شبکه روبه گسترش فروشگاه های زنجیره ای که قرار است تا ۵ سال آینده ۲۰ درصد از بازار خرده فروشی کالا در ایران را تصاحب کند، همزمان به فکر ورود به بازار کشورهای اطراف و توسعه صادرات کالاهای ایرانی است.
امیرخسرو فخریان رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشگاه های زنجیره ای دیروز به خبرنگاران گفت: بررسی ورود شعب برخی از فروشگاه های زنجیره ای ایران در بازار کشورهایی نظیر عراق و عمان آغاز شده و یقینا سال آینده در تعدادی از کشورهای اطراف شعبه خواهیم زد.
وی گفت: اکنون ۹۰ مجموعه شرکت فروشگاه های زنجیره ای با ۱۱۰ برند (نشان) در قالب سه هزار و۵۰۰ شعبه و در فضایی به وسعت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع در سطح کشور فعالیت می کنند که این ظرفیت باید تا ۵ سال آینده به حدی افزایش یابد تا ۲۰ درصد از بازار خرده فروشی کالا را شامل شود.
فخریان ادامه داد: فروشگاه های زنجیره ای که تاکنون به عضویت این اتحادیه درآمده اند، در بخش لوازم خانگی، الکترونیک، فرش، پوشاک، کیف و کفش و اقلام سوپری هستند، ولی با استقبال گسترده خریداران به نظر می رسد که در سایر رسته های توزیعی هم
میتوان اقدام به ایجاد فروشگاه های زنجیره ای کرد.
وی افزود: مردم به این باور رسیده اند که خرید از فروشگاه های زنجیره ای از اطمینان بسیار بالایی نسبت به سایر فروشگاه ها برخوردار است و در وقت و سرمایه آنها صرفه جویی می کند. به همین دلیل استقبال خرید از شعب فروشگاه های زنجیره ای روز به روز در حال افزایش است.
نامبرده با استناد به گزارش های رسمی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: به دلیل نظارت دقیق و مدیریت یکپارچه در اداره فروشگاه های زنجیره ای، کمترین میزان شکایات مردمی در بازار خرده فروشی از شعب این فروشگاه ها است. وی سهم فروشگاه های زنجیره ای در بازار خرده فروشی دنیا را حدود ۷۰ درصد خواند و افزود: با توجه به گردش مالی قابل توجه در فروشگاه های
زنجیره ای، امید است در آینده بتوانیم سهم فروشگاه های
زنجیره ای در بازار خرده فروشی کشور را افزایش دهیم.
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای از گسترش صنعت فروشگاه های زنجیره ای در کشور خبر داد و افزود: این فروشگاه ها نقشی ویژه در تنظیم بازار و مدیریت اقتصادی خانوارها ایفا می کنند. علاوه بر این خدمات فروشگاهی با استفاده از برند
فروشگاه های بزرگ که از آن به عنوان “فرانچایز″ نامبرده می شود، به سرعت در ایران در حال توسعه است. این شیوه مدیریت عرضه باعث ایجاد کسب و کارهای نوین در بخش خرده فروشی کالا شده است.
به گفته وی، فروشگاه های زنجیره ای با کاهش واسطه ها و کم کردن حاشیه سود در توزیع کالاها توانسته اند تخفیف هایی بطور میانگین ۱۵ تا۲۰ درصدی را برای مصرف کنندگان در نظر بگیرند.
وی درباره توزیع کالاهای اساسی در ایام پایانی سال در فروشگاه های زنجیره ای گفت: پنج کالای اساسی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، میوه و تخم مرغ با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی توزیع خواهد شد.
فخریان افزود: هر شانه تخم مرغ با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت ۱۲۶ هزار ریال در فروشگاه های زنجیره ای عرضه خواهد شد.
امیرخسرو فخریان رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشگاه های زنجیره ای دیروز به خبرنگاران گفت: بررسی ورود شعب برخی از فروشگاه های زنجیره ای ایران در بازار کشورهایی نظیر عراق و عمان آغاز شده و یقینا سال آینده در تعدادی از کشورهای اطراف شعبه خواهیم زد.
وی گفت: اکنون ۹۰ مجموعه شرکت فروشگاه های زنجیره ای با ۱۱۰ برند (نشان) در قالب سه هزار و۵۰۰ شعبه و در فضایی به وسعت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع در سطح کشور فعالیت می کنند که این ظرفیت باید تا ۵ سال آینده به حدی افزایش یابد تا ۲۰ درصد از بازار خرده فروشی کالا را شامل شود.
فخریان ادامه داد: فروشگاه های زنجیره ای که تاکنون به عضویت این اتحادیه درآمده اند، در بخش لوازم خانگی، الکترونیک، فرش، پوشاک، کیف و کفش و اقلام سوپری هستند، ولی با استقبال گسترده خریداران به نظر می رسد که در سایر رسته های توزیعی هم
میتوان اقدام به ایجاد فروشگاه های زنجیره ای کرد.
وی افزود: مردم به این باور رسیده اند که خرید از فروشگاه های زنجیره ای از اطمینان بسیار بالایی نسبت به سایر فروشگاه ها برخوردار است و در وقت و سرمایه آنها صرفه جویی می کند. به همین دلیل استقبال خرید از شعب فروشگاه های زنجیره ای روز به روز در حال افزایش است.
نامبرده با استناد به گزارش های رسمی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: به دلیل نظارت دقیق و مدیریت یکپارچه در اداره فروشگاه های زنجیره ای، کمترین میزان شکایات مردمی در بازار خرده فروشی از شعب این فروشگاه ها است. وی سهم فروشگاه های زنجیره ای در بازار خرده فروشی دنیا را حدود ۷۰ درصد خواند و افزود: با توجه به گردش مالی قابل توجه در فروشگاه های
زنجیره ای، امید است در آینده بتوانیم سهم فروشگاه های
زنجیره ای در بازار خرده فروشی کشور را افزایش دهیم.
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای از گسترش صنعت فروشگاه های زنجیره ای در کشور خبر داد و افزود: این فروشگاه ها نقشی ویژه در تنظیم بازار و مدیریت اقتصادی خانوارها ایفا می کنند. علاوه بر این خدمات فروشگاهی با استفاده از برند
فروشگاه های بزرگ که از آن به عنوان “فرانچایز″ نامبرده می شود، به سرعت در ایران در حال توسعه است. این شیوه مدیریت عرضه باعث ایجاد کسب و کارهای نوین در بخش خرده فروشی کالا شده است.
به گفته وی، فروشگاه های زنجیره ای با کاهش واسطه ها و کم کردن حاشیه سود در توزیع کالاها توانسته اند تخفیف هایی بطور میانگین ۱۵ تا۲۰ درصدی را برای مصرف کنندگان در نظر بگیرند.
وی درباره توزیع کالاهای اساسی در ایام پایانی سال در فروشگاه های زنجیره ای گفت: پنج کالای اساسی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، میوه و تخم مرغ با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی توزیع خواهد شد.
فخریان افزود: هر شانه تخم مرغ با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت ۱۲۶ هزار ریال در فروشگاه های زنجیره ای عرضه خواهد شد.
منبع: روزنامه ی اطلاعات