مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

طراحی چیدمان بخش خواروبارفروشی(سوپرمارکت)
همانند نمونه ی زیر، طراحی دوبعدی فضای کف بخش خواروبارConvenience Store  فروشگاه را ترسیم نمایید. در این طرح، صرفاً دیوار، در و پنجره ها را بر اساس فضایی که در اختیار دارید در نظر بگیرید:

طراحی هایپرمارکت

طرح ریزی کف فضای سوپرمارکت Convenience Store
تفاوت فروشگاه های خواروبارفروشی که به عنوان سوپرمارکت در مجتمع های تجاری یا در محله ها فعالیت میکنند با فروشگاه هایی که کالاهای بزرگ مانند فرش و ماشین لباسشویی می فروشند این است که سرقت (یا به اصطلاح «بلند کردن جنس») در آنها زیاد رخ میدهد. بنابراین نکته ای که در قفسه بندی و چیدمان این قفسه های فروشگاهی در سوپرمارکت ها و خواروبارفروشی ها بایستی مد نظر قرار گیرد این است که در عین اینکه قفسه ها باید به نحوی چیده شوند که مشتری در راهروهای ایجاد شده بین ردیف های قفسه ها احساس راحتی کند و به آسانی به همه ی کالاها دسترسی داشته باشد، بلکه باید امکان کنترل و نظارت بر فضاهای بین قفسه ها و خودِ قفسه ها و کالاهای داخل آنها نیز برای صاحب یا مدیر سوپرمارکت فراهم باشد. نورپردازی مناسب، چینش صحیح فضای انتهای هر ردیف از قفسه ها End Cap و محل مناسب صندوق ها نیز در آسایش مشتریان و استقبال آنها از چینش و فضای فروشگاه تان تأثیرگذار است.
مرحله ۱
قفسه ها را به شکلی بچینید که در میان آنها راهروهایی زاویه دار (مورب) شکل بگیرد. راهروهای زاویه دار میان قفسه های سوپرمارکت به صندوق دار این امکان را میدهد تا همانطور که امور صندوق را مدیریت میکند، نظارتی هم بر اتفاقاتی که در میان قفسه ها رخ میدهد داشته باشد.
مرحله ۲
محل استقرار صندوقدارها باید نزدیک به درب ها باشد تا هم بتوانند به مشتریانی که وارد می شوند خوش آمد بگویند یا از آنها استقبال کنند و هم اینکه مراقب مشتریانی که از فروشگاه خارج می شوند هم باشند تا احتمال سرقت کالاهای محاسبه نشده کاهش یابد. بعلاوه اینکه میتوانند نگاهی هم به راهروهای میان قفسه ها داشته باشند.
مرحله ۳
در نقطه ای از فروشگاه که امکان دسترسی سریع و بی دردسر وجود داشته باشد دستگاه سلف سرویس سِرو نوشیدنی و قهوه قرار دهید. این دستگاه باید در محلی قرار بگیرد تا پرسنل فروشگاه بتوانند دورادور روی آن نظارت داشته باشند و اگر مشتری به مساعدت نیاز داشت، بتوانند در حداقل زمان ممکن به او دسترسی داشته باشند و در عین حال مراقب سوء استفاده های احتمالی هم باشند.
مرحله ۴
از برنامه طراحی کامپیوتری برای چیدمان اولیه ی قفسه ها، یخچال های فروشگاهی و تجهیزات در فضای در نظر گرفته شده بر اساس مقیاس و اندازه گیری دقیق استفاده کنید تا مشخص شود هر یک در کدام قسمت از فروشگاه قرار میگیرند و چقدر فضا اشغال میکنند و تا چه حد با هم هماهنگ هستند تا بتوانند تناسب و ساختار مناسب را به فروشگاه بدهند. قفسه ها، یخچال ها و سیستم های سرمایشی را در کنار دیوارها قرار دهید و بین آنها به اندازه کافی فضای خالی در نظر بگیرید تا هم هنگام باز و بسته کردن درب آنها و هم هنگام عبور مشتریان از میان یخچال ها و قفسه ها، سهولت کافی برای مانوور دادن در میان این تجهیزات وجود داشته باشد.
مرحله ۵
فضای خالی طبقات قفسه های فروشگاهی و یخچال های فروشگاهی را ارزیابی کنید و بسنجید و مشخص کنید که به چه میزان کالا در این فضاها بچینید که دسترسی مشتریان به آنها آسان و امکان انتخاب کالای مورد نیاز بدون دردسر برای آنها فراهم باشد. تعیین کنید که چه گروه از کالاها در کدام قفسه قرار خواهند گرفت و بطور واضح اطلاعات و برچسب قیمت هر یک را در کنار آن درج کنید تا مشتری بتواند به راحتی آنها را رؤیت کند. کالاهایی را که مشتریان با دیدن آنها، بدون داشتن برنامه و تصمیم قبلی برای خرید، آنها را خریداری میکنند، در فضای انتهای هر ردیف از قفسه ها End Cap قرار دهید. یا این فضاهای ایده آل را به برندها، تولیدکننده ها یا فروشندگانی بفروشید یا اجاره دهید تا با فروش بالای خود، شما را نیز در سود خود سهیم کنند.
مرحله ۶
کالاهایی را که مصرف یا محبوبیت بالایی دارند را در قسمت های میانی راهروها قرار دهید تا مشتری به هوای خرید آنها، مجال مشاهده و بررسی سایر کالاهایی را که اغلب بی توجه از کنارشان میگذرد پیدا کند. کالاهایی را که معمولا مشتری آنها را با هم خریداری میکند در کنار هم قرار دهید، مثل چیپس و ماست موسیر، یا قهوه و کافی میت. یا آجیل و خشکبار و تنقلات نمکی را در قفسه های یک طرف و در قفسه های روبرو، نوشیدنی های خنک کننده و برطرف کننده ی عطش را قرار دهید. کیک و کلوچه و شیرینی هایتان را نیز در کنار دستگاه سلف سرویس نوشیدنی و قهوه (که در نکته ۳ اشاره کردیم) قرار دهید!
نکته
کفپوش فروشگاه، سوپرمارکت یا هایپرمارکت خود را به نحوی انتخاب کنید که مشتریان را به سمت قفسه هایی که کالاهای سودآورتری را در خود جای داده اند هدایت کند و مشتری احساس خفگی و تنگنا نکند. از پوشاندن کف سوپرمارکت یا هایپرمارکت خود با سنگ سفید براق یا خاکستری اجتناب کنید چون باعث احساس ضعف و خستگی در مشتریان می شود. در قسمت ورودی سوپرمارکت یا هایپرمارکت تان از کفپوش سبز روشن استفاده کنید تا احساس آرامش را به مشتری القاء کنید و همینطور که به سمت راهروهای و قفسه های پایانی فروشگاه تان می روید، از کفپوش های قرمز رنگ یا با سایه روشن قرمز استفاده کنید تا تپش قلب مشتریان را افزایش و حس هیجان و نشاط را به آنها منتقل کنید.

منبع: .monoshelf.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی