جذابیتهای فروشگاههای زنجیرهای برای تولیدکنندگان
1- کاهش هزینههای لجستیک و توزیع محصولات: عرضه کالا در فروشگاههای زنجیرهای بازار بزرگی را در مقیاس بالا در اختیار تولیدکنندگان قرار میدهد. این امر موجب میشود تولیدکنندگان بتوانند با برنامهریزی تولید بهتر، ظرفیت تولید خود را به شکل کارآتری مدیریت کنند و هزینههای سربار تولید، ضایعات، انبارداری و توزیع را کاهش دهند.
2- تعامل با تعداد محدودی فروشگاه زنجیرهای بزرگ و توانمند به جای تعداد وسیعی از فروشگاههای خرد با پشتوانه محدود، به کاهش هزینهها و ریسک عملیاتی تولیدکنندگان کمک خواهد کرد.
3- همکاری بین فروشگاههای زنجیرهای و تولیدکنندگان فرصتهایی همچون ارائه پروموشنهای یکپارچه را فراهم میکند که موجب تبلیغ محصولات تولیدکنندگان و ارتقای شهرت آنها نزد مشتریان میشود.
4- تحلیل رفتار مشتریان بر اساس دادهها در فروشگاههای زنجیرهای بزرگ و گسترده امکانپذیر است که میتواند بازخورد مناسبی برای ارتقای کیفی و توسعه ویژگیهای مورد انتظار مشتریان به تولیدکنندگان ارائه کند.
5-تولیدکنندگان ایرانی در صورت طراحی همکاریهای استراتژیک با فروشگاههای زنجیرهای میتوانند از امکان افزایش گردش کالا و تعداد فروش جهت تولید با نقدینگی کمتر بهرهمند شوند که البته منجر به افزایش فروش و در نتیجه افزایش نقدینگی برای ایشان میشود.
1- کاهش هزینههای لجستیک و توزیع محصولات: عرضه کالا در فروشگاههای زنجیرهای بازار بزرگی را در مقیاس بالا در اختیار تولیدکنندگان قرار میدهد. این امر موجب میشود تولیدکنندگان بتوانند با برنامهریزی تولید بهتر، ظرفیت تولید خود را به شکل کارآتری مدیریت کنند و هزینههای سربار تولید، ضایعات، انبارداری و توزیع را کاهش دهند.
2- تعامل با تعداد محدودی فروشگاه زنجیرهای بزرگ و توانمند به جای تعداد وسیعی از فروشگاههای خرد با پشتوانه محدود، به کاهش هزینهها و ریسک عملیاتی تولیدکنندگان کمک خواهد کرد.
3- همکاری بین فروشگاههای زنجیرهای و تولیدکنندگان فرصتهایی همچون ارائه پروموشنهای یکپارچه را فراهم میکند که موجب تبلیغ محصولات تولیدکنندگان و ارتقای شهرت آنها نزد مشتریان میشود.
4- تحلیل رفتار مشتریان بر اساس دادهها در فروشگاههای زنجیرهای بزرگ و گسترده امکانپذیر است که میتواند بازخورد مناسبی برای ارتقای کیفی و توسعه ویژگیهای مورد انتظار مشتریان به تولیدکنندگان ارائه کند.
5-تولیدکنندگان ایرانی در صورت طراحی همکاریهای استراتژیک با فروشگاههای زنجیرهای میتوانند از امکان افزایش گردش کالا و تعداد فروش جهت تولید با نقدینگی کمتر بهرهمند شوند که البته منجر به افزایش فروش و در نتیجه افزایش نقدینگی برای ایشان میشود.