مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، فروشگاه، فروشگاه زنجیره ای

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، فروشگاه، فروشگاه زنجیره ای



دوره های فروشگاه، مشاور هایپرمارکت
دوره های آموزشی مخصوص پرسنل و کارکنان فروشگاه ها و هایپرمارکت ها


کتاب مدیریت فروشگاه و چیدمان فروش


 مشاور فروشگاه، مهندسی فروش و چیدمان فروش
مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،
مدرس دانشگاه، مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط مهندس علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش

توسط علی خویه

مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

معرفی علی خویه

مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش - با بیش از 18سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از 200 پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی .......

روزمه فعالیت های آقای علی خویه در مراکز خرید
کتاب مدیریت فروشگاه ، چیدمان و مهندسی فروش

شرح فعالیت ها و تجربیات آقای علی خویه در زمینه مراکز خرید و فروشگاه ها www.hypermarketing.ir
1- مشاور فروشگاه های زنجیره ای شهروند و غرفه های داخلی پوشاک و لوازم خانگی و ...
2- مشاور و مجری برنامه های فروش بازاریابی و برندینگ در مجموعه فروشگاه های هاکوپیان
3- مشاور و مدرس فروشگاه اکسیر میدان ونک و مجموعه آقای تراب
4- مشاور و مدرس و مجری فروشگاه های زنجیره ای اتکا در زمینه فروش آموزش و ....
5- مشاورو مدرس فروشگاه زنجیره ای هایپر استار
6- مشاور مجموعه فروشگاه های نوین چرم
7- مشاور مجموعه فروشگاه های چرم مشهد
8- مشاور و مدرس فروشگاه های رویال
9- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های زنجیره ای رفاه
10- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های دارکوب در استان های مختلف
11- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های برند مای
12- مشاور و مجری و مدرس مجموعه فروشگاه های فایتر
13- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های لاوین
14- مشاور و مدرس و مجری مجموعه فروشگاه های فرشته
15- مشاورمجری و مدرس مرکز خرید لاوین
16- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید نگاه
17- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید ساوالان
18- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید ستاره در چند استان
19- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید خلج فارس بندر بوشهر تهران ساری و...
20- مشاور و تدریس در مرکز خرید پالادیوم
21- مشاور و مدرس فروشگاه های مختلف کوچک و بزرگ در سراسر ایران در حوزه های لوازم خانگی پوشاک مبلمان آرایشی و بهداشتی عذایی سیسمونی تزیینات دکوراسیون لوستر صوتی تصویری لوازم برقی صنعتی ساختمانی طلا و جواهرات و ....
22- مرکز خرید پالادیوم
23-دپارتمان استور روشا

کتاب مدیریت فروشگاه ، چیدمان و مهندسی فروش نویسنده:علی خویه

مدیریت فروشگاه، مدیریت خرده فروشی اصول و تکنیک های فروشگاه داری و مغازه داری چیدمان فروش، مدیریت فروش، مدیریت فروشگاه های زنجیره ای، اصول و تکنیک های سوپرمارکت داری و مدیریت سوپرمارکت و مغازه های خرده فروشی، تجهیزات و مواد غذایی، پزشکی، آرایشی، بهداشتی، مصالح صنعتی و ساختمانی،کیف و کفش و پوشاک، تجهیزات صوتی تصویری و منزل، دکوراسیون و معماری فروشگاه ها و محل کسب و کار های مختلف بازاریابی و برندسازی فروشگاه زنجیره ای و هایپرمارکت
کتاب مدیریت فروشگاه ، چیدمان و مهندسی فروش


مشاور هایپر مارکت , راه اندازی هایپر مارکت , آموزش هایپر مارکت , استقرار هایپر مارکت , مدیریت فروشگاه , ۱ , خرده فروشی , طراحی فروشگاه , مدیریت فروش , چیدمان فروشگاه , مهندسی فروشگاه , دکوراسیون فروشگاه , مرچندایزینگ , برنامه ریزی فروشگاه , مکان مرکز خرید , بازاریابی فروشگاه زنجیره ای معماری فروشگاه زنجیره , بازاریابی هایپر مارکت , معماری هایپر مارکت , برنامه ریزی و مدیریت هایپر مارکت , طراحی و اجرا هایپر مارکت ,

گروه مشاوران مدیریت شرکت مشاوره مدیریت gmas
متشکل از اساتید برتر دانشگاه ها، مدیران عالی باتجربه و حرفه ای صنایع وسازمانهای مختلف، کارشناسان و متخصصان خبره، مدرن و به روز ایران و جهان
09122991608
با سرپرستی مهندس علی خویه و با پشتوانه یک دهه تجربه و فعالیت مشاوره تحقیق آموزش و اجرا در زمینه مدیریت بازاریابی مهندسی فروش و نیز مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) در سازمانهای ملی و بین الملی در صنایع مختلف تولیدی خدماتی صنعتی کشاورزی و ... از جمله شرکت های پخش توزیع فروش مویرگی ، بانک ، سرمایه گذاری ، مخابرات، تاسیسات، آموزش عالی، بیمه، کشاورزی، نفت و گاز، تولیدی، بازرگانی، صادرات و واردات، لیزینگ، صنایع غذایی، فناوری اطلاعات و ... تاسیس شده است.هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.

سوابق گروه:
ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، برنامه بازاریابی،مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، دوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش، پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان، طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش، تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آناليز دلايل شكست روشهای اجرایی در جذب مشتريان جدید، بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ايجاد واحد CRM اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان ، شناسايی نيازهای مشتريان و جلب اعتماد آنها برای خريد، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد، تکنیک های رفتار شناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش، طبقه بندی انواع مشتریان و تکنیک های فروش به آنها، طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش، طراحی عملیات ستادی فروش، اجرای مناسب ترین وساده ترین روشهای فروش و بازاریابی، مشاوره در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و فروش
اصول و فنون مذاکره اصول و فنون مذاکره
دروه ی جامع آموزش فروش و تکنیک های فروش دوره آموزش مذاکره تلفنی، فنون و تکنیک های مذاکره تلفنی
فروش حرفه ای

دروه ی جامع آموزش فروش و تکنیک های فروش دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای
دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای

دروه ی جامع آموزش فروش و بازاریابی دوره های آزاد و MBA (مرکز آموزش­های کاربردی)
دوره آموزش فروش و بازاریابی

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

طراحی سوپرمارکت 

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که وارد فروشگاه خرده‌فروشی زنجیره‌ای شوید و خیلی بیشتر از مقداری که برایش برنامه‌ریزی کرده بودید یا پول کنار گذاشته بودید خرید کنید؟ به نظر می‌رسد که مدیران و صاحبان فروشگاه‌های خرده‌فروشی بزرگ به خوبی می‌دانند که فضای فروشگاه خود را چگونه طراحی کنند و کالاها را به چه نحو به نمایش بگذارند تا شما به عنوان مشتری، مجذوب و به خرید بیشتر ترغیب شوید. 

به‌راستی چه رازی در پسِ این قضیه است؟ در این‌جا به چند مورد از نکاتی اشاره می‌کنیم که از طرف متخصصان و محققان حوزه‌ی خرده‌فروشی ارائه شده‌اند:

 

1. ویترین‌ها را برق بیندازید!

بسیاری از خرده‌فروش‌ها برای نمایش فروشگاه و کالاهایشان از ویترین استفاده نمی‌کنند و به مشتری این امکان را نمی‌دهند که بتواند حتی از بیرون فروشگاه، فضای داخلی آن، دکوراسیون و کالاهای موجود را ببیند. به گفته‌ی خانم لیندا کاهان، مشاور طراحی و عرضه‌ی کالای شرکت Cahan & Co : ”درست همان‌طور که چشم‌های شما پنجره‌ی درون شما هستند و احساسات و افکار درونی‌تان را در معرض نمایش دنیای بیرون می‌گذارند، ویترین و شیشه‌ی نمای فروشگاه شما نیز پنجره‌ و چشم‌های فروشگاه شما هستند. هر پنجره‌ای باید حرف و پیامی برای گفتن داشته باشد.“

برای اینکه ویترین و نمای فروشگاهیِ جذاب و گیرایی داشته باشید، از تِم و طرح تک‌رنگ استفاده کنید تا هم توجه رهگذران را جلب کنید و هم بتوانید تصویر خاص و شفافی را از فروشگاه‌تان در ذهن آنها القا کنید. این کارشناس معتقد است، ”از پخش و پلا کردن لوازم و خرده کاغذهای تزئیناتی و جاگیر اجتناب کنید، چون در کار خرده‌فروشی در فروشگاه‌ها، فضا و جای کافی برای چیدمان و عرضه‌ی کالاها بسیار حائز اهمیت است. اگر سعی کنید به زور تعداد زیادی کالا را در فضای کوچک ویترین فروشگاه‌تان جای دهید، این صحنه می‌تواند بسیار توی ذوق مشتریان بزند. ویترین، جای تعداد محدودی از کالاهای خاص است که قرار است مشتری را به داخل فروشگاه‌تان بکشانند.

 

2. در نگاه اول، مشتری را قفل کنید!

وقتی مشتری وارد فروشگاه‌تان می‌شود، باید بتوانید با نمایش کالاهایی خاص به نحوی خاص، باعث شوید که مشتری از سرعت خود بکاهد و زمان بیشتری را در فضای فروشگاه سپری کند که این باعث خرید بیشتر می‌شود. بعضی فروشگاه‌ها از بنرهای رنگارنگ فصلی برای معرفی کالاهای جذاب خود استفاده میکنند. برخی دیگر نیز در همان ورودی فروشگاه، کالاهایی را از بسته‌بندی خود بیرون می‌آورند تا مشتریان بتوانند به آن کالاها دست بزنند، از نزدیک ببینند و کار کردن با آنها را از نزدیک تجربه کنند. گاهی هم میوه‌ها و سبزیجات تازه، یا خوراکی‌های خوشمزه‌ای را در معرض نمایش می‌گذارند تا مشتری بتواند از آنها بچشد و به خریدشان ترغیب شود. اگر نتوانید همان ابتدا، سرعت مشتری را کم کنید، او با همان سرعتی که وارد فروشگاه شما شده، از آن خارج خواهد شد و خرید قابل توجهی نخواهد کرد.

آقای پت جانسون، مدیر شرکت خدمات مشاوره‌ای  Outcalt & Johnson معتقد است که انباشته کردنِ  فضای ورودی فروشگاه، نه تنها منظره‌ی ناخوشایندی به فروشگاه می‌دهد، بلکه باعث می‌شود مشتری نتواند در بدو ورود، قسمت‌های دیگر فروشگاه را ببیند. اگر مشتری از منظره‌ای که در همان ابتدای ورود به فروشگاه می‌بیند خوشش نیاید، به احتمال زیاد، از همان جا برمی‌گردد و به سایر قسمت‌های فروشگاه مراجعه نمی‌کند. توصیه میشود که در قسمت ورودی فروشگاه، از قفسه‌های ظریف، کم‌عرض و کم‌ارتفاع برای عرضه کالاهایتان استفاده کنید تا هم فضای ابتدای فروشگاه، پُر به نظر برسد و هم مشتری بتواند از ویترین، سایر قسمت‌ها را ببیند و به ادامه‌ی سفر درون‌فروشگاهیِ خود ترغیب شود.

 

اسرار موفقیت فروشگاه خرده‌فروشی زنجیره‌ای - قسمت دوم

خرده فروشی 

در مطلب قبل  توضیح دادیم که صرف نظر از اینکه چه کالاهایی را برای فروش در فروشگاه‌تان عرضه می‌کنید، بسیار بسیار مهم است که فضای فروشگاه‌تان تا چه اندازه می‌تواند روی ذهن مشتری تأثیرگذار باشد و با چه روش‌ها و ریزه‌کاری‌هایی می‌توانید مشتری را به ماندن و بیشتر خرید کردن ترغیب کنید. توجه به برخی نکات است که باعث می‌شود فروشگاه‌هایی که در یک خیابان فعال هستند، با وجود کالاهای مشابه، سودآوری و موفقیت متفاوتی را تجربه کنند. 

 در اینجا، به موارد دیگری از این نکات اشاره می‌کنیم:

 

3. مشتری را به سمت راست فروشگاه بکشانید!

خرده‌فروش‌ها بایستی فروشگاه خود را به نحوی طراحی کنند که مشتری را به سمت راستِ فضای ورودی به فروشگاه هدایت کنند. مطالعات نشان می‌دهند که بسیاری از مشتریان به محض ورود به فروشگاه، ناخواسته ابتدا به سمت چپ نگاه می‌کنند و سپس نگاه خود را به سمت راست متمایل می‌کنند. آقای دایکس، مدیر مؤسسه برندسازی خرده‌فروشی Ikonic Tonic در لس‌آنجلس معتقد است که در ادامه‌ی این حرکت چشمی، معمولا مشتریان ترجیح می‌دهند به سمت راست فروشگاه حرکت کنند و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت، در فضای فروشگاه دور بزنند.

برای مثال، فروشگاه خرده‌فروشی شیک و مجللی را تصور کنید که در آن، مشتریان به محض ورود، با قفسه‌های گل‌های تازه و خوشبو در سمت راست فروشگاه مواجه می‌شوند و با استشمام بوهای دلنشین و تماشای زیبایی این گل‌ها، خاطرات خوشی در ذهن انها تداعی می‌شود و این حس خوشایند می‌تواند به خرید بیشتر آنها منجر شود. بنابراین، هم القای حس خوشایند به مشتریان و هم ترغیب آنها با استفاده از کالاهای جذاب می‌تواند آنها را به سمت راست فروشگاه بکشاند تا از آنجا به سفر خود در خلاف جهت عقربه‌های ساعت ادامه دهند. 

در فروشگاهی قدیمی در تگزاس، مشتریان به محض ورود، با فضایی شبیه به لابی هتل روبرو می‌شوند که در آن میز گرد و بزرگی قرار گرفته و روی میز، کالاها و محصولات جذاب فصلی چیده شده است. مشتری در اولین برخورد با این میز، با خود فکر می‌کند که از چپ به راست میز بچرخد یا برعکس. در این هنگام است که با راهروی عریضی روبرو می‌شود که در سمت راست میز گرد ساخته شده است که مشتری را به حرکت گردشی از راست به چپ فروشگاه ترغیب و راهنمایی می‌کند.

 

4. مشتری را بلاتکلیف رها نکنید!

بسیاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی فراموش می‌کنند که در انتهای راهروهای منتهی به پایان قفسه‌ها، دکوراسیون، بنر، تابلو یا علائمی بگذارند که مشتری را به جهت درستی هدایت کنند. خانم کاهان معتقد است که در بسیاری از این فروشگاه‌ها، به راهروهایی برمی‌خوریم که در انتهای آنها، مشتری یا با دیوار صاف روبرو می‌شود، یا با درب انبار فروشگاه یا سرویس بهداشتی!

آقای دایکس نیز معتقد است که گاهی می‌توان مشتری را در مسیر راهروی طولانی هدایت کرد تا در انتها، او را به بخش دیگری از فروشگاه که عمود بر این راهرو باشد راهنمایی نمود. در واقع، این راهروها نه تنها فضایی برای بازدید و انتخاب کالاهای قفسه‌ها مجاور هستند، بلکه می‌توانند به عنوان مسیری تلقی شوند که مشتری را ملزم می‌کند تا در آن مسیر تعیین‌شده حرکت کند و در انتها به نقطه مورد نظر ما برسد.

خرده فروشی 

در مطلب قبل درباره‌ی تأثیر نوع و ساختار طراحی فضای فروشگاه خرده‌فروشی صحبت کردیم و اینکه چگونه می‌توانیم با اعمال تغییرات جزئی در چیدمان کالاها و طراحی قفسه‌ها و راهروها، مشتری را در جهت مورد نظر خود تغییر بدهیم و از این طریق، مدت زمان حضور او و در نتیجه میزان فروش را افزایش دهیم. 

 در اینجا به نکات دیگری اشاره می‌کنیم که می‌توانند به موفقیت و رونق فروش در فروشگاه‌های خرده‌فروشی کمک کنند:

 

5. به فروشگاه‌تان زاویه بدهید! 

خانم کاهان می‌گوید، ”درست است که چیدن قفسه‌ها به طور موازی با دیوارهای اصلی فروشگاه کارایی بیشتری به این سازه‌های درون‌فروشگاهی می‌بخشد اما گاهی با چیدن قفسه‌ها به صورتی که نسبت به هم زاویه داشته باشند می‌تواند به لحاظ دیداری برای مشتریان جذاب‌تر باشد. شکل ایده‌آل این است که یک قفسه‌ی میانی در فروشگاه در نظر بگیرید و از دو طرف، سایر ردیف‌های قفسه‌ای را به نسبت زاویه‌ای مشخص با این قفسه میانی، قرار دهید به طوری که با هم تشکیل یک علامت پیکان (فِلِش) را بدهند که به دیوار انتهاییِ فروشگاه ختم می‌شود. البته زاویه دادن به قفسه‌ها فقط به شرطی امکان‌پذیر و مجاز است که قرارگیری قفسه‌ها به این شکل، برای مشتریان و گردش و رفت‌وآمد آنها در فضای فروشگاه مشکل ایجاد نکند.

 

6. بین کالاها فاصله دهید!

آقای دایکس معتقد است که بر اساس تحقیقات انجام شده، مشتریان بیش از 20 درصد از کالاهای عرضه شده در فروشگاه را اصلا نمی‌بینند، چه برسد به اینکه انتخاب و خریداری هم بکنند. او می‌گوید که وقتی تعداد زیادی کالا را در قفسه‌های طولانی و بدون هیچ فاصله‌ای در کنار هم تنگاتنگ می‌چینید، منظره‌ای شکل می‌گیرد که اصلاً خوشایند مشتری نیست و توجه او را جلب نمی‌کند. بنابراین او توصیه می‌کند که بین دو یا چند ردیف از کالاهای عرضه شده، فاصله در نظر بگیرید یا اینکه بین هر چند ردیف از کالاها، ایستگاهی را قرار دهید و با استفاده از بنرها و استندهای تبلیغاتی یا جذاب، این امکان را فراهم کنید تا چشم و ذهن مشتری فرصتی برای تنفس و تصمیم‌گیری و گزینش داشته باشد.

 

7. مشتری را در آغوش بگیرید!

آقای دایکس معتقد است که مردم به سمت شکل‌های گرد یا U شکل جذب می‌شوند. بنابراین بهتر است برای جلب نظر مشتریان به سمت علائم راهنما یا تبلیغاتی خاص در فروشگاه‌تان، آن‌ها را به صورت علائمی دایره‌ای شکل از سقف فروشگاه بیاویزید. همچنین می‌توانید از اشکال و سازه‌های Uشکل به عنوان پس‌زمینه‌ی دکوراسیون فروشگاه‌تان استفاده کنید، برای مثال، از دیوارهای کاذبی استفاده کنید که ارتفاع کمی دارند و لبه‌های آنها در هر دو طرف، کمی رو به جلو آمده و انحنایی Uشکل را در آن نقطه ایجاد می‌کنند. با ایجاد چنین شکل‌هایی می‌توانید این حس را به مشتری بدهید که آن سازه‌‌ی کنار دیوار مثل شخصی که دستانش را برای در آغوش گرفتن آنها باز کرده، می‌تواند حس در آغوش گرفته شدن، امنیت و دوست داشته شدن را به آنها القا کند. مشتریان با دیدن چنین کنج‌های آغوش‌مانندی، علاقمند می‌شوند که وارد آنها شده و این حس خوشایند را تجربه کنند.

چنین فضاهایی، در هر شکل و اندازه‌ای که باشند، می‌توانند از آن حس ناخوشایند و خسته‌کننده‌ی رویارویی با قطاری از کالاها و قفسه‌های در هم فرورفته و گیج‌کننده بکاهند و مثل ایستگاهی برای استراحت فکری و دیداریِ مشتریان عمل کنند تا امکان، فرصت و فضای بیشتری برای تصمیم‌های بهتر و خرید بیشتر برای آنها فراهم شود. امروزه در بسیاری از فروشگاه‌ها، از این سازه‌های Uشکل و آغوش‌مانند برا جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش استفاده می‌شود. توجه به نکات این مطلب و شماره‌های 1 و 2 آن، می‌تواند به درصد بالایی از تغییر مثبت در میزان فروش و رونق و محبوبیت و جذابیت بیش از پیش فروشگاه شما منجر شود.

 

 

تهیه و تنظیم در تحریریه ریتیل ایران

منبع: www.entrepreneur.com

موافقین ۰

کانال تلگرام فروشگاه داران. مدیران و پرسنل فروشگاه ها و مراکز خرید و مجتمع های تجاری

مخالفین ۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی