مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

ویژگی های یک مدیر موفق فروشگاه

خصوصیات و ویژگی های مدیر فروشگاه  خوب و موفق

1-انگیزه(motivation):

انگیزش بیانگر نیروهای در درون یک فرد است که بر جهت،شدت و تداوم رفتار داوطلبانه او تاثیر می گذارند.

انگیزه یکی از ویژگی های مدیر فروشگاه  موفق است که حتی می توان به عنوان یک صفت شخصیتی از آن نام برد. وقتی تاریخچه زندگی مدیر فروشگاه  موفق بررسی می شود، همگی آنها دارای انگیزه های قوی برای مدیر فروشگاه  شدن بوده اند.

2-مهارت های ارتباطی(communication skills):

مدیر فروشگاه ، زمانی در امر مدیر فروشگاه  موفق است که قادر به سخنرانی مفید و اثربخش در اماکن عمومی و بین زیردستانش باشد. رهبر یا مدیر فروشگاه  باید قادر به برقراری ارتباط با سبک و شیوه خاص سازمان یا گروه بوده و پیام و منظور او مناسب با فهم و درک شنوندگان و حضار باشد. برای مثال کلمات پیچیده و تخصصی نمی تواند برای کارکنانی که دارای دانش تخصصی محدود هستند مفید باشد. کارکنان آموزش دیده می توانند منظور خاص مدیر فروشگاه  را درک کنند، اما زیردستانی که دارای محدودیت در آموزشهای رسمی هستند، ممکن است منظور مدیر فروشگاه  را درک نکنند. در کل زبان مدیر فروشگاه  باید متناسب با ویژگی ها، معلومات و اطلاعات زیردستان باشد.  در یک کلام یعنی بدانید با چه کسی چگونه صحبت کنید. مهارت برقراری ارتباط با دیگران براساس سن و جنسیت و شرایطی که شخص دارد، مهارتی است که برخورداری از آن مدیر فروشگاه  را یک گام دیگر به موفقیت نزدیک تر می کند.

3-استقامت(stamina):

از آنجایی که تغییرات کوچک و بزرگ در باورها و عقاید زیردستان به صورت تدریجی و با صرف وقت ایجاد می شود، مدیر فروشگاه ی موفق است که برای تلاش چندین ساله آماده و در این راه دارای روحیه مقاومت و پشتکار بوده و از هیچ گونه تلاشی دریغ نکند و آماده رویارویی با ناکامی ها و شکست ها باشد.

4-صبر و شکیبایی(patience):

صبر، شکیبایی و خودنظمی از صفات اصلی و اساسی مدیر فروشگاه  است. مدیر فروشگاه  همیشه باید به خاطر داشته باشد که گذشت زمان، عنصری ضروری برای مدیر فروشگاه  و اعمال تغییرات است. برای بسیاری از مدیر فروشگاه  جوان، صبر و مقاومت بسیار دشوار است. آنها باید آگاه باشند که پذیرش عقاید جدید و تغییر در رفتار زیردستان زمانی صورت می گیرد که زمان لازم برای تفکر در مورد تغییرات وجود داشته باشد.

5-ذکاوت و زیرکی(wisdom and wit):

یک مدیر فروشگاه  موفق، مدیر فروشگاه ی است که نسبت به خواسته های زیردستانش آگاهی دارد. تأمین خواسته های زیردستان عامل موثری در گسترش اعتماد آنان به مدیر فروشگاه  است. مدیر فروشگاه  باهوش و با ذکاوت، مدیر فروشگاه ی است که بتواند به طور دقیق وضعیت خلقی زیردستان را تشخیص داده و به رفع ناراحتی ها و مشکلات روحی آنها بپردازد. توانایی گوش دادن از مهارت های ضروری یک مدیر فروشگاه  خوب و موفق است. مدیر فروشگاه  باید با زیردستان تماس داشته و در جریان مشکلات و ناراحتی های آنان باشد.

6-راستی و صداقت(truth) :

مدیر فروشگاه  نیاز به اصل صداقت و اطمینان در برخورد با زیردستانش دارد. زیردستان اغلب از مدیر فروشگاه ی اطاعت می کنند که صادق و قابل اطمینان باشد. پذیرا بودن و خلوص، دو ویژگی هستند که اغلب زیردستان از آن تقدیر می کنند و دوست دارند که مدیر فروشگاه  آنان دارای این دو ویژگی باشد. راستی و صداقت مدیر فروشگاه  باعث گسترش روابط زیردستان با وی و حرف شنوی آنها و در نتیجه مدیر فروشگاه  اثربخش می شود.

7-تشویق و پاداش دادن(Encourage and reward):

یکی دیگر از خصوصیات و ویژگی های مدیر فروشگاه  خوب و موفق تشویق و پاداش دادن است،همه افراد دوست دارند به خاطر کارهایی که برای سازمان انجام می دهند از آنها قدردانی و تعریف شود. مدیر فروشگاه ی موفق است که بتواند به موقع و به طرز مناسبی کلیه کارکنان تحت امرش را که به گونه ای مفید و اثربخش برای سازمان کار می کنند، مورد تشویق قرار دهد؛ حتی تشویق کلامی و در این راه رعایت عدل و انصاف را نیز بکند.(پاداش بر اساس عملکرد فردی و تیمی و در صورت رسیدن به اهداف پیش بینی شده سازمان باعث ایجاد رضایت در کارکنان از مدیر فروشگاه  خود می شود).

8-قدرت پیش بینی(Predictive power):

مدیر فروشگاه  موفق، مدیر فروشگاه ی است که در تعیین احتمالات، واقع بین باشد. مدیر فروشگاه  باید هنر درک امکانات و احتمالات را داشته باشد. باید از خصوصیات، توانایی ها، امکانات، میزان حمایت زیردستان و سازمان مربوطه، نقاط ضعف و قوت خود و احتمال موفقیت برنامه های طراحی شده اطلاع کامل داشته باشد. در نهایت مدیر فروشگاه  باید آشنایی کامل با قوانین احتمالات داشته باشد. قدرت پیش بینی ارزش زیادی برای یک مدیر فروشگاه دارد.

9-تفویض قدرت(Delegation of power):

حتی بهترین مدیر فروشگاه  نمی توانند به تنهایی از عهده شغل مدیر فروشگاه  برآیند. آنها نیاز به ترغیب زیردستان برای انجام کارهای سازمان دارند. باید به زیردستان اعتماد کنند و قادر به تفویض مسئولیت ها بین آنها باشند. ویژگی مشترک در تمام مدیر فروشگاه  موفق، توانایی آنها در کار گروهی و پیوند با زیردستانی است که قادر به همکاری در جهت اداره بهینه سازمان هستند.

10-احترام به زیردستان(Respect for subordinates):

برخی مدیر فروشگاه  تصور می کنند کسر شانشان است که به کارمندی که زیر دستشان کار می کند، احترام بگذارند و تنها راه برخود با آنها عصبانیت و تحکم است. اما از آنجایی که عصبانیت و نه تحکم هیچیک از جمله ویژگی های مدیر فروشگاه  موفق نیستند، چنین مدیر فروشگاه ی نباید به موفقیت خود چندان امیدوار باشند.

مدیر فروشگاه  موفق آن کسی است که به جای تحقیر کارمند خود، برای او ارزش و اعتبار قائل شود.

11. داشتن آرامش و آرامبخش بودن(Peace):

از جمله ظریف ترین و مهمترین تفاوت های مدیر فروشگاه  موفق و مدیر فروشگاه  معمولی همین آرامبخش بودن است. مدیر فروشگاه  معمولی، عبوس و جدی تنها باعث ترس کارمندان و در نتیجه پایین آمدن بازده کاری آنها می شود. در حالیکه مدیر فروشگاه  موفق هم خود آرامش دارد و هم باعث آرامش دیگران می شود.

 

خصوصیات یک مدیر فروشگاه  موفق


   بی شک رسیدن به هر موفقیتی بدون داشتن ابزار و لوازم آن امکان پذیر نیست. مدیر فروشگاه  هم ابزار خاصی نیاز دارد که اصلی ترین آنها کاراکتر و شخصیت مدیر فروشگاه  است. در این مقاله چند خصوصیت اخلاقی لازم برای یک مدیر فروشگاه  موفق را لیست کرده ایم، به این امید که با شناخت آنها، از نقاط ضعف و قدرت خودتان و فاصله ای که از لحاظ شخصیتی با یک مدیر فروشگاه  موفق دارید، آگاه شوید.

انگیزه
 

انگیزه یکی از ویژگی های مدیر فروشگاه  موفق است که حتی می توان به عنوان یک صفت شخصیتی از آن نام برد. وقتی تاریخچه زندگی مدیر فروشگاه ان موفق بررسی می شود، همگی آنها دارای انگیزه های قوی برای مدیر فروشگاه  شدن بوده اند. 

مهارت های ارتباطی 
 

مدیر فروشگاه ، زمانی در امر مدیر فروشگاه  موفق است که قادر به سخنرانی مفید و اثربخش در اماکن عمومی و بین زیردستانش باشد. رهبر یا مدیر فروشگاه  باید قادر به برقراری ارتباط با سبک و شیوه خاص سازمان یا گروه بوده و پیام و منظور او مناسب با فهم و درک شنوندگان و حضار باشد. برای مثال کلمات پیچیده و تخصصی نمی تواند برای کارکنانی که دارای دانش تخصصی محدود هستند مفید باشد. کارکنان آموزش دیده می توانند منظور خاص مدیر فروشگاه  را درک کنند، اما زیردستانی که دارای محدودیت در آموزشهای رسمی هستند، ممکن است منظور مدیر فروشگاه  را درک نکنند. در کل زبان مدیر فروشگاه  باید متناسب با ویژگی ها، معلومات و اطلاعات زیردستان باشد. 

استقامت 
 

از آنجایی که تغییرات کوچک و بزرگ در باورها و عقاید زیردستان به صورت تدریجی و با صرف وقت ایجاد می شود، مدیر فروشگاه ی موفق است که برای تلاش چندین ساله آماده و در این راه دارای روحیه مقاومت و پشتکار بوده و از هیچ گونه تلاشی دریغ نکند و آماده رویارویی با ناکامی ها و شکست ها باشد. 

تسلط 
 

مدیر فروشگاه  باید فردی قاطع، جسور و مسلط بوده و در شیوه های تفکر و نگرش نسبت به دیگران راسخ و مصمم باشد. 

صبر و شکیبایی 
 

صبر، شکیبایی و خودنظمی از صفات اصلی و اساسی مدیر فروشگاه  است. مدیر فروشگاه  همیشه باید به خاطر داشته باشد که گذشت زمان، عنصری ضروری برای مدیر فروشگاه  و اعمال تغییرات است. برای بسیاری از مدیر فروشگاه ان جوان، صبر و مقاومت بسیار دشوار است. آنها باید آگاه باشند که پذیرش عقاید جدید و تغییر در رفتار زیردستان زمانی صورت می گیرد که زمان لازم برای تفکر در مورد تغییرات وجود داشته باشد. 

ذکاوت و زیرکی
 

یک مدیر فروشگاه  موفق، مدیر فروشگاه ی است که نسبت به خواسته های زیردستانش آگاهی دارد. تأمین خواسته های زیردستان عامل موثری در گسترش اعتماد آنان به مدیر فروشگاه  است. مدیر فروشگاه  باهوش و با ذکاوت، مدیر فروشگاه ی است که بتواند به طور دقیق وضعیت خلقی زیردستان را تشخیص داده و به رفع ناراحتی ها و مشکلات روحی آنها بپردازد. توانایی گوش دادن از مهارت های ضروری یک مدیر فروشگاه  خوب و موفق است. مدیر فروشگاه  باید با زیردستان تماس داشته و در جریان مشکلات و ناراحتی های آنان باشد. 

راستی و صداقت 
 

مدیر فروشگاه  نیاز به اصل صداقت و اطمینان در برخورد با زیردستانش دارد. زیردستان اغلب از مدیر فروشگاه ی اطاعت می کنند که صادق و قابل اطمینان باشد. پذیرا بودن و خلوص، دو ویژگی هستند که اغلب زیردستان از آن تقدیر می کنند و دوست دارند که مدیر فروشگاه  آنان دارای این دو ویژگی باشد. راستی و صداقت مدیر فروشگاه  باعث گسترش روابط زیردستان با وی و حرف شنوی آنها و در نتیجه مدیر فروشگاه  اثربخش می شود. 

تشویق و پاداش دادن
 

همه افراد دوست دارند به خاطر کارهایی که برای سازمان انجام می دهند از آنها قدردانی و تعریف شود. مدیر فروشگاه ی موفق است که بتواند به موقع و به طرز مناسبی کلیه کارکنان تحت امرش را که به گونه ای مفید و اثربخش برای سازمان کار می کنند، مورد تشویق قرار دهد؛ حتی تشویق کلامی و در این راه رعایت عدل و انصاف را نیز بکند. 

مردم سالاری 
 

مدیر فروشگاه ان باید از خود زیردستان، با آنها و برای آنها باشند. تنها دلیل مدیر فروشگاه  باید منافع زیردستان باشد. مدیر فروشگاه  باید به منافع زیردستان احترام بگذارد و تمام تلاش خود را صرف ارضا و تأمین نیازهای آنها نماید. نگرش منفی و سوء ظن زیردستان نسبت به مدیر فروشگاه ، زمانی شکل می گیرد که مدیر فروشگاه  نسبت به خواسته ها و منافع آنان بی اعتنا و به فکر تأمین منافع خودش باشد. باید تمام نیازهای یک مدیر فروشگاه ، ارضا شده باشد تا وی در راه تامین منافع زیردستانش از هیچ گونه کوششی دریغ نکند. 

قدرت پیش بینی 
 

مدیر فروشگاه  موفق، مدیر فروشگاه ی است که در تعیین احتمالات، واقع بین باشد. مدیر فروشگاه  باید هنر درک امکانات و احتمالات را داشته باشد. باید از خصوصیات، توانایی ها، امکانات، میزان حمایت زیردستان و سازمان مربوطه، نقاط ضعف و قوت خود و احتمال موفقیت برنامه های طراحی شده اطلاع کامل داشته باشد. در نهایت مدیر فروشگاه  باید آشنایی کامل با قوانین احتمالات داشته باشد. قدرت پیش بینی ارزش زیادی برای یک مدیر فروشگاه  دارد. 

عملگرا بودن
 

مدیر فروشگاه ، زمانی موفق است که در اجرای تصمیماتش راسخ باشد و آنها را به منصه ظهور برساند. مدیر فروشگاه  باید آمادگی رویارویی با ناکامی ها، کارشکنی ها و انتقادات درست و نادرست را در راه اجرای تصمیماتش داشته و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکند. 

پیشرو بودن 
 

مدیر فروشگاه  موفق، زیردستانش را به جلو حرکت می دهد. در مدیر فروشگاه ، ارتباطات و ترکیب راهبردهای جدید مهم هستند. مدیر فروشگاه  پیشرو، اسباب و امکانات لازم را برای پیشرفت سازمان و زیردستان فراهم می کند. 

تفویض قدرت 
 

حتی بهترین مدیر فروشگاه ان نمی توانند به تنهایی از عهده شغل مدیر فروشگاه  برآیند. آنها نیاز به ترغیب زیردستان برای انجام کارهای سازمان دارند. باید به زیردستان اعتماد کنند و قادر به تفویض مسئولیت ها بین آنها باشند. ویژگی مشترک در تمام مدیر فروشگاه ان موفق، توانایی آنها در کار گروهی و پیوند با زیردستانی است که قادر به همکاری در جهت اداره بهینه سازمان هستند. 

جذابیت 
 

معمولاً زیردستان، مدیر فروشگاه  را به عنوان شخصی می شناسند که جلوتر از زمان خود حرکت می کند. جذبه نقش اساسی در این برداشت دارد. مدیر فروشگاه  جذاب توانایی بیشتری در هدایت زیردستان و ترغیب آنان در انجام وظایف محوله دارد. 

 

  • هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی