند ارتباط ما با مشتریان باید دوطرفه باشد. به این ترتیب علاوه بر فراهم‏سازی فرصت های ارتباط برندمان با مشتریان باید ساز و کارهایی برای دسترسی مشتریان به برندمان نیز فراهم سازیم. به این ترتیب مشتریان ما در صورت نیاز به راحتی با ما در تماس خواهند بود. در اینجا ایجاد یک تیم پشتیبانی حرفه ای و همیشه آنلاین ضروری به نظر می رسد. براساس آمار موسسه All Business مشتریان عصر حاضر فقط 30 دقیقه پس از ارسال پیام حاوی پرسش یا مشکل شان انتظار پاسخگویی از برند مورد نظر را دارند. در صورت افزایش این مدت سطح رضایت آنها از برند مد نظر کاهش خواهد یافت. بنا بر این باید در زمینه ارائه خدمات جانبی به مشتریان مان با دقت و سرعت بالا عمل کنیم.

  • مترجم دبورا سوینی, علی آل علی منبع:noobpreneur روزنامه فرصت امروز
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

یک لحظه در مورد بهترین خدمات مشتری که گرفته‌اید، فکر کنید. به آن زمانی فکر کنید که آنقدر هیجان‌زده بودید که دوست داشتید همه دنیا را باخبر کنید. حالا از خودتان بپرسید، آن اتفاق برای شما چقدر هزینه‌ داشت؟ من این سوال را صدها بار از هزاران نفر در موقعیت‌های مختلف در سراسر دنیا پرسیده‌ام. معمولا پاسخ این است که گرفتن خدمات خوب هیچ‌ هزینه‌ای دربرنداشته است. دلیل اینکه یک خدمت برای مشتری توانسته بسیار جالب و فراموش‌نشدنی باشد این است که احساسات او را تحریک کرده است. وقتی چنین ارتباطی برقرار می‌شود، شادتر هستید و بیشتر تمایل دارید دست در جیب کنید.
خدمات احساسی به مشتری را هر کسب‌وکاری – بزرگ یا کوچک، تکنولوژیک یا غیرتکنولوژیک – می‌تواند ارائه کند اما این کار آسانی نیست. اگر بود، همه به راحتی از پس آن برمی‌آمدند.  مهندسی احساس، مثل هر پروژه مهندسی دیگری نیازمند یک طرح است اما ایده‌های ساده فراوانی هستند که می‌توانند مشتریان شما را به یک ارتش وفادار از طرفداران برند تبدیل کنند.  نگاهی به نکات زیر بیندازید تا بتوانید قدم برداشتن به سوی یک ارتباط احساسی بهتر و بیشتر با مشتریان را آغاز کنید:
از اسم مشتری استفاده کنید:
هر کسی آهنگ اسم خودش را دوست دارد. ممکن است کار خیلی پیش‌پا‌افتاده‌ای به‌نظر برسد، اما وقتی از اسم مشتری استفاده می‌کنید، او را به‌صورت فردی مورد توجه قرار داده‌اید و این یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پر کردن حساب بانکی احساسی مشتری شما است.

مشکلاتی را حل کنید که خود مشتری هم از آنها ناآگاه است:
همه ما خوشحال می‌شویم که شخصی مشکلی را برای ما حل کند، اما حل کردن مشکلی که خودمان هم از وجود آن آگاهی نداشتیم، نور‌علی‌نور است.  چند سال پیش، در هتل روبنز در نزدیکی کاخ باکینگهام اقامت داشتیم. قبل از اینکه برسیم، از ما خواسته شد یک فرم «پیش‌اقامت» را پر کنیم و بنابراین من یکسری جزئیات شخصی مثل اینکه همسرم به مواد غذایی حاوی لاکتوز حساس است، ارائه دادم. ما همیشه در مورد این شرایط به پیش‌خدمت‌های هتل‌ها توضیح کوتاهی می‌دهیم و انتظار چندانی در مورد آن نداریم، اما وقتی پذیرش شدیم و به اتاق رفتیم، متوجه شدیم به منوی مخصوص اتاق، یک کاغذ یادداشت چسبیده است.  سرآشپز همه موارد داخل منو را که در آنها از مواد لبنی حاوی لاکتوز استفاده نشده بود، برای ما علامت زده بود و غذاهایی را هم که امکان داشت تغییراتی در آن ایجاد کنند، مشخص کرده بود. ما قصد داشتیم آن روز شام را بیرون از هتل صرف کنیم، اما وقتی دیدیم فردی تا این اندازه برای ما اهمیت قائل شده، ارتباط احساسی با ایده او برقرار کردیم و برنامه‌هایمان را تغییر دادیم و تصمیم گرفتیم در همان هتل غذا بخوریم.
 

 
کارت‌ها مهم هستند:
افراد معمولا به مناسبت تولد یا سال نو، کارت‌های تبریک دریافت می‌کنند. اما معمولا کسی کارتی با این مضمون که «از وقتی که گذاشتید تشکر می‌کنم» یا «از وفاداری شما واقعا متشکریم» دریافت نمی‌کند.  شما می‌توانید با همه فرق داشته باشید. تصور کنید مشتری شما چند نامه و قبض در صندوق پستی خانه می‌بیند. اما یکی از آنها کارتی زیبا و درجه یک با دست‌نوشته‌ای است که پیش از همه توجه او را جلب می‌کند. او جمله‌ای زیبا را می‌خواند که بابت خریدش از او قدردانی شده و احساساتش فوق‌العاده تحریک می‌شود؛ پیش از آنکه حتی پاکت نامه را با اشک‌هایش خیس کند.
 
 
یادداشت بردارید:
معمولا شما یک حافظه تصویری کامل و بی‌عیب و نقص ندارید، اما حتی اگر هم داشته باشید، وقتی در مواجهه با مشتری می‌گویید «اجازه بدهید این نکته را یادداشت کنم» نشان می‌دهید سراپا گوش هستید و چیزی که او می‌گوید بسیار مهم است.
 

Shopping sale, reduction, discount and promo concept with red bouncing spheres and percent symbol sign on white background.

اهمیت و ارزش گفت‌وگو کردن:
برای اینکه خدمات‌دهی به مشتری یک شرایط برد-برد باشد، باید با مشتری گفت‌وگو کنیم. در آن صورت، او احساس می‌کند برایش ارزش قائل شده‌اند و شما هم می‌فهمید چگونه چیزی که واقعا می‌خواهند، در اختیارشان قرار دهید.
دنی فلاناگان، کاپیتان شرکت یونایتد‌ایرلاینز است. به‌عنوان یک خلبان ارشد، او به راحتی کارهای لازم و ایمنی‌های قبل از پرواز را انجام می‌دهد و هواپیما را آماده می‌کند. اما کاپیتان دنی کار دیگری هم انجام می‌دهد. او زودتر از موقع سر کار می‌آید و چک‌ ایمنی قبل از پرواز را زودتر از موعد انجام می‌دهد تا دم گیت پرواز با مسافرانش ملاقات کند. او نه‌تنها بالای پله‌های هواپیمامی‌ایستد تا به مسافران خوشامد بگوید، بلکه به خود ترمینال هم می‌رود و وقتی آماده سوار شدن هستند، زمانی را با آنها می‌گذراند. او می‌گوید: «وقتی ۲۰ دقیقه با مسافران خود می‌گذرانید، بیشتر از نظرسنجی‌های آنلاین از آنها اطلاعات به‌دست می‌آورید.»
کاپیتان دنی، در هر کدام از این ملاقات‌های پیش از سوار شدن مسافرها، آمار بچه‌ها را می‌گیرد و هم اسم خودشان را می‌پرسد و هم اسم والدینشان را. خدمه پرواز موظف هستند با کودکان مثل مسافران فرست‌کلاس برخورد کنند و کاپیتان شخصا از والدین آنها پیگیری می‌کند تا از ایمنی آنها مطمئن شود.
این سطح از تعهدی که کاپیتان دنی به مشتریان خود نشان می‌دهد، بر خدمه پرواز هم اثر گذاشته است. او می‌گوید: «این کار من باعث می‌شود خدمه با بقیه مسافران آن پرواز، برخورد خوبی داشته باشند.»  بهترین خدمات‌دهی به مشتری، معمولا نیازی به هزینه‌ مالی چندانی ندارد، بلکه تمایل به خدمت‌رسانی همراه با هوشمندی احساسی و فکر کردن در مورد ارزش طول عمر یک مشتری، خودش ثروتی ارزشمند است.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – نویسنده: Michael Heppell – مترجم: مریم رضایی
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت