مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است


سلام دوستان و همراهان گرامی دکتر مال.
بیش از سه سال از کنار هم بودن ما می گذرد و ما افتخار این را داشتیم که خدمتگزار شما باشیم.

ما را در شبکه ها و کانال های داخلی دنبال کنید. در صورت ایجاد مشکل در تلگرام، ما همچنان در وب سایت اصلی، کانال های داخلی و صفحه اینستاگرام زیر در خدمت شما عزیزان هستیم.

drmall.ir
salez.ir

صفحه اینستاگرام دکتر مال
instagram.com/hypermarketing.ir
دکتر مال در ایتا
eitaa.com/drmall

دکتر مال در بیسفون
http://bpn.im/drmall

دکتر مال در بله
ble.im/drmall

دکتر مال در ویسپی
wispi.me/channel/drmall

دکتر مال در گپ
https://gap.im/drmall
دکتر فروشگاه در سروش
sapp.ir/drmall.ir

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

http://salesteacher.blog.ir/

چگونه بازدید کنندگان و مخاطبان گذری را به مشتری و خریدار تبدیل کنیم. 

http://salez.ir/visitor-to-the-buyer/

چرا و چگونه دو فروشگاه زنجیره ای بزرگ در انگلیس با هم ادغام شدند؟
ادامه مطلب در
salez.ir

دکتر مال
drmall.ir

منابع انگلیسی از توافق دوفروشگاه زنجیره‌ای این کشور موسوم به سینزبری (Sainsbury’s) و ازدا (ASDA) برای ادغام به ارزش ۱۲ میلیارد پوند خبر دادند.
ادامه مطلب در
salez.ir
دکتر فروش


d

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

تدریس فروشندگی و مدیریت فروش در فروشگاه های زنجیره ای، هایپرمارکت ها، مال ها و سایر فروشگاه های خرده فروشی

تدریس فروشندگی و مدیریت فروش در فروشگاه های زنجیره ای، هایپرمارکت ها، مال ها و سایرفروشگاه های خرده فروشی

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

نحوه صدور جواز تاسیس فروشگاه

دانلود فایل دستورالعمل نحوه صدور جواز تاسیس فروشگاه های بزرگ چند منظوره و زنجیره ای

این دستور العمل موضوع بند ۱ماده ۵آیین نامه اجرایی ماده ۱۱قانون نظام صنفی می باشد که برای دانلود می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود فایل

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

ایده هایی برای افزایش فروش هایپر مارکت ها و فروشگاه زنجیره ای

دنیای خرده فروشی دنیایی به شدت شلوغ است و همه ی رقبا در پی آن هستند تا مشتریان بیشتری به دست آورند. در واقع همه ی فروشگاه ها دوست دارند که مشتریان یکدیگر را بقاپند. در اینجا ایده هایی را که به راحتی قابل اجرا هستند و باعث افزایش فروش شما و رضایت مشتری می شوند، با هم مرور می کنیم.

 Shopping (1)

  1. ده ثانیه ی اول مشتریان در داخل فروشگاه کل خرید آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. اولین برداشت مشتری از شما و فروشگاه تان چگونه است؟ آن را به صورت روزانه بررسی کنید.
  2. تابلو اعلاناتی را نزدیک به منطقه ی استراتژیک فروشگاه خود (۱ تا ۴ متری درب ورودی) نصب کنید و نقشه ای از محل قرار گیری کالاهای مختلف، فهرستی از کالاهای تخفیف دار، رویدادهای خاص، و دیگر اطلاعات مهم را روی آن ذکر کنید. بعد از مدتی مشتریان عادت می کنند که در بدو ورود به سراغ این تابلو بروند.
  3. مطالعات نشان می دهد هنگامی که مشتریان در فروشگاه با چرخ دستی خرید می کنند ۲۵ درصد پول بیشتری خرج می کنند و به طور متوسط ۱۵ دقیقه بیشتر در فروشگاه می مانند. حتی اگر فروشگاه تان کوچک است نیز می توانید به مشتریان سبد خرید ارائه دهید.
  4. چرخ دستی ها را در نقاط کلیدی و استراتژیک فروشگاه قرار دهید و به همکاران تان آموزش دهید زمانی که دست مشتری پر از جنس و کالا شد و احتمال این وجود داشت که به این دلیل خرید بیشتری نکنند به آنها چرخ دستی ارائه کنند.
  5. دیوار پشت صندوق فضای اصلی فروش شما است. از آن برای نمایش محصولات جدید، محصولات دارای تخفیف و پیشنهادات ویژه استفاده کنید.
  6. استفاده از علائم و نشانه ها باید با به صورت حرفه ای انجام شود. زبان علائم باید مثبت باشد، مثلا: “ارجاع و تعویض های شما را با کمال میل طی مدت ……. روز پذیراییم.”
  7. به کارکنان تان تأکید کنید که در پشت صندوق به گپ و گفت مشغول نشوند مگر اینکه در حال کمک به یک مشتری باشند.
  8. Shopping (3)
  9. کالاهایی را که مشتریان اغلب در همه ی خریدهای خود خریداری می کنند در پشت صندوق ها داشته باشید تا اگر خریداری گفت “… را فراموش کردم، اشکالی ندارد دفعه ی بعد آن را می خرم”، صندوقدار بتواند به سرعت آن را به او تحویل دهد.
  10. زمانی که مشتریان نیاز به خرید دارند فروشگاه شما باید باز باشد؛ یعنی قبل و بعد از ساعات کاری و روزهای تعطیل.
  11. تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید به تلفن پاسخ داده شود و سپس آن را به همه ی کارکنان اعلام کنید. گوشی تلفن باید ظرف سه زنگ پاسخ داده شود و مشتری حداکثر ۴۵ ثانیه منتظر بماند.
  12. برای هر قسمت مسئولی را مشخص کنید. کار این فرد اطمینان از پر بودن قفسه ها، بهینه سازی فضای قفسه ها و اطمینان از اینکه محصولات پرفروش در جای مناسبی قرار گرفته اند، می باشد.
  13. انبار خود را کنترل کنید. مطمئن شوید محصولی را که می خواهید سفارش دهید در انبار ندارید.
  14. فهرستی از محصولاتی را که باید همیشه موجود باشند تهیه کنید تا مسئولان هر قسمت این فهرست را به صورت روزانه بررسی کنند و در صورت لزوم دوباره سفارش دهند.
  15. بررسی ۳۶۰ درجه ای فروشگاه تان را هر روز انجام دهید. از درب ورودی شروع کنید و تمام فروشگاه، همه ی راهروها، گوشه ها، سرویس های بهداشتی و … را چک کنید. به کارهایی که باید قبل از باز شدن فروشگاه انجام دهید، توجه داشته باشید.
  16. آیا ویترین شما باعث افزایش فروش تان می شود؟ ویترین فروشگاه باید هر ماه تغییر کند.
  17. برای کارکنان تان سهمیه ی فروش روزانه مشخص کنید. این سهمیه یک هدف مکتوب نیست اما اگر کارکنان بدانند چه انتظاری از آنها می رود عملکرد بهتری خواهند داشت.
  18. به سؤالات مشتریان واکنش نشان ندهید، به آنها پاسخ دهید. هنگامی که واکنش نشان می دهید تمایل به ارائه ی یک پاسخ کوتاه و بدون تمرکز دارید. اما هنگامی که به یک مشتری پاسخ می دهید، به چشمان او نگاه می کنید و با او گفتگو می کنید.
  19. مگر در مواردی که مشتری به کمک فوری نیاز دارد، هرگز از او نپرسید “آیا کمکی از دست من بر می آید؟”
  20. هر ماه از کارکنان و همکاران بخواهید تا سه کاری را که می توان برای فراتر رفتن از انتظارات مشتری انجام داد، بنویسند و پیشنهادات آنها را عملی کنید.
  21. زمانی که کارکنان کار خوبی انجام می دهند به آنها پاداش بدهید. برنامه هایی مانند کارمند برگزیده ی هفته داشته باشید.
 DrMall (8)

منبع: ماهنامه بازارساز - پریسا صادقی

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

خرده فروشی چگونه درجهان رونق می گیرد؟/ بهشت خرده فروشان

صنعت خرده فروشی در آسیا به طور متوسط سالانه 9 درصد رشد را تجربه می‏ کند و ارزش آن اکنون به 1 هزار میلیارد دلار رسیده​است .
 نسل جدیدی از فروشگاه های بزرگ خرده فروشی در حال ظهور است که می توانند نگرش مصرف کننده نسبت به خرید را تغییر دهند. برای درک بهتر روند فعلی، شناخت آنچه در جهان در حال توسعه درباره صنعت خرده فروشی می‏گذرد، اهمیت دارد. خبر آغاز به کار فروشگاه های بزرگ از گوشه کنار پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ کشور شنیده می‏شود. در حالی که بزرگترین خرده فروشی جهان یعنی وال مارت نمی‏تواند از بازار ایران سهم ی‏ببرد، چرا که شرکتی آمریکایی است، رقبای اروپایی آن چشم به جیب مصرف کننده های ایرانی دوخته اند. البته این توجه تنها مختص ایران نیست، بلکه فروشگاه​های زنجیره​ای جهان، به خصوص پس از بحران مالی سال 2008، بازارهای آسیایی را مکان مناسبی برای توسعه خود یافته اند و با توجه به روند رو به رشد اقتصادهای آسیایی و  این قاره پهناور طی یک دهه آینده اصلی ترین هدف شرکت های خرده فروشی خواهد بود.
shopping center (12)
صنعت خرده فروشی در آسیا به طور متوسط سالانه 9 درصد رشد را تجربه می‏ کند و ارزش آن اکنون به 1 هزار میلیارد دلار رسیده​است و انتظار می‏رود که تا سال 2020 ارزش آن به بیش از دو برابر میزان فعلی برسد. حتی در دوران رکود مالی جهانی اخیر نیز آسیا جزو معدود مناطقی بود که بازار خرده فروشی در آن رشد کرد. به همین خاطر نیز خرده فروشی های جهانی تمرکز بیشتری را معطوف به تمرکز خود در بازارهای آسیایی کرده اند. وال مارت (Wal-Mart) و تسکو (Tesco) برنامه​ هایی را برای توسعه سریع خود در آسیا تدارک دیده​اند. البته جای تعجبی هم نیست چرا که طبق پیش بینی​ها، در سال 2014 سود خالص بخش خرده فروشی در بازارهای آسیایی به 8.5 هزار میلیارد دلار خواهد رسید. رشد روز افزون طبقه متوسط در کشورهای در حال توسعه آسیایی باعث شده که توجه مصرف کنندگان به برندهای خارجی جلب شود. مصرف کنندگانی که تا دیروز انتخاب​هایشان محدود به تولیدکنندگان داخلی بود، امروز با دانمه وسیعی از محصولات خارجی مواجه شده اند که توانایی خرید آن ها را نیز پیدا کرده اند. به همین خاطر پیش بینی شده است که طی سال های پیش رو، میانگین رشد خرده فروشی در آسیا، 2 تا 3 درصد بیشتر از رشد جهانی آن باشد.
Shoppers walking in London, Oxford Street
 
مدت ها پیش از آنکه برندهایی مانند لویی ویتون، شنل و تیفانی پا به چین بگذراند، توان بالقوه این کشور برای تبدیل شدن به سرزمین خریداران کشف شده بود. در سال 1840 که بازرگان انگلیسی نوشته است: "اگر ما می‏توانستیم چینی ها را متقاعد کنیم که تی شرت هایی که فقط 30 سانتیمتر بلندتر هستند را بپوشند، آن گاه کارخانه های لانچشر باید شبانه روز کار می‏کردند." در حالی که سال هاست دیگر کارخانه های لانچشر تعطیل شده اند، اکنون مصرف کنندگان چینی نه فقط لباس، بلکه تقریبا برای خرید هر محصولی اشتیاق نشان می‏دهند. در سال 2013 فروش شرکت هوگو باس (Hugo Boss) در شهرهای بزرگ چین نسبت به سال پیش از آن، 73 درصد رشد کرده است. چنین داستانی کم و بیش برای دیگر برندهای لوکس جهان نیز صدق می‏کند. بربری (Burberry) رشد فروش خود در سال گذشته را مدیون چینی هاست. لویی ویتون (Louis Vuitton) نیز که زمانی بخشی قابل توجهی از فروش خود را از بازارهای ژاپن کسب می‏کرد اکنون حضور خود در چین را توسعه می‏دهد. طبق پیش بینی ها، بازار کالاهای لوکس در چین سالانه 18 درصد رشد خواهد کرد و در سال 2015 به 27 میلیارد دلار خواهد رسید. البته این رشد بازار تنها محدود به کالاهای لوکس نیست، ارزش بازار خواروبار  در چین از 597 هزار میلیارد دلار در سال 2013 به 1000 هزار میلیارد دلار در سال 2015 خواهد رسید. شاید به همین خاطر باشد که تقریبا تمامی‏خرده فروشی های بزرگ جهان مانند وال مارت آمریکایی و کرفور فرانسوی تلاش دارند تا کاهش فروش خود در کشورهای توسعه یافته را از طریق اقتصادهای نوظهور و به خصوص چین جبران کنند. البته در این میان خرده فروشی های داخلی نیز بیکار ننشسته اند. در کشورهای در حال توسعه، خرده فروشی های بزرگی ایجاد و رشد کرده اند تا بتوانند با رقبای خارجی به رقابت بپردازند.
HyperMarketing Sale (50)
جدول بزرگترین خرده فروشی های بومی‏در برخی از اقتصادهای در حال توسعه
نام کشور نام خرده فروشی نوع فعالیت
چین بالیان فروشگاه های بالیان در واقع سوپرمارکت های بزرگ هستند
هنگ کنگ واتسون علاوه بر کلیه مایحتاج روزانه، می‏توان وسایل الکترونیکی و کالاهای دارویی را نیز از آن تهیه کرد
روسیه X5 تنوع اجناس این فروشگاه به حدی است که از محصولات یک سوپرمارکت تا لوازم منزل را می‏توان در آن یافت
ترکیه میگروس -
 
منبع: آرش پور ابراهیمی- خبر آنلای
 
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

نکات جادویی برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار

جذب مشتریان به سمت فروشگاه تنها بخش اول چالش بزرگ برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی است. باید بتوانید حتی وقتی که مشتریان فقط برای بازدید می‌آیند، آنها را متقاعد کنید تا خرید کنند. یک رویکرد ساده و کارآمد که به طبیعت انسانی مربوط می‌شود وجود دارد: مشتریان را به لمس کردن و دست زدن به محصولات ترغیب کنید.
تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مشتریانی که محصولی را از نزدیک لمس و مشاهده می‌کنند تمایل بیشتری به خرید آن دارند. پژوهش Caltech نشان داد تعداد افرادی که تمایل به خرید محصولاتی داشتند که می‌توانستند از نظر فیزیکی آنها را بررسی کنند ۴۰ تا ۶۰ درصد بیشتر از افرادی است که فقط تصاویر محصولات را در وب‌سایت یا در یک کاتالوگ می‌بینند. پژوهش دیگری نشان داد افرادی که می‌توانند مدت بیشتری محصولی را لمس کنند، حتما آن را می‌خرند. طبق نظرسنجی دانشکده کسب‌و‌کار هاروارد، ارائه محصولات به‌صورت فیزیکی می‌تواند حس مالکیت روانی در افراد ایجاد کند و محرکی برای تصمیم به خرید است. در اینجا پنج نکته برای تشویق بازدیدکننده‌ها برای لمس کالاها و همچنین تبدیل آنها به خریدار وجود دارد.
Shopping (1)
توجه مشتریان را جلب کنید: قبل از اینکه خریداران بتوانند یک محصول را انتخاب کنند، باید آن را ببینند. نگاه کنید سوپرمارکت‌ها چگونه محصولات خود را چیده‌اند و به فروش می‌رسانند. آنها کالاهای حاشیه‌ای را در معرض دید مشتری قرار می‌دهند یعنی در جاهایی که بیشتر به چشم افراد می‌آید یا در مناطق پرتردد فروشگاه که مشتریان بیشتری از آنجا عبور می‌کنند و احتمال دیده شدن محصولات به مراتب بیشتر است. بنابراین از رفتار و واکنش‌های افراد به‌عنوان راهنما استفاده کنید و محصولاتی را که می‌خواهید به فروش برسانید، در جایی قرار دهید که بیشتر در دید مشتریان است.
shopping center (1)
از «نقطه خاص فروش» برای تحریک به خرید استفاده کنید: برای محصولاتی که می‌دانید مشتریان زیادی به آنها علاقه‌مند هستند، یک منطقه خاص ایجاد کنید. مثلا بسیاری از فروشگاه‌ها قسمت انتهایی فروشگاه را انتخاب می‌کنند؛ به‌طوری‌که مشتریان باید از مسیر طولانی برای رسیدن به آن محصول خاص عبور کنند. در تمام این مسیر قفسه‌ها را پر می‌کنند از کالاهایی که کمتر مورد تقاضا و خرید قرار می‌گیرند. فروشگاه لوازم آرایشی Sephora یکی از اولین خرده‌فروشان بود که برای فروش کالاهای حاشیه‌ای از این روش استفاده کرد و حالا بسیاری از فروشگاه‌ها این روش را دنبال می‌کنند.
 
HyperMarketing Sale (39)
 
افراد را به لمس کردن کالا تشویق کنید: آیا تا به حال به فروشگاهی رفته‌اید که در آن تابلوهایی مثل «لطفا دست نزنید»، «درصورت شکستن هزینه به عهده شما است»، «پدرومادرها: مراقب رفتار کودکان خود باشید» نصب شده باشد؟
شما در آنجا واقعا احساس راحتی نمی‌کنید و مدام با خود می‌جنگید که به کالا‌ها نزدیک نشوید. تشویق مشتریان به بررسی و انتخاب محصولات یک رویکرد بسیار موثر برای فروش واقعی کالا است. اگر شما محصولات ظریف یا شکننده دارید برای فروش آنها چه می‌کنید؟ نگاهی به فروشگاه‌های موفقی مانند اپل بیندازید و از آنها ایده بگیرید، آنها یک نمونه از تمامی محصولات خود را در اختیار مشتری قرار می‌دهند تا مشتریان آنها را لمس و کشف کند.
DrMall HyperMarketing Salez (52)
با مشتریان ارتباط برقرار کنید: طبق نظرسنجی دانشکده کسب‌و‌کار هاروارد، هنگامی که فروشندگان از رفتارهای مناسب و حرفه‌ای مانند دست دادن با مشتری یا دست زدن به شانه یا آرنج به‌منظور هدایت آنها استفاده می‌کنند، مشتریان خرید بیشتری انجام می‌دهند. فروشندگان می‌توانند به مشتریان کمک کنند، محصولات مورد نیاز آنها را تحویل بدهند یا آنها را هنگام انتخاب لباس تحسین کنند.برخی کالاها را به‌صورت نامتعارف ارائه کنید: اگر محصولات در فروشگاه شما بیش از حد مرتب باشد، مشتریان نمی‌خواهند با دست زدن نظم محصولات را به‌هم بریزند. سبد یا قفسه‌ای را به‌صورت عمدی نامرتب ایجاد کنید تا خریداران برای دیدن اجناس آن احساس راحتی کنند. خریداران با به‌هم زدن توده‌های لباس احساس بهتری خواهند داشت و راحت‌تر انتخاب می‌کنند. فروشندگان نباید در حضور مشتری کالا را مرتب کنند زیرا باعث ایجاد حس گناه در خریدار می‌شوند و ممکن است مشتری آن کالا را انتخاب نکرده و از خرید آن منصرف شود.
 
نویسنده: Rieva Lesonskyمترجم: بهناز پذیرائی http://donya-e-eqtesad.com
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت
دانلود فایل دستورالعمل نحوه صدور جواز تاسیس فروشگاههای بزرگ چند منظوره و زنجیره ای

این دستور العمل موضوع بند 1ماده 5آیین نامه اجرایی ماده 11قانون نظام صنفی می باشد که برای دانلود می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود فایل
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

ادغام دو فروشگاه زنجیره‌ای انگلیس به ارزش 12 میلیارد پوند

لندن - ایرنا - منابع انگلیسی از توافق دو فروشگاه زنجیره‌ای این کشور موسوم به سینزبری (Sainsbury’s) و ازدا (ASDA) برای ادغام به ارزش 12 میلیارد پوند خبر دادند.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، فروشگاه زنجیره‌ای سینزبری که پیشنهاد دهنده این معامله تجاری است هدف از اجرای این طرح را کاهش هزینه‌های اداری و بهای محصولات عنوان کرده است.
سینزبری که با 181 هزار کارمند و درآمدی نزدیک به 26 میلیارد پوند در سال، دومین شرکت خرده‌فروش انگلیس به شمار می‌رود، پیشتر در معامله‌ای به ارزش حدود یک میلیارد پوند شرکت انگلیسی-کانادایی آرگاس (Argos) را خریداری کرده بود.
به گفته منابع انگلیسی، این شرکت اکنون در نظر دارد تا تعدادی از شعب آرگاس را در فروشگاه ازدا دایر کند.
فروشگاه زنجیره‌ای ازدا نیز با 165 هزار کارمند و درآمد حدود 22 میلیارد پوند در سال، سومین شرکت خرده‌فروش انگلیس به شمار می‌رود. این فروشگاه در سال 1949 تأسیس و در سال 1999 به ارزش 6٫7 میلیارد پوند، توسط شرکت آمریکایی وال‌مارت خریداری گردید.
شرکت آمریکایی وال مارت در چارچوب معامله یادشده حدود 3 میلیارد پوند اعتبار نقدی و 42درصد از سهام شرکت جدید را صاحب می‌شود.
دو طرف امیدوار هستند تا با کاهش 500 میلیون پوند از هزینه‌های مدیریتی، 10 درصد از هزینه محصولات را کاهش دهند.
هرچند مقامات هیچ‌کدام از دو فروشگاه قصد تعطیلی شعب و یا تعطیلی نیروهای خود را ندارند اما اتحادیه‌های کارگری انگلیس نسبت به‌احتمال بی‌کار شدن کارکنان شرکت‌های یادشده هشدار داده‌اند.
این معامله تجاری در حالی صورت می‌گیرد که دو فروشگاه یادشده در سال گذشته میلادی به‌طور میانگین شاهد افت 15 درصدی درآمد خود بودند.
رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا نگرانی‌های جدی را در بخش اقتصادی این کشور ایجاد کرده است. بنابر پیش‌بینی‌ها، اقتصاد این کشور طی دو سال آینده نسبت به سایر کشورهای عمده اروپایی ضعیف‌تر خواهد بود؛ بااین‌حال دولت لندن اصرار دارد که طبق برنامه اعلام‌شده در ماه مارس سال 2019 رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود.

منبع:irna.ir
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت