مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تنوع کالایی فراوان،جذابیتی زیادی برای مشتریان دارند از طرفی این فروشگاه‌ها کارایی بالاتری نسبت به سیستم خرده‌فروشی سنتی دارند اما از جهاتی هم می‌‌تواند دردسر‌ساز باشد که باید به آن هم توجه کرد.
 در سالهای اخیر تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزایش محسوسی داشته است. این فروشگاه‌ها که اجناس مختلف، از خواربار گرفته تا پوشاک را دل خود جای داده‌اند، قیمت نسبتا پایین تری هم در مقایسه با فروشگاه‌های کوچکتر دارند. از طرفی با کمیابی جای پارک در خیابانها اکثر این فروشگاه‌ها دارای پارکینگ نیز هستند. همه اینها باعث شده تا مردم نیز از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استقبال کنند.
اولین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران در دهه ۴۰ تاسیس شدند اما این فروشگاه‌ها در اروپا و آمریکا سابقه طولانی‌تری دارند ؛ برای مثال والمارت، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای دنیا ،  در حدود ۲۲۶ سال قبل افتتاح شده و افروشمروز هم تقریبا در همه کشورهای جهان شعبه دارد و دارای کارکنانی به اندازه ۲.۲ میلیون نفر است. نکته جالب در مورد درآمد وال‌مارت اینست که، این فروشگاه‌ زنجیره‌ای در .[۱]
Salez (6)
سابقه طولانی‌تر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دیگر کشورها باعث شده که به طور متوسط ۸۰  درصد از بازار خرده‌فروشی را به خود اختصاص دهند؛ اما این سهم برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران کمتر از ۱۰ درصد است. با این حال روند اخیر در گسترش این فروشگاه‌ها در ایران نشان از افزایش این رقم در آینده دارد.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل گسترده بودن در سراسر کشور و صرفه‌های ناشی از مقیاس می‌‌توانند هزینه‌های مختلف زنجیره عرضه مثل هزینه حمل ونقل را کاهش دهند و کالا را به قیمتی ارزان‌تر به دست مشتری برسانند. تخمین‌ها حاکی از کاهش ۱۰ الی ۱۵ درصدی قیمت‌ها از طریق عرضه کالا در این فروشگاه‌ها است. از طرفی فروشگاه‌های زنجیره‌ای این امکان را دارند که قراردادهای بلند مدت با تولیدکنندگان و کشاورزان منعقد کنند و علاوه بر حمایت از کالاهای داخلی  دست واسطه‌ها و دلالان را که معمولا بدون هیچ زحمتی سود زیادی کسب میکردند قطع کنند.
 
Salez (15)
 
زمانیکه بازار خرده‌فروشی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای باشد، به دلیل اینکه تعداد فروشنده‌ها کمتر است امکان رهگیری و نظارت بر بازار افزایش می یابد و از این طریق دولت می تواندکانال مناسبی برای شناسایی مالیات دهندگان حقیقی بیابد.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای مخالفینی نیز دارد که ادعا می‌‌کنند گسترش این فروشگاه‌ها باعث از بین رفتن مشاغل زیادی می‌‌شود و عده زیادی را بیکار می‌‌کند. در پاسخ این افراد باید این نکته را یادآور شد که همواره پدیده‌های جدید که کاراتر از قبلی‌ها هستند جای خود را باز میکنند و مردم از آن استقبال می‌‌کنند؛ نمونه روشن آن تاکسی‌های اینترنتی هستند که در ابتدا مخالفین زیادی داشتند اما به دلیل استقبال عامه مردم رونق گرفتند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز دارای مزایای فراوانی نسبت به سیستم سنتی خرده‌فروشی هستند و آینده بازار خرده فروشی در کشور متعلق به آنهاست.
Salez (7)
آنچه در صحبتهای اخیر مسئولان ذیربط مشاهده می‌‌شود حاکی از رغبت و استقبال آنها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و البته نوع خارجی آن است. اینکه در نگاه مسئولان گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثبت است را باید به فال نیک گرفت اما وقتی بیان می‌‌کنند که می‌‌توان مجوز تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارجی نیز صادر کرد،کمی موضوع ناراحت‌کننده می‌‌شود. در اینکه سرمایه‌گذاری در حال حاضر نیاز مهمی برای کشور است بحثی نیست، اما باید توجه شود که سرمایه خارجی نباید به هر قیمتی جذب شود. در بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل اینکه کانال مناسبی برای پخش و توزیع کالا هستند، ورود شرکت‌های خارجی می‌‌تواند کمی خطرآفرین باشد. اگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارجی تصمیم بر فروش کالای خارجی داشته باشند در اینصورت این شبکه توزیع که می‌‌توانست مرحمی بر زخم کهنه تولید باشد نه تنها اینگونه نمی‌شود بلکه قیمت کالاهای خارجی نسبت به قبل کاهش می‌‌یابد و وضع تولید داخلی وخیم‌تر خواهد شد.
Salez (13)
وضعیت مطلوب برای اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارجی در ایران حضور داشته باشند زمانی محقق می‌‌شود که قوانین مناسبی برای حضور این شرکت‌ها در ایران به‌وجود بیاید. یکی از این موارد جلوگیری از فروش کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی در این فروشگاه هاست. از طرفی نباید مدیریت کامل به دست شرکتهای خارجی سپرده شود بلکه آنها فقط نقش سرمایه‌گذار را داشته باشند و وزارت صمت به عنوان متولی و تنظیم‌گر نظارت جدی بر این بازار داشته باشد؛ تنها در این صورت است که حضور فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارجی در کشور توجیه‌پذیر می‌‌شود؛در غیر اینصورت چنین فرصت مناسبی برای تقویت تولید داخل به تهدیدی جدی برای تولید داخلی تبدیل می‌‌شود.
[۱] https://www.nasdaq.com/symbol/wmt/financials?query=income-statement
http://ayaronline.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی