مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۴۴ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

افزایش فروش فروشگاه پوشاک

پرسش: صاحب کسب‌وکاری هستم که به تازگی فروشگاهی را در حوزه پوشاک راه‌اندازی کرده‌ام. چگونه می‌توانم فروش محصولات را در فروشگاهم بالا ببرم؟

بازاریابی و برندسازی پوشاک لباس- مانتور - کت و شلوار

پاسخ کارشناس: پوشاک از آن دسته‌ محصولاتی است که مشتریان همیشه به آن نیاز دارند. همین موضوع مزیتی برای کسب‌وکارهای این حوزه محسوب می‌شود اما فروشگاه‌های این حوزه زیادند و در نتیجه رقابت نیز فشرده‌تر از بخش‌های دیگر بازار است. کسب‌‌وکارها در این باره باید بتوانند خود را از رقبای بازار متمایز جلوه دهند. به نظرم در این مورد طی کردن چهار گام به چنین کسب‌وکارهایی کمک خواهد کرد.

گام اول: فروشگاه باید به‌گونه‌ای طراحی شود که مشتریان برای یافتن کالای مورد نظرشان دچار مشکل نشوند.

در این راستا باید بخش‌‌بندی فروشگاه هماهنگی داشته باشد برای مثال قسمت پوشاک آقایان نباید در کنار قسمت نوزادان

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت


بازاریابی و فروشندگی لوازم خانگی - یخچال ، اجاق گاز، فر و ماکروویو، لباس شویی، ظرف شویی

فروشندگی لوازم خانگی

دوره آموزشی و کارگاه آموزشی

مدیریت بازاریابی لوزام خانگی ، لوازم صوتی و تصویری

مدیریت  بازاریابی لوزام خانگی ، لوازم صوتی و تصویری

بازاریابی  لوزام خانگی ، لوازم صوتی و تصویری

تکنیکها و تاکتیک های بازاریابی و فروش

بازاریابی لوزام خانگی ، لوازم صوتی و تصویری

صنعت  لوزام خانگی ، لوازم صوتی و تصویری

مدرس : استاد علی خویه ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸

 

مدرس دانشگاه، مولف ومترجم کتاب مدیریت بازاریابی لوزام خانگی ، لوازم صوتی و تصویری     ، عضو انجمن های ملی و بین المللی تخصصی، دارای بیش از ۱۸ سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم ۱۲ عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، 

بازاریابی و فروشندگی لوازم خانگی - یخچال ، اجاق گاز، فر و ماکروویو، لباس شویی، ظرف شویی

بازاریابی و فروشندگی لوازم خانگی – یخچال ، اجاق گاز، فر و ماکروویو، لباس شویی، ظرف شویی ، جاروبرقی ، شیرآلات

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

تدریس و مشاوره بازاریابی و فروش در دپارتمان استور روشا

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

دپارتمان استورها از قرن 19 با رشد شیوه جدید خرید در جامعه شکل گرفتند. با شکل‌گیری انقلاب صنعتی و گسترش اقتصاد، طبقه متوسط جامعه سعی می‌کردند خودشان را به طبقه مرفه جامعه برساند بنابراین فرهنگ مصرفی مد به اشتراک گذاشته شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، به دنبال این تحولات، خرید به فعالیتی برای اوقات فراغت تبدیل شد؛ بنابراین کارآفرینان به دنبال یافتن تکنیک‌هایی برای تامین سلیقه مردم برآمدند.

در واقع دپارتمان استورها بنگاه‌های خرده‌فروشی هستند که با ارایه بخش وسیعی از محصولات و کالاهای بادوام، نیازهای شخصی و محلی مصرف‌کنندگان را پوشش می‌دهند و در عین حال کالاهای چندگانه با قیمت‌های متنوع در زمینه محصولات مختلف را به مصرف‌کنندگان پیشنهاد می‌کنند.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

دپارتمان استور چیست؟
Www.drmall.ir


یک دپارتمان استور به طور معمول محصولات متنوعی از جمله پوشاک، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی، مبلمان، لوازم‌خانگی، اسباب‌بازی، محصولات بهداشتی و حتی لوازم نقاشی و ابزارآلات به فروش می‌رسد، همچنین علاوه بر موارد ذکرشده مواد خوراکی، کتاب، جواهرات، لوازم‌برقی، لوازم‌التحریر، تجهیزات عکاسی، محصولات کودکان و نیز لوازم نگهداری حیوانات خانگی نیز یافت می‌شود. همچنین دپارتمان استورهای برجسته شامل دپارتمان حراج نیز هستند. دپارتمان استورها به‌طور معمول قسمتی از زنجیره خرده فروشگاه‌هایی هستند که در یک یا چند کشور واقع شده‌اند.

دپارتمان استورها از نیمه دوم قرن نوزدهم پا به عرصه اقتصاد و جامعه گذاشتند. این فروشگاه‌های بزرگ نه تنها کسب و کار را تحت تأثیر قرار دادند، بلکه بسیاری دیگر از کارکردهای جامعه از جمله تکنولوژی و شیوه‌های مدیریت را نیز متحول کردند. شبکه فروشگاهای بزرگ، شبکه‌های توزیع فرادستی و عمده فروشی را تغییر دادند و انقلابی در خرده‌فروشی به پا کردند.


از دیگر مفاهیمی که این فروشگاه‌ها تغییر داده یا به‌وجود می‌آورند می‌توان به مواردی همچون تجربه خرید، دسترسی و دسته‌بندی کالاها، سیاست‌های اعتباری، اطلاع‌رسانی قیمت‌ها، تکنیک‌های گسترش کسب و کار و ایجاد تکنیک‌های مدیریت بر پایه فرآیند کنترل موجودی اشاره کرد.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

طراحی سوپرمارکت ، طراحی هایپرمارکت ، خرده فروشی

 

آیا از خرید هر روزه یا هفتگی در فروشگاه خسته شده اید؟ آیا کشاندنِ چرخ خرید از این طرف تا آن طرف فروشگاه برایتان خسته کننده شده است؟ دیگر نگران نباشید! چرخ های خرید آینده، این کار را بجای شما انجام خواهند داد.

 

 این نوآوری که در چرخ های خرید با عنوان «چرخ خرید ویژه تنبل ها» بکار رفته است، چرخ دستی به سیستمی مجهز شده است که مشتری را در سراسر مسیرش در فضای فروشگاه تعقیب میکند. این چرخ خرید که هنوز نام رسمی مشخصی برای آن انتخاب نشده، از مجموعه ای از فناوری های روز تشکیل شده است و قادر است هر حرکتِ مشتری را شناسایی و نسبت به آن واکنش نشان دهد.

صفحه مدارِ آردویی نو Arduino، دوربین سه بعدی و حسگرِ حرکتی سه بعدیِ مایکروسافت (که در کنسول های بازیِ Xbox 360  مورد استفاده قرار میگیرد) از جمله تجهیزات به کار رفته در این چرخ خرید هستند. این چرخ دستی، شما را می شناسد و هر طرف که بروید، شما را دنبال خواهد کرد. بهتر از این نمی شود!

این چرخ خرید که در حال حاضر در مرحلهء کانسِپت است، از سوی فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی معروف جهان، مانند وال مارت نیازمند توجه و حمایت است. شاید هم در مرحلهء تولید انبوه، به این نتیجه برسیم که مشتریان علاقه ای به این ندارند که یک موجود مکانیکی در تمام طول مسیر حرکت شان در فروشگاه، قدم به قدم تعقیب شان کند!

 

منبع : www.entrepreneur.com

ترجمه و تنظیم در تحریریه ریتیل ایران

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

فناوری RFIDو کارکرد آن در فروشگاه های خرده فروشی

فناوری RFID در فروشگاه های خرده فروشی


به احتمال زیاد با تگ (برچسب) های RFID که داخل بسته بندی های DVD و سایر محصولات مصرفی گذاشته می شود برخورد داشته اید. یکی از گله و شکایت های مشتریان فروشگاه های خرده فروشی، صف های طولانی صندوق پرداخت است که فرآیند خرید از این فروشگاه ها را به تجربه ای ناخوشایند تبدیل می کند. 

اما وقتی کد محصول های بین المللی (UPC) با برجسب های هوشمند- که به سیستم شناسایی از طریق فرکانس امواج رادیویی موسوم هستند - جایگزین شوند، این صف های طولانی برطرف خواهند شد. برچسب های RFID بارکدهای هوشمندی هستند که میتوانند با هر سیستم شبکه ای به منظور ره گیری هر کالایی که در سبد یا چرخ خریدتان قرار میدهید ارتباط برقرار کنند.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

خطر از دست دادن مشتری با قفسه های خالی

قفسه فروشگاهی

 

به گزارش مرکز مشاوره ای و اجراییِ فناوری گالریا، که یکی از سرشناس ترین ارائه دهندگان خدمات مشاوره ای و اجرایی در زمینه ی سازماندهی و بهینه سازی فروشگاه های خرده فروشی است، طی تحقیقاتی که در کل ایالات متحده در سال  2011 انجام داد به این نتیجه رسید که حدود 70 درصد از بزرگسالان، چنانچه در فروشگاه با قفسه های خالی از کالا یا با کالای کم مواجه شوند، از ادامه ی خرید خودداری میکنند.

 در این تحقیق که بر روی 1021 فرد بزرگسال انجام شد مشخص شد که خانم ها بیش از آقایان هنگام رویارویی با قفسه های خالی یا کم کالای فروشگاه، از خرید منصرف می شوند (73 به 62 درصد). مدیر این گروه

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

چهار C در بازاریابیِ تصویریِ قفسه های فروشگاه خرده فروش

طراحی سوپرمارکت

 

در فرآیند فروش کالاهای خرده فروشی و کالاهای گرانقیمت یا خاص، چهار اصل اساسی و تعیین کننده در میزان موفقیت فروش نقش ایفا میکنند که به «چهار C» موسوم هستند:

 

  1. Command Attention
  2. Connect with the shopper
  3. Connect with the shopper
  4. Close the Sale

هر یک از این چهار رکن، مرحله ای است که مشتری در نقطه ای که با کالای خرده فروشی مواجه می شود طی و تجربه میکند. این فرآیند دقیقا در لحظه ای آغاز می شود که مشتری از پیشنهاد خرید یا کالا آگاه میشود و تصمیم میگیرد که آن را خریداری بکند یا نکند. میتوانید به این فرآیند به عنوان مسیری به سوی خرید نگاه کنید که درست در همان نقطه ی مواجهه اتفاق می افتد.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

 

آیا تا به‌ حال پیش آمده که گرسنه باشید و به سوپرمارکت یا هایپرمارکتی مراجعه کنید و بعد از پایان خرید‌تان از دیدنِ کالاهایی که خریده‌اید و از این‌که خیلی بیشتر از مقداری که در نظر داشته‌اید خرج کرده‌اید شوکه شوید؟

 شاید هم بعد از بازگشت به خانه، به کالاهای خریداری‌شده نگاهی بیاندازید و با خودتان فکر کنید: آخه چرا این‌ها رو گذاشتم توی سبد خرید خودم؟!

اگر این‌طور است، پس شما هم به دامِ یکی از همان تله‌هایی افتاده‌اید که سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها با به‌کارگیری تکنیک‌های خاص روانشناسی برای شما گسترانیده‌اند تا شما را به خرید بیشتر، بیشتر از حد نیازتان، ترغیب کنند!

سال‌هاست که سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها افراد متخصص و روانشناسان زبده را به کار می‌گیرند تا، صرفِ نظر از این‌که واقعاً به چه کالاهایی نیاز دارید، با برانگیختنِ حس یا افکار خاصی در شما، به خریدی بیش از آن‌چه برایش برنامه‌ریزی کرده‌اید ترغیب کنند.

به موارد زیر توجه کنید:

  • پخت نان در داخل سوپرمارکت یا هایپرمارکت: بوی مطبوع نان تازه و گرم، هر مشتری‌ای را که وارد فروشگاه می‌شود دچار دل‌ضعفه و اشتهایش را تحریک می‌کند. یک مشتری گرسنه، کنترل زیادی روی خریدهایش نمی‌تواند داشته باشد.
  • پخت، تهیه و فروش غذاهای سرپایی و سبک اما خوش‌طعم و خوش‌عطر در محل دربِ ورودی هایپرمارکت یا پشت شیشه‌ی ویترینِ آن که در معرض نور طبیعیِ فضای بیرونیِ فروشگاه نیز قرار داشته باشد، اشتهای هر مشتری را برای ورود به فروشگاه و خرید بیشتر برمی‌انگیزد.
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

یستم های امنیتی دزدگیر فروشگاهی جهت پیشگیری از سرقت از سه تکنولوژی عمده AM، EM و RF پیروی می کنند که هر کدام در جایگاه خاص و منحصری کاربرد دارند و مزایا و معایب هر تکنولوژی کاربرد یا عدم کاربرد آن را در جای خاص توجیه می کند.
تکنولوژی EM دارای دو نقطه قوت قابلیت فعال و غیر فعال شدن لیبل های ضد سرقت و جواب دهی بهتر بر روی فلزات و دو نقطه ضعف کاردکرد بسیار ضعیف و قیمت بسیار بالا می باشد و به همین دلیل فقط در کتابخانه های امانت دهنده کتاب و یا فروشگاه های دارای کالاهای فلزی بسیار گران قیمت توصیه می شود.
تکنولوژی AM جواب دهی خوبی با تگ سخت و لیبل دارد ولی قیمت بالای سیستم و لیبل و چسبندگی ضعیف و ضخیم بودن آن دلایل نامناسب بودن تکنولوژی AM در کتاب فروشی ها و پلاسکوها بوده و نصب این تکنولوژی را فقط برای فروشگاه های لباس و عطر و آرایشی و ...توجیه می کند.
کیفیت و چسبندگی عالی برچسب ها ، قیمت مناسب و کارکرد مناسب گیت فروشگاهی با تگ و برچسب، نقاط قوت تکنولوژی RF هستند و به همین سبب در کتاب فروشی ها و پلاسکوها تنها سیستم متناسب و در لباس فروشی ها رقیب دزدگیر فروشگاهی AM می باشند.
با تمام این تفاسیر در فروشگاه های بزرگی مانند هایپرمارکت ها، دو تکنولوژی گیت فروشگاهی AM و RF باید مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود کدام متناسب با نیاز مشتری می باشد.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

گیت فروشگاهی

گیت فروشگاهی: گیت فروشگاهی ابزاری می باشد که در صنف پوشاک بیشترین علاقه مندی را به خود جلب نموده و دلیل ترویج اصطلاحاتی همچون «دزدگیر لباس»، «دزدگیر پوشاک» ، «دزدگیر فروشگاهی» و .. نیز همین می باشد.
با این وجود ضرورت استفاده از گیت فروشگاهی یا همان دزدگیر فروشگاهی برای فروشگاه های دیگر، کمتر از صنف پوشاک نیست که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

دزدگیر فروشگاهی

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

امنیت فروشگاه با گیت فروشگاهی

امنیت فروشگاه با گیت فروشگاهی : با نصب گیت فروشگاهی در واقع شما امنیت فروشگاه تان را بدون نیاز به نیروی انسانی فراهم و به دست تکنولوژی می سپارید. این گیت ها با عملکرد منحصر و خاص خود از سرقت اجناس جلوگیری نموده و با سیستم اعلام سرقت فروشندگان را مطلع می سازد.

نحوه عملکرد گیت فروشگاهی

دزدگیر لباس و کالا یا همان گیت فروشگاهی با استفاده از ایجاد یک میدان مغناطیسی در میان آنتن های نصب شده جلوی درب فروشگاه و شناسایی تگ یا لیبل امنیتی در این میدان، با اعلام این شناسایی مانع از خروج تگ و کالای شما می گردد.

به درستی تگ مورد نیازتان را در دزدگیر فروشگاهی انتخاب کنید

درستی انتخاب تگ در گیت فروشگاهی یا همان دزدگیر فروشگاهی یکی از مهمترین عواملی است که شما را در امنیت بخشیدن به فروشگاه تان یاری می کند. هرچه سایز تگ انتخابی شما بزرگتر باشد، شناسایی آن در میدان مغناطیسی میان آنتن ها دقیق تر و سریعتر خواهد بود. به لحاظ فنی انتخاب تگ با سایز کوچک، اشتباهی بزرگ در تأمین امنیت اجناس شماست.

 گیت فروشگاهی

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

 طراحی سوپرمارکت

به‌کارگیریِ فناوری‌ها و نوآوری‌های فروشگاهی، فرآیند خسته‌کننده خرید از سوپرمارکت و هایپرمارکت را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کرده است. 

 شاید با این دست از فروشگاه‌های خرده‌فروشی برخورد داشته‌اید که از فناوری‌های مختلف در طراحی فروشگاه خود استفاده کرده‌اند تا با خوشایند نمودنِ فرآیند خرید، بتوانند به مشتریان مشتاقِ بیشتری خدمات‌رسانی کنند. این فناوری‌ها، از صندوق‌های فروشگاهی پیشرفته تا نمایش‌گرهای تعاملی (دوسویه) را شامل می‌شوند. 

پیش رفتن همگام با دانشِ روز یکی از فاکتورهایی است که در صورت نادیده انگاشته شدن، می‌تواند به کاهش اشتیاق مشتری برای حضور در فضای فروشگاه و در نتیجه کاهش سودآوری فروشگاه منجر شود. این فناوری‌های فروشگاهی، هم به دکوراسیون و طراحی فروشگاه مرتبط است و هم به یخچال‌ها و سایر تجهیزاتی که ساختار فروشگاه را شکل می‌دهند.

یکی از این نوآوری‌های فروشگاهی، اختصاصی نمودنِ ساختار، فضا و کاربریِ فروشگاه‌هاست. سوپرمارکت‌ها و هاپرمارکت‌ها در مطالعاتی که بر روی مشتریان انجام داده‌اند متوجه شدند که در اغلب مواقع، مشتریان خاص فقط برای تهیه‌ی کالاهای خاصی به فروشگاه مراجعه می‌کنند. برای مثال، برخی از مشتریان در هر بار مراجعه‌ی خود، فقط مواد غذایی خاصی را خریداری می‌کنند. واضح است که این گروه از مشتریان خاص، نیازی به مراجعه به فروشگاه‌های چندقسمتی و بسیار بزرگ مثل هایپرمارکت‌ها را ندارند و نیاز است که به فروشگاه‌هایی با کاربری خاص مراجعه کنند که فقط کالاهای مورد نیاز آنها را در معرض فروش می‌گذارند.

فروشگاه‌های عرضه‌کننده لوازم مخصوص کودکان و نوزادان، سوپرمارکت‌های فروش کالاهای گروهی (کالاهای مربوط به هم)، فروشگاه‌های عرضه‌ی عمده‌ی مواد غذایی و … مواردی از این فروشگا‌ه‌های اختصاصی هستند.

البته سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌هایی که همچنان تمایل دارند به گروه‌های متنوعی از مشتریان سرویس‌دهی داشته باشند، برای جلب و حفظ مشتریان خود، از فناوری‌هایی مانند اپلیکیشن‌ها کمک گرفته‌اند. ابزارهایی از این دست، می‌توانند هم در داخل فضای فروشگاه و هم بیرون از آن، با مشتریان در تماس باشند، تبلیغات داشته باشند و در مورد فروش‌های تخفیف‌دار و ویژه اطلاع‌رسانی کنند. هنگامی که مشتری در هر زمان و مکانی بتواند از کالاهای تخفیف‌دار مورد نیازش باخبر باشد، از کالاهای در شُرُف انقضا مطلع باشد، بتواند بدون نیاز به حضور در فروشگاه، کالای مورد نیاز خود را سفارش دهد و تحویل بگیرد و حتی این امکان را داشته باشد که هزینه‌ی کالاهای خریداری شده در سوپرمارکت یا هایپرمارکت را بدون نیاز به صندوق آن، محاسبه و پرداخت نماید، بی‌تردید ذهنیت متفاوتی در مورد تجربه‌ی خرید در ذهنِ او شکل خواهد گرفت و این به معنای تجربه‌ی سودآوریِ متفاوت برای فروشگاه خواهد بود.

 

 

ترجمه و تنظیم در تحریریه ریتیل ایران

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

سوپرمارکت‌ها باید هماهنگ با زمانه‌ی خود تغییر کنند

 خرده فروشی

 

 با تغییر عادات و رفتار خرید مشتریان، فروشگاه‌های خرده‌فروشی زنجیره‌ای که از فناوریِ روز استفاده نمی‌کنند، در بازار رقابتی امروز محکوم به شکست خواهند بود. اما فناوری می‌تواند به لذت‌بخش شدنِ تجربه‌ی خرید کمک کند.

 مدیر اجرایی یکی از فروشگاه‌های معروف خرده‌فروشی، مایک کوپ، معتقد است که خرده‌فروش‌ها با موجی از فرازونشیب‌ها روبرو هستند که این مشکلات از مرحله‌ی گذار و تحولی ناشی می‌شود که خودِ آن، ریشه در اقداماتِ سوپرمارکت‌های محله‌ای و فروشگاه‌های تخفیفی دارد. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2019، فروش در سوپرمارکت‌های کوچک محله‌ای تا 31 درصد افزایش پیدا کند، چون تمایل مشتریان برای خریدهای عمده‌ی هفتگی رو به کاهش است و در عوض، تمایل آنها برای خریدهای مکرر و رفت‌وآمد به سوپرمارکت‌های محله‌ای افزایش خواهد یافت.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

چگونه فناوری، سبد خرید شما را پر از کالا خواهد کرد

 خرده فروشی

 

سوپرمارکت‌ها در جستجوی ابداع و بکارگیریِ روش‌های هوشمندانه‌ای برای آسان‌تر کردنِ تجربه‌ی ‌خرید مشتریان هستند. پنیر و کره و مربای صبحانه تمام شده و همسرتان هم چیز زیادی از شکلات صبحانه و خامه باقی نگذاشته است و به‌زودی همه چیز در آشپزخانه‌تان ته خواهد کشید. اما نگران نباشید! 

 کافیست دستگاه اسکنر خود را بردارید و ظرف یا جعبه‌ی نگهداری مواد غذایی‌تان را قبل از آنکه به انتها برسد اسکن کنید. اسکنر شما با ”حساب مشتری“ شما در سوپرمارکت هماهنگ و متصل است و با اتمام پنیر و کره و مربا در یخچال‌تان، این کالاها بلافاصله در فهرست خریدتان قرار می‌گیرند. شاید تخم‌مرغ، شیر و نان شیرمال هم دارد تمام می‌شود. می‌توانید آن‌ها را هم به کالاهای اسکن‌شده‌تان اضافه کنید.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

10

اصول چیدمان در هایپرمارکت ها و فروشگاه ها

شاید فروشگاه های خرده فروشی مانند سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها در نگاه اول صرفاً فضایی پر از قفسه ها، یخچال ها و مجموعه ای از کالاها به نظر برسند که کنار هم چیده شده اند تا شما به عنوان مشتری مراجعه کنید و کالای مورد نیازتان را خریداری کنید! نه، به این سادگی نیست!

 چیدمان قفسه ها، تجهیزات و یخچال ها در عین سادگی، می تواند از قوانینی پیروی کند که تغییرات و نوسانات قابل توجهی در میزان فروش کالاها ایجاد کند. اینها قوانینی هستند که در نگاه اول به چشم نمی آیند و به شکلی نامحسوس تأثیر خود را بر ذهن و احساس و انتخاب های مشتری می گذارند. از شکل و ساختار درب ورودی فروشگاهگرفته تا سبدها و چرخ های خرید فروشگاهی (چرخ دستی ها)، نورپردازی و دکوراسیون و طراحی و چیدمان قفسه ها، رنگ ها و در مجموع تمام جزئیاتی که ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسند می توانند روی میزان فروش، حتی بیش از ۱۰۰درصد تأثیرگذار باشند.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

shopping1

اصول اولیه‌ی طراحی فروشگاه و سوپرمارکت

اصول اولیه‌ی طراحی سوپرمارکت

برای شروع کار، بر اساس فضایی که در اختیار دارید، طرح اولیه‌ی سوپرمارکتِ مورد نظرتان را ترسیم کنید و مرحله به مرحله، اصولی را که درباره‌شان صحبت خواهیم کرد در طرح خود لحاظ کنید.

 محل قرارگیری کالاهای روزانه

کالاهایی مانند نان، شیر، گوشت، پنیر نیاز هر روزه‌ی مشتریان هستند که به‌اصطلاح در ”عمق فروشگاه“ قرار داده می‌شوند، و به عبارتی در قسمت‌های انتهاییِ فضای فروشگاه. به این معنا که مشتریان برای دسترسی به این مایحتاج اولیه چاره‌ای ندارند جز این‌که از میان راهروها عبور کنند، و این یعنی عبور از میان بسیاری از کالاهای وسوسه‌انگیزِ دیگر، مثل کالاهای فصلی، خوراکی‌های خوشمزه و کالاهایی با فروش ویژه، تا بالاخره به قفسه‌های کالاهای مورد نیازشان برسند. در غیر این صورت، کالاهایی که فروش چندانی ندارند، در معرض دید مشتری قرار نخواهند گرفت و فروش‌شان بسیار کاهش خواهد یافت. اما با این شیوه، احتمال رؤیت شدن و فروش رفتنِ این کالاها نیز همگام با کالاهای اساسی افزایش خواهد یافت.

گرایش به نگاه به سمتِ راست

۷۵ درصد از مشتریانی که واردِ سوپرمارکت یا هایپرمارکت می‌شوند، به سمتِ راست نگاه می‌کنند. به همین دلیل بهتر است که کالاهای جذاب‌تر و فروش ویژه‌ها را در قفسه‌های سمت راست فروشگاه قرار دهید. بنابراین برای عرضه‌ی کالاهای خاص، قفسه‌های سمتِ راست در بدو ورود به فروشگاه را پیشنهاد می‌کنیم و همچنین قفسه‌هایی که در نقطه‌ای واقع هستند که راهروها عریض‌تر می‌شوند و دستِ مشتری برای مانوور دادن بازتر است.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

کانال تلگرام فروشگاه داران. مدیران و پرسنل فروشگاه ها و مراکز خرید و مجتمع های تجاری

لینک عضویت:

https://telegram.me/drmall

telegram2

مخصوص فروشگاه داران، مدیران و پرسنل فروشگاه ها

مراکز خرید لوازم خانگی، مراکز خرید پوشاک، لباس، مانتو، کیف و کفش، فروشگاه های مواد غذایی، سوپر مارکت ها، هایپر مارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های لوازم الکترونیکی، فروشگاه لپ تاپ و موبایل، فروشگاه لوازم جانبی خوردو، فروشگاه لوازم خانگی، فروشگاه لوازم برقی، فروشگاه تلویزیون LCD LED، فروشگاه میز تلویزیون، فروشگاه، فروشگاه لوازم پلاستیک، فروشگاه مانتو و پوشاک زنانه، فروشگاه کت و شلواز، فروشگاه لوازم آشپزخانه ، فروشگاه جهیزیه، فروشگاه سیسمونی کودکان، فروشگاه اسباب بازی

مراکز خرید لوازم خانگی, مراکز خرید پوشاک, لباس, مانتو, کیف و کفش, فروشگاه های مواد غذایی, سوپر مارکت ها, هایپر مارکت ها, فروشگاه های زنجیره ای, فروشگاه های لوازم الکترونیکی, فروشگاه لپ تاپ و موبایل, فروشگاه لوازم جانبی خوردو, فروشگاه لوازم خانگی, فروشگاه لوازم برقی, فروشگاه تلویزیون LCD LED, فروشگاه میز تلویزیون, فروشگاه, فروشگاه لوازم پلاستیک, فروشگاه مانتو و پوشاک زنانه, فروشگاه کت و شلواز, فروشگاه لوازم آشپزخانه , فروشگاه جهیزیه, فروشگاه سیسمونی کودکان, فروشگاه اسباب بازی

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

7 نکته در به‌کارگیریِ علائم جذاب در فروشگاه‌های خرده‌فروشی

خرده فروشی 

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اغلب در فروشگاه‌های خرده‌فروشی به چشم می‌خورد، نبودنِ علائم پیام‌رسان مناسب است. حتی اگر علائمی هم نصب شده باشند، شخصیت، هویت و پیامی برای مشتری ندارند و اگر پیامی هم داشته باشند، این پیام اغلب مشتری را گیج و سردرگم می‌کند.

وقتی دارید ویترین یا قفسه‌ی عرضه‌ی کالا را مونتاژ و نصب می‌کنید، علائم اطلاع‌رسانی و تبلیغاتیِ شما باید در جلوترین و مرکزی‌ترین نقطه قرار بگیرند. شما که نمی‌خواهید مشتری به دنبالِ علائمی بگردد که آن پشت، در لابه‌لای کالاها پنهان کرده‌اید و انتظار دارید آن‌ها را پیدا کند تا متوجه شود شما چه چیزهایی را قصد دارید به آنها بفروشید و چه پیامی را به آنها برسانید. یک علامتِ اطلاع‌رسان یا تبلیغاتیِ خوب، به مشتریان می‌گوید که دارند به چه مجموعه‌ی منتخبی از محصولات نگاه می‌کنند و چرا این مجموعه در معرضِ دید آنها قرار داده شده است.

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت