مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

بررسی راهکارهای کلیدی فروشندگی از سوی مجله INC / فروشندگان موفق چه می کنند؟

بخش فروش یکی از ارکان مهم در زمینه بازاریابی است. به هر حال تمام فعالیت های یک شرکت یا موسسه در نهایت به نقطه فروش ختم می شود. توانایی اعضای این بخش در جذب مشتری و کسب درآمد برای شرکت ضمانت تداوم فعالیت آن برند را در پی دارد. در این مقاله «آماندا آبلا» در مجله INC  به بررسی راهکارهای تضمین  شده در زمینه فروش موفقیت آمیز در حوزه کسب وکار پرداخته است.

به عنوان یک متخصص در حوزه فروش اخیرا تجربه ای که برای بسیاری از فعالان حوزه صنعت آشناست از سر گذرانده ام؛ شکست در یک معامله فروش بزرگ.

فرآیند شکست بسیار واضح است. مشتری ابتدا جذب سرویس یا محصول تان می شود، مرحله تعیین قیمت و چانه زنی شروع شده و در نهایت هنگامی که در حال رویاپردازی در مورد درآمدتان از معامله هستید، همه چیز ناتمام رها خواهد شد. مواجهه رودررو با مشتری پا پس کشیده بسیار قابل درک تر از یک ایمیل است؛ ایمیلی که در آن فرد موردنظر از تغییر تصمیمش برای شما می گوید. در این هنگام شکستن مانیتور فکری طبیعی قلمداد می شود.

مسئله ای که در این گفتار در تلاش برای حل آن هستم، تصور اتفاقی بودن شکست در معامله فروش است. در واقع اغلب اوقات ما دیگران را در شکست گناهکار می دانیم یا اینکه سیر حوادث را طبیعی انگاشته و روی موقعیت های احتمالی پیش رو متمرکز می شویم. در اینجا پیش فرض من برای ورود به بحث شکست در فرآیند فروش به دلیل اشتباهات خودمان است. برهمین اساس با توجه به تجربه شخصی و پژوهش های صورت  گرفته در این زمینه به بررسی اشتباهاتی که به طور معمول باعث نابودی یک معامله بزرگ می شوند، خواهم پرداخت.

به راحتی تسلیم نشوید

گاهی هنگام مدیریت بخش فروش یکی از شرکت های محلی کالیفرنیا، مکالمه های کارمندانم را ضبط می کردم تا در موقعیت مناسب به واکاوی نحوه گفت وگوی شان بپردازم. نکته مهمی که پس از بررسی تعداد زیادی از این گفت وگوها فهمیدم، ترک صحنه معامله از سوی فروشندگان به راحتی آب خوردن بود. فقط کافی بود خریدار چنین جمله ای را به زبان آورد: «من از خرید منصرف شده ام و توان پرداخت چنین هزینه ای را ندارم»، آنگاه بی هیچ معطلی فروشنده تلفن را قطع می کرد. فراتر از این حتی ممکن بود فروشنده موردنظر کنترل بحث را از دست داده و به بیان عبارت های بی ربط بپردازد.

نکته مهمی که در این میان باید بدان توجه داشت، مفهوم اصلی عبارتی است که خریدار بر زبان می آورد. در بیشتر مواقع طرف مقابل واقعا از خرید منصرف نشده است، بلکه تنها تردیدهایی در مورد خرید محصول از شما یا سایر فروشندگان دارد.

شما به راحتی می توانید با کنترل این تردیدها مشتری تان را به مسیر سابق بازگردانید. به عنوان مثال، هنگامی که یکی از مشتری هایم در سال 2004 تردید زیادی در خصوص خدمات پس از فروش محصول داشت، من ضمانت های حقوقی شرکت را به وی نشان دادم تا خیالش از این بابت راحت شود. توجه داشته باشید که گاهی طرف مقابل به طور مستقیم در مورد تردیدهایش با شما صحبت نمی کند. در این هنگام وظیفه شما جست وجوی مشکل اصلی را ایجاب خواهد کرد.

[caption id="attachment_3216" align="alignnone" width="1300"]فروشنده, فروشگاه داران, مدیریت فروشگاه, فروشگاه داری, پرسنل فروشگاه, فروشنده, فروشگاه داران, مدیریت فروشگاه, فروشگاه داری, پرسنل فروشگاه,[/caption]

وقتی چشم اندازها صحبت می کنند

در این مرحله هوش انسانی نقش مهمی را در تئاتر فروش محصول ایفا می کند. اگر به چشم انداز پیش روی تان با دقت گوش دهید و داده ها را تحلیل کنید، نجات یک معامله تقریبا از دست رفته چندان دور از انتظار نخواهد بود.

بی توجهی بسیاری از فروشندگان نسبت به آنچه در میانه ماجرای معامله گفته می شود، مایه تعجب است. در واقع نکات بسیار مهمی در جریان فروش میان طرفین رد و بدل می شود که فروشندگان به دلیل تمرکز بیش از اندازه روی فروش به  آنها توجه نمی کنند.

گام نخست توجه به مفاهیم نهفته در جملات مشتری است. در واقع افراد به طور غیرمستقیم خواسته های مهم شان را مطرح می کنند و بی توجه به آنها در نهایت همه چیز را به باد می دهد. توصیه می کنم اندکی از عطش کسب سودتان بکاهید و به یاد داشته باشید که هدف اصلی و وظیفه تان خدمت رسانی به مشتری است نه خالی کردن جیبش به هر طریق ممکن.

گام دوم ارائه راهکار در برابر مشکل مشتری است. اگر وی نسبت به قیمت محصول تردید دارد به او اطمینان دهید که سطح قیمت های شما در حد معقولی قرار دارد. راهکار دیگر انعطاف در تعیین قیمت و چانه پذیری است. در هر حال کسب سود کمتر بهتر از هیچ خواهد بود. در مورد یکی از معامله های اخیر من تردید طرف مقابل در مورد ارزش محصول موردنظر بود. در نهایت با اندکی تعدیل پیشنهادم توانستم معامله را منعقد سازم. اگرچه در این مورد سود کمتری به دست آوردم، اما همین سود اندک هم بهتر از دست خالی بازگشتن به خانه بود.

HyperMarketing Sale (30)

روی ذهنیت مالی تان کار کنید

من به عنوان تحلیلگر حوزه فروش که سابقه فعالیت به عنوان فروشنده را داشته ام، همیشه روی انرژی و جنب وجوش زیاد در این حوزه تاکید کرده ام. اگر به دنبال یک کسب وکار آرام و بی دغدغه هستید، اگر موقعیتی با این شرایط وجود داشته باشد، مطمئنا فروش محصولات آن حوزه نخواهد بود. فعالیت به عنوان یک فروشنده مستلزم درک سریع و عمیق احساسات و رفتارهای دیگران است. توانایی انجام این کار مهارتی فراتر از درک مبادلات مالی و گردش پول در معاملات نیاز دارد.

تاکید من روی برقراری ازتباط نزدیک و صمیمانه با مشتری دقیقا به دلیل همین ماهیت پیچیده و فرامادی معاملات تجاری است. باید این اطمینان را به طرف مقابل دهید که طرف وی هستید، نه در مقابلش. اگرچه المان های مختلفی در کسب وکار دخیل هستند، با این حال اعتماد مهم ترین نقش را بازی می کند. اگر طرفین معامله به یکدیگر اعتماد داشته باشند، فرآیند عقد قرارداد و پایان معامله در کسری از زمان میسر خواهد شد. با این حال به منظور جلب اعتماد طرف مقابل باید در عمل کاری کرد، صرف صحبت از آن کافی نیست.

تاثیرگذارترین کاری که در این میان می توان انجام داد، صحبت در مورد واقعیت ها و پرهیز از اغراق های بی مورد است. اگر محصول تان ویژگی های محدودی دارد، مانور روی همان ویژگی ها معقول به نظر می رسد. تلاش برای توصیف محصول به صورتی که در حقیقت نیست، تنها مشتری را در گام نهایی ناامید و دلسرد خواهد کرد. در این مورد توصیه می شود پیشنهادهای خود را نه به عنوان یک فروشنده بلکه مشاور حوزه کسب وکار در اختیار مشتری قرار دهید. البته این امر به معنای فراموشی وظیفه اصلی تان نیست. هدف همچنان فروش یک محصول معین است، تنها راهکار از حالت جدی و خشک به فضایی معتدل و صمیمانه تبدیل خواهد شد.

سخن پایانی

به عنوان یک فروشنده امکان های گسترده ای برای فروش بیشتر پیش روی شماست. یکی از این امکان ها تبدیل معاملات از دست رفته به منبع درآمد است. همان طور که در این مقاله بیان شد، گاهی تلاش برای کسب سود آنقدر شدید است که فرد را نسبت به المان های مهم این حوزه کور می کند. اگر قصد دریافت درآمد مناسب و تبدیل مشتریان معمول به طرف همیشگی معاملات تان را دارید، توجه به منافع شان ضروری به نظر می رسد. بنابراین باید نقشی میان یک فروشنده و مشاور کسب وکار را اخذ کنید تا معاملات با سرعت هرچه بیشتر انجام شود.

  • منبع:INC مترجم علی آل‌علی forsatnet.ir
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

فروش بیشتر چگونه رخ می دهد / توانایی های یک فروشنده موفق

همواره در بازارهای پررقابت، افراد به دنبال ایجاد تمایز نسبت به یکدیگر هستند. با این حال بسیاری از این افراد در اندیشه انجام کارهای بزرگ به سر می برند که بدون شک زمان بر خواهد بود. با این حال افراد موفق با تکیه بر اقدامات و تغییرات کوچک کار خود را ادامه می دهند و همین موفقیت های به ظاهر ساده و پیش پا افتاده در نهایت باعث به وجود آمدن اتفاقی بزرگ خواهد شد. به همین خاطر همواره توصیه می شود اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشید تا در رقابت با سایرین همواره در مسیر پیشرفت قرار گرفته و از رقابت با آنها عقب نمانید.

جایگاه فروشنده برای شرکت به قدری با اهمیت است که به آن لقب تمام کننده را می دهند. در واقع تمامی اقدامات شما در راستای عرضه محصول است و فردی که به شکل مستقیم به این امر بپردازد فروشنده شرکت خواهد بود. به همین خاطر لازم است نسبت به آن توجه ویژه ای نشان داده شود. با این حال این شغل به دلیل آنکه همواره با مشتریان در ارتباط است، باید از توانایی هایی برخوردار باشد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

Sales Shopping (4)

1- توانایی ذهنی خود را بالا ببرید

بهترین فروشنده فردی است که اجازه ندهد مشتری بدون خرید از نمایندگی فروش خارج شود. این امر اگرچه غیرممکن به نظر می رسد با این حال واقعیت این است که فردی که از وقت خود می گذرد و وارد نمایندگی شما می شود، بدون تردید نیازی دارد که باید تأمین شود. با این حال افراد تا هنگامی که به اطمینان لازم دست پیدا نکنند، اقدام به خرید نخواهند کرد. به همین خاطر لازم است فروشندگان همواره جملاتی از پیش تعیین شده در خاطر خود داشته باشند تا مشتری را مجاب کنند خرید آنها انتخابی درست و مناسب خواهد بود. با این حال این امر به تنهایی کافی نبوده و این افراد باید اطلاعات کافی در رابطه با محصولاتی که به فروش می رسانند داشته باشند.

به همین خاطر اگر از حافظه ضعیفی برخوردار هستید لازم است تا با روش های مرسوم اقدام به تقویت و بهبود آن کنید. همچنین فروشندگان موفق همواره اوضاع را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و در کسری از ثانیه اقدامات بعدی خود را در راستای فروش محصول طرح ریزی می  کنند.

2- جذابیت داشته باشید

یک فروشنده نماینده شرکت و برند خود محسوب می شود، به همین خاطر لازم است تا به هر نحوی که شده شأن شرکت خود را حفظ کند. میز کاری شلوغ یا ظاهری ناآراسته بدون تردید مخاطب را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. با توجه به این امر که برخورد اول بسیار مهم است لازم است محیط فروشگاه و ظاهر خود را به نحوی تنظیم کنید که مورد قبول باشد. در این رابطه بهتر است خلاقیت های جذابی نیز داشته باشید تا مشتری از همان ابتدا حیرت زده شده و خود را در مکانی منحصر به فرد حاضر بداند.

Sales Shopping (3)

3- دلسوز باشید

به عنوان یک فروشنده در طول روز با افراد متفاتی از قشرهای متنوع جامعه رو به رو خواهید شد. این امر ارتباط برقرار کردن را مشکل خواهد ساخت، با این حال توجه داشته باشید که همه افراد از افرادی که به نوعی دلسوز آنها هستند، استقبال کرده و با دیدی مثبت به آن ها می نگرند. در همین راستا لازم است تا همواره خود را در موقعیت خریدار قرار داده و کارهایی را انجام دهید که دوست دارید برای شما نیز صورت گیرد. این امر در افراد حس خوبی را به وجود خواهد آورد و باعث خواهد شد تا با شما به نوعی ارتباط عاطفی برقرار کرده و این خود می تواند به تنهایی ضامن خرید مجدد آنها باشد.

4- با احتیاط رفتار کنید

همه ما از شخصیت از شخصیت خاص خود برخوردار هستیم و این امر به این معنا است که در موقعیت های مختلف واکنش های متفاوتی را از خود نشان خواهیم داد. با این حال فراموش نکنید که این مشتری است که ضامن بقای شرکت شما خواهد بود و حتی یک رفتار نادرست می تواند دلیلی کافی برای ترک برند شما باشد. این اتفاق با توجه به این امر که نیاز مشتری برطرف نشده است باعث خواهد شد تا آنها به برندهای رقیب مراجعه کنند. تحت این شرایط شما عملا با دو ناکامی مواجه خواهید شد، نخست آنکه مشتری خود را از دست داده اید و مورد دیگر آنکه به تعداد مشتریان رقبای خود افزوده اید. در همین راستا امروزه شرکت ها دوره های آموزشی رفتار با مشتری را برگزار می کنند تا فروشندگان خود همواره حتی در بدترین شرایط ممکن، طبق اصول حرفه ای عمل کنند.

HyperMarketing Sale (1e)

5- تمرکز خود را حفط کنید

شاید هیچ چیز به اندازه فروشنده ای حواس پرت  مشتری را مورد آزار قرار ندهد. بدون تردید افراد از زمان محدودی برخوردار هستند و اگر نتوانید در کثری از ثانیه پاسخگوی سوالات و خواسته های آنها باشید، آخرین مراجعه آنها را تجربه خواهید کرد. در همین راستا لازم است از انجام چندکار به طور همزمان خودداری کنید و فقط روی وظیفه اصلی خود متمرکز باشید. همچنین جواب دادن به گوشی تلفن هنگامی که مشتری  حضور دارد از رفتارهای رایج و در عین حال غیر حرفه ای فروشندگان محسوب می شود که باید آن را کنار بگذارید.

فراموش نکنید که مشتری باید همواره از جانب شما احترام را دریافت کند و این یک اصل غیرقابل تغییر است. با این حال برخی از افراد در قالب مشتری وارد می شوند و هدفی جز متشنج کردن جو ندارند، بدون تردید هدف آنها این است که شما رفتاری را انجام دهید که بتوانند به پشتوانه آن به برند شما ضربه بزنند. با این حال، این امر نباید دلیل تندخویی شما باشد. فراموش نکنید که مشتری در همه حال مشتری است و باید با سیاست با چنین افرادی رفتار کنید، به نحوی که همگان انگشت اتهام را به سمت فرد خاطی و به برند شما دراز کنند.

DrMall (8)

6- حس رقابت داشته باشید

یکی از اقدامات مفید این است که به طور مداوم در قالب مشتری به نمایندگی های فروش سایر رقبای شرکت خود بروید و اقدامات آنها را مورد بررسی قرار دهید. این امر مانند یک کلاس آموزشی به شما کمک خواهد کرد تا روش های فروش بیشتری را یاد بگیرید و با قدرت بیشتری عمل کنید. همچنین ایجاد رقابت با سایر همکاران خود و تعیین جایزه برای برنده آن، خود می تواند به بالا تر رفتن انگیزه شما برای انجام کارهای بیشتر و بالا بردن کیفیت کار خود کمک کند. همچنین فراموش نکنید که باید همواره در برخورد با مشتری پرانرژی و سرحال باشید تا بتوانید تأثیر خوبی روی مشتریان خود بگذارید.

7- کنجکاوی و اطمینان را در خود تقویت کنید

بدون تردید افراد علاقه مند به گفت وگو و تبادل اطلاعات هستند. با این حال بیشتر فروشندگان این باور غلط را دارند که باید مشتری را بمباران اطلاعاتی کرد. این امر باعث خواهد شد تا آنها مجالی برای بیان مواردی که می خواهند با شما در میان بگذارند نداشته باشند و این خود باعث کاهش رضایتمندی از شما خواهد شد. در همین راستا لازم است همواره خود را نسبت به حتی بی  اهمیت ترین گفته ها، کنجکاو نشان دهید. همچنین لازم است با لحنی محکم و اطمینان خاطر صحبت کنید. بدون تردید هنگامی که خود تردید داشته باشید نمی توانید فرد دیگری را به مرحله اطمینان برسانید.

Shopping (7)

8- سماجت داشته باشید

در مقام فروشنده لازم است خود را با کلمه نه به خوبی سازگار کنید. بدون تردید حتی با رعایت تمامی موارد و اصول حرفه ای، این احتمال وجود دارد که با پاسخ منفی مشتری مواجه شوید. توجه به این نکته ضروری است که برخی افرد صرفا بازدید کننده هستند. بدون تردید این افراد در مقابل خرید واکنش منفی به همراه خواهند داشت. با این حال این افرد با مراجعه به نمایندگی این حقیقت را آشکار می سازند که قصد خرید دارند، اما زمان آن حال حاضر نیست. تحت این شرایط نباید با شنیدن نه، این دسته از افراد را به حال خود رها سازید. در واقع باید پل ارتباطی میان خود و آنها ایجاد کنید تا هر زمان که قدرت خرید را پیدا کردند، تنها به شما مراجعه کنند.

9- صداقت داشته باشید و سیستم اطلاعات مشتری را ایجاد کنید

از سیاست های نادرست فروشندگان در مواجهه با مشتری این است که تنها در اندیشه فروش محصول خود بوده و برای رسیدن به این خواسته از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند. بدون شک دروغی که بگویید شاید باعث شود مشتری به اشتباه از شما یک بار خرید کند، با این حال مطمئن باشید که این اشتباه را برای بار دوم مرتکب نخواهد شد و همواره با دلخوری از برند شما یاد خواهد کرد.

به همین خاطر لازم است که همواره در مواجهه با مشتری صداقت لازم را داشته باشید. این امر بدین معنا نیست که تمام اطلاعات شرکت را به این بهانه برای آنها برملا سازید، بلکه باید هر اطلاعاتی را که باید در اختیار مشتری قرار دهید، بدون اندکی کم و کاست باشد. همچنین باید اطاعاتی را که از مشتری خود دریافت کرده اید در جایی مکتوب کنید تا در صورت مراجعه مجدد، بدانید که چگونه باید با وی رفتار کنید.

Shopping (11)

10- ارتباطات خود را گسترش دهید

هیچ مانع منطقی وجود ندارد که شما نتوانید با سایر همکاران خود حتی از برندهای دیگر و همچنین مشتریان ارتباطی دوستانه داشته باشید. این امر نه تنها بد نخواهد بود، بلکه مزیت های بسیاری را نیز به همراه خواهد داشت. با این حال فراموش نکنید که هیچ چیز را نباید به فرد مقابل خود تحمیل کنید و این امر تنها باید در قالب یک پیشنهاد باقی بماند.

  • منبع:www.insightsquared.com مترجم امیرآل علی
 
http://salez.ir/professional-and-experienced-vendor/
  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت