این کتاب با آگاهی دادن شیوه های مدیریت فروش و فروشگاه، تکنیک های فروشندگی و فروشگاه مداری و اطلاع از مهندسی فروش و شیوه های اصولی و متناسب برای چیدمان فروش می تواند موفقیت را برای فروشگاههای زنجیره ای، شبکه ای، اینترنتی و تولیدکنندگان، بنگاههای اقتصادی و خدماتی پیش بینی و تضمین کند.
تهیه از انتشارات آگاه خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران تلفن 66965804 و 66467323و
جایگاه طراحی و چیدمان فروشگاه و محل کسب و کاردر بازاریابی و کسب و کار:
نحوه طراحی و چیدمان قفسه ها و ویترین ها درفروشگاه و محل کسب و کارمیتواندتاثیر مستقیمی بر افزایش سطح خرید مشتریان داشته باشد
یعنی با بر انگیختن و به اشتیاق آوردن مشتری ، می توان انگیزه او را برای خرید افزایش داد .
عوامل موثر در ایجاد انگیزه در مشتری شامل :
- پخش موزیک ملایم
- نمایش زیبای کالاها
- عطر خوش در محیط فروشگاه و محل کسب و کار
- وسایر عوامل انگیزشی مطابق با شرایط فرهنگی و اجتماعی منطقه
1- رنگ بندی و رنگ آمیزی فضاهای داخلی فروشگاه و محل کسب و کار، مطلوب و آرامش بخش باشد
2- نور پردازی باید متناسب با سلیقه و خواسته مشتریان هماهنگ شود و در سطح فروش ، لامپ سوخته و خراب وجود نداشته باشد
3- ویترین های مورد استفاده در سطح فروش یکسان بوده و از دکور یکنواختی برخوردارباشد .
4- نوع کالا – چیدمان و دکوراسیون غرفه ها مرتبا مورد ارزیابی قرارگیرد
5- فراهم نمودن تسهیلات مناسب و ویژه ای برای پاسخگویی به نیاز معلولین و سالمندان به طور مثال:
- ایجاد مکان مناسب برای نشستن و استراحت افراد سالمند
- حمل و نقل و جابجایی کالاهای افراد سالمند
- چاپ فیش خرید با حروف درشت برای آنها