مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

اسرار موفقیت در فروشگاه خرده‌فروشی - قسمت اول

طراحی هایپر مارکت

 

در این مطلب، به نکاتی در چیدمان و دکوراسیون فضای فروشگاه‌های خرده‌فروشی، از جمله سوپرمارکت و هایپرمارکت، اشاره می‌کنیم که تاکنون مطالعات بسیاری روی آن‌ها انجام گرفته و نتایج چشمگیری به‌دست آمده است:

 

1. نقاط طلایی فضای فروشگاه:

این نقاط که به ”تله‌ی مشتری“ نیز معروفند، محل‌هایی مانند صف‌های نزدیک صندوق یا راهروهای منتهی به صندوق سوپرمارکت و هایپرمارکت را شامل می‌شوند که با انواع تنقلات و خوراکی‌های خوشمزه انباشته شده باشند. این‌ها جوایز لذیذی هستند که پس از طی کردنِ مسیر پرزحمت و هزارتوی خرید از سوپرمارکت یا هایپرمارکت، به مشتری پیشنهاد می‌شوند، ضمن این‌که سود قابل‌توجهی را نیز برای فروشگاه به ارمغان می‌آورند.

2. فروشگاه به‌معنای واقعیِ کلمه:

از ویژگی‌های اولیه‌ی یک سوپرمارکت یا هایپرمارکت ایده‌آل، کف و قفسه‌های چوبی و نورپردازیِ خیره‌کننده و جذاب است. اگر به این قاعده که ”عقل مردم به چشم‌شان است“ توجه کنید، می‌توانید با ایجاد جذابیت‌های خاص و نوآورانه در فضای فروشگاه‌تان، حتی کالاهای لوکس و سودآور را به‌راحتی به مشتریانِ خود بفروشید. انتظار نداشته باشید که لوازم آرایشی و زیباییِ شما را در شرایطی خریداری کنند که آن‌ها را در فضایی سرد و بدبو و شبیه به انباریِ یک فروشگاه با دکوراسیون و نورپردازی دل‌زننده عرضه کرده‌اید!

3. قسمتِ انتهایی قفسه‌های گوندولا

قفسه‌های کم‌عرضی هستند که در انتهای قفسه‌ها، معمولاً از نوع گوندولا، قرار دارند و به‌راحتی قابل‌رؤیت هستند. به این قفسه‌ها که به ”سرقفسه“ نیز موسوم هستند، کالاهای خاص عرضه می‌شوند که نیاز است بیشتر و راحت‌تر در معرض دید قرار بگیرند یا کالاهای بدون تخفیف محسوب می‌شوند.

4. Eye Level=Buy Level

تولید‌کننده‌ها و توزیع‌کننده‌ها بر اساس ارتفاع، محل و اولویتِ رؤیت‌پذیریِ قفسه‌ها به فروشگاه‌ها هزینه می‌پردازند تا کالاهایشان را عرضه کنند. سابق بر این اعتقاد بر این بود که قفسه‌هایی که هم‌ارتفاع و هم‌سطح با چشم‌های مشتریان هستند، یعنی به فاصله یک متر و شصت تا یک متر و هشتاد سانتی‌متر از سطح کف فروشگاه، بهترین و رؤیت‌پذیرترین قفسه‌ها هستند و از اولویت بالاتری برخورداند. اما به‌تازگی با استفاده از دوربین‌های ردیابِ حرکاتِ چشم، متوجه شده‌اند که مشتریان اغلب پایین‌تر از ارتفاع چشم‌های خود را نگاه می‌کنند، یعنی ارتفاعی بین کمر تا سینه.

امروزه با وجود رقابتی شدن فضای فروشگاه‌های خرده‌فروشیِ تخفیف‌دار، به‌نظر می‌رسد که توجه کردن به برخی ریزه‌کاری‌ها و جزئیات حتی به‌ظاهر کم‌اهمیت می‌تواند تغییر چشم‌گیری در رونق و سودآوری فروشگاه‌ها داشته باشد که در این سِری از مطالب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

منبع : www.independent.co.uk

ترجمه و تنظیم در تحریریه ریتیل ایران

نظرات (۱)

با تشکر
بسیار مفید و اموزنده
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی