مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، فروشگاه، فروشگاه زنجیره ای

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، فروشگاه، فروشگاه زنجیره ای



دوره های فروشگاه، مشاور هایپرمارکت
دوره های آموزشی مخصوص پرسنل و کارکنان فروشگاه ها و هایپرمارکت ها


کتاب مدیریت فروشگاه و چیدمان فروش


 مشاور فروشگاه، مهندسی فروش و چیدمان فروش
مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،
مدرس دانشگاه، مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط مهندس علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش

توسط علی خویه

مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

معرفی علی خویه

مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش - با بیش از 18سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از 200 پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی .......

روزمه فعالیت های آقای علی خویه در مراکز خرید
کتاب مدیریت فروشگاه ، چیدمان و مهندسی فروش

شرح فعالیت ها و تجربیات آقای علی خویه در زمینه مراکز خرید و فروشگاه ها www.hypermarketing.ir
1- مشاور فروشگاه های زنجیره ای شهروند و غرفه های داخلی پوشاک و لوازم خانگی و ...
2- مشاور و مجری برنامه های فروش بازاریابی و برندینگ در مجموعه فروشگاه های هاکوپیان
3- مشاور و مدرس فروشگاه اکسیر میدان ونک و مجموعه آقای تراب
4- مشاور و مدرس و مجری فروشگاه های زنجیره ای اتکا در زمینه فروش آموزش و ....
5- مشاورو مدرس فروشگاه زنجیره ای هایپر استار
6- مشاور مجموعه فروشگاه های نوین چرم
7- مشاور مجموعه فروشگاه های چرم مشهد
8- مشاور و مدرس فروشگاه های رویال
9- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های زنجیره ای رفاه
10- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های دارکوب در استان های مختلف
11- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های برند مای
12- مشاور و مجری و مدرس مجموعه فروشگاه های فایتر
13- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های لاوین
14- مشاور و مدرس و مجری مجموعه فروشگاه های فرشته
15- مشاورمجری و مدرس مرکز خرید لاوین
16- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید نگاه
17- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید ساوالان
18- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید ستاره در چند استان
19- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید خلج فارس بندر بوشهر تهران ساری و...
20- مشاور و تدریس در مرکز خرید پالادیوم
21- مشاور و مدرس فروشگاه های مختلف کوچک و بزرگ در سراسر ایران در حوزه های لوازم خانگی پوشاک مبلمان آرایشی و بهداشتی عذایی سیسمونی تزیینات دکوراسیون لوستر صوتی تصویری لوازم برقی صنعتی ساختمانی طلا و جواهرات و ....
22- مرکز خرید پالادیوم
23-دپارتمان استور روشا

کتاب مدیریت فروشگاه ، چیدمان و مهندسی فروش نویسنده:علی خویه

مدیریت فروشگاه، مدیریت خرده فروشی اصول و تکنیک های فروشگاه داری و مغازه داری چیدمان فروش، مدیریت فروش، مدیریت فروشگاه های زنجیره ای، اصول و تکنیک های سوپرمارکت داری و مدیریت سوپرمارکت و مغازه های خرده فروشی، تجهیزات و مواد غذایی، پزشکی، آرایشی، بهداشتی، مصالح صنعتی و ساختمانی،کیف و کفش و پوشاک، تجهیزات صوتی تصویری و منزل، دکوراسیون و معماری فروشگاه ها و محل کسب و کار های مختلف بازاریابی و برندسازی فروشگاه زنجیره ای و هایپرمارکت
کتاب مدیریت فروشگاه ، چیدمان و مهندسی فروش


مشاور هایپر مارکت , راه اندازی هایپر مارکت , آموزش هایپر مارکت , استقرار هایپر مارکت , مدیریت فروشگاه , ۱ , خرده فروشی , طراحی فروشگاه , مدیریت فروش , چیدمان فروشگاه , مهندسی فروشگاه , دکوراسیون فروشگاه , مرچندایزینگ , برنامه ریزی فروشگاه , مکان مرکز خرید , بازاریابی فروشگاه زنجیره ای معماری فروشگاه زنجیره , بازاریابی هایپر مارکت , معماری هایپر مارکت , برنامه ریزی و مدیریت هایپر مارکت , طراحی و اجرا هایپر مارکت ,

گروه مشاوران مدیریت شرکت مشاوره مدیریت gmas
متشکل از اساتید برتر دانشگاه ها، مدیران عالی باتجربه و حرفه ای صنایع وسازمانهای مختلف، کارشناسان و متخصصان خبره، مدرن و به روز ایران و جهان
09122991608
با سرپرستی مهندس علی خویه و با پشتوانه یک دهه تجربه و فعالیت مشاوره تحقیق آموزش و اجرا در زمینه مدیریت بازاریابی مهندسی فروش و نیز مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) در سازمانهای ملی و بین الملی در صنایع مختلف تولیدی خدماتی صنعتی کشاورزی و ... از جمله شرکت های پخش توزیع فروش مویرگی ، بانک ، سرمایه گذاری ، مخابرات، تاسیسات، آموزش عالی، بیمه، کشاورزی، نفت و گاز، تولیدی، بازرگانی، صادرات و واردات، لیزینگ، صنایع غذایی، فناوری اطلاعات و ... تاسیس شده است.هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.

سوابق گروه:
ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، برنامه بازاریابی،مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، دوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش، پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان، طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش، تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آناليز دلايل شكست روشهای اجرایی در جذب مشتريان جدید، بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ايجاد واحد CRM اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان ، شناسايی نيازهای مشتريان و جلب اعتماد آنها برای خريد، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد، تکنیک های رفتار شناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش، طبقه بندی انواع مشتریان و تکنیک های فروش به آنها، طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش، طراحی عملیات ستادی فروش، اجرای مناسب ترین وساده ترین روشهای فروش و بازاریابی، مشاوره در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و فروش
اصول و فنون مذاکره اصول و فنون مذاکره
دروه ی جامع آموزش فروش و تکنیک های فروش دوره آموزش مذاکره تلفنی، فنون و تکنیک های مذاکره تلفنی
فروش حرفه ای

دروه ی جامع آموزش فروش و تکنیک های فروش دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای
دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای

دروه ی جامع آموزش فروش و بازاریابی دوره های آزاد و MBA (مرکز آموزش­های کاربردی)
دوره آموزش فروش و بازاریابی

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

سوپرمارکت‌ها باید هماهنگ با زمانه‌ی خود تغییر کنند

 خرده فروشی

 

 با تغییر عادات و رفتار خرید مشتریان، فروشگاه‌های خرده‌فروشی زنجیره‌ای که از فناوریِ روز استفاده نمی‌کنند، در بازار رقابتی امروز محکوم به شکست خواهند بود. اما فناوری می‌تواند به لذت‌بخش شدنِ تجربه‌ی خرید کمک کند.

 مدیر اجرایی یکی از فروشگاه‌های معروف خرده‌فروشی، مایک کوپ، معتقد است که خرده‌فروش‌ها با موجی از فرازونشیب‌ها روبرو هستند که این مشکلات از مرحله‌ی گذار و تحولی ناشی می‌شود که خودِ آن، ریشه در اقداماتِ سوپرمارکت‌های محله‌ای و فروشگاه‌های تخفیفی دارد. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2019، فروش در سوپرمارکت‌های کوچک محله‌ای تا 31 درصد افزایش پیدا کند، چون تمایل مشتریان برای خریدهای عمده‌ی هفتگی رو به کاهش است و در عوض، تمایل آنها برای خریدهای مکرر و رفت‌وآمد به سوپرمارکت‌های محله‌ای افزایش خواهد یافت.

گذشت آن زمانی که سه یا چهار سوپرمارکت یا هایپرمارکت تراز اول، تعیین می‌کردند که مشتریان از کجا و چگونه خرید کنند. هنوز هم سوپرمارکت‌های محله‌ای حرف اول را در شناختِ عادات خرید مشتریانِ خود می‌زنند. خریداران امروزه بیش از هر چیز به زمانی که برای خرید صرف می‌کنند و فناوری‌هایی که در فروشگاه به‌کار رفته است توجه می‌کنند و گزینه‌های زیادی برای انتخاب فروشگاهی که از آن خرید می‌کنند دارند. این یعنی اینکه سوپرمارکت‌ها برای اینکه پاخورِ خود را بالا ببرند و مشتریان پای ثابت داشته باشند باید تلاش بسیاری داشته باشند.

 

تصمیم‌های آنی

سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها باید متوجه این موضوع باشند که فاصله‌ی زمانیِ میانِ تصمیم برای خرید کالای خاص و پرداخت پول بابتِ آن رفته‌رفته کوتاه‌تر می‌شود. این اتفاقی است که همین حالا هم دارد در خواروبارفروشی‌ها و سوپرمارکت‌های محله‌ای رخ می‌دهد. وقتی مشتری کالایی را برای مثلاً تهیه‌ی وعده‌ی شام از فروشگاه خریداری می‌کند، مایل است که بلافاصله پول را بپردازد و از سوپرمارکت خارج شود و مجبور نباشد در صف بایستد. مشتریان عادت دارند به صورت آنی برای خرید کالاها تصمیم بگیرند، به طوری که 70 درصد از تصمیم‌هایی که برای خرید می‌گیرند، در کنار قفسه‌های فروشگاه است. برای هماهنگی با این تغییر در رفتار و عادت خرید مشتریان، سوپرمارکت‌ها باید گزینه‌های مختلفی را در اختیار آنها قرار دهند تا خودِ آنها تصمیم بگیرند که کجا و چگونه مایلند هزینه‌ی خریدشان را بپردازند، نه اینکه فقط صندوقی را در دربِ خروجیِ فروشگاه قرار دهند تا مشتری چه بخواهد و چه نخواهد، به‌اجبار از طریق آن هزینه بپردازد.

سیستم‌های پرداختی مانند Apple Pay و PayPal گزینه‌های پرداخت از طریق تلفن همراه را پیشِ پای مشتریان قرار داده‌اند و در میان صنعت مد روز و فست‌فودهای کشور آمریکا جا باز کرده‌اند. حال نوبت به سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها رسیده است که از این فناوری بهره ببرند. برنامه‌های پرداختی مانند Zapp به مشتری این امکان را می‌دهد که به انتخابِ خود، چه به‌صورت حضور در صندوق فروشگاه و چه از طریق تلفن همراه هوشمندِ خود، هزینه‌ی خریدهای خود را بپردازد، به‌ویژه هنگامی که تعداد کالاهای خریداری شده کم باشد.

البته صندوق فروشگاه، یکی از نقاطی در سوپرمارکت است که مسئولانِ این فروشگاه‌های خرده‌فروشی برای افزایش آسایش و بهبود تجربه‌ی خرید مشتریان، روی این قسمت‌های فروشگاه حساب می‌کنند و روی بکارگیریِ فناوریِ اسکن کالاها توسط خودِ مشتری یا اسکنِ خودکارِ کالاها کار می‌کنند. با توجه به اینکه مشتریان عجول‌تر شده یا از لحاظ زمانی، در مضیقه هستند و صف‌های طولانیِ صندوق سوپرمارکت و هایپرمارکت مشکل بزرگی محسوب می‌شوند، فناوری‌هایی که به اسکنِ سریعِ کالاهای خریداری شده کمک می‌کنند، طرفداران بیشتری پیدا خواهند کرد. برای مثال، در یکی از فروشگاه‌های معروف، مشتری کالاهای مورد نظرش را بر روی نوار نقاله‌ای قرار می‌دهد و کالاها در مسیرِ خود، از میانِ اسکنرِ لیزریِ 360 درجه‌ای عبور می‌کنند تا هزینه‌ی همه‌ی آنها محاسبه شود. در انتهای مسیرِ نوار نقاله، مشتری کالاهای خود را به صورت بسته‌بندی شده در ساک‌دستی‌های مخصوص تحویل می‌گیرد و هزینه‌ی کالاها توسط سیستم از حساب بانکی یا کارت نقدیِ او کسر می‌شود.

فروشگاه وِیت‌روس، سیستم اسکن خانگی‌ای را برای مشتریان خود به‌کار برده است که به‌واسطه‌ی آن، هر کالایی از یخچال آشپزخانه یا قفسه‌ها برداشته می‌شود و تعداد یا مقدار آن در خانه از حد معینی کمتر می‌شود، آن کالا را به طور خودکار وارد فهرست سبد خرید آن مشتری می‌کند. برخی از سوپرمارکت‌ها نیز با ارائه‌ی سرویسِ ”کلیک کنید و تحویل بگیرید“، فروش آنلاین خود را تا 17 درصد افزایش داده‌اند. در مجموع می‌توان گفت که با استفاده از فناوری‌ها و سیستم‌هایی که هم فرآیند خرید را تسهیل می‌کنند و هم از آن، تجربه‌ای جذاب می‌سازند باعث می‌شود که مشتریان استقبال بیشتری از این دستفروشگاه‌های خرده‌فروشی داشته باشند و در نتیجه فروش بالاتری را در این فروشگاه‌ها شاهد باشیم.

 

گفتیم که با تغییر عادات و رفتار خرید مشتریان، فروشگاه‌های خرده‌فروشی زنجیره‌ای که از فناوریِ روز استفاده نمی‌کنند، در بازار رقابتی امروز محکوم به شکست خواهند بود. 

در اینجا به موارد دیگری اشاره می‌کنیم که به به‌روزرسانیِ فروشگاه‌های خرده‌فروشی و همگام شدن با سلیقه‌ی روز مشتریان کمک می‌کنند:

 

تغییرات در رویکرد و رفتار پرسنل فروشگاه

استفاده‌ی پرسنل از فناوری‌های روز یکی دیگر از عوامل کلیدی برای تبدیلِ فرآیند خرید به تجربه‌ای خوشایند برای مشتری است. سوپرمارکت‌ها همواره با مشتریان آگاهی در تماس و تعامل هستند که قبل از اینکه به فروشگاه مراجعه و کالاها را رصد کنند، از قبل درباره‌ی کالاهای مورد نظرشان تحقیق می‌کنند. اطلاعاتی که از این تعاملات بدست می‌آید می‌تواند به پرسنل فروشگاه کمک کند تا نسبت به اینکه مشتریان‌شان چه کسانی هستند، چه رفتار و سلیقه‌ای دارند و به دنبال چه کالاهایی هستند ذهنیت شفافی پیدا کنند. امروزه با بازگشت و گسترش فروشگاه‌های کوچک خرده‌فروشی، سوپرمارکت‌ها و خواروبارفروشی‌های جمع‌وجور، داریم به سمتی می‌رویم که باید رویکرد و رفتار مغازه‌داریِ گذشته را در پیش بگیریم: یعنی ممکن است فروشنده‌ی سوپرمارکت، با وجود اینکه می‌داند شما برای خرید چه کالاهایی به او مراجعه کرده‌اید، به شما بگوید، ”سلام آقا رضا! حال شما خوبه؟ خانواده چطورن؟“

سوپرمارکت موریسون در حال آماده‌سازیِ فروشگاه‌های خود برای ایجاد این نوع حس و فضای سنتی مانند مغازه‌های خواروبارفروشی گذشته است، با این تفاوت که یک نانوا، قصاب و ماهی‌فروشِ حرفه‌ای هم در فروشگاه‌های او مشغول به کارند. با اینکه پیاده کردنِ چنین فضایی در فروشگاه‌های بزرگ و چندملیتی مانند هایپرمارکت‌ها بسیار مشکل است، اما فناوری می‌تواند امتیاز بزرگی محسوب شود. برای مثال، وقتی مشتری وارد سوپرمارکت می‌شود یا برای پرداخت هزینه خرید، به صندوق مراجعه می‌کند، می‌توان بر روی صفحه نمایشی، نام او را نمایش داد تا پرسنل سوپرمارکت با نامِ آن فرد، از او استقبال و با او احوالپرسی کنند. یا اینکه یکی از پرسنل فروشگاه، تبلتی در اختیار داشته باشد و هنگام خرید مواد غذایی توسط مشتری، به او دستورالعمل‌های پخت ارائه کند یا پیشنهاداتی برای استفاده‌ی بهتر از کالاهای خریداری شده در اختیار مشتری قرار دهد. سوپرمارکت‌های بزرگ با بکارگیریِ همین روش‌های ساده و ظریف با استفاده از فناوری می‌توانند فضایی صمیمی و خوشایند را برای مشتریان خود فراهم کنند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید را برای آنها رقم بزنند.

 

شناخت مشتریان 

تا به امروز، اطلاعات بسیار وسیعی درباره‌ی مشتریان، رفتارها و سلایق آنها در اختیار فروشگاه‌های خرده‌فروشی قرار گرفته است، اما برای تبدیل خرید به تجربه‌ای شخصی، اختصاصی و منحصربه‌فرد، به جزئیات بسیار کوچکی نیاز است که با توجه به آنها میتوان رضایتِ سهم عمده‌ای از مشتریان را فراهم آورد. از آنجایی که توجه خاص و نزدیک به سلایق و اولویت‌های مشتریان، در فروشگاه‌های خرده‌فروشی کوچک، از جمله سوپرمارکت و خواروبارفروشی، بسیار آسان‌تر اتفاق می‌افتد، بنابراین با بکارگیری فناوری‌ها در این فضاهای محدودتر، می‌توان فرآیند خرید را برای مشتریان این فروشگاه‌ها شخصی‌تر و اختصاصی‌تر کرد.

با در دست داشتنِ اطلاعات درست درباره‌ی هر مشتری و استفاده از حسگرهای دقیقی که وقتی تلفن همراه مشتری در دامنه‌ی تحت پوششِ آنها قرار میگیرد، به پرسنل فروشگاه اطلاع می‌دهند، می‌توان در زمان و مکان مناسب به مشتری مراجعه کرد و در فضای سوپرمارکت، بر اساس سلایق و اولویت‌هایی او، که با بررسی خریدهای پیشین او مشخص شده‌اند، پیشنهادی متناسب با نیاز او مطرح نمود. برای مثال می‌توان ماست موسیر را به او پیشنهاد داد چرا که چیپس جرو کالاهایی بوده است که این مشتری به دفعات خریداری کرده است. با بهره‌گیری از اطلاعات اختصاصی هر مشتری و همچنین با استفاده از فناوری می‌توان کنترل احساسات مشتری‌ای را که هر لحظه ممکن است هیجان‌زده شده و کالایی را انتخاب کند در اختیار گرفت و بی‌درنگ او را در جهت خرید کالای مورد نظرمان هدایت کنیم.

 

تعیین محل قرارگیری کالاها

امروزه آرایش و چیدمانِ کلاسیک و قدیمیِ قفسه‌ها، یخچال‌ها و کالاهای فروشگاه، از جمله سوپرمارکت‌ها، برای مشتریانی که دوست دارند در کمترین زمان ممکن، بیشترین قسمت‌های فروشگاه را دیده و کالاهای مورد نظرشان را انتخاب کرده باشند، به یک معضل و دردسر تبدیل شده است. شاید راه حل این مشکل، تغییر ساختار چیدمان سوپرمارکت باشد. برای مثال، در فروشگاه‌های ”آلدی“، در مجموع شش راهرو در میان قفسه‌ها ایجاد شده است، و این تعداد را مقایسه کنید با حدود 30 راهرویی که در میان قفسه‌های هایپرمارکت‌های بزرگ در نظر گرفته شده و برای مشتری، وقت‌گیر و خسته‌کننده است تا تمام فروشگاه را به دنبال کالای مورد نظرش زیر و رو کند.

برای تسهیلِ بیشتر فرآیند خرید، اپلیکیشن تلفن همراهی ساخته شده است که مشتری می‌تواند بر روی تلفن همراه خود دانلود و نصب کند و با تکمیل فهرست کالاهای مورد نیاز خود، پس از ورود به سوپرمارکت، با سیستم واقع در فروشگاه ارتباط برقرار کرده و محل کالاهای فهرست خرید خود را بر روی تلفن همراهش دریافت میکند تا سریع‌تر و راحت‌تر بتواند آن کالاها را در فروشگاه پیدا کند.

طولی نخواهد کشید که مشتریان در فضایی سنتی و در سوپرمارکت‌هایی با چیدمان و آرایش خواروبارفروشی‌های قدیمی، اما با استفاده از فناوری‌های نوین فروشگاهی، خریدی راحت و لذت‌بخش را برای مشتریان رقم خواهند زد، و در عین حال، خودِ این فروشگاه‌ها، از این طریق، در فضای رقابتی حاکم بر فروشگاه‌های خرده‌فروشی، موفق خواهند بود.

 

منبع : www.theguardian.com

ترجمه و تنظیم : تحریریه ریتیل ایران://retailiran.com/

موافقین ۰

کانال تلگرام فروشگاه داران. مدیران و پرسنل فروشگاه ها و مراکز خرید و مجتمع های تجاری

مخالفین ۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی