مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

طراحیِ فروشگاه… چرا و چگونه؟

خرده فروشی 

تقریباً سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های چندمنظوره و هایپرمارکت‌ها شبیه به هم هستند، البته از این لحاظ که در هر سه، چیدمان و دکوراسیون داخلی می‌تواند به افزایش فروش منجر شود.

 با در نظر گرفتن اهداف فروش، و رعایت برخی معیارها و استانداردها در آرایش داخلی فروشگاه می‌توان علاوه بر افزایش فروش عادی، فروش تکانشی (ترغیب مشتری برای خرید کالاهایی که از قبل تصمیمی برای خریدِ آنها نداشته است) را نیز افزایش داد. اگر محل‌هایی که برای چینشِ تجهیزات فروشگاهی و قفسه‌های فروشگاه در نظر می‌گیرید درست باشند، دستِ‌کم 15 درصد به فروش‌تان افزوده خواهد شد.

بهترین روش برای چیدمان فروشگاهی این است که کالاهای ضروری را در چهارگوشه‌ی فضای فروشگاه قرار دهید و کالاهای جذاب را درست در معرض دید مشتری. با رعایت این دو نکته می‌توانید از مؤثر بودن چیدمان فضای فروشگاه خود مطمئن باشید.

 

 الگوی اولیه

اصل اولیه در چیدمان فروشگاهی این است که همه چیز باید به گونه‌ای آرایش یابد که هم فضای بیشتری فراهم شود و هم فروش بالاتر رود. چیدمان درون‌فروشگاهی به چند بخش اصلی تقسیم می‌شود: بخش گوشت، بخش لبنیات، بخش محصولات منجمد، بخش محصولات یخچالی، محصولات خانگی، محصولات کنسرو و کالاهای بسته‌بندی شده، مواد غذایی تازه‌پخت‌شده، پیشخوان خدمات، گنجه‌ها و قفسه‌ها، فضاهای پشتیبانی، دفاتر و اتاق‌های امور اداری، اتاق‌های استراحت و رفاه پرسنل و ….

 مشتریان در حینِ راه رفتن در فضای فروشگاه و در میانِ راهروهای میان قفسه‌ها، تمایل دارند که همگام با جریان سایرِ مشتریان حرکت کنند. مشتریان دوست دارند همگام با این جریان، به سرعت به قسمت‌های مختلف فروشگاه بروند و هر چیزی را که در فهرست خریدشان دارند بدون فوتِ وقت بردارند. بنابراین دکوراسیون داخلی فروشگاه باید به‌گونه‌ای طراحی شود که ضمن تسهیلِ جریانِ حرکت مشتریان، آنها را ترغیب کند که علاوه بر کالاهای داخل فهرست‌شان کالاهای بیشتری را بردارند، و تجربه ثابت کرده که با چیدمان درست فضای فروشگاه، اغلب این اتفاق می‌افتد.

 کارکرد سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها به گونه‌ای است که مشتری را با طراحی‌های داخلیِ خاصِ خود، به سفر در سراسرِ فروشگاه ترغیب کند و در نهایت به صندوقِ پرداخت بکشاند. فکر کنید و به خاطر بیاورید که وقتی اولین قدم را داخل فروشگاه می‌گذارید چه می‌بینید؟ در حالت عادی، مسیری یک‌طرفه را پیش روی‌تان می‌بینید. بنابراین اگر تصمیم دارید که سوپرمارکت خودتان را طراحی کنید، باید از تجربیاتی که خودتان هنگام خرید از فروشگاه‌های خرده‌فروشی داشته‌اید استفاده کنید و به نوع خاصِ بازاریابی که بر اساسِ کالاهایی که در هر دو طرفِ راهروهای فروشگاه در جریان است، توجه داشته باشید.

 

 سادگی و دسترسیِ آسان، رمز موفقیتِ چیدمان و دکوراسیون فروشگاهی

 صرف انرژی و زمان و حوصله‌ی زیاد برای یافتنِ کالای مورد نیاز برای هر مشتری‌ای آزاردهنده است. همه‌ی تلاش‌ها و طرح‌ریزی‌ها در ترسیمِ ساختارِ درونی فضای فروشگاه خرده‌فروشی، چه سوپرمارکت و چه هایپرمارکت، این است که مشتری به‌راحتی بتواند در راهروهای فروشگاه بگردد و کالاهای مورد نظرش را پیدا و انتخاب کند. از آنجایی که مشتریان هر روز، هر هفته و شاید هر ماه در فضای فروشگاه سفر کوتاهی را دارند، بنابراین می‌دانند که چه کالایی در چه نقطه‌ای واقع است، و این سهل‌الوصول بودنِ کالاها، مشوق خوبی برای مشتریان است.

 مطالعه‌ای که روی رفتارشناسیِ مشتریان در سوپرمارکت و هایپرمارکت انجام شد نشان می‌دهد که حدود دو سوم از کالاهایی که مشتریان از این فروشگاه‌ها خریداری می‌کنند، هیچ برنامه و تصمیم قبلی برای خریدِ آنها نداشته‌اند. چیدمان و دکوراسیون داخلیِ فروشگاه‌های خرده‌فروشی، مانند سوپرمارکت‌ها، نه تنها بر اساس این مطالعات رفتارشناختی است، بلکه ترغیب و تشدیدکننده‌ی این رفتارهای پیش‌بینی‌نشده هم هست.

اصولی مانند قرار دادن کالاهای خاص در محل ورودیِ سوپرمارکت، چیدن شیر و لبنیات در قسمت انتهاییِ فروشگاه، عرضه‌ی شکلات و آدامس در اطراف صندوق سوپرمارکت و آویختن یا چسباندنِ علائم و تابلوهای اطلاع‌رسانی در قسمتِ بالای هر راهروی سوپرمارکت، و سایر ابعادِ طراحی فروشگاه، همگی در جهت ترغیب مشتری به کشف و خریدِ کالاهایی خاص بدونِ برنامه و تصمیمِ قبلی هستند. هدف از مطالعات و نوآوری‌هایی که در حوزه‌ی طراحی فضای فروشگاه خرده‌فروشی و دکوراسیون آن انجام می‌شود، این است که مشتری زمان بیشتری را در فروشگاه سپری کند و از این طریق، احتمال اینکه با کالاهای بیشتری برخورد کند و خریدِ بیشتری داشته باشد بالاتر رَود.

 

تهیه و تنظیم در تحریریه ریتیل ایران

منبع : www.cres.vn

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی