مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

بخش هایی از کتاب طراحی و چیدمان فروش اصول فروشگاه مداری و مغازه داری علی خویه

محیط، بهداشت و ایمنی فروشگاه و محل کار

محیط بشر شامل عوامل فیزیکی- روانی است که هر کدام در وضعیت سلامتی بشر نقش مهمی دارند. یکی از عوامل تنیدگی‌زا در انسان، محیط کار وی است که می‌تواند دیگر حیطه‌های زندگی او را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

پژوهشگران بهداشت حرفه‌ای دریافته‌اند که شرایط و محیط فروشگاه و محل کار نه تنها موجب بیماری‌های حرفه‌ای می‌شوند، بلکه می‌توانند نقش بسیار وسیع و تعیین‌کننده‌ای در سلامت و بهداشت روان مشتریان و شاغلین داشته باشند.[1]

امروزه متخصصان ایمنی دریافته‌اند فرایندی که به طور مستمر از طریق اعمال مدیریت، منجر به بهبود کیفیت می‌شود دقیقاً همان فرایندی است که سالیان متمادی سعی در به کارگیری آن برای پیشگیری از صدمات انسانی، ضایعات مادی و وقایع زیست‌محیطی داشته است. در واقع بهبود ایمنی از طریق یکپارچه‌سازی با مدیریت کیفیت جامع امکان‌پذیر است. بهترین عملکرد ایمنی را هنگامی می‌توان به دست آورد که نظام‌های مدیریت کیفیت و اصول مدیریت ایمنی یکپارچه شوند. ارتباط چشم‌گیر بین اصول مدیریت کیفیت و اصول مدیریت ایمنی در فروشگاه و محل کار آشکار است. بهترین عملکرد فقط هنگامی قابل دستیابی است که یک تغییر فرهنگی یکپارچه و منسجم برای کیفیت یا ایمنی «در مسیری که یک فروشگاه یا سازمان به طور روزانه طبق آن فعالیت می‌کند» اجرا .......

 

ارگونومی در چیدمان فروش و فروشگاه مداری

ارگونومی به‏عنوان رشته‌ای از علوم که با به‏دست آوردن بهترین ارتباط میان مشتریان، کارگران و محیط کاری‌شان، مرتبط است تعریف می‌شود. ارگونومی با ارزیابی قابلیت‌ها و محدودیت‌های انسان (بیومکانیک و آنتروپومتری)، استرس‌های کاری و محیطی (فیزیولوژی کار و روانشناسی صنعتی)، نیروهای استاتیک و دینامیک روی بدن انسان (بیومکانیک)، احتیاط (روانشناسی صنعتی)، خستگی (فیزیولوژی کار و روانشناسی صنعتی)، طراحی و آموزش و طراحی ایستگاه کاری و ابزارها (آنتروپومتری و مهندسی)، سر و کار دارد. بنابراین ارگونومی از خیلی از علوم و مهندسی تشکیل یافته است.

ارگونومی فروش تلاش می‌کند تا با بازبینی سیستم‌های کاری، آنها را در جهت کاهش استرس‌ها وموانع فروش تغییر دهد.

 اصول ارگونومی در فروش و فروشندگی : طراحی تغییر، جایگزینی و نگهداری تجهیزات برای ارتقای بهره‌وری، زندگی کاری و کیفیت تولید طراحی و تغییر فضاهای کاری و فروشگاهی و جانمایی کاری و فروشگاهی برای سهولت و سرعت عملیات خدمات و فروش  

طراحی و تغییر روش‌های کاری شامل اتوماسیون و تخصیص وظیفه بین اپراتور و  فاکتورهای فیزیکی (گرما، سرما، صدا، ارتعاش، نور) در محل کار برای تولید بهتر و ایمنی کارکنان و مشتریان می‌باشد.

 

فاکتورهای استرس و نگرانی  در محیط‌ های فروش

هر محیط کاری، فاکتورهای استرس مخصوص خود را دارد. در زیر عوامل استرس شناخته شده در فروشگاه های و محل های فروشگاهی  ذکرشده است:

- پیچیدگی و تعداد ابزار مورد استفاده برای فروش

- وضعیت‌های محیطی غیرطبیعی (گرما، صدا، ارتعاش، روشنایی، مواد سمی و...)

- بار کاری فیزیکی و فکری نتایج بکارگیری ارگونومی

موارد زیر تعدادی از نتایج بکارگیری اصول ارگونومی در محل فروش است:

درک تأثیر مخصوص نوع فروش  بر جسم کارکنان ومشتریان

- پیش‌بینی پتانسیل اثرات طولانی مدت (یا تجمعی) فروش  بر جسم کارکنان و مشتریان

- ارزیابی تناسب محل فروشگاه  و ابزارها برای فروشندگان و مشتریان

- جنبه‌های بهداشتی ارگونومی پیشگیری از بیماری‌ها و اختلالات ناخواسته برای مشتریان و کارکنان

- بهترین استفاده از انرژی تلاش کاری

- بهترین استفاده از منابع و قابلیت‌های کارکنان و مشتریان

جنبه‌های اقتصادی ارگونومی در فروشگاه

- استفاده بهینه از انرژی که باعث کارایی بیشتر می‌شود

استفاده بهتر و بهینه ازامکانات فروشگاهی

- دوره‌های منظم کار و استراحت که باعث بهره‌وری بیشتر می‏شود

- حذف خستگی که باعث افزایش کیفیت کار می‌شود

 
 

موسیقی درمانی در فروشگاه

موسیقی درمانی فروش عبارت است از : کاربرد موسیقی و برنامه های موسیقی از جهت توان بخشی مشتریان برای خرید بیشتر و بهتر. از تعاریف گوناگونی که موسیقی درمانی توسط مراکز و انجمن های متفاوت ارائه شده به نوعی هدف از ابداع و کاربرد موسیقی درمانی به شکلی پویا بررسی شده است

 

Lisager

 

 

در کمترین زمان با حداقل سرمایه بهترین دکوراسیون و راه اندازی

 

از صفرتا 100

self-service restaurant [1]

 

 

  گرافیکی حروف بر روی ساختمانها و فروشگاهها


همانگونه که هنر معماری با مجسمه‌سازی و حجاری، ساختمان‌ها را زینت می‌دهد و به تهیه‌ی وسایل سودمند می‌پردازد، حروف گرافیکی نیز انتقال دهنده‌ی پیام و زیبایی می‌باشند. حروف گرافیکی برروی ساختمان‌ها، همراه با هنر معماری می‌تواند به تاثیرات ایجاد شده شدت بخشد. یک مهندس ساختمان از حروف گرافیکی نصب شده برروی ساختمان می‌تواند برای مقاصد خود و یا تاکید بر مطلبی، استفاده کند.
درست مانند بیان جمله‌ی «من اینجا هستم». استفاده از تمثال‌های یادبود حتی به بنا‌های کم اهمیت، اعتبار و ارزش خاصی می‌بخشد. با اینکه برقراری ارتباط از طریق هنر معماری نیاز به تشریح ندارد، با این حال استفاده از تعاریفی بر روی ساختمان‌ها می‌تواند همکاری و مشارکتی را که در ایجاد آن‌ها دخالت داشته است به نمایش بگذارد.
بسیاری از نمونه‌هایی که به تصویر درآمده‌اند جنبه‌هایی از هنر زیبایی‌شناسی طراحی گرافیکی حروف، در ارتباط با هنر معماری را نمایش می‌دهند. حروف گرافیکی با ترکیبی نسبتاً کوچک حتی برروی سطوح بزرگ نیز تاثیرگذار هستند. این حروف نشان می‌دهند که چگونه سطوح مختلف می‌توانند با جابجایی و تغییر حروف گرافیکی قرار گرفته برآن‌ها، مورد تایید و یا تاکید قرار گیرند و یا اینکه چگونه سطوح طراحی شده ممکن است به عنوان وسیله‌ای همیشگی برای انتقال پیام‌ها به کار روند.




علایمتجاریوسمبلهااغلبتضادشدیدیرابرچهارچوبطبیعیساختمانهاایجادمیکنند. قراردادنتصاویرشخصیتهاویاحروفگرافیکیمناسببررویدیوارهابهتکمیلکردنطرحهایگرافیکمحیطیکمکمیکند. گاهیطرحهایگرافیکیحروفبررویساختمانها،بخشیازهنرمعماریمیشوند.




حروف ممکن است از سنگ مرمر تراشیده شوند ودر پس زمینه‌ای از شیشه‌های مشبک قرار گیرند و یا با لامپ‌های چشمک‌زن ساخته شوند تا توجه عابرین را جلب کنند. گاهی ممکن است مشاغلی که در بدو تاسیس هستند از شیوه‌های کار برای طراحی گرافیکی حروف استفاده کنند. باید دید که یک طراح گرافیک برای وسعت بخشیدن به برقراری ارتباط با هنر معماری چگونه فعالیت می‌کند. در تصویر شماره‌ی (۱) طراحی حروف بر سر در ساختمان شرکت W.R.Grace ۸ co در شهر نیویورک را مشاهده می‌کنید، حروف به رنگ مشکی هستند و از ورق‌های آلمینیوم آبکاری شده به دست آمده‌اند و در حدود ۳(FT) بلندی دارند.
در تصویر شماره‌ی (۲) حروفی را مشاهده می‌کنید که بر سر در فروشگاه Georg Jensen (در خیابان Madison واقع در شهر نیویورک) نصب شده و به علت اجرای عملیات ساختمانی برروی آن‌ها پوششی محافظ قرار داده‌اند. این نمونه توسط انجمن AIGA به عنوان بهترین طرح گرافیکی معماری سال انتخاب شده بود. در تصویر شماره‌ی (۳) «لوگو تایپ» و نشانه‌ی به کار رفته بر سردر دومین بانک بزرگ جهان (ITI BANK) در نیویورک را مشاهده می‌کنید، این بانک اولین بانک ملی در شهر نیویورک است. در تصویر شماره‌ی (۴) حروف WTC را با ابعاد تقریبی ۸(FT) بر سر در ساختمان مرکز تجارت جهانی مشاهده می‌کنید.





● طراحی گرافیکی حروف بر روی ساختمان‌ها و فروشگاه‌ها
این حروف به شکل شبکه‌ای از خطوط عمودی از جنس آلومینیم ساخته شده‌اند. و مخفف کلمات Word Trade Center (مرکز تجارت جهانی) می‌باشد، طراح آن Kinneir می‌باشد، (این ساختمان در حادثه‌ی ۱۱سپتامبر از بین رفت) تصویر شماره‌ی(۵) نمونه‌ی بسیار جالبی از طراحی گرافیکی حروف برروی ساختمان می‌باشد که طراح آن Rudolph de harak است، او برای پوشاندن دیوار ساختمانی که بد شکل و بد نما بود ساعت بزرگی را طراحی کرد که ۷۲جعبه‌ی آلومینیومی را در بر می‌گرفت، ردیف بالا نشانگر اعداد ساعت و ردیف‌های پایین، دقایق و ثانیه‌ها را نشان می‌دهد و به وسیله‌ی روشن شدن چراغ‌های رنگی جعبه‌ها، می‌توانیم ساعات روز را تشخیص دهیم، اندازه‌ی هر جعبه حدود ۴(.FT) می‌باشد.


تصویر شماره‌ی (۶) نمای خارجی فروشگاه کفش Dolcis ( واقع در شهر لندن) را نشان می‌دهد که طراح آن Ellis E.Somake می‌باشد. کلمه‌ی Dolcis بر زمینه‌ای از سنگ قرار گرفته است و این نمونه پیوند میان معماری و طراحی گرافیکی حروف را به خوبی نمایش می‌دهد. در تصویر شماره‌ی (۷) «لوگو تایپ» «Xpress Way» و تصاویر گرافیکی که مقابل در ورودی به شاهراه مخصوص وسایل سریع السیر است را مشاهده می‌کنید. این مکان محلی برای عبور و مرور ماشین‌ها جهت سرگرمی و تفریح است. مسیرها با رنگ سفید بر زمینه‌ی قهوه‌ای نشان داده شده‌اند طراح آن Tom Graboski می‌باشد.
در تصویر شماره‌ی(۸) نمایی از ویترین شرکت Olivetti در شهر سانفرانسیسکو را مشاهده می‌‌کنید که کلمه‌ی Olivetti با حروف ساده‌ای برروی شیشه کار شده است، به کار بردن این حروف با شیوه‌ای بسیار ساده، با تولیدات این شرکت که دستگاه‌های تایپ می‌باشد بسیار هماهنگی دارد و به همین علت استفاده از حروف برجسته یا جالب توجه دیگر را غیر ضروری ساخته است. طراح آن Leo Lionni می‌باشد.



در تصویر شماره‌ی (۹) فرم‌های برجسته‌ی فلزی به همراه حروف B.g E.Kiefer بر سردر فروشگاه عرضه‌ی جارو و ابزار نظافت خانگی در شهر زوریخ را مشاهده می‌کنید طراحی این اثر توسط Ernest Keller که یکی از پیشگامان آثار گرافیکی سویس می‌باشد، انجام شده است.



www.aftab.ir
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی