مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

بازاریابی برندسازی جذب مشتری و افزایش فروش، هایپر مارکت، گالری، فروشگاه و مراکز خرید

مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری،

مشاور و مجری هایپرمارکت، مشاوره تحقیقات اجرا استقرار بازارسازی امکان سنجی ترفیع فروش بازاریابی و مشتری سازی بیش از صد ها فروشگاه در سراسر کشور ، مولف ومترجم 12 عنوان کتاب مرجع کاربردی تخصصی ---اصول و تکنیک های راه اندازی و استقرار فروشگاه و مرکز خرید

به شکل علمی حرفه ای و اصولی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا

توسط دکتر علی خویه

www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
09122991608


راهکارهای افزایش فروش فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف

راه اندازی و استقرار واحد هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای شرکت ها و سازمان های جهت افزایش فروش و بهبود فروش


مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای

مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش در ایران

مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی منبع دانشگاهی و کاربردی

مدرس دانشگاه

با بیش از 18سال تجربه اجرایی

مشاور فروشگاه های معتبر کشور

مشاور راه اندازی و پیشبرد فروش فروشگاه های معتبر

drmall.ir
salez.ir
دکتر مال DrMall مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و گالری های و مراکز خرید است.

این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری مراکز خرید در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.

تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاح فروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

اسرار قفسه‌های فروشگاهی

طراحی هایپر مارکت

خبر خوش برای خرده‌فروش‌ها: بر اساس تحقیقاتی که به‌تازگی انجام گرفته، شما می‌توانید بدون کاهش قیمت‌ها و کاستن از سودِ خود از هر فروش، فروش‌تان را افزایش دهید. چه‌طور؟

 این‌که کالاهای پرفروش را نزدیک به هم بچینید یا این‌که با قرار دادنِ کالاهای مرتبط به هر کالا در کنار یا نزدیک به آن، فروشِ آن کالا را افزایش دهید.

خرده‌فروش‌ها، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها، مدت‌هاست از تأثیرِ هر کالا بر میزان فروش سایر کالاها اطلاع دارند، اما تا همین اواخر، کسی از درصد این تأثیر متقابل باخبر نبود. گروهی از محققان روی داده‌های فروش چیپس و ماست‌موسیر (دو کالایی که اغلب با هم فروش می‌روند) در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطالعاتی انجام دادند. برای این‌که بسنجند که این دو کالا چقدر روی فروش هم تأثیر می‌گذارند، به مدت دو سال و نیم و در ۱۸۰ فروشگاه، این دو کالا را در نقاط مختلف قرار دادند و تعامل آنها را ارزیابی کردند.

وقتی این دو کالا را به اندازه‌ی یک راهرو (بین قفسه‌ها) به هم نزدیک‌تر کردند، متوسط فروش‌شان ۰٫۷ درصد افزایش یافت. و وقتی این دو کالا را به اندازه‌ی یک راهرو از هم دور کردند، فروش‌شان کاهشی ۱٫۴ درصدی را نشان داد. و هنگامی که این دو کالا را در قفسه‌های واقع در طرفینِ یک راهرو قرار دادند، به‌طوری که رو به هم قرار گرفتند، فروشِ هر دو ۹٫۲ درصد افزایش یافت. به گفته محققان، شما می‌توانید بدون فروش ویژه و تخفیف‌دار و کاهش سودِ خود، تنها با تغییر محل هر کالا در فضای سوپرمارکت یا هایپرمارکتِ خود، فروش آن را افزایش دهید.

اهمیت این مطالعات در این است که به خرده‌فروش‌ها امکان می‌دهد سود و زیانِ خود را مدیریت کنند. اغلب مشاهده می‌شود که صاحبان و مدیران سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها با هر گروه از کالاها بطور مستقل و جداگانه رفتار می‌کنند، در حالی که اگر نگاه کلّی به کالاهای خود داشته باشند، متوجه می‌شوند که گاهی کاهش فروشِ گروه خاصی از کالاها به افزایش فروشِ کالاهای دیگری منجر می‌شود و این تعادل در نهایت به سودشان خواهد بود.

از سوی دیگر توجه به این تعامل میان گروه‌های مختلف کالاها در فضای فروشگاهی، به بهبود تعامل میان تولیدکننده‌ها وفروشگاه‌های خرده‌فروشی منجر خواهد شد تا در نهایت، افزایش فروش محصولات هم به نفع تولیدکننده تمام شود و هم خرده‌فروش به سود مورد نظر خود دست یابد.

البته نزدیک کردن کالاهای مرتبط همیشه به افزایش فروش منجر نمی‌شود. در تحقیقات انجام گرفته، مشخص شد که نزدیک‌تر کردنِ کالاها در فضای فروشگاه اغلب در مورد کالاهای شناخته‌شده به افزایش فروش آنها منجر می‌شود. مشاهده شد که کالاهای مرتبط به هم اما ”ناشناخته“، حتی وقتی نزدیک به هم چیده می‌شدند، تغییرات چندانی در میزان فروش آنها اتفاق نمی‌افتاد!

ترجمه و تنظیم در تحریریه ریتیل ایران

منبع:monoshelf.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی