فروشنده اگر چهار ویژگی زیر را داشته باشد شرایط موفقیت گام به گام را داراست:
١- از محصولی که می فروشد اطلاع کامل داشته باشد
٢- در پیگیری از مشتریان، نظم و اخلاق داشته باشد
٣- صداقت داشته باشد
۴-خود به محصولی که می فروشد باور داشته باشد
به گزارش ویرگول اما با داشتن این ویژگی ها، یک ویژگی وجود دارد که سرعت موفقیت فروشنده را چندین برابر می کند.
آخرین فوت کوزه گری این است که بدانیم با هر مشتری باید براساس طرز تفکر و ویژگی های رفتاری اش مذاکره کنیم، نه اینکه در گفت وگو با همه مشتریان از عبارات یکسانی استفاده کنیم. فروشنده ای که این گونه عمل می کند، فرقی با یک روبات یا پیام ضبط شده تلفنی ندارد.
اما رسیدن به این فوت، کار دشواری است و به سه عامل زیر نیاز دارد:
١- تجربه می خواهد، آن هم نه تجربه های تکراری، بلکه تجربه های متفاوت که با کنار گذاشتن ترس از ورود به فضاهای جدید به دست آمده باشد.
٢-مطالعه می خواهد، آن هم مطالعه ای که در کار استفاده شده باشد و شما هم بتوانید استفاده کنید. مطالعه در مورد ویژگی های رفتاری، بهترین گزینه است.
٣- ابزار مناسب می خواهد، آن هم ابزاری که همیشه و همه جا در اختیار شما باشد تا نیازی نداشته باشید که پرونده مشتریان را در ذهن یا جاهای پراکنده جمع کنید.
منبع: روزنامه ی فرصت امروز
- ۱۱۱ نمایش