مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
تاثیر رنگ آمیری در بوتیک
طراحی و دکوراسیون داخلی عامل بسیار مهمی ست که مشتریان را ترغیب به خرید اجناس شما می کند و عناصری از قبیل ویترین محصولات، نحوه چیدمان کالاها و نورپردازی فروشگاه را در بر می‌گیرد. می‌توان گفت، یکی از ابتدایی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین مفاهیم طراحی و دکوراسیون داخلی، رنگ آمیزی ست که برخی اوقات مورد کم‌لطفی و بی‌توجهی طراحان قرار گرفته و از قلم می‌افتد.
( پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی دکوراسیون مغازه را هم مورد مطالعه قرار دهید )
مؤثرترین عاملی که می‌تواند مشتریان را به سوی فروشگاه شما جذب کند، بصری و دیداری ست. افراد عادی بیش از هر حس دیگری به حس دیداری خود اکتفا کرده و از آن استفاده می‌کنند و یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های حس دیداری که می‌تواند مشتریان را تحت الشعاع قرار دهد، رنگ آمیزی و ترکیب رنگ فروشگاه شماست.
رنگ ها قدرت بسزایی در به سلطه در آوردن احساسات مشتریان از خود نشان می‌دهند و می‌توانند آنها را سر وجد آورند تا کالاهای شما را خریداری کنند:
طیف رنگ ها وسیع و بی‌کران است. هر یک از این رنگ ها احساسات و عواطف مشخصی را هدف می‌گیرند و آدمی را وادار می‌کنند تا عکس العمل های متفاوتی از خود به نمایش گذارند. در ادامه شما را با رنگ هایی آشنا خواهیم کرد که مردم بیشتر با آنها سر و کار داشته و مورد استفاده قرار می دهند:
 

قرمز

رنگی که تمامی توجهات و نگاه ها را به سوی خود جذب می‌کند. اغلب اجناسی که در قفسه های سوپرمارکتی جا خوش کرده اند، به یک برچسب (لیبل) قرمز رنگ مزین شده‌اند. برای اعلان یک حراجی، استفاده از رنگ قرمز اجتناب ناپذیر و الزامی است چرا که این رنگ می‌تواند به آسانی توجه مشتریان را به خود جلب کند. متأسفانه نمی‌توان بیش از حد یا در حجم های زیاد از رنگ قرمز استفاده کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که رنگ قرمز یک رنگ تهاجمی بوده و می‌تواند فشار خون فرد را بالا برده و تنفس وی را تسریع کند، بنابراین اگر فرد مداوماً در معرض رنگ قرمز قرار گیرد، عصبی و مضطرب می‌شود. به همین دلیل، استفاده بیش از حد از رنگ قرمز می تواند اثری منفی و نامطلوب بر کسب و کارهای خرده فروشی داشته باشد، بنابراین نباید یک بوتیک را یکپارچه قرمز کرد.
 

صورتی

رنگی رومانتیک، شاد و امیدوار کننده که در کنار رنگ های سبز و آبی می تواند آرامش بخش هم باشد. اکثر مردم، علی الخصوص دختر خانم ها، رنگ صورتی را زیبا و جذاب می‌دانند. اما نکته مهمی در مورد این رنگ وجود دارد که اغلب انسان ها از آن غافلند. چندی پیش دانشمندان بر روی مجرمین و زندانیان خطرناک مطالعاتی صورت دادند. زمانی که مجرمین را در اتاقکی با دیوارهای صورتی رنگ زندانی کردند، در ٢٠ دقیقه نخست آنها تحت تأثیر این رنگ به آرامش رسیدند، اما پس از خروج از این سلول زیبا و صورتی رنگ خشن تر از قبل شده بودند. نباید این نکته را از قلم انداخت که رنگ صورتی هم خانواده رنگ قرمز بوده و خصوصیات آن را در خود نهفته دارد با این تفاوت که تا کمتر کسی متوجه این نکته ظریف اما مهم می شود.

سبز

رنگی آرامش بخش و نیروبخش، رنگ طبیعت، رنگی محبوب میان طراحان دکوراسیون. تحقیقات نشان می دهد که رنگ سبز باعث تمدد اعصاب شده و بسیار چشم نواز می‌باشد. این رنگ برای فروشگاه های مراقبت از پوست، کافه های آرامش بخش و نمایشگاه های مبلمان ایده آل است. نباید خیلی از رنگ سبز تیره در دکوراسیون فروشگاه خود استفاده کنید؛ این رنگ تداعی کننده رنگ اسکناس و پول در ذهن بینندگان است. بدون تردید شما هر چه در چنته دارید رو می کنید تا محیطی آرامش بخش برای مشتریان خود فراهم آورید و به هیچ وجه دوست ندارید آنها را به یاد اسکناس هایی بیندازید که قرار است در فروشگاه شما خرج کنند. برای اجتناب از این امر می بایست از رنگ سبز طبیعی بهره گرفته و بی خیال رنگ سبز تیره شوید.

تاثیر رنگ سبز در بوتیک

نارنجی

این رنگ سمبل انرژی و شور و هیجان است، مردم را به وجد آورده و خوشحال می‌کند و در کل اثری مثبت بر روی افراد می‌گذارد. شاید به اندازه رنگ قرمز توجه دیگران را به خود جلب نکند، اما رویهم رفته می توان آن را یک رنگ جیغ دانست که نگاه‌ها را به سوی خود می‌کشاند. نباید بیش از حد از رنگ نارنجی تند استفاده کرد. به کار گرفتن رنگ نارنجی ملایم در حجم های زیاد، قابل تحمل تر و معقول‌تر است، در نتیجه بهتر آن است که یک دیوار را به این رنگ در آورید.

زرد

رنگ خوش بینی ست، رنگ گرمی که شما را سرحال می آورد، رنگ خورشید. تا حالا به این فکر کرده اید که چرا دفترچه های یادداشت (لگال پد ها) زرد رنگ هستند؟ این رنگ میزان تمرکز و دقت شما را افزایش می‌دهد، شما پیش از هر رنگ دیگری متوجه رنگ زرد می‌شوید. به همین خاطر است که در علائم بسیار مهم و علامت “احتیاط کنید”، شاهد تلفیق این دو رنگ هستیم. استفاده زیاد از رنگ زرد برای چشم آزار دهنده بوده و خستگی و تحریک بیش از حد آن را در پی خواهد داشت، لذا در بوتیک ها کاربرد چندانی ندارد.

قهوه ای

این رنگ نماد گرما و امنیت است، ریشه در اعماق زمین داشته، مستقل و با ثبات می‌باشد. اخیراً این رنگ توانسته برای خود جایی در قسمت‌های اعیون نشین شهر دست و پا کند و در تمامی بخش های دکوراسیون منزل و فشن مجالی برای عرضه اندام بیابد. اطراف ما پر شده از کالاهایی با ترکیب رنگ قهوه ای و صورتی یا قهوه ای و آبی. قفسه های چرمی و چوبی به رنگ قهوه ای، محبوب ترین گزینه برای دکوراسیون فروشگاه ها به شمار می روند.

رنگ قهوه ای در فروشگاه

آبی

رنگ بلوغ و آرامش است. این رنگ نماد وفاداری و اعتماد بوده و از این رو در صنعت پوشاک به محبوبیت قابل توجهی رسیده. به همین دلیل است که اغلب افراد مهم زمانی که قرار است در یک برنامه تلویزیونی حاضر شوند، ترجیح می دهند لباسی به رنگ آبی بپوشند. این رنگ در دم و دستگاه های اداری به وفور دیده می‌شود، چرا که تحقیقات نشان می‌دهد، زمانی که افراد در محاصره این رنگ قرار می‌گیرند، بازدهی و راندمان کاریشان افزایش می‌یابد. به علاوه، رنگ آبی نبض شما را کند می‌کند. ویژگی‌های آرامش بخش این رنگ سبب گردیده که در دکوراسیون هواپیماها بسیار پر کاربرد باشد. و در بیمارستان ها از خواص این رنگ استفاده می شود تا حس آسایش خاطر و آرامش را در بیماران تشدید کرده و درمان آن ها را سرعت بخشند.
رنگ آبی در فروشگاه

ارغوانی

رنگ کمیابی که نمی توان به وفور آن را در طبیعت یافت. شاید به همین دلیل است که غالباً آن را رنگی مجلل و سلطنتی می خوانند. رنگ ارغوانی سمبل ثروت، تجمل گرایی و اغواگری ست. از این رو غالباً در طراحی دکوراسیون فروشگاه ها رنگ ارغوانی و طلایی را در کنار هم می بینیم.

سفید

پاک و روشن است. برای به تصویر کشیدن نور، خلوص و پاکی دست به دامن این رنگ می‌شوند. این رنگ از فقدان سایر رنگ ها پدید می‌آید و به آن لقب رنگ کامل داده شده است. یک رنگ اصلی زیبا و دوست داشتنی ست اما تحمل آن در حجم های بالا کار بسیار دشواری می‌باشد. خیلی وقت پیش، یک مغازه کفش فروشی در قلب لاس وگاس قرار داشت که یکپارچه سفید بود. هنگامی که از بیرون به آن نگاه می کردید، فروشگاه می‌درخشید و اجناس داخل مغازه به معنای واقعی کلمه خودنمایی می‌کردند. اما وقتی وارد فروشگاه می‌شدید، آنقدر همه چیز برق می‌زد که چند لحظه ای طول می‌کشید تا چشمانتان به فضای خیره کننده داخل مغازه عادت کند. پدیده ای که بی شک به ضررتان تمام خواهد شد چرا که شما عزم خود را جزم کرده اید تا مشتریان را متقاعد کنید زمان بیشتری را در فروشگاه شما سپری کنند. می‌توانید سفید را به عنوان رنگ اصلی فروشگاه خود برگزینید و دیوارهایتان را به این رنگ در آورید اما باید چند تابلو و وسیله تزئینی به دیوار بیاویزید؛ یک کفپوش منحصر به فرد چوبی یا سیمانی برای مغازه تان در نظر بگیرید؛ نورپردازی فروشگاهتان را به گونه ای تغییر دهید که دیوار ها بیش از اندازه براق نبوده و چشم مشتریان را آزار ندهند، کاری که ما برای بوتیک Little Flower انجام دادیم.
رنگ سفید در فروشگاه

مشکی

درست در نقطه مقابل سفید در طیف رنگ ها قرار گرفته و می‌توان آن را حاصل حضور تمامی رنگ ها دانست، رنگی که تمام توجهات را به خود جلب می کند اما در این راه سبک و سیاقی کاملاً متفاوت از رنگ قرمز دارد. مشکی سمبل زیبایی، ظرافت و برازندگی ست و می‌تواند همه را به تحسین وادارد، از این رو مشکی رنگ بسیار پر کاربردی در میان اشیاء شیک و با پرستیژ به شمار می‌رود. به عنوان مثال، افراد در رویدادهای مهم و با پرستیژ بیشتر از اتومبیل های مشکی رنگ استفاده می کنند. این موضوع در مورد کت و شلوار هم صدق می کند، کارمندان عالی رتبه به هنگام حضور در جلسات شرکت، کت و شلوار مشکی می‌پوشند. رنگ مشکی جلوه بی نظیری به کالاهای شما می‌بخشد؛ به همین خاطر است که رنگ مشکی انتخابی ایده آل و رایج برای فروشگاه های الکترونیکی محسوب می‌شود. رنگ مشکی کاری می کند که فضای شما کوچک تر به نظر رسد. به همین منوال یک کت و شلوار مشکی هم شما را لاغر و جمع و جور نشان می‌دهد. برای رنگ کردن یک سقف بلند و مرتفع می توانید دست به دامن رنگ مشکی شوید تا ارتفاع بیش از حد سقف کم رنگ تر شده و فضایی صمیمی و دلنشین برای خود رقم زنید.
با تمامی این اوصاف، بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی فروشگاه شما کدام است؟
چیزی به اسم یک رنگ کامل و بی عیب و نقض وجود ندارد. با توجه به شرایط و موقعیت منحصر به فرد فروشگاه شما، می توان طیف رنگ متفاوتی را به دکوراسیون داخلی آن اختصاص داد. در واقع انتخاب رنگ مناسب به عوامل متعددی بستگی دارد که از آن میان می توان به موارد زیر اشاره داشت؛
• اجناسی که در فروشگاه خود عرضه می‌دارید.
• با چه قشر مشتریانی سر و کار دارید؟
• محیط اطراف فروشگاه شما
و..
در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم در باب به کارگیری رنگ ها را در اختیارتان قرار دهیم، باقی مسئولیت ها بر دوش خودتان بوده و تصمیم گیرنده نهایی شمایید. رنگ ها را در هم آمیزید و با هم ست کنید تا به ایده آل ترین حالت ممکن دست یابید، نظر دیگران را هم جویا شوید. کالاهایتان را به طرزی شایسته و قابل تحسین بچینید تا مشتریان را شیفته و مجذوب کرده و اوضاع را بر وفق مراد خود کنید.
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی