ویژگی های یک مدرس بازاریابی فروش تبلیغات برند و فروش
یک مدرس بازاریابی باید چه خصوصیاتی داشته باشد
یک مدرس در زمینه مدیریت،بازاریابی، تبلیغات، برند و فروش باید چه ویژگی هایی داشته باشد.
تهیه و تالیف: علی خویه وهمکاران 09372991608 www.khooyeh.com 09122991608
ارسطو میگوید: افتخار کسانی که به دیگران تعلیم میدهند، بیش از کسانی است که آنها را به وجود میآورند.
عوامل مؤثر در کارآیی مدرس بازاریابی و فروش
همزبانی: از نوعی عامل فرهنگی حکایت میکند، زیرا زبان از ارکان انسجام فرهنگی است.
اشتراک رأی: به هم نظر بودن و مشابهت آرا و عقاید مدرس بازاریابی و فروش و شاگردان از لحاظ مذهبی، سیاسی، اخلاقی و ... مربوط میشود و به طور کلی، یک عامل مثبت در کارآیی تدریس است، هر چند نباید الزاما مدرس بازاریابی و فروش و شاگردان، همرأی باشند.
نگرش شغلی: طرز تلقی از شغل خود یا خصوصیات دیگری از جمله رضایت یا عدم رضایت و بیتفاوتی را شامل میشود.
برنامهریزی مدرس بازاریابی و فروش : طرح تدریس و برنامهریزی مدرس بازاریابی و فروش از جلسه اول تا آخرین جلسه، امری مهم است و موجب افزایش کارآیی مدرس بازاریابی و فروش میگردد.
ویژگیهای مدرس از نظر جان دیویی و تطبیق آن با مدرسان بازاریابی و فروش
جان دیویی، از فلاسفه تعلیم و تربیت در قرن اخیر، که معتقد است مدرس بازاریابی و فروش خوب باید دارای ویژگیهای زیر باشد:
مدرس خوب در زمینه مدیریت،بازاریابی، تبلیغات، برند و فروش ، باید به تفاوتهای فردی شاگردان خود، آگاهی داشته باشد.
مدرس خوب در زمینه مدیریت،بازاریابی، تبلیغات، برند و فروش ، باید قدرت هدایت کلاس به سوی هدفهای مشخص شده را داشته باشد.
مدرس خوب در زمینه مدیریت،بازاریابی، تبلیغات، برند و فروش ، باید احساسات سلطهجویانه خود را کنترل کند
نقش تربیتی مدرس بازاریابی و فروش
به طور کلی، برای مدرس بازاریابی و فروش ، دو نقش یا دو وظیفه منظور گردیده است. نخستین وظیفه آنان، مسئولیتی است که در برابر فرهنگ جامعه خود بر عهده گرفتهاند و دیگر، وظیفهای که در قبال شاگردان پذیرفتهاند. این دو وظیفه اغلب همزمان با یکدیگر انجام میگیرد.
وظایف مدرس در زمینه مدیریت،بازاریابی، تبلیغات، برند و فروش در قبال موفقیت فراگیر ان
مدرس خوب در زمینه مدیریت،بازاریابی، تبلیغات، برند و فروش ، در تضمین موفقیت و پیشرفت شاگردان خود، وظیفه مهمی بر عهده دارند و قبل از هر شرطی لازم است دو پیشنیاز زیر را دارا باشند.
یک. علاقه به تدریس: پژوهشگران، عشق و علاقه به تدریس را، نخستین پیشنیاز هنر مدرس بازاریابی و فروش دانستهاند و این نباید به آن معنا باشد که مدرس بازاریابی و فروش شغل شریف و مورد احترام مردم است، بلکه بدان سبب که، تا کسی به کار تدریس علاقمند نباشد، نمیتواند در موفقیت شاگردان نایل آید.
دو. توانایی ایجاد علاقه در شاگردان: تنها علاقه خود مدرس بازاریابی و فروش به موضوع درسی، کافی نیست، مدرس در زمینه مدیریت،بازاریابی، تبلیغات، برند و فروش باید بتواند این علاقه را در شاگردان خود نیز ایجاد کند. تدریس خوب و مؤثر نیاز به مهارت دارد و این هنگامی حاصل میشود که مدرس بازاریابی و فروش نشان دهد، هم به شغل خود و هم به کار تدریس علاقمند است. مدرس بازاریابی و فروش انی که به درس علاقه دارند، اما نسبت به شاگردان خود، بیتفاوت هستند، کلاسشان اغلب سرد و کسلکننده جلوه میکند
ویژگیهای مدرس بازاریابی و فروش خوب
هرچند یک مدرس بازاریابی و فروش خوب و موفق در موقعیتها و محیطهای مختلف، متفاوت است، با این حال، مدرس بازاریابی و فروش ان خوب به طور کلی، خصوصیات مشترکی دارند از قبیل:
علاقه به تدریس: به این معنی که مدرس در زمینه مدیریت،بازاریابی، تبلیغات، برند و فروش باید به خود تدریس و موضوع مورد تدریس، علاقه داشته باشد.
ثبات عاطفی و روانی: مدرس بازاریابی و فروش به عنوان یک رهبر و الگوی رفتاری باید در افکار و اعمالش ثبات داشته باشد و تحت تأثیر عواطف و هیجاناتش تصمیمگیری نکند، بهطوری که فراگیر ان بتوانند به او اعتقاد و اطمینان داشته باشند.
حس مهربانی و همدردی با فراگیر ان: مدرس بازاریابی و فروش باید رفتارش به گونهای باشد که فراگیر ان بتوانند، آزادانه ناراحتیها و مشکلات خود را با او در میان بگذارند و مطمئن باشند به خاطر اشتباهات مرتکبشده، مورد انتقاد او واقع نخواهند شد.
روحیه همکاری: یک مدرس بازاریابی و فروش خوب همیشه آماده همکاری با دیگر مدرس بازاریابی و فروش ان است، خصوصا اگر احساس کند که وجودش در این همکاری مؤثر و لازم است.
صبر و بردباری: یکی از خصوصیاتی که واقعا یک مدرس بازاریابی و فروش خوب باید از آن برخوردار باشد، بردباری است. زیرا اصولا مدرس بازاریابی و فروش با کودکان و نوجوانان سروکار دارد و این افراد به خاطر کمی سن و تجربه، گاهی رفتارهایی از خود بروز میدهند که اگر مدرس بازاریابی و فروش بردباری کافی نداشته باشد، موجب ناراحتی خواهد شد.
رعایت انصاف در ارزشیابیها: فراگیر ان به اظهار نظر مدرس بازاریابی و فروش در مورد خود، خیلی اهمیت میدهند و چنانچه ارزشیابی مدرس بازاریابی و فروش منصفانه نباشد، موجب کینه و دشمنی و در نتیجه دوری گزیدن برخی از فراگیر ان از مدرس بازاریابی و فروش میگردد، که این حالات عاطفی، ثمرات بدی در پی خواهد داشت.
آشنایی با اصول روانشناسی: مدرس بازاریابی و فروش باید علاوه بر داشتن تخصص در زمینهای خاص که تدریس مینماید، با اصول کلی روانشناسی نیز باید آشنایی داشته باشد. چنانچه مدرس بازاریابی و فروش با قوانین رشد، یادگیری، خصوصیات سنی گروههای مختلف و ... آشنا باشد، خیلی از مسائل و مشکلات را میتواند به آسانی توجیه کرده و راه حل آنها را بیابد.
قدرت بیان: خوشصحبتی و قدرت بیان، یکی از عواملی است که در ایجاد رابطه با افراد، فوقالعاده مؤثر است و مدرس بازاریابی و فروش باید حتما از این نیرو برخوردار باشد. بسیاری از افراد، باسواد و مطلع هستند ولی در اظهار مطالب و تفهیم آن به دیگران، ناتوانند.
: یک مدرس مدیریت،بازاریابی، تبلیغات، برند و فروش خوب کسی است که مرتب از فعالیتهای آموزشی که انجام میدهد، ارزشیابی به عمل آورد. یعنی با توجه به هدفهای آموزشی و رفتاری که در آغاز شروع هر کلاس در نظر دارد، باید ببیند تا چه حد به این هدفها دست یافته و تا چه حد توانسته در دل فراگیر ان نفوذ کند و مورد تأیید آنها واقع شود.
آراستگی ظاهر: مدرس مدرس مدیریت،بازاریابی، تبلیغات، برند و فروش که در روز، چندین ساعت در برابر فراگیر ان کلاس ظاهر میشود، باید از نظر ظاهر کاملا آراسته، پاکیزه و منظم باشد.
ویژگیهای مدرس بازاریابی و فروش در مورد پیشرفت تحصیلی فراگیر ان
در زمینه اثربخشی فعالیت مدرس بازاریابی و فروش ، پژوهشهایی صورت گرفته است که براساس این پژوهشها، ویژگیهای زیر را فهرست کردهاند:
· استفاده متنوع از مطالب و روشهای تدریس
· آموزش همراه با شور و شوق
· رفتار آموزشی مطابق با وظیفه و کار آموزشی
· پرهیز از عیبجویی و انتقادات تند و خشن
· استفاده بیشتر از سبک تدریس غیرمستقیم
· تأکید بیشتر بر محتوای آموزشی.
بنابر آنچه گفته شد، میتوان نتیجه گرفت یک مدرس مدیریت،بازاریابی، تبلیغات، برند و فروش :
· رابطهاش با فراگیر ان مثبت است.
· به احساسات فراگیر ان توجه میکند.
· نظم و کنترل کلاس را در اختیار دارد.
· محیط مطلوبی برای یادگیری پدید میآورد.
· از کار با فراگیر ان لذت میبرد.
· فراگیر ان را به فعالیتهای یادگیری میکشاند.
· خلاق و نوآور است.
· به آموزش مهارت خواندن تأکید دارد.
· فراگیر ان را به داشتن تصویر خوبی از خود هدایت میکند.
· بهطور جدی در فعالیتهای رشد حرفهای خود شرکت میکند.
· انعطافپذیر است و به موضوع درسی تسلط کافی دارد.
· ثابتقدم است و عادلانه رفتار میکند.