مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

چگونه فناوری، سبد خرید شما را پر از کالا خواهد کرد

 خرده فروشی

 

سوپرمارکت‌ها در جستجوی ابداع و بکارگیریِ روش‌های هوشمندانه‌ای برای آسان‌تر کردنِ تجربه‌ی ‌خرید مشتریان هستند. پنیر و کره و مربای صبحانه تمام شده و همسرتان هم چیز زیادی از شکلات صبحانه و خامه باقی نگذاشته است و به‌زودی همه چیز در آشپزخانه‌تان ته خواهد کشید. اما نگران نباشید! 

 کافیست دستگاه اسکنر خود را بردارید و ظرف یا جعبه‌ی نگهداری مواد غذایی‌تان را قبل از آنکه به انتها برسد اسکن کنید. اسکنر شما با ”حساب مشتری“ شما در سوپرمارکت هماهنگ و متصل است و با اتمام پنیر و کره و مربا در یخچال‌تان، این کالاها بلافاصله در فهرست خریدتان قرار می‌گیرند. شاید تخم‌مرغ، شیر و نان شیرمال هم دارد تمام می‌شود. می‌توانید آن‌ها را هم به کالاهای اسکن‌شده‌تان اضافه کنید.

سؤال اینجاست که آیا این ابزار می‌تواند زندگی مشتریان را آسان‌تر کند یا حتی از برخی جهات برای مشتریان سرگرم‌کننده باشد؟ به عقیده‌ی مدیر یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی، که مراحل آزمایشی این سیستم را پشتِ سر می‌گذارد، پاسخ به این سؤال مثبت است. به گفته‌ی ابداع‌کننده‌ی این سیستم، هدف از راه‌اندازیِ آن، جداسازیِ فرآیند خرید از کامپیوترهای خانگی و اینترنت، و امکان‌پذیر کردنِ خرید و تهیه‌ی مایحتاج منزل در فضای آشپزخانه است. سازندگان این سیستم قصد دارند آن را به ابزار تشخیص صدا هم مجهز کنند تا فقط از طریق بیانِ صوتیِ کالاهای مورد نیاز، سیستم به طور خودکار کالاها را به فهرست خرید فروشگاه وارد کند.

البته هدف از همه‌ی این نوآوری‌ها، تقویتِ حس لذت و سرگرمی در فرآیندخرید نیست. خرده‌فروش‌ها، از سوپرمارکت گرفته تا فروشگاه‌های کالاهای لوکس، به هر شیوه، ابزار و فناوری‌ای متوسل شوند تا بتوانند تجربه‌ی خرید را دیجیتالی‌تر و شخصی‌تر کنند. هدف از این تلاش مستمر، وفاداری مشتریان به برندهای مورد نظر خرده‌فروش‌ها و افزایش فروش است.

برای مثال، فروشگاه‌های زنجیره‌ای تسکو، صفحه‌های نمایش لمسیِ عظیمی را در ابتدا و انتهای راهروهای فروشگاه قرار داده است که به ”راهروهای بی‌پایان“ معروفند و امکان خرید اینترنتی آنلاین و نامحدود در فضای فروشگاه را برای مشتریان فراهم می‌کنند. درست همانطور که وقتی به فروشگاه اینترنتی مراجعه می‌کنیم، پیام‌های تبلیغاتی ناگهان در مقابل چشم‌هایمان نمایان می‌شوند، از این پس، سیستم‌های حسگر خاصی که به iBeacons موسوم هستند، در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، همین کارِ پیام‌های تبلیغاتی را انجام خواهند داد، به‌طوری که وقتی در میان قفسه‌های سوپرمارکت راه می‌روید، از کنارِ هر کالایی عبور می‌کنید، پیامی تبلیغاتی درباره‌ی آن کالا بر صفحه‌ی تلفن همراه‌تان نقش می‌بندد و به شما پیشنهاد می‌کند که فلان شکلات فندقی را که هفته‌ی گذشته خریداری کردید و اکنون در مقابل چشمانِ شماست، بخرید! یا اینکه فکر خوبی است که یک بسته خامه، که تخفیف هم خورده است، بخرید و با مربای توت‌فرنگی‌ای که داخلِ چرخ خرید فروشگاهی‌تان است صرف کنید!

به گفته‌ی یکی از مجریان این طرح، ”با استفاده از iBeacons می‌توانیم فروشگاه‌های حضوری و دنیای آنلاین را در کنار هم داشته باشیم و از تعامل میان آنها به اهداف مورد نظرمان برسیم.“ فروشگاه‌های کالاهای لوکس و مد روز هم از قافله عقب نمانده‌اند. برای مثال، فروشگاه Burberry در لندن، تراشه‌هایی را داخل کت و ساک دستیِ مشتریان قرار می‌دهد تا هر گاه مشتریان در اطرافِ آینه‌های به‌اصطلاح جادوییِ داخل فروشگاه کالاهایی را پرو یا امتحان می‌کنند، این آینه‌ها به صفحه‌نمایش‌های دیجیتال تبدیل می‌شوند و اطلاعاتی را در مورد کالای مورد نظر مشتریان به آنها نمایش می‌دهند.

نسل بعدیِ این آینه‌های جادویی یا همان صفحات نمایش هوشمند به شما این امکان را خواهد داد خودتان را در ترکیب‌های مختلفی از رنگ‌های لباس یا زیورآلاتی که پوشیده‌اید ببینید، یا حتی ساک‌دستی‌های متفاوت، آرایش چهره و گوشواره‌های مختلفی را تجربه کنید و در نمایشگر ببینید. حتی می‌توانید تصویر خودتان با این لباس‌ها، آرایش‌ها و زیورآلات مختلف را همان‌جا در فروشگاه، از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با دوستان‌تان شِر کنید. حتی این سیستم به حدی هوشمند است که از طریق دوربین‌های مختلف، ظاهرِ شما را از زوایای مختلف بررسی کند و بگوید که تیپ و ظاهرتان در کدام قسمت اِشکال دارد و با پوشیدنِ چه کالایی می‌توانید آن اشکال را برطرف کنید، یا اینکه کدام لباس یا کالا می‌تواند مکملِ آنچه به تن کرده‌اید باشد یا چه چیزی با چه چیزی بیشتر می‌آید و به جذابیت شما می‌افزاید!

بخش‌هایی از فروشگاه‌ها که لوازم آرایشی و زینتی عرضه می‌کنند، از این فناوری‌ها استفاده کرده‌اند، به‌طوری که به مشتری کمک می‌کنند تا از میان انبوه گزینه‌های پیش رو، بتواند کالای مورد نظرش را شناسایی و خریداری کند. بسیاری از مشتریان تحمل و حوصله‌ی سماجت‌ها و پُرحرفی‌های فروشندگان را ندارند، بنابراین سیستم‌هایی نصب شده‌اند تا ابتدا از طریق صفحه نمایش، انتظارات مشتری، طرح و مدل مورد نظر او یا مشکل پوست و مویی که برای معالجه‌ی آن به بخش آرایشی بهداشتیِ فروشگاه مراجعه کرده است را از طریق پرسیدن سؤالاتی از مشتری، مشخص کنند و سپس نسخه‌ای را برای او پرینت می‌گیرند و به این ترتیب مشتری متوجه می‌شود که چه محصولاتی برای او مناسب‌تر است.

البته به عقیده‌ی یکی از مجریان این سیستم‌ها، ”در بسیاری از فروشگاه‌هایی که این سیستم‌ها در آنها راه‌اندازی شده‌اند، عملاً این سیستم‌ها از دیدِ مشتری پنهانند، چون نه پرسنل فروشگاه برای به‌کارگیریِ آنها آموزشی دیده‌اند و نه برای استفاده‌ی صحیح از این سیستم‌ها به مشتری دستورالعمل شفافی ارائه می‌شود. اما در برخی فروشگاه‌ها نیز این سیستم‌های پیشرفته به خوبی مورد استفاده قرار گرفته‌اند تا هم فرآیند فروش را آسان‌تر کنند و هم مشتریان را به خریدِ کالاهایی ترغیب کنند که در حالت عادی، احتمال بسیار کمی وجود دارد که آن کالاها را انتخاب کنند.

 

منبع : www.theguardian.com

ترجمه و تنظیم : تحریریه ریتیل ایران ://retailiran.com/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی