دسترسی آسان:
در هر فروشگاهی حتی اگر هدف نهایی فقط فروش باشد لازم است که مسیر رسیدن به اجناس و کالاها جذاب و جالب باشد ، در طراحی و تهیه تابلوهای راهنما هم جنبه زیباشناسی و کاربردی مدنظر است و هم صرف انرژی . مدسترسی آسان به کالا نیز یکی از شرایط تحقق نمایش مطلوب کالا است. برای مشتریانی که به علت وقت کم به دنبال علائم راهنما جهت یافتن قسمت و طبقه ی مورد نظر هستند این علائم باید در طراحی چیدمان در نظر گرفته شود. این علائم یا نشان گر ها عبارتند از:
A. نشانگر بخشی: تابلوی بزرگی است که در بالاترین سطح هر بخش قرار گرفته است و نشان گر نوع خدمات و محصولاتی است که در آن بخش ارائه می شود مثل بخش تره بار و یا بخش لوازم خانگی
B. نشانگر طبقهای: تابلوهای کوچکتر، با ارتفاع کمتر نسبت به نشانگر بخشی است که در هر بخش برای گروه خاصی از اجناس به کار می رود و به مشتریان کم می کند تا مکان گروه محصولی را که به دنبال آن هستند را بیابند.
C. نشانگر نقطه ای یا 14 S.O.P: علائم کوچکی است که در نزدیکی کالا قرار می گیرد و در مورد کالا جزئیات لازم را ارائه می دهد.
اطلاع رسانی کالا به مشتری
یکی دیگر از مولفه های مهم در نمایش محصولات، اطلاع رسانی مناسب کالا به مشتری است. اطلاع رسانی باید صحیح، کافی و شفاف بوده و از طریق نصب برچسب ها و اتیکت ها ی قیمت، بروشور، تراکت و ... در قفسه ها به مشتری آگاهی های لازم را انتقال دهد.
شلف استریپت:قطعه های پلاستیکی و یا نوارهای قفسه حهت اعلام قیمن و اطلاعات مربوط به محصول است که در زیر کالا قرار می گیرد.
شلف دانگر: نمونه ی دیگر از این علائم است که به قفسه ها آویخته می شود و مشتری را متوجه محصول می کند.
شلف استاپر(سرعت گیر):از دیگر ابزار اطلاع رسانی است که به صورت ایستاده در امتداد قفسه ها دیده می شود و فرصت خوبی برای تبلیغات
است و ضمن تفکی اقلام و برن های مختلف موجود در قفسه، از عبور بدون توجه مشتری از کنار قفسه های مختلف کالا جلوگیری می کند
در هر فروشگاهی حتی اگر هدف نهایی فقط فروش باشد لازم است که مسیر رسیدن به اجناس و کالاها جذاب و جالب باشد ، در طراحی و تهیه تابلوهای راهنما هم جنبه زیباشناسی و کاربردی مدنظر است و هم صرف انرژی . مدسترسی آسان به کالا نیز یکی از شرایط تحقق نمایش مطلوب کالا است. برای مشتریانی که به علت وقت کم به دنبال علائم راهنما جهت یافتن قسمت و طبقه ی مورد نظر هستند این علائم باید در طراحی چیدمان در نظر گرفته شود. این علائم یا نشان گر ها عبارتند از:
A. نشانگر بخشی: تابلوی بزرگی است که در بالاترین سطح هر بخش قرار گرفته است و نشان گر نوع خدمات و محصولاتی است که در آن بخش ارائه می شود مثل بخش تره بار و یا بخش لوازم خانگی
B. نشانگر طبقهای: تابلوهای کوچکتر، با ارتفاع کمتر نسبت به نشانگر بخشی است که در هر بخش برای گروه خاصی از اجناس به کار می رود و به مشتریان کم می کند تا مکان گروه محصولی را که به دنبال آن هستند را بیابند.
C. نشانگر نقطه ای یا 14 S.O.P: علائم کوچکی است که در نزدیکی کالا قرار می گیرد و در مورد کالا جزئیات لازم را ارائه می دهد.
اطلاع رسانی کالا به مشتری
یکی دیگر از مولفه های مهم در نمایش محصولات، اطلاع رسانی مناسب کالا به مشتری است. اطلاع رسانی باید صحیح، کافی و شفاف بوده و از طریق نصب برچسب ها و اتیکت ها ی قیمت، بروشور، تراکت و ... در قفسه ها به مشتری آگاهی های لازم را انتقال دهد.
شلف استریپت:قطعه های پلاستیکی و یا نوارهای قفسه حهت اعلام قیمن و اطلاعات مربوط به محصول است که در زیر کالا قرار می گیرد.
شلف دانگر: نمونه ی دیگر از این علائم است که به قفسه ها آویخته می شود و مشتری را متوجه محصول می کند.
شلف استاپر(سرعت گیر):از دیگر ابزار اطلاع رسانی است که به صورت ایستاده در امتداد قفسه ها دیده می شود و فرصت خوبی برای تبلیغات
است و ضمن تفکی اقلام و برن های مختلف موجود در قفسه، از عبور بدون توجه مشتری از کنار قفسه های مختلف کالا جلوگیری می کند