مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
معرفی کتاب هایی در زمینه مدیریت فروشگاه و خرده فروشی
مدیریت فروشگاه و خرده فروشی ها با رویکرد استراتژیک
این کتاب در خصوص فروشگاه ها و واحدهای خرده فروشی و اصاصاً صنعت خرده فروشی بحث می کند .در انقلابی که در صنعت خرده فروشی و فروشگاهی دنیا از سال 1980 آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و نیز در کشور ما نیز به دلیل رشد مصرف ‏،‌هدایت تولید به سوی حمایت از مصرف کنندگان و ارتقاء جایگاه آنان و همچنین گذر از مرحله تولید انبوه ، به رقابتی شدن فروش کالا و خدمات ، و در نهایت به تغییر و دگرگونی بخش فروشگاهی و خرده فروشی ، منجر شده است ؛ در نتیجه ، چنین قدرت تجارتی در کشورهای توسعه یافته از صنعت گر به خرده فروش انتقال یافته و در کشور ما نیز چنین رویکردی پیش بینی می شود . علاوه بر آن ، تغییرات ساختارهای اقتصادی ، اجتماعی و به ویژه فن آورانه ، چنین تحولی را سرعت قابل توجهی بخشیده ، و این تغییرات ، برنامه ریزان ، تولید کنندگان و متخصصین را به اصطلاح ساختار شبکه توزیع ( شرکتهای پخش ، عمده فروشان و خرده فروشی ها ) ترغیب می نماید . با توجه به تنوع وسیع فروشگاه ها و خرده فروشی ها ، فروشگاه ها باید بر اساس مزیت ها ، نیازهای مشتریان و فن آوری موجود ، استراتژی ها و برنامه های عملیاتی خود را تدوین نمایند که در این راستا ، چگونگی ارتباط مناسب و روشهای دریافت خواسته های مشتریان در فصول اول و دوم کتاب مورد بحث قرار گرفته است . علاوه بر آن ، و با توجه به اهمیت دپارتمان مالی در صنعت فروشگاهی و خرده فروشی که سایر برنامه های عملیاتی فروشگاه را تحت تاثیر قرار می دهد ، و فروشگاه بر اساس روش سود و یا گردش سرمایه و کالا ، استراتژی اجرایی خود را تدوین می نماید ، در فصل سوم کتاب به آن پرداخته شده است . موقعیت فروشگاه یکی از مهمترین عوامل موثر در عملکرد فروشگاه است ؛ زیرا انتخاب یک مکان مناسب با کمک سایر عوامل می تواند تاثیر قابل توجهی بر رضایتمندی مشتریان و افزایش فروش داشته باشد . بدین ترتیب ، در فصل چهارم ، اصول مکان یابی فروشگاه و شاخص های ضروری در انتخاب مکان ، مورد بحث قرار می گیرد . در فصول پنجم ، ششم و هشتم ، روشهای اداره کردن فروشگاه بر مبنای ارزیابی پرسنل ، سبک و شیوه های مدیریتی ، هزینه های فروشگاه ، چگونگی کنترل کسری کالاها و دزدبری فروشگاه و همچنین شاخص ها و معیارهای فروشگاه مطلوب و ... که در کارکرد فروشگاه بسیار موثر هشتند ، تشریح شده است ، در فصل هفتم به منظور مقایسه و الگو برداری از سایر فروشگاه های زنجیره ای ، استراتژی و برنامه های عملیاتی فروشگاه های Carrefour از کشور فرانسه که در رده دومین فروشگاه های بزرگ دنیا پس از Wal-mart می باشد ، مورد بررسی قرار گرفته است .
 
اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی با تمرکز بر نوع شناسی خرده فروشی
مؤلف : وحید نثائی
ناشر : انتشارات ترمه
برخی از اهداف اصلی طراحی و چیدمان فروشگاه ها ، این است که از فضا بطور کارآمد استفاده شود ، ارتباط و تعامل بین فروشنده ها و مشتریان ، تسهیل گردد ، مدت زمان خدمت دهی به مشتری کاهش یابد ، هزینه های کنترل به حداقل برسد ، میزان سرقت و دزدبری از فروشگاه ها کاسته شود ، حرکت های اضافی و سراسیمگی مشتریان و نیروهای فروش از بین رفته و جریان ورود و خروج و جایگزینی محصولات یا افراد روانتر گردد . در بخش اول این کتاب ، تلاش شده است تا به بحث بازار ، مشتری و فروش و بعضی از مفاهیم مهم آن اشاره شده و به بررسی شبکه توزیع و برخی از ارکان مهم سیستم خرده فروشی به عنوان یک کانال مهم نظام توزیع و درنهایت استراتژی های مهم فروش ، مدیریت فروشگاهی و انواع فروشگاه های خرده فروشی پرداخته شود . در این بخش از کتاب خواهیم دید که کشور باستانی و با تمدن ایران ، از چندین دهه قبل ، اصول نوین طراحی و چیدمان امروزی را به شکل سنتی اما علمی ، در بازارها و اجزای تشکیل دهنده آن مورد استفاده قرار داده است . شاخص ترین جلوه طراحی و چیدمان بازار در ایران باستان موقعیت یابی مناسب مکانی ، معماری زیبا و چشم نواز داخلی و تقسیم بندی حساب شده اجزای بازار همچون بازارچه ، میدان گاه ، دالان و راهرو ، نورگیر و ... است . دربخش دوم این کتاب به طور کامل ، موضوع چیدمان و طراحی فروشگاهی و تشریح عوامل مهم آمیخته خرده فروشی و تاثیر آنها در افزایش رضایتمندی مشتری و اثربخشی فروش مورد بررسی قرار می گیرد .
 
بررسی و ارزیابی استفاده از خط نماد در بهبود کارایی شبکه های توزیع کالا
مؤلف : دکتر عبد الرضا رکن الدین افتخاری – محمد رضا صادقی فروشانی
ناشر: موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی
نارساییهای سیستم توزیع باعث بروز مشکلات اقتصادی برای عامه مردم شده است.خصوصأ که حسن جریان توزیع بعضی از کالاها، از جمله کالاهایی که سهم بیشتری در سبد مصرفی و هزینه خانوارها دارند می تواند به انظباط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منجر گردد و کارایی و بهره وری کل را در جامعه ارتقاء دهد.ضرورت بهینه سازی سیستم توزیع و ارتقاء کارایی شبکه توزیع در کشور،صاحبنظران و سیاستگزاران اقتصادی کشور را به اتخاذ اقدامات و راهکارهای مختلفی در جهت ساماندهی توزیع،منجمله « ایجاد نظام شماره گذاری کالا و خدمات» وا داشته است و طبیعی است اتخاذ هر سیاست و راهکارهایی می بایستی پس از حمایت و هدایت، ارزشیابی گردد.لذا به دلیل نقش ویژه ای که خط نماد در بهبود کارایی شبکه های توزیع دارد از یک طرف، و آثار سویی که عدم کارایی شبکه های توزیع بر قیمت کالاها، اتلاف منابع،کاهش قدرت خرید،آشفتگی در مکانیزم بازار و بالاخره بروز نوسانات در بهای کالا، خدمات و نارسایی در سیستم اقتصادی کشور می گذارد از طرف دیگر، موجب گردید که موسسه مطالعات و پژو هشهای بازرگانی، انجام پژوهش در حوزه چنین طرحی را در راستای اقدامات خود در مسیر نوین سازی بازرگانی کشور و ارتقای کارایی سیستم توزیع، در دستور کار خود قرار دهد.
 
مدیریت فروشگاه های زنجیره ای با نگرش خرد گرا
مؤلف : مهندس اصغر غفاری – مسلم یزدانی
ناشر : نشر معیار
در دنیای واقعی اقتصاد ، انبوهی از داده ها وجود دارند که به ظاهر بی معنا هستند ، بخصوص در موضوع مورد بحث ما ، که مدیریت فروشگاهی است . به منظور کشف و ایجاد نظم در این انبوه متغیرها و داده ها به جهت معنا دار کردنشان ، نیاز به گسترش نظریه هایی از اقتصاد است تا بتوان کردار انسانها را توضیح داد و بر اساس رفتارهای معنادار شده ، تصمیمی اتخاذ نمود . اگر مدیریت فروشگاه های زنجیره ای را به طور مجرد از دنیای واقعی به تحلیل می کشاندیم ، کار بسیار آسانی بود ، اما در این کتاب سعی شده است از مشخصه های اصلی مسئله دنیای واقعی غافل نبوده و به نحوی تئوری را به همراه نگاه عملی به بحث بکشانیم . شیوه تحلیل در بیان مفهوم مدیریت فروشگاه های زنجیره ای ، با نگرش خرد گرا ، این امکان فکری را مهیا می سازد تا از رفتارهای فردی مصرف کنندگان و نوع نگرش فردگرایانه ، به تحلیلی از نظام مدیریت توزیع کشانده شویم که در آن نظام ، تئوری ها بستر ساز تصمیمات عملیاتی باشند .
 
 
[caption id="attachment_3287" align="alignnone" width="550"]کتاب مدیریت فروشگاه و چیدمان فروش کتاب مدیریت فروشگاه و چیدمان فروش[/caption]
مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش (روش‌ها و راهکارهای علمی و عملی مدیریت فروش)
مؤلف : علی خویه
ناشر : انتشارات دیدار
فروشگاه مداری ، مدیریت فروشگاه ، مهندسی فروش ، مدیریت مراکز پخش و توزیع ، طراحی و چیدمان فروش به عنوان حرفه ، هنر و صنعت در دنیا شناخته شده است و بسیار علمی و اجرایی به این مسئله توجه می شود و حتی به طور حرفه ای متخصصانی در این رابطه به کار و فعالیت مشغولند . نحوه مهندسی فروش ، چیدمان و تقسیم بندی فضا ، جنسیت و رنگ پوشش سطوح ( کف ، سقف و دیوارها ) ، نورپردازی ، مبلمان و عوامل مؤثر دیگر ، تعیین کننده زیبایی و کارآمدی فضاهای داخلی هستند . امروزه تاثیر معماری داخلی بر آرامش (‌مجموعه هنجارهای عصبی ) ، راندمان ( در فضاهای اداری ) ، اثربخشی (‌در فضاهای تجاری ) بسیار بدیهی و لازم به نظر می رسد . مدیریت عوامل درونی و بیرونی فروش ، فروشندگان و فروشگاه در خصوص مواردی همچون اهداف و انتظارات فروش ، شیوه های انجام کار ، ارتباطات نظام مند فعالیتها با یکدیگر و انتظاراتی که از عملیات مختلف فروش وجود دارد ، بایستی نظام مند و عملی بوده و مرتباً از منابع ارتباطی ، بازخورد دریافت کرده و نسبت به اصلاح روشها اقدام نمایند . در این کتاب سعی شده تا بطور متوالی مباحثی کاربردی برای اصول مدیریت و مهندسی فروش و فروشگاه ها از منظر درونی و بیرونی ، طراحی و چیدمان فروش ، پخش و توزیع کالاها و خدمات بحث شود و بطور تشریحی و اجرایی به آن پرداخته گردد . به علت اهمیت چیدمان و طراحی فروش و فروشگاه ، در فصلهای ابتدایی سعی بر این است تا وضعیت ظاهری فروشگاه بررسی و مطالبی ارائه شود و در فصلهای دیگر به مباحث باطنی و تکنیکی فروش ، فروشگاه مداری و مهندسی عوامل فروش پرداخته شود . در این کتاب سعی شده است تا با گردآوری و ترجمه مطالب علمی و عملی به مباحث مقدماتی و حرفه ای مهندسی و مدیریت فروش ، پخش ، توزیع ، چیدمان و پیشبرد فروش پرداخته شود .
روش های نوین در فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های بزرگ، خرده فروشی
مؤلف : سیف غفاری
ناشر : انتشارات البرز
چاشنی های فروش از دیدگاه بازاریابی
مؤلف : دکتر محمود محمدیان – حسین منتی
ناشر :
مبحث چاشنی های فروش (Sales Promotion)، به ویژه در سال های اخیر، در بین صاحبان صنایع کشورمان اهمیت ویژه ای یافته است. اما متاسفانه تا کنون هیچ کتاب مستقلی در این زمینه به چاپ نرسیده است. خوشبختانه کتاب حاضر که به قلم دکتر محمود محمدیان و حسین متنی به رشته تحریر در آمده است. اولین کتابی است که صرفأ و به طور مستقل به این موضوع پرداخته است.. جولیان کومینز، یکی از متخصصان سرشناس در حوزه چاشنی های فروش، در پیشگفتار کتاب خود که به همین نام به چاپ رسیده است عنوان می کند: با وجود اهمیت بسیار زیاد چاشنی های فروش در نظام ارتباطات یکپارچه بازاریابی شرکتها و نیز استفاده از این ابزار از سوی اغلب شرکتها در سراسر دنیا، هنوز ادبیات مکتوب این حوزه رشد در خور توجهی نداشته است، و متاسفانه درباره آن کتاب های زیادی نوشته نشده است. وی ضمن ابراز تعجب از این موضوع دلایلی را نیز ذکر میکند. به نظر می رسد این موضوع در کشور ما نیز کاملأ صادق است. با وجود آنکه شرکتهای ایرانی، بویژه در سالهای اخیر، توجه عجیبی به مقوله چاشنی های فروش کرده اند، لیکن هنوز هیچ کتاب مستقلی در این حوزه به چاپ نرسیده است. به همین دلیل است که بهره گیری نادرست از این ابزار بازاریابی در بین شرکتها رواج یافته است، بدون آنکه خودشان به آثار سوء روش های نادرست بهره گیری از این ابزار در بلند مدت آگاه باشند. این موضوع مولفان را بر آن داشت تا کتاب مستقلی درباره چاشنی های فروش به رشته تحریر درآورندتا انشاا... شرکتها با ابعد مثبت و منفی این ابزار بیشتر آشنا گردند و درک بهتری از این موضع کسب نمایند
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی